• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maszty flagowe na drodze do tunelu pod Pachołkiem

Krzysztof Koprowski
23 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Miejsce przewidziane do montażu masztów flagowych w pasie rozdziału Drogi Zielonej. Na wprost za skrzyżowaniem planowany jest wjazd do tunelu pod Pachołkiem, a w miejscu wykonania zdjęcia bezkolizyjny przejazd nad/pod skrzyżowaniem.
  • Widok w stronę Ergo Arena na drzewa, które zostaną docelowo wycięte.
  • Maszty flagowe przy Ergo Arenie. Podobne powstaną przy skrzyżowaniu z al. Grunwaldzką.

Wkrótce przy skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z Drogą Zieloną zobacz na mapie Gdańska powstać mają kolejne maszty flagowe w Gdańsku. W tym miejscu planowany jest jednak jednocześnie bezkolizyjny przejazd do tunelu pod Pachołkiem. Urzędnicy przekonują, że jedno drugiemu nie przeszkadza. A droga do budowy tunelu jest bardzo daleka.



Czy budowa tunelu pod Pachołkiem zwiększy liczbę aut na Dolnym Tarasie?

Cztery maszty flagowe, każdy liczący 18 metrów, będą kolejnymi konstrukcjami tego typu w Gdańsku. Tym razem ich budowę przewidziano u zbiegu al. Grunwaldzkiej i Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska - tuż obok granicy z Sopotem. Obecnie trwa wybór projektanta dokumentacji technicznej, która będzie gotowa w połowie roku.

Wcześniej, wraz z powstaniem Drogi Zielonej, między al. Grunwaldzką a Ergo Areną nasadzono kilka drzew w pasie rozdziału przy al. Grunwaldzkiej.

Sęk w tym, że maszty i drzewa zaplanowano w miejscu, przez które ma docelowo przebiegać droga prowadząca do tunelu pod Pachołkiem.

W dokumencie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym dla domknięcia tzw. dużej ramy drogowej Gdańska, czyli układu dróg od wjazdu do miasta z Chwaszczyna do tunelu pod Martwą Wisłą, przez tunel pod Pachołkiem i pas nadmorski, przewidziano budowę pod lub nad tym skrzyżowaniem bezkolizyjnego przejazdu.

- Według STEŚ z 2014 r. nad skrzyżowaniem powstanie wiadukt drogowy. W jednym z wariantów przewiduje się natomiast budowę tunelu dla aut - potwierdza Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Postawienie masztów nie oznacza jednak rezygnacji z budowy Drogi Zielonej - Zielonego Bulwaru - zastrzega.

Inwestycja bez szans na dofinansowanie?



Jak informują urzędnicy, obecnie budowa tunelu pod Pachołkiem jest na etapie pozyskiwania tzw. decyzji środowiskowej. Procedura ta "może nie zakończyć się w 2019 r."

Co więcej, istniejący stan zaawansowania prac nad dokumentacją nadal nie pozwala ubiegać się o wsparcie z budżetu krajowego.

Z kolei w perspektywie unijnej na lata 2014-2020 nie ma także żadnych programów, które pozwoliłyby współfinansować inwestycję na poziomie 70-85 proc. Trudno dzisiaj powiedzieć, czy w przyszłości UE zgodzi się na wsparcie tej budowy, gdy promowany jest transport zbiorowy.

Budowa tunelu to więcej niż połowa dochodów miasta



- Szacowany koszt budowy tunelu [wzorem tunelu pod Martwą Wisłą będą to przypuszczalnie dwa tunele obok siebie - dop. red.] wynosi obecnie 1,8 - 2 mld zł. Szczegółowy kosztorys będzie wykonany wraz z dokumentacją budowlaną - dodaje Schneider.
Przypomnijmy, że w 2019 r. planowany całkowity dochód Gdańska ma wynieść ok. 3,349 mld zł, zaś oprócz tunelu pod Pachołkiem, dla rozładowania ruchu, planuje się jeszcze budowę Drogi Zielonej wzdłuż pasa nadmorskiego i ul. Nowej Kielnieńskiej, która pozwoli "zdjąć" tranzyt z obecnej ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska, gdy powstanie obwodnica metropolitalnaTrasa Kaszubska.

Kielnieńska będzie zwykłą drogą, a nie wizytówką Osowej


Widmo Drogi Czerwonej i brak miejsc parkingowych



Co jakiś czas odżywa również pomysł budowy fragmentu Drogi Czerwonej wzdłuż torów kolejowych, która odciąży al. Grunwaldzką przynajmniej na czteropasowym odcinku między tunelem pod Pachołkiem a ul. Pomorską zobacz na mapie Gdańska.

Nierozwiązanym i pomijanym przez projektantów oraz urzędników zagadnieniem pozostaje kwestia parkingów dla kolejnych samochodów, które dzięki temu wjadą na tzw. Dolny Taras miasta. Tymczasem już dziś brakuje miejsc postojowych dla wszystkich chętnych.

Tunel pod Pachołkiem wymusi rozbudowę kolejnych dróg?



Materiał archiwalny z listopada 2018 r.

Opinie (198) 1 zablokowana

  • A po co komu maszty ? (2)

    może polityków podczas burzy do nich przywiążmy

    • 147 18

    • Wjazd do Gdańska

      Otóż to. Teraz, jak się wjeżdża z Sopotu do Gdańska, to czuje się to ,bo droga jest wyboista, pełna dziur i wystających studzienek. Tak jest od lat. Po tym poznaje się, że wjechało się do Gdańska.

      • 0 3

    • ...

      Może po to aby ktoś dostał zlecenie na wykonanie?

      jj

      • 8 1

  • (6)

    O drodze zielonej na Przymorzu możecie zapomnieć, mieszkańcy zrobią wszystko by ta tfu inwestycja nie została zrealizowana!

    • 112 88

    • W przeciwieństwie do tunelu, droga zielona to dobry pomysł

      • 2 3

    • I bardzo dobrze (2)

      Oddzielić przecudowny teren nadmorski drogą szybkiego ruchu to chory pomysł - może od razu zabetonujmy plaże? W końcu przyjeżdżającym tu do pracy nie są potrzebne tereny wypoczynkowe. Im wystarczą autostrady, parkingi i biura.

      • 24 14

      • nikt nie mówi o drodze szybkiego ruchu

        ta sama bzdura z drogą czerwoną- to może być zwykła ulica miejska z masą skrzyżowań i przejść, byleby była i miała min. 2 pasy w każdą stronę. takie drogi są w mieście potrzebne. wszelkie argumenty, ze takie drogi się likwiduje w innych miastach, są bez sensu i nieprzystosowane do realiów- gdańsk jest ze względu na położenie unikalnym miastem i potrzebujemy więcej dróg równoległych do grunwaldzkiej by rozłożyć ruch- w innych miastach >100k te drogi (w liczbie zwykle kilkunastu) po prostu są od lat+ obwodnice, u nas jest tylko kilka możliwości, bo jednej strony morze, z drugiej tpk.

        • 7 6

      • widziałem wiele dróg wzdłuż plaż. w czym macie problem? wku***ca jest postawa, nie bo nie. budować! i nie patrzeć ba paru krzykaczy!

        • 9 13

    • W takim razie bardzo mądrze ze strony mieszkańców

      • 18 16

    • Nie tylko mieszkańcy.

      • 16 6

  • re

    chore miasto taka prawda

    • 2 2

  • Co na to Krówka?

    • 2 2

  • Tak 5g

    Macie rację będą auta elektryczne podłączone do sieci 5g..ktora będzie sterowala wszystkim..nawet nawodnieniem gleby u rolnika..czipy i takie tam.
    Petrodolary slabna..to jest szyte grubymi nićmi.
    Pozdrawiam ludzi którzy mają zdolność do złożonego i krytycznego myślenia.

    • 2 0

  • (1)

    To nie lepiej, jeśli już, taki maszt ustawić na szczycie Pacholka?

    • 17 4

    • Na Pachołku stoi wieża widokowa.

      Wystarczy przyspawać do niej mały maszt. Będzie tanio i patriotycznie.

      • 2 0

  • F (2)

    Niebawem maszty i anteny 5g.
    Gdzie uciekac?

    • 5 1

    • Nie uciekniemy.To masowy holocaust w bialych rekawiczkach.Masonskie lobby cyfryzacji chce wszedzie tych. nadajnikow a co wiecej chce zmienic dopuszczalne polskie normy ich mocy . Po cichu ukrywajac przed spoleczenstwem kluczowe i fundametalne dla zdrowia i zycia ustawy decydujace o naszym byc lub nie byc.Jak dorzucic do tego prace nad AL sztuczna inteligencja i zastepowanje ludzkiej pracy sztuczna inteligencja ,ktora zdynamizuje rynek produkcji i uslug...czlowiek stanie sie zbedny..Jak zagospodarowac wtedy .miliony bezrobotnych?Wyslac ich na wojne jak w ubieglych wiekach czy zaczac badac ich przydatnosc ,wydajnosc dla przyszlego spoleczenstwa oceniajac np przez rozne tajne programy i algorytmy sztucznej inteligencji?Juz dzis w postulacie pod patronatem ministerstwa cyfryzacji i niby pro publico bono zaklada sie korzystanie(oczywiscie anonimowo) z lekarskiej bazy danych nas pacjentow...ale dobrze wiemy jak dzisiaj dzialaja rozne aplikacje pobierane na nasze telefony naprzyklad..aby korzystac z pewnych rozwiazan,kkmunikatorow,moc ogladac .materialy w necie wymusza sie zgode uzytklwnikow na rozne wtyczki,dostepy i pozyskiwanie roznych danych .roznych parametrow,lokalizacji,zachowan,wyborow...personalizacji niby dla naszego dobra i dostosowania dla naszych potrzeb...Czyzby tylko i wylacznie do tego?A kto da,nam taka gwarancje?Ci ktorzy wymuszaja podstepnie na nas roZne zgody?Bedziemy mieli spersonalizowanego raka i ocene przydatnosci dla spoleczenstwa.Zapamietajcie moje slowa.

      • 1 2

    • Do Radomia, Sosnowca, albo Wejherowa...

      • 0 2

  • Widzę że mentalnie nadal tkwimy w latach 60-tych ubiegłego tysiąclecia

    Wtedy też w wielkiej naiwności sądzono, że problem korków ulicznych można rozwiązać dobudowując drogi, poszerzając istniejące czy inwestując w rozwiązania zwiększające św. przepustowość.

    Do lat 80-tych na zachodzie już wiedziano że to do niczego nie prowadzi, no ale my w zaścianku dopiero sami musimy się na tym sparzyć żeby zrozumieć że to bez sensu.

    Chcącym szybko nadrobić zaległości i chcącym zrozumieć że to nie działa polecam historię Detroit.

    • 7 8

  • (1)

    Ten tunel nigdy nie powstanie. Nie nigdy.

    • 3 4

    • Oby

      • 2 0

  • Boże daj mądrość rządzącym

    Ludzie umierają od spalin. Tunel to mniej korków , smrodu i hałasu. Budować!!!!!!!

    • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane