• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maszty flagowe na drodze do tunelu pod Pachołkiem

Krzysztof Koprowski
23 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Miejsce przewidziane do montażu masztów flagowych w pasie rozdziału Drogi Zielonej. Na wprost za skrzyżowaniem planowany jest wjazd do tunelu pod Pachołkiem, a w miejscu wykonania zdjęcia bezkolizyjny przejazd nad/pod skrzyżowaniem.
  • Widok w stronę Ergo Arena na drzewa, które zostaną docelowo wycięte.
  • Maszty flagowe przy Ergo Arenie. Podobne powstaną przy skrzyżowaniu z al. Grunwaldzką.

Wkrótce przy skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z Drogą Zieloną zobacz na mapie Gdańska powstać mają kolejne maszty flagowe w Gdańsku. W tym miejscu planowany jest jednak jednocześnie bezkolizyjny przejazd do tunelu pod Pachołkiem. Urzędnicy przekonują, że jedno drugiemu nie przeszkadza. A droga do budowy tunelu jest bardzo daleka.



Czy budowa tunelu pod Pachołkiem zwiększy liczbę aut na Dolnym Tarasie?

Cztery maszty flagowe, każdy liczący 18 metrów, będą kolejnymi konstrukcjami tego typu w Gdańsku. Tym razem ich budowę przewidziano u zbiegu al. Grunwaldzkiej i Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska - tuż obok granicy z Sopotem. Obecnie trwa wybór projektanta dokumentacji technicznej, która będzie gotowa w połowie roku.

Wcześniej, wraz z powstaniem Drogi Zielonej, między al. Grunwaldzką a Ergo Areną nasadzono kilka drzew w pasie rozdziału przy al. Grunwaldzkiej.

Sęk w tym, że maszty i drzewa zaplanowano w miejscu, przez które ma docelowo przebiegać droga prowadząca do tunelu pod Pachołkiem.

W dokumencie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym dla domknięcia tzw. dużej ramy drogowej Gdańska, czyli układu dróg od wjazdu do miasta z Chwaszczyna do tunelu pod Martwą Wisłą, przez tunel pod Pachołkiem i pas nadmorski, przewidziano budowę pod lub nad tym skrzyżowaniem bezkolizyjnego przejazdu.

- Według STEŚ z 2014 r. nad skrzyżowaniem powstanie wiadukt drogowy. W jednym z wariantów przewiduje się natomiast budowę tunelu dla aut - potwierdza Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Postawienie masztów nie oznacza jednak rezygnacji z budowy Drogi Zielonej - Zielonego Bulwaru - zastrzega.

Inwestycja bez szans na dofinansowanie?



Jak informują urzędnicy, obecnie budowa tunelu pod Pachołkiem jest na etapie pozyskiwania tzw. decyzji środowiskowej. Procedura ta "może nie zakończyć się w 2019 r."

Co więcej, istniejący stan zaawansowania prac nad dokumentacją nadal nie pozwala ubiegać się o wsparcie z budżetu krajowego.

Z kolei w perspektywie unijnej na lata 2014-2020 nie ma także żadnych programów, które pozwoliłyby współfinansować inwestycję na poziomie 70-85 proc. Trudno dzisiaj powiedzieć, czy w przyszłości UE zgodzi się na wsparcie tej budowy, gdy promowany jest transport zbiorowy.

Budowa tunelu to więcej niż połowa dochodów miasta



- Szacowany koszt budowy tunelu [wzorem tunelu pod Martwą Wisłą będą to przypuszczalnie dwa tunele obok siebie - dop. red.] wynosi obecnie 1,8 - 2 mld zł. Szczegółowy kosztorys będzie wykonany wraz z dokumentacją budowlaną - dodaje Schneider.
Przypomnijmy, że w 2019 r. planowany całkowity dochód Gdańska ma wynieść ok. 3,349 mld zł, zaś oprócz tunelu pod Pachołkiem, dla rozładowania ruchu, planuje się jeszcze budowę Drogi Zielonej wzdłuż pasa nadmorskiego i ul. Nowej Kielnieńskiej, która pozwoli "zdjąć" tranzyt z obecnej ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska, gdy powstanie obwodnica metropolitalnaTrasa Kaszubska.

Kielnieńska będzie zwykłą drogą, a nie wizytówką Osowej


Widmo Drogi Czerwonej i brak miejsc parkingowych



Co jakiś czas odżywa również pomysł budowy fragmentu Drogi Czerwonej wzdłuż torów kolejowych, która odciąży al. Grunwaldzką przynajmniej na czteropasowym odcinku między tunelem pod Pachołkiem a ul. Pomorską zobacz na mapie Gdańska.

Nierozwiązanym i pomijanym przez projektantów oraz urzędników zagadnieniem pozostaje kwestia parkingów dla kolejnych samochodów, które dzięki temu wjadą na tzw. Dolny Taras miasta. Tymczasem już dziś brakuje miejsc postojowych dla wszystkich chętnych.

Tunel pod Pachołkiem wymusi rozbudowę kolejnych dróg?



Materiał archiwalny z listopada 2018 r.

Opinie (198) 1 zablokowana

  • to jest tunel budowany dla Spotu ,a nie dla Gdanska

    dlaczego Spot nie przebuduje na dojazdowke do obwodnicy ul Reya ??
    co lobby działkowców blokuje ???
    ten tunel nie jest potrzebny ,Spot powinien znaleźć siły i środki na budowę własnej dojazdowki

    • 9 1

  • "widmo drogi czerwonej"

    Ale jaja ale jaja, "budujom metrpolje " z praktycznie jednym szlakiem komunikacyjnym, i to zabudowanym wokół biurowcami. Brawo wy. Rowerozo-tramwajoza w stanie zaawansowanym.

    • 7 2

  • Autostrada przy pasie nadmorskim to barbarzyństwo!!! (1)

    Mam nadzieję, że mieszkańcy Przymorza i Zaspy nie dopuszczą do tej barbarzyńskiej inwestycji, która zarżnie spokój i ciszę w Parku Reagana, w pasie nadmorskim i na plaży. Hałas i spaliny mocno obniżyłyby komfort życia i przebywania w tamtej okolicy!!! Dość już samochodów w mieście!
    Niestety komunikacja publiczna w gda mocno kuleje, czy to przypadek?

    • 29 26

    • Droga Zielona

      Akurat będzie pasować do wieżowców- apartamentowców, które powstaną przy deptaku na molo

      • 0 7

  • Chciałbym poznać nazwisko pomysłodawcy *zamasztowienia* Gdańska bo to chyba raczej materializacja jakichs (1)

    kompleksów urzędnika a nie potrzeba w infrastrukturze miejskiej

    • 14 5

    • Nazwisko

      Adamowicz

      • 2 3

  • Tunel pod Pachołkiem i poszerzenie Spacerowej to największe marnotrawstwo, jakie można sobie w Gdańsku wyobrazić (6)

    Za te pieniądze można spokojnie zbudować buspas na Osowe, ruch puścić Czyżewskiego co odkorkuje Opata Jacka, a za 95% resztę pociągnąć linię SKM na Chełm i dalej na południowy zachód. Oto recepta na odkorkowanie centrum, nie tłoczenie tam samochodów domkowych marzycieli rurami.

    • 34 24

    • (3)

      Czyzewskiego? Przy cmentarzu i wąskim gardle przy Jakubku i szkole 23? Bardzo "mądra" opinia.

      • 9 4

      • No właśnie dokładnie Czyzewskiego (2)

        Lepiej tamtędy niż przez starą Oliwę. Nie ma tam żadnej wartościowej historycznie ani miejsko zabudowy i wpada w drogę zieloną. Że wąsko? Bardzo dobrze, nie będzie latania 90 na godzinę. A i tak korki zawsze będą, nawet jak zrobisz jak głupi Amerykanie, 14 pasów.

        • 10 9

        • Hehe wpada w dwa km drogi zielonej i wypada na osiedlowa Gospody :)

          • 0 2

        • Ja jestem za tym ,żeby ruch puścić w kwietną i brukiem wtedy bedziemy jeździć po 1km/h i będzie bezpiecznie

          • 1 4

    • czyzewskiego i tak z reguły stoi zakorkowana

      • 0 1

    • Why not both?

      Jak już bujamy w obłokach

      • 2 2

  • Budować tunel nim rozjuszone rowerowe lobby całkowicie oderwie się od rzeczywistości!

    • 8 10

  • Ile można przygotowywac decyzję środowiskowa?

    • 3 5

  • Chorzy ludzie

    Marzenie ściętej głowy z budową

    • 3 5

  • Ja bardzo proszę personel oddziału zamkniętego szpitala na Srebrzysku o oddanie naszemu Svenowi natychmiast komputera. Bez jego "moi mili i kochani" nie umiem już zacząć czytać komentarzy pod jakimkolwiek artykułem na trojmiasto.pl. Tak za nim tęsknię, że wpadam w norweską depresję. Sven znajdzie najlepszą radę na pogodzenie współistnienia masztów i tunelu drogowego. Na przykład położenie masztów w poziomie, by znalazły nowe zastosowanie jako bariery bezpieczeństwa w razie wypadków, kolizji.

    • 4 2

  • Witam wszystkich zainteresowanych

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane