• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maszty flagowe na drodze do tunelu pod Pachołkiem

Krzysztof Koprowski
23 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Miejsce przewidziane do montażu masztów flagowych w pasie rozdziału Drogi Zielonej. Na wprost za skrzyżowaniem planowany jest wjazd do tunelu pod Pachołkiem, a w miejscu wykonania zdjęcia bezkolizyjny przejazd nad/pod skrzyżowaniem.
  • Widok w stronę Ergo Arena na drzewa, które zostaną docelowo wycięte.
  • Maszty flagowe przy Ergo Arenie. Podobne powstaną przy skrzyżowaniu z al. Grunwaldzką.

Wkrótce przy skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z Drogą Zieloną zobacz na mapie Gdańska powstać mają kolejne maszty flagowe w Gdańsku. W tym miejscu planowany jest jednak jednocześnie bezkolizyjny przejazd do tunelu pod Pachołkiem. Urzędnicy przekonują, że jedno drugiemu nie przeszkadza. A droga do budowy tunelu jest bardzo daleka.



Czy budowa tunelu pod Pachołkiem zwiększy liczbę aut na Dolnym Tarasie?

Cztery maszty flagowe, każdy liczący 18 metrów, będą kolejnymi konstrukcjami tego typu w Gdańsku. Tym razem ich budowę przewidziano u zbiegu al. Grunwaldzkiej i Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska - tuż obok granicy z Sopotem. Obecnie trwa wybór projektanta dokumentacji technicznej, która będzie gotowa w połowie roku.

Wcześniej, wraz z powstaniem Drogi Zielonej, między al. Grunwaldzką a Ergo Areną nasadzono kilka drzew w pasie rozdziału przy al. Grunwaldzkiej.

Sęk w tym, że maszty i drzewa zaplanowano w miejscu, przez które ma docelowo przebiegać droga prowadząca do tunelu pod Pachołkiem.

W dokumencie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym dla domknięcia tzw. dużej ramy drogowej Gdańska, czyli układu dróg od wjazdu do miasta z Chwaszczyna do tunelu pod Martwą Wisłą, przez tunel pod Pachołkiem i pas nadmorski, przewidziano budowę pod lub nad tym skrzyżowaniem bezkolizyjnego przejazdu.

- Według STEŚ z 2014 r. nad skrzyżowaniem powstanie wiadukt drogowy. W jednym z wariantów przewiduje się natomiast budowę tunelu dla aut - potwierdza Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Postawienie masztów nie oznacza jednak rezygnacji z budowy Drogi Zielonej - Zielonego Bulwaru - zastrzega.

Inwestycja bez szans na dofinansowanie?



Jak informują urzędnicy, obecnie budowa tunelu pod Pachołkiem jest na etapie pozyskiwania tzw. decyzji środowiskowej. Procedura ta "może nie zakończyć się w 2019 r."

Co więcej, istniejący stan zaawansowania prac nad dokumentacją nadal nie pozwala ubiegać się o wsparcie z budżetu krajowego.

Z kolei w perspektywie unijnej na lata 2014-2020 nie ma także żadnych programów, które pozwoliłyby współfinansować inwestycję na poziomie 70-85 proc. Trudno dzisiaj powiedzieć, czy w przyszłości UE zgodzi się na wsparcie tej budowy, gdy promowany jest transport zbiorowy.

Budowa tunelu to więcej niż połowa dochodów miasta



- Szacowany koszt budowy tunelu [wzorem tunelu pod Martwą Wisłą będą to przypuszczalnie dwa tunele obok siebie - dop. red.] wynosi obecnie 1,8 - 2 mld zł. Szczegółowy kosztorys będzie wykonany wraz z dokumentacją budowlaną - dodaje Schneider.
Przypomnijmy, że w 2019 r. planowany całkowity dochód Gdańska ma wynieść ok. 3,349 mld zł, zaś oprócz tunelu pod Pachołkiem, dla rozładowania ruchu, planuje się jeszcze budowę Drogi Zielonej wzdłuż pasa nadmorskiego i ul. Nowej Kielnieńskiej, która pozwoli "zdjąć" tranzyt z obecnej ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska, gdy powstanie obwodnica metropolitalnaTrasa Kaszubska.

Kielnieńska będzie zwykłą drogą, a nie wizytówką Osowej


Widmo Drogi Czerwonej i brak miejsc parkingowych



Co jakiś czas odżywa również pomysł budowy fragmentu Drogi Czerwonej wzdłuż torów kolejowych, która odciąży al. Grunwaldzką przynajmniej na czteropasowym odcinku między tunelem pod Pachołkiem a ul. Pomorską zobacz na mapie Gdańska.

Nierozwiązanym i pomijanym przez projektantów oraz urzędników zagadnieniem pozostaje kwestia parkingów dla kolejnych samochodów, które dzięki temu wjadą na tzw. Dolny Taras miasta. Tymczasem już dziś brakuje miejsc postojowych dla wszystkich chętnych.

Tunel pod Pachołkiem wymusi rozbudowę kolejnych dróg?



Materiał archiwalny z listopada 2018 r.

Opinie (198) 1 zablokowana

  • Witam wszystkich zainteresowanych

    • 2 0

  • Czy przypadkiem na ilość samochodów w miescie (2)

    Nie wpływa ilość budowanych biur i budynków mieszkalnych w każdym wolnym miejscu . Trzeba było w tych miejscach wybudować parki , parkingi podziemne , ulice bo miasto i tak już było zakorkowane. Połowa obecnych biur i tak stoi pusta bo nie ma chętnych albo nie ma jak dojechać. Na proponowany dojazd do pracy rowerem miasto również nie jest przygotowane , niedługo ruszy Mevo to istniejące ścieżki rowerowe staną się nieprzejezdne bo jest ich mało za wąskie i po jednych stronach jezdni i zmieniają z jednej strony na druga. Trzeba mieć trochę wyobraźni żeby zobaczyc ze ścieżki rowerowe tez się zakorkują. Najlepszym rozwiązaniem to byłoby metro na co nas nie stać moznabyloby stworzyć szynobusy alenie ma już miejsca na tory bo planując rozwój miasta postawiono na korzyści deweloperów i teraz mamy to co mamy. Najgorzej ze nowe dzielnie buduje się bez perespektywy dojazdów czy przejazdów. Smutne obudziliśmy die z ręka w nocniku

    • 18 2

    • Ale bełkot (1)

      • 5 9

      • Bełkotem jest negowanie jego słusznej opinii

        Prawda w oczy kole?

        • 2 0

  • Ja bardzo proszę personel oddziału zamkniętego szpitala na Srebrzysku o oddanie naszemu Svenowi natychmiast komputera. Bez jego "moi mili i kochani" nie umiem już zacząć czytać komentarzy pod jakimkolwiek artykułem na trojmiasto.pl. Tak za nim tęsknię, że wpadam w norweską depresję. Sven znajdzie najlepszą radę na pogodzenie współistnienia masztów i tunelu drogowego. Na przykład położenie masztów w poziomie, by znalazły nowe zastosowanie jako bariery bezpieczeństwa w razie wypadków, kolizji.

    • 4 2

  • Chorzy ludzie

    Marzenie ściętej głowy z budową

    • 3 5

  • Ile można przygotowywac decyzję środowiskowa?

    • 3 5

  • Budować tunel nim rozjuszone rowerowe lobby całkowicie oderwie się od rzeczywistości!

    • 8 10

  • Koszty (1)

    Jeżeli planują koszty na 1;8 - 2 mld to na pewno wyniosą 3 - 4 mld. Patrz stadion narodowy w wa-wie

    • 9 1

    • Sopot niech kasą sypnie bo to też w ich interesie

      . a tak to mi turyści smrodzą z sezonie autami co na Sopot jadą

      • 0 0

  • F (2)

    Niebawem maszty i anteny 5g.
    Gdzie uciekac?

    • 5 1

    • Do Radomia, Sosnowca, albo Wejherowa...

      • 0 2

    • Nie uciekniemy.To masowy holocaust w bialych rekawiczkach.Masonskie lobby cyfryzacji chce wszedzie tych. nadajnikow a co wiecej chce zmienic dopuszczalne polskie normy ich mocy . Po cichu ukrywajac przed spoleczenstwem kluczowe i fundametalne dla zdrowia i zycia ustawy decydujace o naszym byc lub nie byc.Jak dorzucic do tego prace nad AL sztuczna inteligencja i zastepowanje ludzkiej pracy sztuczna inteligencja ,ktora zdynamizuje rynek produkcji i uslug...czlowiek stanie sie zbedny..Jak zagospodarowac wtedy .miliony bezrobotnych?Wyslac ich na wojne jak w ubieglych wiekach czy zaczac badac ich przydatnosc ,wydajnosc dla przyszlego spoleczenstwa oceniajac np przez rozne tajne programy i algorytmy sztucznej inteligencji?Juz dzis w postulacie pod patronatem ministerstwa cyfryzacji i niby pro publico bono zaklada sie korzystanie(oczywiscie anonimowo) z lekarskiej bazy danych nas pacjentow...ale dobrze wiemy jak dzisiaj dzialaja rozne aplikacje pobierane na nasze telefony naprzyklad..aby korzystac z pewnych rozwiazan,kkmunikatorow,moc ogladac .materialy w necie wymusza sie zgode uzytklwnikow na rozne wtyczki,dostepy i pozyskiwanie roznych danych .roznych parametrow,lokalizacji,zachowan,wyborow...personalizacji niby dla naszego dobra i dostosowania dla naszych potrzeb...Czyzby tylko i wylacznie do tego?A kto da,nam taka gwarancje?Ci ktorzy wymuszaja podstepnie na nas roZne zgody?Bedziemy mieli spersonalizowanego raka i ocene przydatnosci dla spoleczenstwa.Zapamietajcie moje slowa.

      • 1 2

  • Po co burakom tunel? (1)

    • 4 5

    • żeby nie czuć smrodu sopockich turystów

      • 0 0

  • "widmo drogi czerwonej"

    Ale jaja ale jaja, "budujom metrpolje " z praktycznie jednym szlakiem komunikacyjnym, i to zabudowanym wokół biurowcami. Brawo wy. Rowerozo-tramwajoza w stanie zaawansowanym.

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane