- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (297 opinii)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (238 opinii)
- 3 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (101 opinii)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (186 opinii)
- 5 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (53 opinie)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (244 opinie)
Maszty flagowe na drodze do tunelu pod Pachołkiem
Wkrótce przy skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z Drogą Zieloną powstać mają kolejne maszty flagowe w Gdańsku. W tym miejscu planowany jest jednak jednocześnie bezkolizyjny przejazd do tunelu pod Pachołkiem. Urzędnicy przekonują, że jedno drugiemu nie przeszkadza. A droga do budowy tunelu jest bardzo daleka.
Wcześniej, wraz z powstaniem Drogi Zielonej, między al. Grunwaldzką a Ergo Areną nasadzono kilka drzew w pasie rozdziału przy al. Grunwaldzkiej.
Sęk w tym, że maszty i drzewa zaplanowano w miejscu, przez które ma docelowo przebiegać droga prowadząca do tunelu pod Pachołkiem.
W dokumencie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym dla domknięcia tzw. dużej ramy drogowej Gdańska, czyli układu dróg od wjazdu do miasta z Chwaszczyna do tunelu pod Martwą Wisłą, przez tunel pod Pachołkiem i pas nadmorski, przewidziano budowę pod lub nad tym skrzyżowaniem bezkolizyjnego przejazdu.
- Według STEŚ z 2014 r. nad skrzyżowaniem powstanie wiadukt drogowy. W jednym z wariantów przewiduje się natomiast budowę tunelu dla aut - potwierdza Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Postawienie masztów nie oznacza jednak rezygnacji z budowy Drogi Zielonej - Zielonego Bulwaru - zastrzega.
Inwestycja bez szans na dofinansowanie?
Jak informują urzędnicy, obecnie budowa tunelu pod Pachołkiem jest na etapie pozyskiwania tzw. decyzji środowiskowej. Procedura ta "może nie zakończyć się w 2019 r."
Co więcej, istniejący stan zaawansowania prac nad dokumentacją nadal nie pozwala ubiegać się o wsparcie z budżetu krajowego.
Z kolei w perspektywie unijnej na lata 2014-2020 nie ma także żadnych programów, które pozwoliłyby współfinansować inwestycję na poziomie 70-85 proc. Trudno dzisiaj powiedzieć, czy w przyszłości UE zgodzi się na wsparcie tej budowy, gdy promowany jest transport zbiorowy.
Budowa tunelu to więcej niż połowa dochodów miasta
- Szacowany koszt budowy tunelu [wzorem tunelu pod Martwą Wisłą będą to przypuszczalnie dwa tunele obok siebie - dop. red.] wynosi obecnie 1,8 - 2 mld zł. Szczegółowy kosztorys będzie wykonany wraz z dokumentacją budowlaną - dodaje Schneider.
Przypomnijmy, że w 2019 r. planowany całkowity dochód Gdańska ma wynieść ok. 3,349 mld zł, zaś oprócz tunelu pod Pachołkiem, dla rozładowania ruchu, planuje się jeszcze budowę Drogi Zielonej wzdłuż pasa nadmorskiego i ul. Nowej Kielnieńskiej, która pozwoli "zdjąć" tranzyt z obecnej ul. Kielnieńskiej , gdy powstanie obwodnica metropolitalna i Trasa Kaszubska.
Kielnieńska będzie zwykłą drogą, a nie wizytówką Osowej
Widmo Drogi Czerwonej i brak miejsc parkingowych
Co jakiś czas odżywa również pomysł budowy fragmentu Drogi Czerwonej wzdłuż torów kolejowych, która odciąży al. Grunwaldzką przynajmniej na czteropasowym odcinku między tunelem pod Pachołkiem a ul. Pomorską .
Nierozwiązanym i pomijanym przez projektantów oraz urzędników zagadnieniem pozostaje kwestia parkingów dla kolejnych samochodów, które dzięki temu wjadą na tzw. Dolny Taras miasta. Tymczasem już dziś brakuje miejsc postojowych dla wszystkich chętnych.
Tunel pod Pachołkiem wymusi rozbudowę kolejnych dróg?
Materiał archiwalny z listopada 2018 r.
Opinie (198) 1 zablokowana
-
2019-03-24 12:25
to jest tunel budowany dla Spotu ,a nie dla Gdanska
dlaczego Spot nie przebuduje na dojazdowke do obwodnicy ul Reya ??
co lobby działkowców blokuje ???
ten tunel nie jest potrzebny ,Spot powinien znaleźć siły i środki na budowę własnej dojazdowki- 9 1
-
2019-03-24 13:01
(1)
Ten tunel nigdy nie powstanie. Nie nigdy.
- 3 4
-
2019-03-24 13:29
Oby
- 2 0
-
2019-03-24 13:12
Boże daj mądrość rządzącym
Ludzie umierają od spalin. Tunel to mniej korków , smrodu i hałasu. Budować!!!!!!!
- 5 4
-
2019-03-24 14:22
Widzę że mentalnie nadal tkwimy w latach 60-tych ubiegłego tysiąclecia
Wtedy też w wielkiej naiwności sądzono, że problem korków ulicznych można rozwiązać dobudowując drogi, poszerzając istniejące czy inwestując w rozwiązania zwiększające św. przepustowość.
Do lat 80-tych na zachodzie już wiedziano że to do niczego nie prowadzi, no ale my w zaścianku dopiero sami musimy się na tym sparzyć żeby zrozumieć że to bez sensu.
Chcącym szybko nadrobić zaległości i chcącym zrozumieć że to nie działa polecam historię Detroit.- 7 8
-
2019-03-24 16:59
Tak 5g
Macie rację będą auta elektryczne podłączone do sieci 5g..ktora będzie sterowala wszystkim..nawet nawodnieniem gleby u rolnika..czipy i takie tam.
Petrodolary slabna..to jest szyte grubymi nićmi.
Pozdrawiam ludzi którzy mają zdolność do złożonego i krytycznego myślenia.- 2 0
-
2019-03-24 17:59
Czy bedzie tramwaj na Osowe? (1)
Czy w projekcie będzie uwzględniony tramwaj na Osowe?
- 4 1
-
2019-03-24 20:55
Jest PKM
- 0 1
-
2019-03-24 18:11
Co na to Krówka?
- 2 2
-
2019-03-24 18:34
re
chore miasto taka prawda
- 2 2
-
2019-03-24 19:33
(1)
Zamiast drogi czerwonej dać tylko tramwaj. Pod galerią metropolia powstałaby węzeł komunokacyjny
- 2 2
-
2019-03-24 20:10
taki węzeł już się tworzy wokół stacji SKM Gdańsk Wrzeszcz
- 1 0
-
2019-03-24 20:59
pkm, skm, tramwaj. wygodne ciągi rowerowe, piesze to priorytet
Do tego buspasy i usługi współdzielone (Mevo, carsharing). Żadne XIX-wieczne tunele dla samochodów, żadne autostrady przez środek miasta (wiadukt Podwale Przedmiejskie miał być zlikwidowany po wybudowaniu Obw.Południowej i co? Zamiast tego jeszcze dokładają estakad i autostrad = syfiasta estakada przy Galerii Bałtyckiej).
Na dziś priorytetem powinna być dalsza rozbudowa układu tramwajowego również z rozwiązaniami częściowo tunelowymi w rodzaju S-Bahn.- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.