- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (116 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (209 opinii)
- 3 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (51 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (641 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (89 opinii)
- 6 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (525 opinii)
Maszty flagowe na drodze do tunelu pod Pachołkiem
Wkrótce przy skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z Drogą Zieloną powstać mają kolejne maszty flagowe w Gdańsku. W tym miejscu planowany jest jednak jednocześnie bezkolizyjny przejazd do tunelu pod Pachołkiem. Urzędnicy przekonują, że jedno drugiemu nie przeszkadza. A droga do budowy tunelu jest bardzo daleka.
Wcześniej, wraz z powstaniem Drogi Zielonej, między al. Grunwaldzką a Ergo Areną nasadzono kilka drzew w pasie rozdziału przy al. Grunwaldzkiej.
Sęk w tym, że maszty i drzewa zaplanowano w miejscu, przez które ma docelowo przebiegać droga prowadząca do tunelu pod Pachołkiem.
W dokumencie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym dla domknięcia tzw. dużej ramy drogowej Gdańska, czyli układu dróg od wjazdu do miasta z Chwaszczyna do tunelu pod Martwą Wisłą, przez tunel pod Pachołkiem i pas nadmorski, przewidziano budowę pod lub nad tym skrzyżowaniem bezkolizyjnego przejazdu.
- Według STEŚ z 2014 r. nad skrzyżowaniem powstanie wiadukt drogowy. W jednym z wariantów przewiduje się natomiast budowę tunelu dla aut - potwierdza Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Postawienie masztów nie oznacza jednak rezygnacji z budowy Drogi Zielonej - Zielonego Bulwaru - zastrzega.
Inwestycja bez szans na dofinansowanie?
Jak informują urzędnicy, obecnie budowa tunelu pod Pachołkiem jest na etapie pozyskiwania tzw. decyzji środowiskowej. Procedura ta "może nie zakończyć się w 2019 r."
Co więcej, istniejący stan zaawansowania prac nad dokumentacją nadal nie pozwala ubiegać się o wsparcie z budżetu krajowego.
Z kolei w perspektywie unijnej na lata 2014-2020 nie ma także żadnych programów, które pozwoliłyby współfinansować inwestycję na poziomie 70-85 proc. Trudno dzisiaj powiedzieć, czy w przyszłości UE zgodzi się na wsparcie tej budowy, gdy promowany jest transport zbiorowy.
Budowa tunelu to więcej niż połowa dochodów miasta
- Szacowany koszt budowy tunelu [wzorem tunelu pod Martwą Wisłą będą to przypuszczalnie dwa tunele obok siebie - dop. red.] wynosi obecnie 1,8 - 2 mld zł. Szczegółowy kosztorys będzie wykonany wraz z dokumentacją budowlaną - dodaje Schneider.
Przypomnijmy, że w 2019 r. planowany całkowity dochód Gdańska ma wynieść ok. 3,349 mld zł, zaś oprócz tunelu pod Pachołkiem, dla rozładowania ruchu, planuje się jeszcze budowę Drogi Zielonej wzdłuż pasa nadmorskiego i ul. Nowej Kielnieńskiej, która pozwoli "zdjąć" tranzyt z obecnej ul. Kielnieńskiej , gdy powstanie obwodnica metropolitalna i Trasa Kaszubska.
Kielnieńska będzie zwykłą drogą, a nie wizytówką Osowej
Widmo Drogi Czerwonej i brak miejsc parkingowych
Co jakiś czas odżywa również pomysł budowy fragmentu Drogi Czerwonej wzdłuż torów kolejowych, która odciąży al. Grunwaldzką przynajmniej na czteropasowym odcinku między tunelem pod Pachołkiem a ul. Pomorską .
Nierozwiązanym i pomijanym przez projektantów oraz urzędników zagadnieniem pozostaje kwestia parkingów dla kolejnych samochodów, które dzięki temu wjadą na tzw. Dolny Taras miasta. Tymczasem już dziś brakuje miejsc postojowych dla wszystkich chętnych.
Tunel pod Pachołkiem wymusi rozbudowę kolejnych dróg?
Materiał archiwalny z listopada 2018 r.
Opinie (198) 1 zablokowana
-
2019-03-24 21:18
Ludzie na rowery! I po probleme.
- 0 3
-
2019-03-25 04:45
kto znowu .........................
chce zarobic juz teraz zjazd z osowy jest problemem niezaleznie od godziny / swiatla zoo aucHua godz ranne wlaczone/ teraz budowa osiedla na koncu zostaje helikopter
- 2 0
-
2019-03-25 06:02
Subiektywna ankieta.... słabe
Zadajcie pytanie które nie będzie miało na celu sugerowanie "prawidłowej" odpowiedzi bo prawda jest taka ze nie zwiększy to ruchu - kto chce/musi wjechać do centrum juz teraz to robi i będzie robił w przyszłości.
- 3 1
-
2019-03-25 06:33
dobrze, że nie malują trawników na zielono
- 2 0
-
2019-03-25 07:31
zapaść cywilizacyjna Gdańska (1)
To co od lat dzieje się w Gdańsku to małomiasteczkowa filozofia władz, powoli sprowadzająca to miasto na na peryferie Rzeczpospolitej. Miasto ma sie rozwijać a nie stawać letniskiem i skansenem LW i spólki lgbt. Brak podziemnych parkingów, swobodnych dróg dojazdowych słabiutka komunikacja zbiorowa tysiace przykładów na ignorancje i prywatę. Ale bydło idzie wciąż za kolejnymi pastuchami - to jest jak jest
- 3 2
-
2019-03-25 09:08
Korwin - znafca wszechrzeczy - tylko obrażać ludzi potrafi.
skoro nic ciebie tu nie trzyma, a z "bydłem" się nie utożsamiasz - to pa pa pa, spadaj gościu
- 0 0
-
2019-03-25 08:27
Ile procent ruchu to rowerzyści?
Czy ktoś ma oficjalne statystyki?
- 1 0
-
2019-03-25 12:54
Najważniejsza inwestycja w Gdańsku,
dajcie spokój z obwodnicą obwodnicy i poszerzcie Spacerową! Z rana z Osowej do Oliwy godzina w korku. "Dziękuję" Adamowicz...
- 2 1
-
2020-04-01 15:24
Flaga Polski na Gorze Gradowej - a jaka mieli by powiesic niemiecka panie Grzelak ?????
- 0 0
-
2020-08-07 17:21
Tunel pod Pachołkiem.
Tunel pod Pachołkiem i zielona droga zmniejszy korki w Oliwie i na Przymorzu. Pojazdy jadące z Osowej do Brzeżna i N. Portu ominą te dwie dzielnice. Osowa dzielnica z 15 tys. mieszkańców przez brak rozbudowy ul. Spacerowej stała się dzielnicą peryferyjną. Te inwestycje są konieczne. Środki finansowe przy skutecznym zabieganiu się znajdą.
- 0 0
-
2021-08-25 21:18
Budować. PO inaczej sobie rozkradnie pieniadze publiczne
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.