• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maszty flagowe na drodze do tunelu pod Pachołkiem

Krzysztof Koprowski
23 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Miejsce przewidziane do montażu masztów flagowych w pasie rozdziału Drogi Zielonej. Na wprost za skrzyżowaniem planowany jest wjazd do tunelu pod Pachołkiem, a w miejscu wykonania zdjęcia bezkolizyjny przejazd nad/pod skrzyżowaniem.
  • Widok w stronę Ergo Arena na drzewa, które zostaną docelowo wycięte.
  • Maszty flagowe przy Ergo Arenie. Podobne powstaną przy skrzyżowaniu z al. Grunwaldzką.

Wkrótce przy skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z Drogą Zieloną zobacz na mapie Gdańska powstać mają kolejne maszty flagowe w Gdańsku. W tym miejscu planowany jest jednak jednocześnie bezkolizyjny przejazd do tunelu pod Pachołkiem. Urzędnicy przekonują, że jedno drugiemu nie przeszkadza. A droga do budowy tunelu jest bardzo daleka.



Czy budowa tunelu pod Pachołkiem zwiększy liczbę aut na Dolnym Tarasie?

Cztery maszty flagowe, każdy liczący 18 metrów, będą kolejnymi konstrukcjami tego typu w Gdańsku. Tym razem ich budowę przewidziano u zbiegu al. Grunwaldzkiej i Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska - tuż obok granicy z Sopotem. Obecnie trwa wybór projektanta dokumentacji technicznej, która będzie gotowa w połowie roku.

Wcześniej, wraz z powstaniem Drogi Zielonej, między al. Grunwaldzką a Ergo Areną nasadzono kilka drzew w pasie rozdziału przy al. Grunwaldzkiej.

Sęk w tym, że maszty i drzewa zaplanowano w miejscu, przez które ma docelowo przebiegać droga prowadząca do tunelu pod Pachołkiem.

W dokumencie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym dla domknięcia tzw. dużej ramy drogowej Gdańska, czyli układu dróg od wjazdu do miasta z Chwaszczyna do tunelu pod Martwą Wisłą, przez tunel pod Pachołkiem i pas nadmorski, przewidziano budowę pod lub nad tym skrzyżowaniem bezkolizyjnego przejazdu.

- Według STEŚ z 2014 r. nad skrzyżowaniem powstanie wiadukt drogowy. W jednym z wariantów przewiduje się natomiast budowę tunelu dla aut - potwierdza Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Postawienie masztów nie oznacza jednak rezygnacji z budowy Drogi Zielonej - Zielonego Bulwaru - zastrzega.

Inwestycja bez szans na dofinansowanie?



Jak informują urzędnicy, obecnie budowa tunelu pod Pachołkiem jest na etapie pozyskiwania tzw. decyzji środowiskowej. Procedura ta "może nie zakończyć się w 2019 r."

Co więcej, istniejący stan zaawansowania prac nad dokumentacją nadal nie pozwala ubiegać się o wsparcie z budżetu krajowego.

Z kolei w perspektywie unijnej na lata 2014-2020 nie ma także żadnych programów, które pozwoliłyby współfinansować inwestycję na poziomie 70-85 proc. Trudno dzisiaj powiedzieć, czy w przyszłości UE zgodzi się na wsparcie tej budowy, gdy promowany jest transport zbiorowy.

Budowa tunelu to więcej niż połowa dochodów miasta



- Szacowany koszt budowy tunelu [wzorem tunelu pod Martwą Wisłą będą to przypuszczalnie dwa tunele obok siebie - dop. red.] wynosi obecnie 1,8 - 2 mld zł. Szczegółowy kosztorys będzie wykonany wraz z dokumentacją budowlaną - dodaje Schneider.
Przypomnijmy, że w 2019 r. planowany całkowity dochód Gdańska ma wynieść ok. 3,349 mld zł, zaś oprócz tunelu pod Pachołkiem, dla rozładowania ruchu, planuje się jeszcze budowę Drogi Zielonej wzdłuż pasa nadmorskiego i ul. Nowej Kielnieńskiej, która pozwoli "zdjąć" tranzyt z obecnej ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska, gdy powstanie obwodnica metropolitalnaTrasa Kaszubska.

Kielnieńska będzie zwykłą drogą, a nie wizytówką Osowej


Widmo Drogi Czerwonej i brak miejsc parkingowych



Co jakiś czas odżywa również pomysł budowy fragmentu Drogi Czerwonej wzdłuż torów kolejowych, która odciąży al. Grunwaldzką przynajmniej na czteropasowym odcinku między tunelem pod Pachołkiem a ul. Pomorską zobacz na mapie Gdańska.

Nierozwiązanym i pomijanym przez projektantów oraz urzędników zagadnieniem pozostaje kwestia parkingów dla kolejnych samochodów, które dzięki temu wjadą na tzw. Dolny Taras miasta. Tymczasem już dziś brakuje miejsc postojowych dla wszystkich chętnych.

Tunel pod Pachołkiem wymusi rozbudowę kolejnych dróg?



Materiał archiwalny z listopada 2018 r.

Opinie (198) 1 zablokowana

  • Zrobić tunel z ulicy Zielonej...

    Zrobić z ulicy Zielonej tunel - taką namiastkę tunelu pod pachołkiem. mogłyby powstać boiska do gry nie wiem w kosza np. sprzęt do ćwiczeń. Tyle przestrzeni się marnuje...I te beznadziejne ekrany by zniknęły...eh

    • 6 4

  • Po co stawia sie maszty flagowe? (3)

    To kosztuje duże pieniądze. Można lepiej wydać taką kasę!
    Mam pytanie do władz miasta: Po co na Al. Zwycięstwa wieszane są flagi ? To kosztuje.
    Ostatnio pojawiły się flagi czarno-żółte. Z jakiej to okazji?

    • 20 12

    • Z tego powodu.

      "Dzień Jedności Kaszubów (kasz. Dzéń Jednotë Kaszëbów) - święto obchodzone corocznie 19 marca upamiętniające pisemną wzmiankę o Kaszubach w bulli Grzegorza IX. 19 marca 1238 papież zatytułował szczecińskiego księcia „księciem Kaszub” (łac. clare morie… duce Cassubie), potwierdzając dobra podarowane przez Bogusława I (zm. 1187) zakonowi joannitów pod Stargardem nad Iną. Była to prawdopodobnie pierwsza historyczna wzmianka o Kaszubach."

      Można mówić, że Gdańsk to nie geograficzne Kaszuby, ale obecnie Gdańsk, zaraz po Gdyni, jest drugim największym miastem zamieszkałym przez Kaszubów.

      19 marca Pałac Kultury i Nauki w Warszawie był oświetlony w czarno-złotych barwach, prezydent RP złożył Kaszubom życzenia, tak samo jak i prezydent Gdańska (na Twitterze w języku kaszubskim). Poprzedni, zmarły prezydent, też życzenia składał, wywieszał flagi i mimo że Kaszubem nie był, lecz potomkiem przesiedleńców z Wilna to zawsze podkreślał, że Gdańsk jest kaszubski, działał w zrzeszeniu kaszubsko-pomorskim i o sobie z przymróżeniem oka mówił, że jest Kaszubem naturalizowanym, przez zasiedzenie.

      • 3 1

    • (1)

      Z takiej okazji, że Gdańsk stolicą Kaszub jest :-)

      • 4 0

      • Gdańsk stolicą Kaszub. Sosnowiec stolicą Śląska.

        • 4 0

  • Budować tunel !

    • 5 5

  • Jaki K tunel?

    • 5 2

  • Straszne. Chyba tematy się kończą nawet Koprowskiemu

    • 4 6

  • Znajomy królika ma firmę stawiającą maszty więc maszty trzeba stawiać , bo z czego będzie żył a tak podzieli się z królikiem .

    • 9 3

  • (1)

    Ciągłe badania geologiczne pochłonęły już wszystkie koszty budowy tunelu. Samochody z tunelu Pachołka zablokują istniejący już tunel pod Martwą Wisłą. Mam nadzieję, że budowa tunelu pod Pachołkiem to tylko wyprowadzanie pieniędzy do firmy przeprowadzającej badania geologiczne a nie poważne potraktowanie mrzonki o czerwonej i zielonej drodze... które nas zablokują...

    • 20 9

    • Dziwię się tym osobom, którzy nie dostrzegają zagrożenia. MY Miastowi patrzymy szerzej na sprawy "korków", braku parkingów, zabudowaniami każdego podwórka, czy placu zabaw. Pamiętamy miasto z przed pół wieku. Było pięknie i spokojnie. Teraz deweloperzy decydują jaki będzie komfort komunikacyjny i który noworysz będzie moim sąsiadem...

      • 6 0

  • budować ! budować ! TUNEL !

    pod pachołkiem !

    • 17 11

  • W Gdyni pomniki, w Gdańsku maszty.

    Każde miasto ma swoje hobby. Bo żadnego innego uzasadnienia dla takich miejskich "inwestycji" nie widzę. Miś wiecznie żywy.

    • 16 3

  • Czyżby sabotaż????!!!!!

    • 4 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane