• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Metamorfoza nadmorskiej ulicy w Brzeźnie

Krzysztof Koprowski
29 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Widok na ul. Pułaskiego z nadmorskiego deptaka i drogi rowerowej przy Domu Zdrojowym.
  • Na całej długości przewiduje się odtworzenie szpalerów drzew.
  • Obecny stan ul. Pułaskiego.

Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace budowlane na ul. Pułaskiego w BrzeźnieMapka. Ze zmian ucieszą się miłośnicy zieleni oraz piesi, ponieważ ulica zyska szpalery drzew oraz równe chodniki. Kierowcy stracą natomiast nielegalne miejsca postojowe na doszczętnie rozjechanych pasach trawników, które po przebudowie wypełnią krzewy.



Co jest ważniejsze w zagospodarowaniu ul. Pułaskiego?

Ul. Pułaskiego to droga biegnąca równolegle do plaży, którą oprócz mieszkańców dzielnicy, mogą kojarzyć także piesi i rowerzyści przemierzający pas nadmorski - znajduje się na przedłużeniu charakterystycznego zakrętu deptaka i drogi rowerowej w pobliżu będącego w trakcie rewitalizacji Domu Zdrojowego.

Obecnie stan ulicy pozostawia wiele do życzenia. Zniszczone chodniki, wielokrotnie łatana nawierzchnia jezdni i zaniedbana zieleń z pewnością nie dodają uroku dzielnicy, którą włodarze Gdańska chcą podnieść do rangi kurortu.

Prace budowlane powinny być zakończone w ciągu pięciu miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą. Prace budowlane powinny być zakończone w ciągu pięciu miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą.

47 nowych drzew oraz niskie krzewy wzdłuż jezdni



Jeżeli uda się wyłonić wykonawcę ogłoszonego przetargu przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, w najbliższych tygodniach rozpoczną się prace budowlane, w ramach których przewiduje się:
  • wymianę chodników na betonowe płytki betonowe 20x20 cm z infułami, kamiennymi obrzeżami oraz tzw. pasem kompensacji wzdłuż posesji (uzupełnienie głównego pasa ruchu pieszych wzdłuż nieregularnego przebiegu ogrodzeń czy budynków),
  • wykonanie całkowicie nowej nawierzchni jezdni z kostki kamiennej granitowej z górną powierzchnią ciętą płomieniowaną,
  • nasadzenia 47 lip drobnolistnych "Greenspire" oraz wycinkę dwóch drzew ze względu na zły stan sanitarny; w pasie zieleni przewidziano też tawułę płożącą, osiągającą wysokość ok. 30 cm, blokującą wjazd autami między drzewa,
  • przebudowę infrastruktury podziemnej.

Warto odnotować, że w zakresie infrastruktury pieszej chodniki będą wykonane na całej długości po obu stronach jezdni - dotyczy to pozbawionej infrastruktury pieszej północnej części ulicy (tj. po stronie plaży) w pobliżu ul. Dworskiej.

Szerokość chodników na niemal całym przebiegu wyniesie ok. 1,5 m z lokalnymi zawężeniem w pobliżu kilku drzew oraz poszerzeniem w okolicy skrzyżowania z ul. Dworską, przy pawilonie handlowym.

Czytaj też:

Wniosek o konsultacje ws. planu dla Brzeźna. Ponad 7 tys. podpisów



  • Po przebudowie chodnik zostanie ułożony z obu stron jezdni na całej długości.
  • Zdegradowane pasy zieleni zostaną ponownie wypełnione drzewami i krzewami.
  • Skrzyżowanie z ul. Cichą (po prawej), która nie będzie remontowana.
  • Obecny stan ul. Pułaskiego.

Pięć miesięcy na realizację wszystkich prac budowlanych



Ponadto na całym przebiegu ulicy zaplanowano ustawienie: siedmiu ławek, trzech koszy ulicznych na śmieci oraz czterech stojaków rowerowych (w pobliżu skrzyżowania z ul. Południową). Odtworzony w formie kamiennej będzie też próg zwalniający na wysokości ul. Pułaskiego 13.

Termin zakończenia przebudowy został określony na pięć miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. O jego wyborze w przetargu zdecydują kryteria: w 60 proc. najniższej ceny oraz w 40 proc. przedłużenie minimalnego trzyletniego okresu gwarancji.

Czytaj też:

Nowe centrum Brzeźna. Szczegóły planu zagospodarowania



Miejsca

Opinie (179) 3 zablokowane

  • (20)

    Zasadzić krzaki i drzewa a dla aut wybudować parking podziemny na 1000 samochodów,parkowanie 3 zł na dzień.Tak to widzę moi drodzy i kochani.

    • 68 75

    • Ciekawe tylko kto wybuduje parking (6)

      Który zwróci się po 500 latach?

      • 19 9

      • (5)

        Deweloper niech buduje, mało ich mamy w Gdańsku? Może w końcu zrobią coś dla ludzi..a parking w tej lokalizacji zwróci się za max 5 lat

        • 8 16

        • Przy cenie 3pln za dobę, kiedy miejsce parkingowe w hali kosztuje 15-30k? (4)

          Oj, matematyka na poziomie tramwaju Kacperka...

          • 13 10

          • To są wyliczenia godne mistrza Grzelaka

            • 5 0

          • Tyle kosztuje ale koszt wybudowania to około 100-120tys (2)

            Tylko różnica ukryta jest w cenie wszystkich mieszkań w budynku, nawet tych co miejsca w hali nie kupują

            • 2 3

            • No tak, domek o powierzchni 100m2 kosztuje 300k za wybudowanie (1)

              A Ty chcesz podziemny parking o powierzchni 11500m2 na samochody + jakieś 3000m2 na dojazd do tych miejsc zbudować za 100k?

              • 2 1

              • No tyle kosztuje średnio wybudowanie jednego miejsca w hali garażowej.

                A 20 lat w tym siedzę.

                Parking podziemny na 1000 samochodów będzie kosztował 100 000 0000.

                • 1 0

    • (3)

      3 zeta za dzień? Co to komuna wraca?

      • 14 6

      • (1)

        Nie,resztę niechay dopłaca bogate miasto)

        • 8 18

        • Stać Olę na to

          • 1 2

      • A ile chciałeś brać .300? Polska to nie......Ameryka

        • 1 1

    • (4)

      A czemu wszyscy mamy się zrzucać na wielomilionowy koszt parkingu za 3zł/dzień. Skoro i dziś parkingi po 5zł/godzinę się zapełniają.
      Wystarczy uporządkować parkowanie, wprowadzić opłaty, to prywatny biznes i tak sobie na podwórkach parkingi ogarnie.

      • 12 3

      • (3)

        Żadnych parkingów, czy to publicznych, czy prywatnych. Zakaz wjazdu (z wyjątkami oczywiście) i to załatwi temat. Plus gwałtowny rozwój komunikacji miejskiej.

        • 8 6

        • żaden "gwałtowny" rozwój komunikacji miejskiej nie jest ani potrzebny ani też nie spowoduje zmian zachowań komunikacyjnych (2)

          Bez radykalnego postawienia na poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów wraz ze śmiałym zakwestionowaniem dotychczasowej roli samochodów w życiu mieszkańców przez obciążanie użytkowników samochodów kosztami, które oni generują (żadnych parkingów subsydiowanych z funduszy publicznych) nie będziemy mieli poprawy jakości życia w mieście, zwłaszcza w rejonie atrakcyjnym dla plażowiczów.

          • 7 9

          • Komunikacją przemieszcza się wszystko co złe! (1)

            • 2 1

            • Łącznie z Covid którego cowidianie tak się boją na plażach i w lasach.

              • 3 0

    • do dzieła Svencjuszu (1)

      Gdańsk czeka na takich inwestorów!

      • 4 0

      • To jest wysłannik Polnordu

        • 1 0

    • za 3 zł to możesz pod Lęborkiem

      wydaj miliony i wynajmuj za 3 ziko

      • 2 0

    • o nie , znowu ten baran pisze

      • 0 0

  • Trzeba zaczać od przegonienia pijoków i okolicznych łobuzów. (2)

    Co podpalaja i niszcza samochody jak i architekture. Co po remoncie jak znów poniszczą.

    • 58 15

    • Samochód na trawniku to już nie samochód a śmieć i kara tylko za spalanie śmieci

      • 7 4

    • Obawiam się, że te samochody, które widać na zdjęciu ( cud, że nie zaparkowali na płocie) szybciej zniszczą zieleń niż " pijaki". Nie zauważyłam, żeby niszczyli a mieszkam w miejscu, gdzie jest sporo " pijaków". Problemem jest to, że załatwiają się po krzakach. Inna sprawa, że nie bardzo mają gdzie to robić. To już inny temat i szerszy problem bo w Gdańsku brakuje publicznych toalet. Jak nie ma knajpy w okolicy to zapomnij, że się załatwisz " legalnie". Dość często widywałam jak rodzice " wystawiają" dzieciaka w krzakach bo nie maja gdzie. A za przeproszeniem śmierdzi tak samo. Uwaga do urzędników i pewnej grupy obywateli: wycięcie zieleni i zalanie betonem nic nie da bo w końcu ludzie pod presją natury zaczną obsikiwac wasze samochody lub apartamentowce, które " posadzicie" zamiast drzew

      • 13 3

  • Odbudowac hotel w miejscu dziory!!! (2)

    • 43 10

    • Dziory jusz ni mo (1)

      • 4 0

      • Zawsze jakaś będzie

        • 0 1

  • Płyty ażurowe z zielenią w miejscach gdzie stoją auta (13)

    W poziomie jezdni. Czy tak ciężko spróbować rozwiązań z Niemiec??? Będzie miejsce i na auta i zieleń, nawierzchnia bedzie aktywna biologicznie.

    • 40 61

    • Najpierw musisz mieć auta z których nie cieknie olej. (10)

      Przejedź sie po dowolnym parkingu pod marketem i zobacz ile jest plam na miejscach parkingowych...

      • 19 5

      • Masz rację, ale nie wiem czy wiesz, ale nawet w autach nowych (po kilku tysiącach km) też potrafi ciec olej... (9)

        • 5 8

        • a w elektrycznych? (3)

          • 4 5

          • Też

            • 7 1

          • W elektrycznych elektrony.

            • 0 0

          • A elektryk nie ma żadnych przekładni? wszystko pracuje na sucho?

            • 2 0

        • Tak, tak. (2)

          I to rozumiem jest wymówka żeby nie naprawiać Twojego 15 letniego diesla?

          • 4 4

          • im dluzszy cykl zycia produktu tym bardziej eko (1)

            paradoksalnie moze sie okazac ze 30-letni diesel z przebiegiem milion km bedzie bardziej eko niz 4 elektryki z przebiegami po 250kkm ktore w tym czasie zezlomujesz

            • 1 1

            • I następny

              Nie, nie będzie.
              Nie dość że przez ostatnie 700kkm nie będzie spełniał żadnych norm, to jeszcze tankowiec bez żadnych filtrów musi do niego dowieźć kilkaset tysięcy litrów paliwa.

              • 0 1

        • Dlatego zakaz dotyczy wszystkich aut

          • 2 2

        • Za to Polska, ktora rzekomo wstala z kolan, nie potrafi wlascicieli tych aut pociagnac do odpowiedzialnosci.

          • 0 0

    • co mi po takiej zieleni na której stoi samochód?

      wez człowieku sie puknij

      • 10 3

    • Prawdziwy Polak

      A takie glupoty gada. "Polacy nie gęsi i swój język mają".

      • 0 0

  • Metamorfoza w Brzeźnie? (4)

    Metamorfoza to będzie jak 50m dalej znikną wszystkie kiczowate i tandetne budy z pieczonym ziemniakiem lub zapiekankami. Potrzebne są tam klimatyczne lokalne z prawdziwego zdarzenia. To samo się tyczy wielu nieruchomości w pobliżu.

    • 93 19

    • Taa/ ? A ja chce zjesc sobie zwykla zapiekanki z budki a nie wchodzic do drogiego lokalu z zawyzonymi cenami. (3)

      Zasikane i brudne podworka,nierowne chodniki-tym sie zajmijcie a nie zamykaniem waszej konkurencji.

      • 24 5

      • Jedno nie wyklucza drugiego (2)

        Może być zwykła zapiekanka czy pizza chociażby z ciekawie oklejonego foodtruck'a a nie 30 letnia zapyziała budka z desek znalezionych byle gdzie.

        • 6 8

        • (1)

          A food trucki czym się różnią. Ps- one są droższe, bo to moda xD

          • 2 0

          • Budy muszą być i koniec

            • 6 2

  • Nie chcieliście SPP (2)

    Miasto wypowiedziało wam wojnę.

    Zlikwidują wszystkie nielegalne miejsca parkingowe i może rozum wróci wam na miejsce.

    Ale dalej sobie protestujcie i myślcie że macie coś do powiedzenia.

    • 57 20

    • Z Grzelakiem jeszcze nikt nie wygrał (1)

      • 1 1

      • Taka prawda

        Pokorne ciele dwie matki ssie.

        Inne dzielnice dogadują się i zyskują. Brzeźno podskakuje, urzędnicy i tak swoje zrobią, a jeszcze dokopią niepokornym.

        • 0 1

  • 47 nowych drzew - i to jest dobra decyzja (3)

    Może w końcu coś się ruszy z zielenią w tym mieście

    • 68 4

    • 47 wątłych sadzonek, a stare drzewa do wycięcia, bo chodnik trzeba zrobić

      • 8 10

    • może wreszcie ruszy (1)

      wszak tylko 25% powierzchni miasta to tereny zielone - kto to słyszał?!?!

      • 6 5

      • A powinno być 75%.

        • 6 5

  • przez lata miasto nie interesowało się Brzeźnem dopiero jak tereny betonuje deweloper to zaczęli inwestować. (3)

    mam propozycję, nie wycinajcie więcej drzew w Brzeźnie i nie betonujcie dzielnicy

    • 97 15

    • To akurat bzdura (2)

      Mieszkałem 10 lat temu na Brzeznie, dziś to jest inna dzielnica. Trzeba być ślepym, żeby nie widzieć zmian.

      • 13 9

      • Słoik, co ty za głupoty opowiadasz?

        • 5 5

      • Na czym jeszcze mieszkałeś?

        • 2 0

  • (10)

    Faktycznie rozwiązanie godne kabaretu. Oprócz zakresu prac nikt nie uwzględnił faktu gdzie się mają podziać pojazdy mieszkańców. To że posadzą drzewka, krzaczki i posieją trawę to tak jakby wrzucić pieniądze do pieca, po kilku dniach drzewka połamią, krzaczki wyrwą a z trawnika zostanie klepisko. Czy tak trudno znaleźć logiczne rozwiązanie? wtedy gdy budowano te domy czy bloki mieszkalne nikomu do głowy nie przyszło że ludzie zamiast bryczki czy dorożki będą mieli wszyscy samochody. Tak więc nie idźmy tym tokiem myślenia i zróbmy raz cos co będzie miało ręce i nogi a nie wyrzucanie kasy w błoto.

    • 63 47

    • nikt mieszkańcom nie broni kupić płatnego miejsca (5)

      tak, jak musi robić każdy kto aktualnie kupuje mieszkanie

      • 23 7

      • a najbliższe płatne miejsce parkingowe do kupienia to na Szadółkach, czy gdzie? (4)

        • 14 6

        • (3)

          Nie mam miejsca parkingowego= nie kupuję samochodu. Proste? Nie mam obory, nie kupię krowy itd.

          • 13 9

          • Ale jak to?

            Należy mi się! I to ze dwa, bo przecież jak tu żyć z jednym samochodem?

            • 5 6

          • Rozumiem, że to samo powiesz tym z centrum (1)

            którzy wrzeszczą o abonamenty dla siebie po 10zł/miesiąc za samochód za parkowanie w sspp?! Bo jeśli nie, to czysta hipokryzja!

            • 2 1

            • Oczywiście.

              Abonamentów nie powinno być wcale.

              • 3 0

    • mieszkańcy domków jak chcą to mogą sobie na swoim gruncie miejsca parkingowe zorganizować

      a nie że on ma ładnie u siebie za płotem a pojazd niech syf na ulicy robi

      • 19 4

    • Mieszkańcy mają tramwaj i autobusy

      • 7 6

    • Według radykałów masz chodzić na piechote albo tramwajem (1)

      Zaprowadzić dzieci do szkoły, potem szybką komunikacją miejską udać się do pracy, do Gdyni zajmie Ci to niecałe półtorej godziny. Za wolno to sie przenieś.
      Radykał albo urzędnik na wszystko ma dobrą radę. Urzędnik nie matrwi się parkowaniem, radykał nie ma normalnego życia, nie ma pracy, chodzi na piechote, żyje trawą

      • 8 7

      • Dokładnie tak.

        I problem jest zupełnie gdzie indziej.

        Zamiast dodawać następne zakorkowane drogi i zapchane parkingi, trzeba coś zrobić żeby szkoła i przedszkole było w zasięgu spaceru, a komunikacja wiozła Cię do pracy 15 minut, nie 1,5h.

        Oczywiście dochodzi do tego brak myślenia i przewidywania przy zakupie mieszkania...

        • 11 2

  • Najważniejsze że samochody znikną z chodników. (1)

    Chodnik to nie miejsce parkingowe i powinien być całkowity zakaz parkowania na chodnikach.

    • 77 25

    • to zależy jak szczelnie go osłupkują

      obawiam się że nie znikną.

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane