- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (213 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (59 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (154 opinie)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (147 opinii)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
Mevo: 500 tys. zł kar dla użytkowników
Nieprawidłowe używanie rowerów Mevo wiąże się z nakładaniem opłat dodatkowych przez operatora. Do tej pory było 1600 takich przypadków. Łączna kwota kar przekracza 500 tys. zł.
Nie 600 tys. a 500 tys. zł nałożył opłat dodatkowych operator Nextbike na użytkowników roweru metropolitalnego. Niestety z naszej winy przekazaliśmy niezweryfikowane wewnętrznie informacje - mówi dyrektor ds. komunikacji Nextbike Polska - Aleksandra Myczkowska - Utrata.
To wszystko przekłada się na gorsze funkcjonowanie całego systemu wypożyczania elektrycznych rowerów.
- Każda osoba, która widzi, że rowery są niszczone lub wykorzystywane niezgodnie z regulaminem może to zgłosić korzystając z numeru widocznego na każdym z rowerów. Dodatkowo użytkownicy systemów mają możliwość przesłania zgłoszenia poprzez aplikację mobilną, w której można załączyć również zdjęcie. Dostępne są także kanały w mediach społecznościowych. Im szybciej dotrze do nas wiadomość o uszkodzonym rowerze, tym szybciej może on trafić do serwisu i wrócić na ulicę w pełni sprawny - mówi Paulina Wójcicka, Nextbike Polska.
1600 opłat dodatkowych na ponad 500 tys. zł
Od startu systemu roweru metropolitalnego Mevo minęły już ponad trzy miesiące. W tym czasie operator nałożył na użytkowników ponad 1600 kar (czyli tzw. opłat dodatkowych), które wyniosły 500 tys. zł.
Do najczęstszych przewinień można zaliczyć:
- zwrot roweru w strefie niedozwolonej, do 10 km od stacji (990 razy) - 450 zł.
- zwrot roweru poza funkcjonowaniem systemu (269 razy) - od 50 do 1000 zł.
- niedozwolony zwrot roweru w miejscu trudno dostępnym (191 razy) - 300 zł
Co ważne, od każdej kary można się odwołać, co użytkownicy Mevo czynią. Najprawdopodobniej właśnie dlatego Nextbike Polska nie podaje informacji, ile pieniędzy z tytułu kar udało się już ściągnąć.
- Jeżeli użytkownik nie zgadza się z naliczonymi opłatami może złożyć reklamację. Każda taka sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie, pod uwagę brane jest stanowisko użytkownika oraz dane pochodzące z systemu informatycznego - mówi Paulina Wójcicka. - Reklamacje i skargi użytkowników rozpatrywane są w trybie przewidzianym w regulaminie w terminie 14 dni od daty jej otrzymania lub uzupełnienia, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - w terminie do 30 dni. Nie podajemy informacji o stanie windykacji i ściąganiu opłat od użytkowników.
Niektórzy na Mevo zarabiają. Jeśli użytkownik przyprowadzi porzucony rower do stacji, jego konto zostaje zasilone kwotą dwóch złotych. W ten sposób nagrodzono już 36,6 tys. kont, co łatwo policzyć, na sumę 73,2 tys. zł.
Wykorzystanie Mevo do celów komercyjnych
Zdarzają się też sytuacje, w których rowery Mevo wykorzystywane są komercyjnie, m.in. przez kurierów Uber Eats. Czy takie działanie jest legalne?
- Jeżeli użytkownik korzysta z roweru zgodnie z regulaminem, operator nie nakłada kar i nie nalicza opłat dodatkowych osobom, które wykorzystają jednoślady do działań komercyjnych - kończy Paulina Wójcicka.
Operat zwraca także szczególną uwagę by nie wprowadzać i nie zostawiać rowerów Mevo na plaży - takie działanie może kosztować użytkownika od 450 do 1400 zł.
Kiedy pojawią się nowe rowery?
W systemie od początku jego funkcjonowania zarejestrowało się ponad 118 tys. użytkowników, którzy wypożyczyli rower 933 tys. razy. Drugi i zarazem ostatni etap dostawy rowerów ma zostać zrealizowany do połowy sierpnia. Dziś w 14 gminach dostępne są 1684 rowery, docelowo ma być ich 4080.
Opinie (311) ponad 20 zablokowanych
-
2019-06-26 19:58
Obok tematu (1)
Czy stacje Mevo pojawią się kiedyś na Wyspie Sobieszewskej? Fajnie by się pośmigało nowa trasą, ale jechać tam z Gdańska trochę daleko.
- 6 2
-
2019-06-27 09:59
Baterii by nie starczylo
- 0 0
-
2019-06-26 20:10
A ile kar dla tej spolki (1)
Za zlamanie zapisow umowy????
- 6 1
-
2019-06-26 20:19
900tys za pierwszy etap im odliczono
- 0 0
-
2019-06-26 20:12
Nagroda?
2 zlote za przyprowadzenie roweru?smiech na sali nakladaja kare 400 zł to niech sami jezdza i szukaja.Szukaja frajerow!!!
- 8 4
-
2019-06-26 20:18
a rowerów jak nie było tak nie ma
- 6 0
-
2019-06-26 20:26
Wożenie drugiej osoby na "bagażniku" to codzienność.
- 7 3
-
2019-06-26 20:29
(2)
Rowerzyści na chodnikach to już plaga. Nikt tego nie kontroluje i zamiast chodzić pieszo niedługo bezpieczniej będzie autem.
- 15 7
-
2019-06-26 21:21
jest to zasługa naszych kierowców. weź rowerem jezdnią jedz.
- 5 1
-
2019-06-27 00:09
przyjrzyj się, jakie jest oznakowanie tych chodników
C-13/16 albo C-16 z tabliczką dopuszczającą rowery
- 2 1
-
2019-06-26 20:35
Ja już dawno przestałem korzystac z tego guano.
Widać budżet karami, często niesprawiedliwie naliczonymi, chcą domknąć. Piękny biznes plan.
- 9 4
-
2019-06-26 20:38
Mevowcy są jak plaga egipska....
- 9 6
-
2019-06-26 20:41
wczoraj wieczorem dwóch podpitych zsiadło z jednej mevy pod Klubem Wydział Remontowy (1)
mam nadzieję że za ten kurs zapłacą solidnie. Rowerzyści stale jeżdżą chodnikami w strefie tempo 30, mało kto zna przepisy o ruchu drogowym. Skrzyżowanie Łagiewniki, Wały Piastowskie, Doki przejeżdżają na skos, każde przejście dla pieszych się przejeżdża. Karta rowerowa, obowiązkowe ubezpieczenie i widoczne numery rejestracyjne. Trzeba tę bandę ucywilizować, Mandatami.
- 19 7
-
2019-06-27 10:00
W jakich krajach to dziala i jaki dalo efekt? Podrzuc link
- 1 0
-
2019-06-26 20:44
Ja jak widzę nieprawidłowe używanie rowerów to nie zgłaszam.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.