• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo. Od 9 października ograniczenia czasowe i opłaty

Maciej Korolczuk
9 października 2023, godz. 13:00 
Opinie (369)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Od poniedziałku, 9 października, aby skorzystać z roweru Mevo, trzeba zaakceptować nowy regulamin i doładować konto. Zaczną też obowiązywać limity czasowe. Od poniedziałku, 9 października, aby skorzystać z roweru Mevo, trzeba zaakceptować nowy regulamin i doładować konto. Zaczną też obowiązywać limity czasowe.

Ograniczenia czasowe oraz opłaty minutowe za korzystanie z rowerów - Obszar Metropolitalny reaguje na problemy z testowanymi rowerami Mevo i od poniedziałku, 9 października wprowadza dwie ważne zmiany. Chcąc dalej korzystać z rowerów, niezbędne będzie zaktualizowanie aplikacji mobilnej i uiszczenie opłaty rejestracyjnej.



Te decyzje są zgodne z naszymi obserwacjami, które pod koniec września opisaliśmy w artykule pt. Testy Mevo w obecnym kształcie nie mają sensu - czas je przerwać

Czy korzystała(e)ś z roweru Mevo podczas trwających testów?

- Od kilku dni hiszpański operator spełnia kluczowe warunki kontraktu, dbając, by poziom dostępności rowerów w godzinach porannych przekraczał 90 proc. floty. W dniu wczorajszym poziom dostępności wynosił 98 proc., dziś jest to 99 proc., zatem nadszedł czas, by przetestować aplikację i system IT pod względem ograniczeń czasowych, naliczania Pay As You Go i opłaty rejestracyjnej. Pozwoli to również na szybsze i dokładniejsze zweryfikowanie użytkownika. Jednocześnie przyczyni się do zabezpieczenia poboru ewentualnej opłaty w przypadku zaparkowania roweru poza stacją postoju Mevo - informuje Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo.

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem


Co to oznacza w praktyce dla użytkowników?

Chcąc dalej korzystać z systemu, należy zaktualizować pobraną aplikację mobilnązaakceptować nowe warunki regulaminu.

Po włączeniu aplikacji, pojawi się komunikat o nieaktualnej subskrypcji. To moment, w którym należy ponownie podpiąć aktywną kartę płatnicząwykonać operację na kwotę np. 10 zł. Środki z opłaty inicjacyjnej zostaną przeniesione do wirtualnego portfela.

Bezpłatny czas podróży wyniesie 120 minut dziennie na rowerze tradycyjnym lub 60 minut w przypadku roweru z napędem elektrycznym. Tego samego dnia można korzystać z dwóch rodzajów jednośladów. Wykorzystane minuty będą rozliczane proporcjonalnie. Po upływie wspomnianego czasu zaczną obowiązywać opłaty minutowe:

  • rower tradycyjny: 0,10 zł
  • rower ze wspomaganiem elektrycznym: 0,20 zł



Prawie 300 tys. podróży Mevo



- Kwestie związane z aktualizacją aplikacji dotyczą użytkowników, którzy już mieli ją pobraną na swoje telefony. Mieszkańcy, którzy dopiero zaczynają korzystać z systemu, od razu napotkają w aplikacji nowy regulamin i konieczność uiszczenia opłaty rejestracyjnej. Zmiany nie zostaną wprowadzone o konkretnej godzinie. Zajdą na przestrzeni trwającego dnia. Dokładny czas ich zrealizowania jest uzależniony wyłącznie od akceptacji nowej wersji aplikacji przez Sklep Play oraz App Store. Podkreślamy, że jedynie jej najnowsza wersja umożliwi jazdę Mevo - tłumaczy Patryk Gochniewski, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego.
Warto pamiętać, że nadal obowiązuje opłata w wysokości 10 zł za pozostawienie roweru poza stacją oraz cały czas naliczane są kary za korzystanie z systemu MEVO niezgodnie z regulaminem.

Od czasu rozpoczęcia testów zewnętrznych odbyto ponad 285 tys. podróży rowerami MEVO. 60 proc. z nich miało miejsce w tygodniu, 40 proc. odbyło się w weekendy. Największa ich liczba przypada na dzień 2 października i wynosi ponad 14 tys.

- Trwający etap testów potrwa do 16 listopada. To czas na dopracowanie działania systemu przez hiszpańskiego operatora i eliminację występujących nieprawidłowości, regularnie zgłaszanych nam przez mieszkańców - dodaje Gochniewski.

Miejsca

Opinie (369) ponad 10 zablokowanych

  • Rower to jest pojazd (7)

    i jego miejsce jest na jezdni oraz na ścieżce rowerowej. Chodniki są przeznaczone wyłącznie do chodzenia! Do chodzenia!!! Rowery, won z chodników! Won!!!

    • 8 6

    • zapytaj z jaką prędkością jeździ typowy janusz gdy ograniczenie jest do 50 km/h (5)

      Ustawa Prawo o ruchu drogowym pod pewnymi warunkami dopuszcza jazdę rowerzystów po chodniku. Jest to możliwe, jeżeli:

      rowerzysta ma pod opieką cyklistę w wieku do 10 lat;
      nie ma wydzielonej drogi dla rowerów, a po drodze mogą poruszać się pojazdy z prędkością powyżej 50 km/h;
      panują złe warunki atmosferyczne (m.in. opady deszczu i śniegu, silny wiatr) i jazda po ulicy zagrażałaby bezpieczeństwu.

      • 4 3

      • to nie znaczy, że rowerzyści mogą łamać przepisy (1)

        "mogą poruszać się pojazdy z prędkością powyżej 50 km/h" - w miecie jest ograniczenie do 50 i pojazdy nie mogą się poruszać z wyższą prędkością, bo łamią przepisy, tak samo jak rowerzysta jadący po chodniku gdy nie występują inne okoliczności o których pisałeś.

        • 4 0

        • No to pozbądźmy się przyczyny, a nikt nie będzie jeździł po chodniku.

          • 2 3

      • kolejny rowerowy troll (2)

        ile jest ulic w Trójmieście, po których można poruszać się z wyższa prędkością niż 50 km/h?

        • 0 5

        • Po zdecydowanej większości ilości ulic samochody jeżdżą z wyższą prędkością niż 50km/h

          • 2 0

        • Skoro kierowcy się poruszają z wyższą prędkością prawie cały czas i nikt z tym nic nie robi, widać wszędzie można.

          • 0 2

    • Uważaj bo Ci żyłka pęknie.

      • 4 0

  • (2)

    Mevo właśnie ukradło mi 10 PLN z karty za przejazd 21 września.
    Infolinia nie potrafi sprawdzić za co ta oplata, tylko odpowiadają że: prawdopodobnie, być może, chyba, za pozostawienie poza stacją.
    Trzeba będzie robić zdjęcia jak w poprzednim mevo.

    • 11 2

    • Do 800zł to nie przestępstwo

      Zgłoś reklamację

      • 1 0

    • banda

      Mi 30 pln z karty i następne 10 wisi....

      • 1 0

  • A miało być do 16 października (2)

    • 2 2

    • (1)

      co miało być? Testy są do 16 listopada. Testowane będą różne scenariusze. Nikt nie obiecywał niczego za darmo do końca testów

      • 4 2

      • W ogóle żadnych obietnic nie było. To zwykły biznes.

        • 0 0

  • Po Sopocie jezdzi codziennie taki mały szczylek może 7 lat,nawet nie siedzi na siodełku bo nogami nie sięga do pedałów

    • 4 0

  • To jest zwykły mis dorobic sie fortuny kosztem mieszkanców miała hiszpanska firma i urzednicy z Politykami władz Gdańska! (1)

    • 6 5

    • Biznes miejski.

      • 0 0

  • (4)

    Bilet 75 minutowy na komunikację miejską kosztuje 6PLN,15 minut ponad limit 60 darmowych minut rowerem elektrycznym kosztuje też 6PLN,czyli wychodzi na to,że rower jest droższy od tramwaju.

    • 12 4

    • Tym się wyróżnia transport zbiorowy - na dłuższą metę jest tańszy

      • 3 1

    • chyba ci się przecinek gdzieś zgubił

      • 2 1

    • To weź zwykły rower, nieelektryczny

      będziesz miał 120 minut

      • 4 2

    • Nie wychodzi, że jest tańszy.

      • 0 0

  • Na iOS nie ma aktualizacji w App Store!

    Ostatnia aktualna wersja to 7.0.3 z przed trzech dni.
    Masz iPhone? Dla Ciebie nic się nie zmienia :)

    • 0 1

  • Ja ledwo dałem radę jechać ich elektrykiem a co dopiero tradycyjnym (6)

    Chyba odinstaluje aplikację

    • 8 2

    • to one są aż tak ciężkie? (4)

      • 7 1

      • nie (1)

        on jest taki słaby, lata siedzenia przed kompem bez ruchu robią swoje

        • 3 5

        • Kondycja swoją drogą, ale rowery są jednak za ciężkie. Ten bez wspomagania waży 30 kg, więc naprawdę trochę trzeba siły włożyć, żeby to to rozpędzić. Ciekawe, czy komuś się przydają w ogóle wyższe biegi z tej 7-stopniowej przekładni - pewnie tylko z górki, a i to zanim się rozpędzi, to już koniec górki.

          • 0 0

      • To widać, słychać i czuć.

        • 0 0

      • Tak, elektryczny waży aż 40 kg! Rower bez wspomagania elektrycznego waży aż 30 kg.
        Z nim w ogóle jest coś nie tak. Podczas jazdy nie czuję się na nim stabilnie - tak, jakby go nosiło na lewo i prawo. Bardzo ciężko się tymi rowerami skręca - mają duży promień skrętu i ciężar utrudnia manewry. Na krótkim dystansie i z małą prędkością może nie jest tak odczuwalne, ale ostatnio jechałem ulicą i miałem najzwyczajniej stracha, że przy lawirowaniu po koleinach mnie wyniesie pod przejeżdżający obok samochód.

        • 0 0

    • Mięśnie jak u komara ?

      Chyba będzie trzeba je podpompowac...

      • 1 1

  • Zlikwidować te rowery razem z hulajnogami

    • 8 1

  • Bez sensu było dac (3)

    proletariatowi zadarmo nowy sprzęt. Teraz ci użytkujący poniosą tego koszty albo o zgrozo reszta mieszkańców jak zwykle.

    • 7 1

    • Proletariat o miejskie rowery się nie prosił (1)

      Proletariat ma swoje. Ten pomysł był urzędniczy.

      • 3 1

      • Wiadomo, mam swoje miejsce parkingowe, więc nie potrzeba mi miejsc na mieście, prawda?

        Rower miejski służy do czego innego niż prywatny.

        • 0 0

    • Bez sensu było topić 160 baniek w tym syfie zamiast np. rozwinąć komunikację miejską i dać za free wszystkim.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane