• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk przesuwa budowę przejścia przy dworcu

Maciej Korolczuk
30 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Budowa naziemnego przejścia przy Dworcu Głównym znów została przesunięta - tym razem aby uniknąć paraliżu w centrum miasta. Budowa naziemnego przejścia przy Dworcu Głównym znów została przesunięta - tym razem aby uniknąć paraliżu w centrum miasta.

Prace przy budowie naziemnego przejścia dla pieszych przy Dworcu GłównymMapka nie ruszą w tym roku. Miasto postanowiło przesunąć je na przyszły rok, by nie powodować dodatkowych utrudnień w centrum Gdańska. Te z pewnością będą niemałe, gdy w przyszłym miesiącu rozpocznie się budowa naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej.



Budowa naziemnych przejść dla pieszych w Gdańsku to:

Pierwotnie budowa przejścia przy dworcu miała rozpocząć się w drugiej połowie ubiegłego roku.

Terminu nie udało się utrzymać i według ostatnich zapowiedzi (z sierpnia ubiegłego roku) inwestycję przesunięto na połowę 2021 r.

- Z uwagi na konieczność przeprowadzenia postępowania przetargowego w trybie unijnym rozpoczęcie robót możliwe będzie w połowie 2021 roku, a zakończenie w 2022 roku. Obecnie jednak trudno jest określić dokładną datę ich ukończenia. Harmonogram realizacji będzie jednym z elementów umowy z wykonawcą robót - mówiła wówczas Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Dziś już wiadomo, że na nowe przejście w tym roku nie ma szans.

Jak zmieni się okolica Dworca Głównego po przebudowie? Jak zmieni się okolica Dworca Głównego po przebudowie?
W lipcu po drugiej stronie Huciska rozpoczną się bowiem kilkumiesięczne roboty związane ze zwężeniem i przebudową Wałów Jagiellońskich i budową naziemnego przejścia dla pieszych między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk. Już na ubiegłotygodniowej konferencji prasowej miasto zapowiadało, że utrudnienia z pewnością będą odczuwalne, ale nie ma lepszego momentu na przeprowadzenie większości prac niż wakacje.

Lato pod znakiem remontów dróg w Gdańsku



W związku z tym DRMG, która ma prowadzić inwestycję przy dworcu, postanowiła przesunąć o kilka kolejnych miesięcy przetarg na wyłonienie wykonawcy przejścia na Podwalu Grodzkim. Nikomu nie trzeba tłumaczyć, co by oznaczało jednoczesne rozkopanie głównej arterii w dwóch newralgicznych miejscach. Rozdzielenie obu inwestycji ma pomóc w uniknięciu trwającego wiele miesięcy paraliżu w centrum Gdańska.

Pasażerowie od lat narzekają i czekają na wymianę wiat przystankowych w centrum. Pasażerowie od lat narzekają i czekają na wymianę wiat przystankowych w centrum.
- Planujemy ogłoszenie przetargu na budowę przejścia pod koniec 2021 roku, a same prace budowlane na 2022 rok - dodaje dziś Agnieszka Zakrzacka.
Przypomnijmy, że inwestycja zakłada budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry. Ponadto powstanie też nowa sygnalizacja świetlna, a pasażerowie komunikacji miejskiej będą korzystać z  wydłużonych do 25 metrów peronów tramwajowych (łącznie krawędź peronowa będzie miała 120 m długości).

  • Inwestycja ma poprawić komfort w poruszaniu się pieszych, rowerzystów i pasażerów komunikacji miejskiej.
  • Interpelacja radnego Mateusza Skarbka ws. zwiększenia liczby wiat przystankowych na przystankach autobusowych przy dworcu.

Na nowych peronach pojawią się też nowe i wygodniejsze wiaty przystankowe. Obecne są mało komfortowe, bo wymianę pasażerów utrudniają np. boczne ścianki podtrzymujące zadaszenie, przez co na wąskich peronach jest jeszcze mniej miejsca. Pasażerowie narzekają też, że na przystankach wiat i ławek jest zbyt mało, na co zwrócił uwagę w swojej ostatniej interpelacji radny Mateusz Skarbek.

Planowana przebudowa zakłada też korektę istniejącej drogi rowerowej od strony budynku dworca oraz budowę miejsc postojowych "Kiss & Ride", stanowisk dla taksówek oraz koperty dla osób niepełnosprawnych. Infrastrukturę przystankową uzupełnią z kolei dwustronne tablice informacji pasażerskiej.

W lipcu ruszy budowa przejścia przy Bramie Wyżynnej (17 opinii)

Śródmieście. W lipcu ruszy budowa przejścia przy Bramie Wyżynnej, a przy dworcu PKP - w przyszłym roku.Trwają ostatnie ustalenia co do przebiegu prac budowlanych na jednej z najbardziej newralgicznych ulic w tej części Gdańska, ul. Wały Jagiellońskie. Na wysokości zabytkowej Bramy Wyżynnej powstanie bowiem naziemne przejście dla pieszych. W związku z tym Miasto zdecydowało, by na przyszły rok przesunąć budowę kolejnego takiego przejścia, które ma powstać na wysokości dworca kolejowego Gdańsk Główny. Zobacz więcej
Śródmieście. W lipcu ruszy budowa przejścia przy Bramie Wyżynnej, a przy dworcu PKP - w przyszłym roku.Trwają ostatnie ustalenia co do przebiegu prac budowlanych na jednej z najbardziej newralgicznych ulic w tej części Gdańska, ul. Wały Jagiellońskie. Na wysokości zabytkowej Bramy Wyżynnej powstanie bowiem naziemne przejście dla pieszych. W związku z tym Miasto zdecydowało, by na przyszły rok przesunąć budowę kolejnego takiego przejścia, które ma powstać na wysokości dworca kolejowego Gdańsk Główny. Zobacz więcej

Opinie (312) 9 zablokowanych

  • I tu się kłaniają błędy urbanistyczne. (4)

    Cały ruch skierowany jedną drogą przez centrum. Brak dróg alternatywnych. Blokada jednej drogi i miasto staje.

    • 8 4

    • są drogi alternatywne (1)

      • 2 4

      • drogi dla gazów

        w doooopie

        • 2 1

    • (1)

      jak brak dróg alternatywnych? Od tego jjest obwodnica

      • 1 2

      • Obwodnica powstała w celu ominiecia Trójmiasta.

        To właśnie z braku dróg alternatywnych jak planowana Droga Różowa i Droga Zielona stała się droga miejską. Jadac z Oliwy na Orunię obwodnicą nadkładasz 30 km.

        • 1 1

  • Skandale w miastach wójtów

    Po co remonty są robione

    • 0 1

  • Bardzo się cieszę, że piesi wreszcie nie są zmuszani do przemykania podziemiami

    Światła i tak są 50 i 150 m dalej, więc wszelkie wizje "totalnie zakorkowanego" miasta są bez sensu. We Wrzeszczu nie ma ani jednego przejścia podziemnego, a ruch przecież się tam odbywa, mimo takiego samego, o ile nie większego natężenia... Natomiast dla pieszych jest to najważniejsze udogodnienie w mieście. Dostanie się na dworzec dla wielu - zwłaszcza starszych, niepełnosprawnych i z wózkami dziecięcymi - było niezwykle trudne. I nie piszcie tu o windach, bo te zupełnie się nie sprawdziły.

    • 4 13

  • Miasto (1)

    Utonie w korku. Gdańsk pod kątem ruchu samochodowego ma kiepską konstrukcję. Cały ruch wisi na jednej ulicy.

    • 10 4

    • bo każdy musi mieć auto i się pchać do centrum

      • 1 3

  • gdańszczanin (2)

    Co za głupek klepnął ten projekt ... Zamiast robić wszystko żeby było jak najmniej korków to idzie to w przeciwną stronę ... Tak samo co za i**ota klepnął projekt żeby zwęzić hallera .... Kolejny projekt - usunąć wiadukt na Jana Pawłą i zrobić światłą ... szkoda słów ... Tym razem pójdę na wybory prezydenta Gdańska ... Polecałbym Pani Aleksandrze poczytać opinie obywateli

    • 15 3

    • Wiadukt nad JPII będzie świetnie zmodernizowany, zapoznaj się z projektem.

      • 0 2

    • ona ma gdzieś opinie obywateli

      • 1 1

  • Myślę że pomysł spoko (1)

    Dworzec po remoncie będzie prezentował się super więc dobrze że oddadzą pieszym trochę jezdni. ALE coś za coś, korki na pewno się zwiększa i miasto powinno już myśleć i rozpisywać przetarg na drugą jezdnię przez stocznię + tunel w kierunku ulicy elbląskiej.

    • 62 23

    • I katapultę w kierunku górnego tarasu.

      Budować to się powinno transport szynowy a nie nowe drogi. Nowe drogi do niczego nie doprowadzą . Co z tego że do centrum wszyscy dojadą a nikt nie wjedzie.

      • 10 9

  • Gdańszczanie

    Znowu urzednicy zabłysneli inteligencja w wakacje robic przejscia remonty no ale co sie dziwic wlodarzom miasta jak nie maja pojecia jakie korki sa i bez tego brawo brawo

    • 5 1

  • fanatycy naziemnych

    wszystko pod dyktando rowerowych

    • 9 4

  • Kierowcy muszą zrozumieć w końcu że nie są pępkiem świata (5)

    • 7 15

    • Sama prawda (1)

      Ale włodarze miasta muszą się liczyć z tym że rozbudowując miasto na południe i nie zapewniając komunikacji na odpowiednim poziomie zmuszają ludzi do używania samochodów. Myślę że ludzie sami sobie tego nie robią.

      • 4 1

      • A to miasto buduje bloki na południu?

        Czy głupi ludzie wierzą dewelopera w hasło "dojazd do centrum w 7 minut"

        • 2 1

    • A kiedy to zrozumieją rowerzyści? (2)

      • 4 3

      • ale co mają rowerzyści? (1)

        współdzielone 2.5m chodniczki pieszo-rowerkowe?
        przecież to taka prowizorka że aż oczy szczypią

        • 4 4

        • I dlatego wszyscy was nienawidzą

          Nawet piesi. Myślicie ze jesteście pępkiem świata

          • 3 3

  • O, to w Gdańsku nie potrafią nawet puszki z białą farbą znaleźć?

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane