• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk przesuwa budowę przejścia przy dworcu

Maciej Korolczuk
30 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Budowa naziemnego przejścia przy Dworcu Głównym znów została przesunięta - tym razem aby uniknąć paraliżu w centrum miasta. Budowa naziemnego przejścia przy Dworcu Głównym znów została przesunięta - tym razem aby uniknąć paraliżu w centrum miasta.

Prace przy budowie naziemnego przejścia dla pieszych przy Dworcu GłównymMapka nie ruszą w tym roku. Miasto postanowiło przesunąć je na przyszły rok, by nie powodować dodatkowych utrudnień w centrum Gdańska. Te z pewnością będą niemałe, gdy w przyszłym miesiącu rozpocznie się budowa naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej.



Budowa naziemnych przejść dla pieszych w Gdańsku to:

Pierwotnie budowa przejścia przy dworcu miała rozpocząć się w drugiej połowie ubiegłego roku.

Terminu nie udało się utrzymać i według ostatnich zapowiedzi (z sierpnia ubiegłego roku) inwestycję przesunięto na połowę 2021 r.

- Z uwagi na konieczność przeprowadzenia postępowania przetargowego w trybie unijnym rozpoczęcie robót możliwe będzie w połowie 2021 roku, a zakończenie w 2022 roku. Obecnie jednak trudno jest określić dokładną datę ich ukończenia. Harmonogram realizacji będzie jednym z elementów umowy z wykonawcą robót - mówiła wówczas Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Dziś już wiadomo, że na nowe przejście w tym roku nie ma szans.

Jak zmieni się okolica Dworca Głównego po przebudowie? Jak zmieni się okolica Dworca Głównego po przebudowie?
W lipcu po drugiej stronie Huciska rozpoczną się bowiem kilkumiesięczne roboty związane ze zwężeniem i przebudową Wałów Jagiellońskich i budową naziemnego przejścia dla pieszych między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk. Już na ubiegłotygodniowej konferencji prasowej miasto zapowiadało, że utrudnienia z pewnością będą odczuwalne, ale nie ma lepszego momentu na przeprowadzenie większości prac niż wakacje.

Lato pod znakiem remontów dróg w Gdańsku



W związku z tym DRMG, która ma prowadzić inwestycję przy dworcu, postanowiła przesunąć o kilka kolejnych miesięcy przetarg na wyłonienie wykonawcy przejścia na Podwalu Grodzkim. Nikomu nie trzeba tłumaczyć, co by oznaczało jednoczesne rozkopanie głównej arterii w dwóch newralgicznych miejscach. Rozdzielenie obu inwestycji ma pomóc w uniknięciu trwającego wiele miesięcy paraliżu w centrum Gdańska.

Pasażerowie od lat narzekają i czekają na wymianę wiat przystankowych w centrum. Pasażerowie od lat narzekają i czekają na wymianę wiat przystankowych w centrum.
- Planujemy ogłoszenie przetargu na budowę przejścia pod koniec 2021 roku, a same prace budowlane na 2022 rok - dodaje dziś Agnieszka Zakrzacka.
Przypomnijmy, że inwestycja zakłada budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry. Ponadto powstanie też nowa sygnalizacja świetlna, a pasażerowie komunikacji miejskiej będą korzystać z  wydłużonych do 25 metrów peronów tramwajowych (łącznie krawędź peronowa będzie miała 120 m długości).

  • Inwestycja ma poprawić komfort w poruszaniu się pieszych, rowerzystów i pasażerów komunikacji miejskiej.
  • Interpelacja radnego Mateusza Skarbka ws. zwiększenia liczby wiat przystankowych na przystankach autobusowych przy dworcu.

Na nowych peronach pojawią się też nowe i wygodniejsze wiaty przystankowe. Obecne są mało komfortowe, bo wymianę pasażerów utrudniają np. boczne ścianki podtrzymujące zadaszenie, przez co na wąskich peronach jest jeszcze mniej miejsca. Pasażerowie narzekają też, że na przystankach wiat i ławek jest zbyt mało, na co zwrócił uwagę w swojej ostatniej interpelacji radny Mateusz Skarbek.

Planowana przebudowa zakłada też korektę istniejącej drogi rowerowej od strony budynku dworca oraz budowę miejsc postojowych "Kiss & Ride", stanowisk dla taksówek oraz koperty dla osób niepełnosprawnych. Infrastrukturę przystankową uzupełnią z kolei dwustronne tablice informacji pasażerskiej.

W lipcu ruszy budowa przejścia przy Bramie Wyżynnej (17 opinii)

Śródmieście. W lipcu ruszy budowa przejścia przy Bramie Wyżynnej, a przy dworcu PKP - w przyszłym roku.Trwają ostatnie ustalenia co do przebiegu prac budowlanych na jednej z najbardziej newralgicznych ulic w tej części Gdańska, ul. Wały Jagiellońskie. Na wysokości zabytkowej Bramy Wyżynnej powstanie bowiem naziemne przejście dla pieszych. W związku z tym Miasto zdecydowało, by na przyszły rok przesunąć budowę kolejnego takiego przejścia, które ma powstać na wysokości dworca kolejowego Gdańsk Główny. Zobacz więcej
Śródmieście. W lipcu ruszy budowa przejścia przy Bramie Wyżynnej, a przy dworcu PKP - w przyszłym roku.Trwają ostatnie ustalenia co do przebiegu prac budowlanych na jednej z najbardziej newralgicznych ulic w tej części Gdańska, ul. Wały Jagiellońskie. Na wysokości zabytkowej Bramy Wyżynnej powstanie bowiem naziemne przejście dla pieszych. W związku z tym Miasto zdecydowało, by na przyszły rok przesunąć budowę kolejnego takiego przejścia, które ma powstać na wysokości dworca kolejowego Gdańsk Główny. Zobacz więcej

Opinie (312) 9 zablokowanych

  • Czyli pierwszy pieszy zginie za rok. (3)

    Obstawiam wstawionego po sobotniej imprezie na mieście, idącego na SKM lub nocny autobus.

    • 23 13

    • Więc twierdzisz, że Polacy potrzebują tuneli toaletowych, aby być bezpieczni, w przeciwieństwie do miast zachodnioeuropejskich.

      • 5 7

    • to się ograniczy wam prędkość do 30kmh (1)

      • 6 4

      • nadmiar samochodów samoczynnie uspokaja ruch

        na zwężonych jezdniach centrum miasta

        • 0 4

  • Widać że nikt w urzędzie miasta , nie myśli . Że kilkanaście osób zostanie bez pracy . Pytam gdyż w tunelu są kilka punktów gdzie pracuje kilkanaście osób.

    • 12 7

  • Więcej złego zarządzania miastem

    Chcesz wiedzieć, dlaczego Gdańsk nie jest naprawdę wielkim miastem. Dopóki nie uzyska nowoczesnego zarządzania, pozostanie niczym więcej niż zabawnym, tanim weekendowym wypadem turystycznym,

    • 20 5

  • Wydawało się, że po poprzednim prezydencie gorzej być nie może... (1)

    A jednak może.
    Zmuszanie wszystkie do korzystania z kulejącej komunikacji miejskiej czy rowerów i paraliż głównych arterii komunikacyjnych Trójmiasta powinny skutkować natychmiastową dymisją z urzędu.
    Ktoś chyba na siłę chce nam zrobić drugi Amsterdam, ale za mocno odleciał...

    • 22 7

    • nic na siłę, spokojna perswazja i konsekwentne działania już przynoszą rezultaty

      na tym portalu kiedyś królowały wpisy osób uzależnionych mentalnie od samochodów. Teraz ich wpisy znajdują coraz częściej spokojne riposty. Kierowcy myślą, i wielu z nich przesiada się na rowery (więcej niż na autobusy i tramwaje).

      • 2 3

  • W upal czy deszcz milo bylo isc tunelem (4)

    A gdy sie ktos spieszyl (czyli zawsze) tunel byl idealny. Mamy czasy w ktorych im pomysl bardziej absurdalny tym bardziej popierany - szczegolnie w kwestiach urbanizacyjnych

    • 22 9

    • Tunel na chmielnej i inne tego nie potwierdzają (3)

      nikt z tunelu nie korzysta mając do wyboru przejście.
      takie są fakty.

      • 3 6

      • Na chmielnej nie ma uzasadnienia dla intensywnego ruchu (2)

        To nie dworzec. To nie miejsce przesiadek. Celowo taki przyklad?

        • 1 2

        • Podwale przedmiejskie na wysokości Chmielnej

          Nie ma uzasadnienia?że jak?

          • 1 2

        • nie ma uzasadnienia dla intensywnego ruchu, ale ruch jest intensywny

          ciekawe, czy potrafisz ogarnąć ten pozorny paradoks?

          • 0 0

  • Lolo (1)

    Jest co robić!!! Jeszcze tyle tuneli przy których nie ma naziemnych przejść. Brawo Pani Prezydent. Właśnie straciła Pani głosy mój i mojej rodziny. Niech Pani słucha dalej doradców- i**otów.
    Podobno argument podstawowy to bezpieczeństwo. Jeszcze nie słyszałem o wypadku z udziałem pieszego przechodzącego w tunelu podziemnym. A idąc dalej tym tropem myślę, że dojścia na perony PKP też będą naziemne po torach. Wszak chodzi o bezpieczeństwo. Żenada.

    • 26 5

    • to, że w naszych miastach piesi najczęściej giną na przejściach dla pieszych to nie jest ich wina

      To wynika z lekceważenia limitów prędkości przez kierowców oraz z przewymiarowania infrastruktury drogowej. Na przejściach dla pieszych po zwężeniu ulic do wymiaru 1x1 pas w każdym kierunku piesi są dużo bardziej bezpieczni. Na szerszych ulicach trzeba instalować sygnalizację świetlną i przestrzegać limitów prędkości. To się da zrobić.

      • 0 4

  • Niepełnosprawni (4)

    Kiedy wreszcie pod dworcem PKP i PKS w Gdansku powstaną koperty dla niepełnosprawnych? I to nie w najgorszym miejscu na zad*piu, tylko bezposrednio, jak najbliżej wejść na te dworce????

    • 7 1

    • (1)

      Sa przy KFC ale ciagle zajete przez taksowkarzy i nieuprawnionych

      • 4 0

      • Taksówkarze to w większości osoby niepełnosprawne

        • 0 0

    • Przy PKSie są dwa

      • 0 0

    • Niech sobie też kupią rowery

      • 1 0

  • jak ma się budowa tego przejścia naziemnego z wizją przyspieszenia tramwajów?

    • 18 3

  • Bareja wiecznie żywy:)

    Po co jest to przejscie naziemne? Otóż to, nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi to przejście naziemne? Ono odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest przejście na skale naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym przejściem nazunaziemnym? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest przejście społeczne, w oparciu o myśli naszych pianistów którzy sobie żyją w naszym mieście oderwani od rzeczywistości, i co się stanie po wybudowaniu tych wszystkich przejść?
    przegramy wybory!!!

    • 19 2

  • Głupota stulecia (5)

    więcej korków i więcej smrodu

    • 16 13

    • raczej normalność

      • 5 5

    • (3)

      lada chwila wejdą strefy czystego transportu i smrodu i korków nie będzie

      • 1 1

      • Hehe w twoim mokrym śnie (2)

        • 1 1

        • Mokro to sam będziesz maił (1)

          jak się okaże że swoim paseratti to będziesz mógł sobie gdzieś pod Gdańskiem pojeździć. Bo do miasta nie wjedziesz sztruclem.

          • 1 2

          • PiS uchwalił ale nie informuje suwerena o nowej ustawie

            Suweren będzie zaskoczony jak tylko elektryki wjadą do miast

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane