- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (45 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (258 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (134 opinie)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (57 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (82 opinie)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (333 opinie)
Gdańsk przesuwa budowę przejścia przy dworcu
Prace przy budowie naziemnego przejścia dla pieszych przy Dworcu Głównym nie ruszą w tym roku. Miasto postanowiło przesunąć je na przyszły rok, by nie powodować dodatkowych utrudnień w centrum Gdańska. Te z pewnością będą niemałe, gdy w przyszłym miesiącu rozpocznie się budowa naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej.
Terminu nie udało się utrzymać i według ostatnich zapowiedzi (z sierpnia ubiegłego roku) inwestycję przesunięto na połowę 2021 r.
- Z uwagi na konieczność przeprowadzenia postępowania przetargowego w trybie unijnym rozpoczęcie robót możliwe będzie w połowie 2021 roku, a zakończenie w 2022 roku. Obecnie jednak trudno jest określić dokładną datę ich ukończenia. Harmonogram realizacji będzie jednym z elementów umowy z wykonawcą robót - mówiła wówczas Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Dziś już wiadomo, że na nowe przejście w tym roku nie ma szans.
W lipcu po drugiej stronie Huciska rozpoczną się bowiem kilkumiesięczne roboty związane ze zwężeniem i przebudową Wałów Jagiellońskich i budową naziemnego przejścia dla pieszych między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk. Już na ubiegłotygodniowej konferencji prasowej miasto zapowiadało, że utrudnienia z pewnością będą odczuwalne, ale nie ma lepszego momentu na przeprowadzenie większości prac niż wakacje.
Lato pod znakiem remontów dróg w Gdańsku
W związku z tym DRMG, która ma prowadzić inwestycję przy dworcu, postanowiła przesunąć o kilka kolejnych miesięcy przetarg na wyłonienie wykonawcy przejścia na Podwalu Grodzkim. Nikomu nie trzeba tłumaczyć, co by oznaczało jednoczesne rozkopanie głównej arterii w dwóch newralgicznych miejscach. Rozdzielenie obu inwestycji ma pomóc w uniknięciu trwającego wiele miesięcy paraliżu w centrum Gdańska.
- Planujemy ogłoszenie przetargu na budowę przejścia pod koniec 2021 roku, a same prace budowlane na 2022 rok - dodaje dziś Agnieszka Zakrzacka.
Przypomnijmy, że inwestycja zakłada budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry. Ponadto powstanie też nowa sygnalizacja świetlna, a pasażerowie komunikacji miejskiej będą korzystać z wydłużonych do 25 metrów peronów tramwajowych (łącznie krawędź peronowa będzie miała 120 m długości).
Na nowych peronach pojawią się też nowe i wygodniejsze wiaty przystankowe. Obecne są mało komfortowe, bo wymianę pasażerów utrudniają np. boczne ścianki podtrzymujące zadaszenie, przez co na wąskich peronach jest jeszcze mniej miejsca. Pasażerowie narzekają też, że na przystankach wiat i ławek jest zbyt mało, na co zwrócił uwagę w swojej ostatniej interpelacji radny Mateusz Skarbek.
Planowana przebudowa zakłada też korektę istniejącej drogi rowerowej od strony budynku dworca oraz budowę miejsc postojowych "Kiss & Ride", stanowisk dla taksówek oraz koperty dla osób niepełnosprawnych. Infrastrukturę przystankową uzupełnią z kolei dwustronne tablice informacji pasażerskiej.
W lipcu ruszy budowa przejścia przy Bramie Wyżynnej (17 opinii)
Opinie (312) 9 zablokowanych
-
2021-06-30 07:40
Po co? (1)
Ja się pytam...
- 32 4
-
2021-06-30 09:43
po to, by zrealizować cele strategiczne miasta:
poprawić komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych i innych niezmotoryzowanych w centrum miasta i dzięki temu zwiększyć udział podróży realizowanych pieszo, rowerem i środkami komunikacji publicznej w ogólnej strukturze przejazdów realizowanych w całym Trójmieście
- 1 1
-
2021-06-30 07:40
Po Oli zostanie chaos (2)
i bałagan jaki jest u niej na podwórku
- 29 5
-
2021-06-30 07:48
(1)
To pewnik
- 5 1
-
2021-06-30 09:45
warto, byście wiedzieli, że są osoby mające inne zdanie
co widać po zmianie struktury wpisów na tym portalu. Kiedyś królowały wpisy osób uzależnionych od samochodów, cierpiących na samochodozę i cyklofobię. Teraz widać wyraźną zmianę kierunku trendu.
- 0 4
-
2021-06-30 07:41
Sztandarowa inwestycja miasta (1)
Pozdrawiamy z n. Świętokrzyskiej
- 20 3
-
2021-06-30 09:27
Mieszkacie za miastem to sie tam bawcie
- 2 0
-
2021-06-30 07:56
Brawo wy
Proponuje zrobić trzy przejścia żeby ludzie mieli wybór i jeszcze kładkę nad drogą i dodatkowy tunel. Chyba ktoś ma dziwne powikłania po covidzie że przy każdym tunelu chcą budować przejście naziemne. Ewenement na skale światową.
- 30 5
-
2021-06-30 08:09
a nie lepiej wyłączyć zupełnie z ruchu, zamknąć totalnie i zrobić oba przejścia w tydzień? (2)
niż rzeźbić dwa razy po kilka miesięcy
- 19 3
-
2021-06-30 10:07
Żadnych k przejść
Na nich tylko ludzie giną! Będzie taka ofiarą leciała na tramwaj i tragedia gotowa. W Warszawie w ścisłym centrum Macie przejścia podziemne.
- 3 3
-
2021-06-30 10:27
To będziesz czekał/a tydzień na karetkę lub straż pożarną?
- 1 1
-
2021-06-30 08:10
Pogotowie ratunkowe bedzie miało dodatkową pracę jeżdżąc do ludzi potrąconych na przejściu bo ci albo gapili się w telefon i nie zauważyli zmiany świateł albo na późnym żółtym przebiegali do tramwaju.
- 21 5
-
2021-06-30 08:11
Nowe przejscie bedzie w miejscu istniejących świateł (3)
Niech badzcie obłudnymi pieskami ogrodnika. Kilka lat temu powstało tu nowe skrzyżowanie na wjeździe do tunelu. Czy ono korkuje Wały Jagiellońskie?
- 5 16
-
2021-06-30 09:46
Wały Jagiellońskie od dawna korkuje nadmiar samochodów. Całe szczęście są buspasy (1)
można także wsiadać do SKM na stacji Gdańsk Śródmieście i do Wrzeszcza dostać się w 10 minut bez korków.
- 1 4
-
2021-06-30 13:32
tylko że na stacji Gdańsk Śródmieście nikt nie mieszka
- 2 0
-
2021-06-30 10:27
chyba jesteś z Radomia
- 2 1
-
2021-06-30 08:11
Juz widzę szczęśliwych emerytów goniących 120m za tramwajem na poczatku przystanku :)
- 18 4
-
2021-06-30 08:16
Naziemnie OK (1)
Przejście naziemne OK, ale zróbcie wtedy tunel dla samochodów, wykorzystajcie to przejście podziemne i zróbcie tunel 80 - 120 m w okolicach właśnie Hotelu Central. Jestem jak najbardziej za przejściami naziemnymi, ale nie kosztem ruchu samochodowego. Tylko jak to wiceprezydent podkreślił, to nie chodzi o pieszych, tylko o ograniczenie ruchu samochodowego - tak, w kraju, w którym jest ponad 2 mln ludzi z niepełnosprawnościami.
- 12 13
-
2021-06-30 08:27
Dlaczego nie wyrównać bramy i budynków, abyś mógł jeździć jeszcze szybciej.
- 5 5
-
2021-06-30 08:18
ehh...
...Ola musisz się ogarnąć bo nie tędy droga...
- 19 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.