- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (59 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (58 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (115 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (48 opinii)
- 5 Pozostałości baterii mającej bronić portu (65 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (135 opinii)
Midibusy wyjechały na gdyńskie ulice
Prezentacja midibusów przy bulwarze w Gdyni
Osiem nowych midibusów - mniejszych pojazdów niż standardowe autobusy - zaczyna kursowanie po Gdyni. W założeniu mają pokonywać bezproblemowo wąskie i kręte uliczki, radząc sobie także ze wzniesieniami. Ich atutem jest też cichsza praca.
Kontrakt warty jest blisko 26,5 mln zł. W styczniu przewoźnik podpisał umowę na dostawę ośmiu fabrycznie nowych autobusów z firmą Solaris Bus & Coach SA.
W poniedziałek na parkingu przed bulwarem oficjalnie zaprezentowano dwa autobusy Solaris Urbino 10,5 oraz sześć autobusów Solaris Alpino 8,9. Mają odpowiednio 10,5 i 8,9 metra. Są zasilane olejem napędowym, ale spełniają normę emisji spalin EURO 6d.
Oba modele są niskopodłogowe, mają po 27 miejsc siedzących dla pasażerów.
Większe pojawią się na linii 153, natomiast mniejsze na pozostałych liniach.
Za autobusy w całości zapłaciła firma PA Gryf.
- Zakup autobusów - w kwocie 6,5 mln zł netto - nie obciąża budżetu Gdyni, jest własną inwestycją operatora, który wygrał przetarg na obsługę pakietu sześciu linii midibusowych - informuje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Midibusy: zwrotne i ciche
Specjaliści wśród najważniejszych zalet pojazdów wymieniają zwrotność, dzięki której mogą pokonywać wąskie i kręte uliczki, radząc sobie także ze wzniesieniami.
Atutem jest też cichsze działanie, co może mieć znaczenie, bo pojazdy jeżdżą blisko zabudowań na dzielnicowych ulicach.
- Midibusy znane są w Gdyni od lat. Cieszy fakt, że wprowadzane dziś do eksploatacji pojazdy są pierwszymi fabrycznie nowymi pojazdami z tego segmentu pojemności pasażerskiej w całej dotychczasowej historii gdyńskiej komunikacji miejskiej - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Miejsca
Opinie (130)
-
2020-08-11 06:59
Władza się nie boi
To dlatego zamknięto ludziom parking
- 1 0
-
2020-08-11 06:57
kto pamięta Otoyole? :-)
łapka w górę!
- 2 0
-
2020-08-11 05:19
Brawo Gdynia!!
Gdańsk dalej w "średniowieczu" komunikacyjnym.
- 0 4
-
2020-08-10 18:32
(3)
Teraz jeszcze niech dadzą nówki na gminę Pruszcz
- 1 5
-
2020-08-10 20:14
(2)
niech sobie gmina Pruszcz kupi
- 1 1
-
2020-08-11 05:12
To jest ten sam przewoźnik. Nie znasz się to nie komentuj.
- 0 0
-
2020-08-10 23:43
Juz kupila
- 0 0
-
2020-08-10 16:40
Tylko autobusy sie nadaja do miasta ,tramwaje to miniona epoka (1)
Przykład z dzisiaj kolejna awaria i cała linia tramwajów stoi!Tramwaj niema żadnych zalet!!Jedyny minus że te budy truja spalinami trzea bylo kupić bez emisyjne bo euro 6 klasa nic nie daje.
- 6 6
-
2020-08-11 02:07
To temat o komunikacji w Gdyni,nie Gdańska.
To Gdańsk ma problem,nie Gdynia.Tramwaji w Gdyni nie ma i nigdy nie będzie.Linie tramwajowe to przerzytek.
- 1 0
-
2020-08-10 18:14
Opinia wyróżniona
Zróbcie sto dwójkę... (1)
...częściej niż raz na godzinę..
No i żeby nie kończył kursować o 18.00...- 42 5
-
2020-08-10 23:38
Gh
- 0 1
-
2020-08-10 23:02
Gdynia miasto upadłe
- 10 5
-
2020-08-10 19:59
GRYF zaciągnął kredyt, miasto Gdynia świętuje (1)
- 10 2
-
2020-08-10 20:55
A kto powiedział ci że wziął kredyt . A znasz takie coś jak leasing.
- 1 2
-
2020-08-10 20:45
Gdynia , to już nie moje miasto. Tu autobusy kupuje f-ma zewnętrzna.
Na krętych chodnikach, wiat przystankowych nie postawią, a przy słupie to słaba stójka.
Te działania rzekomo dla mieszkańców, to zwykle na czyiś koszt lub po czyiś pleckach w Gdynni.
I ta koparkowa propaganda, fuj.- 7 3
-
2020-08-10 20:21
coraz krotsze te autobusy by kierowca mogl latwiej zerkac na to kto ma maseczke na twarzy. inwigilacja;/
- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.