• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Midibusy wyjechały na gdyńskie ulice

Patryk Szczerba
10 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę

Prezentacja midibusów przy bulwarze w Gdyni

Osiem nowych midibusów - mniejszych pojazdów niż standardowe autobusy - zaczyna kursowanie po Gdyni. W założeniu mają pokonywać bezproblemowo wąskie i kręte uliczki, radząc sobie także ze wzniesieniami. Ich atutem jest też cichsza praca.



Tam, gdzie mieszkasz, dociera komunikacja miejska?

Przypomnijmy: w zeszłym roku ZKM Gdynia podpisało umowę z Przedsiębiorstwem Autobusowym Gryf na obsługę sześciu funkcjonujących w mieście linii midibusowych - 102, 145, 153, 203, 204, 252 w okresie od 1 października 2020 roku do 31 grudnia 2027 roku.

Kontrakt warty jest blisko 26,5 mln zł. W styczniu przewoźnik podpisał umowę na dostawę ośmiu fabrycznie nowych autobusów z firmą Solaris Bus & Coach SA.

W poniedziałek na parkingu przed bulwarem oficjalnie zaprezentowano dwa autobusy Solaris Urbino 10,5 oraz sześć autobusów Solaris Alpino 8,9. Mają odpowiednio 10,5 i 8,9 metra. Są zasilane olejem napędowym, ale spełniają normę emisji spalin EURO 6d.

Oba modele są niskopodłogowe, mają po 27 miejsc siedzących dla pasażerów.

  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
Większe pojawią się na linii 153, natomiast mniejsze na pozostałych liniach.

Za autobusy w całości zapłaciła firma PA Gryf.

- Zakup autobusów - w kwocie 6,5 mln zł netto - nie obciąża budżetu Gdyni, jest własną inwestycją operatora, który wygrał przetarg na obsługę pakietu sześciu linii midibusowych - informuje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

Midibusy: zwrotne i ciche



Specjaliści wśród najważniejszych zalet pojazdów wymieniają zwrotność, dzięki której mogą pokonywać wąskie i kręte uliczki, radząc sobie także ze wzniesieniami.

Atutem jest też cichsze działanie, co może mieć znaczenie, bo pojazdy jeżdżą blisko zabudowań na dzielnicowych ulicach.

- Midibusy znane są w Gdyni od lat. Cieszy fakt, że wprowadzane dziś do eksploatacji pojazdy są pierwszymi fabrycznie nowymi pojazdami z tego segmentu pojemności pasażerskiej w całej dotychczasowej historii gdyńskiej komunikacji miejskiej - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (130)

  • Władza się nie boi

    To dlatego zamknięto ludziom parking

    • 1 0

  • kto pamięta Otoyole? :-)

    łapka w górę!

    • 2 0

  • Brawo Gdynia!!

    Gdańsk dalej w "średniowieczu" komunikacyjnym.

    • 0 4

  • (3)

    Teraz jeszcze niech dadzą nówki na gminę Pruszcz

    • 1 5

    • (2)

      niech sobie gmina Pruszcz kupi

      • 1 1

      • To jest ten sam przewoźnik. Nie znasz się to nie komentuj.

        • 0 0

      • Juz kupila

        • 0 0

  • Tylko autobusy sie nadaja do miasta ,tramwaje to miniona epoka (1)

    Przykład z dzisiaj kolejna awaria i cała linia tramwajów stoi!Tramwaj niema żadnych zalet!!Jedyny minus że te budy truja spalinami trzea bylo kupić bez emisyjne bo euro 6 klasa nic nie daje.

    • 6 6

    • To temat o komunikacji w Gdyni,nie Gdańska.

      To Gdańsk ma problem,nie Gdynia.Tramwaji w Gdyni nie ma i nigdy nie będzie.Linie tramwajowe to przerzytek.

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Zróbcie sto dwójkę... (1)

    ...częściej niż raz na godzinę..
    No i żeby nie kończył kursować o 18.00...

    • 42 5

    • Gh

      • 0 1

  • Gdynia miasto upadłe

    • 10 5

  • GRYF zaciągnął kredyt, miasto Gdynia świętuje (1)

    • 10 2

    • A kto powiedział ci że wziął kredyt . A znasz takie coś jak leasing.

      • 1 2

  • Gdynia , to już nie moje miasto. Tu autobusy kupuje f-ma zewnętrzna.

    Na krętych chodnikach, wiat przystankowych nie postawią, a przy słupie to słaba stójka.

    Te działania rzekomo dla mieszkańców, to zwykle na czyiś koszt lub po czyiś pleckach w Gdynni.
    I ta koparkowa propaganda, fuj.

    • 7 3

  • coraz krotsze te autobusy by kierowca mogl latwiej zerkac na to kto ma maseczke na twarzy. inwigilacja;/

    • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane