• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieli polecieć na wakacje, zostali na lotnisku. Samolot nie zabrał 30 pasażerów

szym
3 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
30 turystów nie odleciało z Gdańska do Burgas w Bułgarii. 30 turystów nie odleciało z Gdańska do Burgas w Bułgarii.

Trwa wyjaśnianie, dlaczego około 30 pasażerów nie odleciało z gdańskiego lotniska do Burgas w Bułgarii, choć turyści dotarli na czas na odprawę bagażową. - Rozmawiamy o tym z agentem handlingowym, działającym na zlecenie Ryanaira - przekazała Agnieszka Michajłow z Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy.



Czy zdarzyło się, że musiałe(a)ś odwołać zaplanowany urlop?

O sprawie jako pierwsi poinformowali dziennikarze stacji RMF FM. Z relacji pasażerów, którą przytacza stacja, wynika, że osoby, którym nie udało się wsiąść na pokład samolotu, na lotnisku pojawiły się na ponad dwie godziny przed lotem.

Według relacji turystów, cytowanych przez rozgłośnię, trzy osoby, przy trzech bramkach obok siebie, próbowały obsłużyć kilkaset osób, które w bardzo krótkim czasie zgłosiły się na trzy różne loty tej samej linii lotniczej, co doprowadziło do opóźnień.

Pasażerowie mieli być także zapewniani, że odebrany od nich bagaż na pewno nie poleci bez właściciela, a samolot zabierze wszystkich turystów. Stało się jednak inaczej: pilot samolotu miał przekazać pasażerom że ma 1,5 godz. opóźnienia i nie wpuści więcej osób na pokład.

Radio podaje, że od tak zwanego agenta handligowego, obsługującego w Gdańsku firmę Ryanair, turyści dowiedzieć mieli się, że mogą - za darmo - przebukować swoje bilety na kolejny lot do Burgas. Samolot do Bułgarii ma odlecieć w środę, nie wiadomo jednak, czy dla wszystkich pasażerów znajdzie się miejsce.

- (...) przedstawiciel agenta (...) powiedział, że mamy przebukować bilety na środę. Natomiast nas było 30 osób, a miejsc było 26. Decydować miało pierwszeństwo, kto pierwszy, ten lepszy - opowiada niedoszły pasażer.

Przedstawiciele lotniska: takie sytuacje nie mogą się powtórzyć



O komentarz w sprawie poprosiliśmy przedstawicieli lotniska w Gdańsku.

- Ubolewamy, że część pasażerów nie odleciała z naszego lotniska do Burgas. Uważamy, że takie sytuacje nie mogą i nie powinny się powtórzyć. Rozmawiamy o tym z agentem handlingowym, działającym na zlecenie Ryanaira - poinformowała Agnieszka Michajłow, rzeczniczka portu lotniczego.
Potwierdza ona, że od handlingowego uzyskano informacje, że o tym, iż około 30 pasażerów nie odleciało do Burgas, zdecydowała linia lotnicza.

- I to do linii należy teraz kierować wszystkie reklamacje - podsumowuje nasza rozmówczyni.
szym

Miejsca

Opinie (417) ponad 20 zablokowanych

  • Tanie latanie

    To co wyprawiaja teraz linie lotnicze to przechodzi ludzkie pojęcie , ktoś powinien się tym zająć to jest nie do przyjęcia

    • 2 2

  • (1)

    I co z tego?

    • 0 1

    • To z tego

      Głupie pytanie głupia odpowiedz

      • 0 0

  • Na polskich lotniskach dzieja sie cuda i waryjactwa. Rozrost kombinatorstwa, cwaniactwa, chciwosci...

    ..pasazer staje sie dodatkiem do prosperity- do kupna czegokolwiek w Baltonie za bajonska cene, do traktowania w licznych kolejkach jakby byl zapedzany do gazu, pokazu bezradnosci i olewactwa personelu, ktory jest niewlasciwie przeszkolony, arogancki i ktorego jest dramatycznie za malo, lub jest tam, gdzie byc nie powinien. To zaledwie wstep do mojej listy skarg i wnioskow, ktory tu ucinam, gdyz i tak pisze po proznicy.

    • 0 1

  • Nie dziwie sie, ze nie zabrał. Z lotniska takiego patrona....hmm

    kiedy zmiana nazwy lotniska?

    • 2 1

  • Mr

    Gdyby linie czuły respekt przed Władzą nie byłoby takich sytuacji. A tak to nie polecicie i co nam zrobicie? Byłem świadkiem bordingu Ryayanera do Berlina na Teneryfie. Pasażerowie pijani, obładowani zakupami 2,5 godziny opóźnienia, torebki i reklamówki u każdego pasażera. Coś nie do wyobrażenia dla turysty wracającego Ryayanerem do Polski.

    • 0 0

  • wystarczy ponownie synalka donalda zatrudnic i on sobie poradzi z problemami lotniska :)

    • 2 1

  • Abstrachujac od problemow z RyanAir - obsluga na Lotnisku Bolka jest zawsze bezczelna

    Takie moje doswiadczenie od lat.

    • 0 0

  • przywiazywac samoloty lancuchami i na klodke,po wejsciu wszystkich pasazerow ciec lotniskowy by samolot uwalnial

    • 0 0

  • ale cyrk

    co tu sie wyprawia na tym lotnisku

    • 0 0

  • To nie pierwszy raz

    Na początku lipca lecieliśmy na Kretę i miała miejsce podobna sytuacja. Na dwóch stanowiskach odbywała się odprawa dla dwóch lotów do Chanii i do Alicante, z tym że ten drugi miał wylot 30 min później. Odprawa się wydłużała z powodu konieczności sprawdzenia paszportów covidowych i PLF (Grecja). Większość ludzi miała tę dokumentację w telefonie, co dodatkowo wydłużało sprawdzanie. Ludzie się denerwowali. Jak już było 30 min do wylotu Pani z check-in zreflektowała się, że nie wyrobią się w tym tempie z odprawą wszystkich pasażerów i zaanonsowała, że w pierwszej kolejności mają się ustawić pasażerowie lecący na Kretę. Niestety przez to całe zamieszanie wylot opóźnił się o ponad 30 min, ale na szczęście wszyscy polecieli. Podsumowując całą sytuację, chaos i brak profesjonalizmu, nikt nie wziął poprawki na czas niezbędny do zweryfikowania dokumentów.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane