- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (230 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (256 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (798 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (78 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (108 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (162 opinie)
Mieszkańcy nie chcą połączenia drogowego Orłowa z Małym Kackiem
Mieszkańcy Orłowa i Małego Kacka liczą, że uda im się przekonać władze Gdyni do zmian w projekcie planu miejscowego, zakładającym na terenie ogródków działkowych budowę ulicy łączącej rondo Macieja Brzeskiego z ul. Wrocławską . Miasto odpowiada, że takie rozwiązanie było w planach od dawna i jest konieczne.
Nowa droga w planach, bo w okolicy coraz większy ruch
Nie bez znaczenia przy projektowaniu są także plany inwestycyjne. Jak informowaliśmy, w najbliższym czasie powstanie kolejny biurowiec przy ul. Sportowej , w planach jest budowa budynku mieszkalnego z aparthotelem przy ul. Kazimierza Górskiego . Z kolei przy al. Zwycięstwa obok stacji Redłowo mogą powstać niebawem mieszkania. Trzeba też pamiętać, że w najbliższych miesiącach zostanie uruchomiona stacja PKM Stadion.
Planowana droga w zamierzeniu ma przebiegać przez teren Rodzinnych Ogródków Działkowych "Kaszubskie". To rozsierdziło działkowców, którzy jako pierwsi próbowali wpływać na władze miasta i podległych im planistów, by przelotówkę zaplanować w inny sposób albo w ogóle z niej zrezygnować.
Po kilku miesiącach dołączyli do nich mieszkańcy Orłowa i Małego Kacka, obawiający się wzrostu natężenia ruchu na ul. Wrocławskiej, do której ma "wpinać się" planowana "Nowa Łużycka". Obecnie ulicę można traktować jako osiedlową. Panuje na niej średni ruch, można parkować po obydwu stronach i jest bezpiecznie. Przy skrzyżowaniu z ul. Wielkopolską zwłaszcza rano i po południu bywa jednak tłoczno.
Mieszkańcy: będzie paraliż drogowy i wytną drzewa
- Zmiany przyczynią się do paraliżu komunikacyjnego Orłowa poprzez zwiększenie obciążenia i tak przeładowanego skrzyżowania. Ponadto pogorszą wyjazd z Placu Górnośląskiego, a mieszkańcom Wrocławskiej zabiorą możliwość parkowania na ulicy - podkreśla Piotr Czajkowski, przewodniczący Rady Dzielnicy Orłowo.
Mieszkańcy i radni dzielnic powołują się też na ochronę dziedzictwa kulturowego dzielnic. Podkreślają, że zespół urbanistyczny Małego Kacka w rejonie pl. Górnośląskiego podlega szczególnej ochronie i zezwolenie na przejazd potoku pojazdów może zniszczyć ich charakter, a na pewno zaburzy wewnętrzną spójność dzielnicy.
- Warto pokreślić, że inwestycja będzie wymagała wycięcia rosnących wzdłuż całej ul. Wrocławskiej jesionów, nieodwracalnie degenerując szlachetne założenia urbanistyczne z okresu powstawania Orłowa - dodaje.
Opozycja wspiera
Wśród innych propozycji pojawia się poprowadzenie drogi w okolicach ul. Żmudzkiej - ul. Góralskiej lub zakończenie inwestycji na ul. Przemyskiej .
Podczas pikiety wsparcie dla mieszkańców, w imieniu radnych PiS, zadeklarował Marcin Horała, poseł z Prawa i Sprawiedliwości.
- Radni PiS złożyli uwagi do projektu planu i na pewno, gdy dojdzie do głosowania nad przyjęciem dokumentu na sesji, będą wyłuszczali postulaty mieszkańców. Mnożenie ulic w środku spokojnych osiedli nie jest najlepszym rozwiązaniem, stąd nasze wsparcie - wyjaśnia.
Miasto: droga była w planach od dawna
Władze Gdyni oficjalnie zapewniają, że żadna decyzja w sprawie Nowej Łużyckiej nie zapadła. Jednak lektura odpowiedzi do uwag wnoszonych przez mieszkańców podczas drugiego wyłożenia planu nie pozostawia wątpliwości, że droga będzie realizowana w zaproponowanym przez urzędników kształcie.
- Rozwój miejskiego układu ulicznego planowany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego zakłada połączenie ulic Łużyckiej i Wrocławskiej, tworząc dodatkową alternatywę wjazdu i wyjazdu przez skrzyżowanie z ul. Stryjską. Z realizacją ul. Nowej Łużyckiej zakłada się przebudowę skrzyżowania ul. Wrocławskiej z Wielkopolską z dodatkowymi pasami skrętów oraz korektą zagospodarowania pasa drogowego ul. Wrocławskiej z wyznaczeniem miejsc bezpiecznego parkowania - odpowiadają planiści na uwagi zgłoszone przez mieszkańców.
Jak dodają, nierealne jest poprowadzenie drogi w inny sposób, bo wymagałoby to dodatkowych inwestycji, a nawet wyburzeń domów, co w przypadku ul. Wrocławskiej posiadającej szerokość od 18 do 20 metrów nie będzie konieczne i znaczenie ułatwi budowę Nowej Łużyckiej.
Zobacz Orłowo z lotu ptaka
Miejsca
Opinie (225) ponad 10 zablokowanych
-
2017-03-16 18:57
(5)
Budować drogi, inaczej Gdynia stanie w jednym wielkim korku, włącznie z komunikacją miejską źeby nie było! Działki dobre, ale za miastem!!!
- 25 17
-
2017-03-20 01:44
Samochody to święte krowy, zabetonowac co się da dla świętych krów, przyrodę wypalić i zalać kwasem a wtedy juz tylko podziwiać betonowa pustynię i cieszyć się życiem
- 1 0
-
2017-03-17 18:09
dziwne, cywilizowane kraje nie budują dróg
przypadek?
- 1 1
-
2017-03-16 22:06
"w temacie" dawno jest de mode.
I nie świadczy dobrze używanie tego zwrotu...- 0 0
-
2017-03-16 21:24
szczur ma inne zdanie :( (1)
- 0 1
-
2017-03-16 21:37
Ciekawy jakby Tobie chcieli drogę pod domem zrobic to byłbyś taki chętny ? Wrocławska to piękna ulica z drzewami po obu stronach, nie ma wielu takich w Gdyni, szkoda zalać to betonem...
- 7 2
-
2017-03-19 12:15
więcej samochodów????!!!!!!
Zamiast zrobić coś żeby ograniczać ruch samochodowy, to nie, zniszczą jedną z ładniejszych ulic żeby "rozładować korki"... masakra... Z urzędnikami gdyńskimi jest coś nie tak? Ktoś im obiecuje kase za te chore pomysły?!
- 0 0
-
2017-03-16 18:10
"zespół urbanistyczny Małego Kacka w rejonie pl. Górnośląskiego podlega szczególnej ochronie" (7)
- czy słusznym bedzie tok mojego rozumowania jeżeli dojdę do konstatacji iz pod pojeciem "zespół urbanistyczny podlegający szczegolnej ochronie" mówimy o konglomeracie kamienic każda z innej bajki wokół metalowych budek z pieczywem i warzywami zwanych potocznie rynkiem?
- 100 21
-
2017-03-18 18:38
Pl.Górnośląski to Orłowo
- 1 0
-
2017-03-17 13:06
aliści dobrze powiadasz
- 2 0
-
2017-03-17 08:17
Widzę, że kolega z zarządu miasta... (1)
i już kombinuje jak pobudować nowe drogi dla biegaczy.
rozwalić te budki z pieczywem, wyciąć drzewa tylko po to by asfaltem zalać resztę zieleni i urządzić półmaraton.
już i tak Gdynia to miasto betonu i szkła- 0 3
-
2017-03-17 10:28
udajesz, czy rzeczywiscie widzisz jakas mozliwosc puszczenia drogi przez plac gornoslaski?
- 1 0
-
2017-03-16 19:35
zespół urbanistyczny (1)
dotyczy nie tylko budynków ale całego zagospodarowania terenu np. siatki ulic. Może w okolice budynki są z różnych bajek + inwazja metalowych budek na placu też robi swoje ale trzeba przyznać że jest to jeden z przyjemniejszych zakątków Gdyni. Swoją drogą to nowe połączenie powinno powstać ale nie dziwie się też mieszkańcom że boją się nadmiernego ruchu bo to będzie idealny skrót do centrum.
- 3 2
-
2017-03-16 22:06
A zwlaszcza po poludniu jak strach przejsc tam przez ulice. Samochody stojawszedzie bo parking malutki. Ulica nie bedzie przebiegac przez plac tylko na równoległej ulicy, wiec rozjezdzonego placu nic nie naruszy.
- 4 1
-
2017-03-16 18:14
Zali wżdy prawdę powiadasz.
- 22 5
-
2017-03-16 18:05
działkowcy zablokują rozwój miasta (5)
nie pierwszy raz zresztą ;/ przy al Zwycięstwa legalizuje się zabudowania
- 141 22
-
2017-03-18 10:59
Działkowcy ?
Tutaj chodzi o los mieszkancow ulicy wrocławskiej. od paru lat walczymy nad zmniejszeniem ruchu na naszej ulicy a wy chcecie nam tu autostrade wprowadzic. W jakim celu ? Nic to nie zmieni w ruchu a nam oszpeci dzielnice .
- 0 0
-
2017-03-17 11:22
Działkowców zniechęca metoda wypaleniowa.
Obserwowałem z okna pracy działania formatujące działkowców z terenów obecnego stadionu w Letniewie. Codziennie jedna buda się paliła. To samo widziałem w okolicach uniwersytetu.
Oczywiście takie zlecenia są realizowane przez trzech czterech pośredników.- 1 0
-
2017-03-17 10:20
jak dodatkowa droga i setki samochodow wiecej wplynie na rozwoj miasta?
a januszki jadace od poludnia do pracy na luzyckiej beda mialy kilkaset metrow blizej i moze zalapia sie na miejsce parkingowe blizej drzwi. Bo zadnego innego pozytywnego wplywu nie widze, minusow masa
- 1 1
-
2017-03-16 21:20
szczur widzi ten syf z okna gabinetu. tam
- 1 3
-
2017-03-16 20:00
proponuję przemianować nazwę
na Aleja Porażki
- 4 3
-
2017-03-17 12:37
(1)
No wreszcie. I niech na Wrocławskiej ustawią znaki zakazu postoju. Tam nie da się jeździć.
- 1 3
-
2017-03-18 09:38
na wrocławskiej to powinni ustawić leżących policjantów zeby zwolnić ruch a nie do wznosić... paranoja jakaś
- 0 0
-
2017-03-17 09:55
jestem za zdecydowanie (1)
Nikt nie napisal co się dzieje w godz szczytu w Malym Kacku i na ul.Lowickiej ,prosze pojechać samoch.ul.Piotrkowska i Lowicka.i sami stwierdzicie czy nowe polaczenie jest potrzebna czy nie.a najlepiej wysiąść z samoch.na chwile i popatrzeć co się dzieje na ulicy.do przemyslenia
- 4 5
-
2017-03-18 09:36
To przyjdź na wrocławska i zobacz co juz sie dzieje, nie wyobrażam sobie by miała tu powstać droga. Jakaś paranoja, tak jak Ty mieszkas pewnie na Piotrkowskiej i Łowickiej i nie chcesz wzmożonego ruchu tak ja na Wrocławskiej. Każdy bedzie bronił swego.
- 0 0
-
2017-03-16 18:08
Budowa tej drogi to głupota. Wrocławska to osiedlowa uliczka z pieknymi drzewami (20)
spokojna osiedlowa uliczka stanie sie ulica przelotową do nowych biurowców. Wszyscy jadący z centrum w kierunku Karwin tez bedą tędy skracać drogę. Jako mieszkaniec Orłowa stanowczo nie zgadzam się z takim przebiegiem
- 95 175
-
2017-03-16 19:07
To nie jest głupota... (11)
Ta droga jest potrzebna, jest zaplanowana najprościej jak się da i co najważniejsze - nie jest w planach od dziś, tylko od lat! Wybaczcie działkowcy, ale takie są koszty urbanizacji.
- 29 12
-
2017-03-16 19:16
Moze byc i 50 lat temu planowana i co z tego? (9)
mało wiesz o urbanizacji bo na świecie nie buduje sie juz przelotowych ulic w środku dzielnic mieszkaniowych
Nie jestem działkowcem, jestem mieszkańcem pobliskiej ulicy.- 23 12
-
2017-03-16 22:03
(8)
Ja tez mieszkam w Orlowie i jestem za ta ulica, skroci mi to dojazdy do domu. Teraz Wielkopolska cala stoi od al. Zwyciestwa.
- 13 9
-
2017-03-16 23:56
(7)
To niech pod Twoim domem ją wybudują, ciekawe czy tez bedziesz za... Każdy mądry jak go to nie dotyczy, a ja mieszkam na Wrocławskiej i nie wyobrażam sobie zebym nie mogła zaparkować pod domem, by wycięli te okazałe drzewa, by moje dzieci nie mogły spokojnie sie bawić w obawie ze wzmożony ruch bedzie dla nich zagrożeniem. Takie trudne do zrozumienia ?
- 11 13
-
2017-03-17 12:03
(1)
Mogła też zachować wstrzemięźliwość. A tak to skoro jest puszczalska, to musi bać się o dzieci!
- 4 3
-
2017-03-18 09:31
Idiota !!!
- 1 1
-
2017-03-17 11:13
(1)
Anno mogłaś się zabezpieczać przed stosunkiem, nie miałabyś problemów z z bawiącymi się dziećmi
- 5 4
-
2017-03-18 09:27
Serio??? Komentarz na poziomie, gratuluje...
- 0 0
-
2017-03-17 06:46
:-) (1)
Zmień pracę, weź kredyt i przeprowadź się za miasto do domku z ogródkiem. Dzieci beda bezpiecznie bawic się w ogródku, a Ty będziesz miała ciszę i spokój.
- 12 7
-
2017-03-18 09:27
Wlasnie mam dom i ogródek na wrocławskiej i bez kredytu i chce by została taka ulicą jaka jest. Ty zmień praca na bliżej domu to nie bedziesz musiał jeździć moja ulicą...:)
- 1 1
-
2017-03-17 13:36
'bachory to zakała ludzkości' A. Slonimski
- 2 2
-
2017-03-17 07:33
to nie jest urbanizacja ale ułatwienie dla biurw by szybciej śmigali tam samochodami
skorzystają ludzie z poza miasta. Miejscowi stracą.
- 6 6
-
2017-03-16 22:09
Trudno
To jest miasto. Budować.
- 11 9
-
2017-03-16 18:36
Mieszkańcy Orłowo jak mieszkańcy Osowy (2)
Na nic u siebie się nie zgadzają. Tylko poza swoimi okolica mi chcieliby obwodnicę metropolitalną. Innym niech budują, u nich drzewa, spokój i specjalne traktowanie
- 50 17
-
2017-03-16 19:38
Mieszkańcy Orłowa, to sort trzeciej kategorii (1)
Chcieliby być w Gdyni, a są blisko Sopotu i tylko szczują!
- 11 13
-
2017-03-16 21:41
widze zazdrość że im się powodzi a Tobie nie
Orłowo to jedna z najlepszych lokalizacji w Trójmieście
- 16 8
-
2017-03-16 21:22
szczur to ty?
- 3 3
-
2017-03-16 20:53
teraz drzewa się wycina!
- 5 5
-
2017-03-16 18:36
Mieszkańcy Orłowo jak mieszkańcy Osowy (1)
Na nic u siebie się nie zgadzają. Tylko poza swoimi okolica mi chcieliby obwodnicę metropolitalną. Innym niech budują, u nich drzewa, spokój i specjalne traktowanie
- 20 9
-
2017-03-16 20:36
Ale ty głupi jesteś
Ale ty głupi jesteś a jak by pod twoim domem miał być wzmożony ruch to byś nie protestował tylko poszedł na taki układ???
- 15 7
-
2017-03-17 10:08
wroclawska w strone sopotu (1)
wszyscy mieszkancy od strony wroclawskiej i wszystkich ulic przyleglych chcac sie wydostac z osiedla musza wjechac na wielkopolska, dodatkowo ja torujac. Mozna byloby polaczyc wroclawska/inzynierska z klifem tunelem pod torami albo z kolibkami i ruch w kierunku sopotu nie blokowalby dodatkowo wielkopolskiej i skrzyzowania z al. zwyciestwa
- 4 2
-
2017-03-18 08:32
dokładnie
proszę Pana nie tylko Pan wpadł na taki pomysł, ale widać samorządowcy z GDDKiA na czele to "oporny materiał" tzn. ciężko z pomyślunkiem.
- 0 0
-
2017-03-16 23:54
na Małym Kacku na góralskiej miałem kiedyś fajnądziewczyne, niezła była,choć ulica przy której mieszkała (2)
w tragicznym stanie
- 2 1
-
2017-03-17 10:58
W (1)
Jak już to "w Małym Kacku"
- 0 0
-
2017-03-18 08:29
jednak na
"W" gdyby to pisała ona. Ona miała go "w". On miał ją "na".
- 0 0
-
2017-03-17 08:26
Gdynia zorientowana na samochody (3)
Gdynia to miasta zorientowane na samochody, a nie miasto pieszych i rowerzystów! Jeżeli będzie więcej dróg i parkingów, będzie więcej korków - przekonuje Gehl, naukowiec, za sprawą którego wiele miast na świecie zmieniło swoje podejście do planowania przestrzeni.
więcej na:
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Urbanista-ktory-przywrocil-miasta-pieszym-odwiedzil-Gdansk-n110981.html#tri- 5 5
-
2017-03-17 19:46
prawdziwy wizjoner
który zamienił asfaltowe ciągi w betonowe place
- 0 0
-
2017-03-17 08:31
(1)
Co za bzdury piszesz łajzo
- 0 2
-
2017-03-17 12:46
Gdynianin1984
Gratulacje za merytoryczną wypowiedź !!!! Wniosłeś kupę dobrego do dyskusji na ten temat. Cały czas na tym samym poziomie, bez rozwoju, a parę już lat opiniowania minęło.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.