• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy nie chcą połączenia drogowego Orłowa z Małym Kackiem

Patryk Szczerba
16 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga mogłaby odciążyć ważną arterię
Nowa Łużycka ma na skrzyżowaniu z Sieradzką łączyć się z ul. Wrocławską. Nowa Łużycka ma na skrzyżowaniu z Sieradzką łączyć się z ul. Wrocławską.

Mieszkańcy Orłowa i Małego Kacka liczą, że uda im się przekonać władze Gdyni do zmian w projekcie planu miejscowego, zakładającym na terenie ogródków działkowych budowę ulicy łączącej rondo Macieja Brzeskiego zobacz na mapie Gdyniul. Wrocławską zobacz na mapie Gdyni. Miasto odpowiada, że takie rozwiązanie było w planach od dawna i jest konieczne.



Czy dodatkowe połączenie drogowe Orłowa z Małym Kackiem jest potrzebne?

Projekt planu miejscowego porządkujący sytuację na granicy Orłowa i Małego Kacka w okolicach Rzeki Kaczej po raz pierwszy ujrzał światło dzienne rok temu. Od początku największe kontrowersje wzbudziło połączenie ronda Brzeskiego z ul. Wrocławską. Planowana droga, nazywana roboczo Nową Łużycką, ma rozładować coraz większy ruch w okolicy i pozwolić na szybszy przejazd pomiędzy dzielnicami. W praktyce umożliwi wyjazd na ul. Wielkopolską zobacz na mapie Gdyni z pominięciem al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni lub Drogi Gdyńskiej zobacz na mapie Gdyni.

Nowa droga w planach, bo w okolicy coraz większy ruch

Nie bez znaczenia przy projektowaniu są także plany inwestycyjne. Jak informowaliśmy, w najbliższym czasie powstanie kolejny biurowiec przy ul. Sportowej zobacz na mapie Gdyni, w planach jest budowa budynku mieszkalnego z aparthotelem przy ul. Kazimierza Górskiego zobacz na mapie Gdyni. Z kolei przy al. Zwycięstwa obok stacji Redłowo mogą powstać niebawem mieszkania. Trzeba też pamiętać, że w najbliższych miesiącach zostanie uruchomiona stacja PKM Stadion.

Planowana droga w zamierzeniu ma przebiegać przez teren Rodzinnych Ogródków Działkowych "Kaszubskie". To rozsierdziło działkowców, którzy jako pierwsi próbowali wpływać na władze miasta i podległych im planistów, by przelotówkę zaplanować w inny sposób albo w ogóle z niej zrezygnować.

Obecnie ulica ma charakter osiedlowy, choć jest szeroka, stąd plany miasta, by ją w przyszłości wykorzystać. Obecnie ulica ma charakter osiedlowy, choć jest szeroka, stąd plany miasta, by ją w przyszłości wykorzystać.
Po kilku miesiącach dołączyli do nich mieszkańcy Orłowa i Małego Kacka, obawiający się wzrostu natężenia ruchu na ul. Wrocławskiej, do której ma "wpinać się" planowana "Nowa Łużycka". Obecnie ulicę można traktować jako osiedlową. Panuje na niej średni ruch, można parkować po obydwu stronach i jest bezpiecznie. Przy skrzyżowaniu z ul. Wielkopolską zwłaszcza rano i po południu bywa jednak tłoczno.

Mieszkańcy: będzie paraliż drogowy i wytną drzewa

- Zmiany przyczynią się do paraliżu komunikacyjnego Orłowa poprzez zwiększenie obciążenia i tak przeładowanego skrzyżowania. Ponadto pogorszą wyjazd z Placu Górnośląskiego, a mieszkańcom Wrocławskiej zabiorą możliwość parkowania na ulicy - podkreśla Piotr Czajkowski, przewodniczący Rady Dzielnicy Orłowo.
Proponowany przebieg Nowej Łużyckiej. Droga jest w planach i nie wiadomo, kiedy powstanie, ale wzbudza obawy. Proponowany przebieg Nowej Łużyckiej. Droga jest w planach i nie wiadomo, kiedy powstanie, ale wzbudza obawy.
Mieszkańcy i radni dzielnic powołują się też na ochronę dziedzictwa kulturowego dzielnic. Podkreślają, że zespół urbanistyczny Małego Kacka w rejonie pl. Górnośląskiego podlega szczególnej ochronie i zezwolenie na przejazd potoku pojazdów może zniszczyć ich charakter, a na pewno zaburzy wewnętrzną spójność dzielnicy.

- Warto pokreślić, że inwestycja będzie wymagała wycięcia rosnących wzdłuż całej ul. Wrocławskiej jesionów, nieodwracalnie degenerując szlachetne założenia urbanistyczne z okresu powstawania Orłowa - dodaje.
Opozycja wspiera

Wśród innych propozycji pojawia się poprowadzenie drogi w okolicach ul. Żmudzkiej - ul. Góralskiej zobacz na mapie Gdyni lub zakończenie inwestycji na ul. Przemyskiej zobacz na mapie Gdyni.

Podczas pikiety wsparcie dla mieszkańców, w imieniu radnych PiS, zadeklarował Marcin Horała, poseł z Prawa i Sprawiedliwości.

- Radni PiS złożyli uwagi do projektu planu i na pewno, gdy dojdzie do głosowania nad przyjęciem dokumentu na sesji, będą wyłuszczali postulaty mieszkańców. Mnożenie ulic w środku spokojnych osiedli nie jest najlepszym rozwiązaniem, stąd nasze wsparcie - wyjaśnia.
Miasto: droga była w planach od dawna

Władze Gdyni oficjalnie zapewniają, że żadna decyzja w sprawie Nowej Łużyckiej nie zapadła. Jednak lektura odpowiedzi do uwag wnoszonych przez mieszkańców podczas drugiego wyłożenia planu nie pozostawia wątpliwości, że droga będzie realizowana w zaproponowanym przez urzędników kształcie.

Miasto tłumaczy, że coraz więcej inwestycji w okolicy zmusza do planowania nowych rozwiązań drogowych. Miasto tłumaczy, że coraz więcej inwestycji w okolicy zmusza do planowania nowych rozwiązań drogowych.
- Rozwój miejskiego układu ulicznego planowany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego zakłada połączenie ulic Łużyckiej i Wrocławskiej, tworząc dodatkową alternatywę wjazdu i wyjazdu przez skrzyżowanie z ul. Stryjską. Z realizacją ul. Nowej Łużyckiej zakłada się przebudowę skrzyżowania ul. Wrocławskiej z Wielkopolską z dodatkowymi pasami skrętów oraz korektą zagospodarowania pasa drogowego ul. Wrocławskiej z wyznaczeniem miejsc bezpiecznego parkowania - odpowiadają planiści na uwagi zgłoszone przez mieszkańców.
Jak dodają, nierealne jest poprowadzenie drogi w inny sposób, bo wymagałoby to dodatkowych inwestycji, a nawet wyburzeń domów, co w przypadku ul. Wrocławskiej posiadającej szerokość od 18 do 20 metrów nie będzie konieczne i znaczenie ułatwi budowę Nowej Łużyckiej.

Zobacz Orłowo z lotu ptaka

Miejsca

Opinie (225) ponad 10 zablokowanych

  • "Nowa droga w planach, bo w okolicy coraz większy ruch" (2)

    Tego typu wnioskowanie na Zachodzie zarzucono parę dekad temu. Polska, jak zwykle, prawie 100 lat za Europą. Tutaj nawet epoki zaczynały się i kończyły 50-100 lat później niż na południu/zachodzie kontynentu.

    • 5 1

    • Rozumiem, Polska prawie 100 lat za Europą (99?), ale Ty nie.

      • 0 0

    • Zachód

      jak widać dąży do zagłady. Ale co tam bierzmy z nich przykład!

      • 0 1

  • im szybciej to zbuduja tym lepiej

    Przeciez tam poza ogródkami nic nie ma. Dxialkowcy to specyficzna kasta nietykalnych.

    • 2 4

  • święte samochody muszą jeździć i basta! (1)

    • 30 40

    • zluzuj kaloty. na pewno tez będziesz mógł tam pośmigać w rajtuzach, kręcąc pupcią nad pedałami

      • 2 1

  • (7)

    Droga powinna powstać bo jest potrzeba i tyle w temacie. Protesty Horały to taka sama błazenada jak niedawne 27:1

    • 30 34

    • (1)

      to że ktoś nie lubi Posła nie ma nic wspólnego z rozsądkiem! a widać tu rozsądku brakuje. A skąd Pan(i) wie, że jest taka potrzeba? Jakieś argumenty? Bo smarując komuś co jest błazenadą a co nie , do Pana wypowiedzi nic nie wnosi. Wnosi natomiast nienawiść i brak wiedzy.
      Pozdrawiam

      • 1 0

      • A dość już tej pisowskiej bolszewi!

        • 1 0

    • lepiej mieć ludzi za nic tak myślą włodarze Gdyni

      Budowanie równoległej arterii do drogi różowej, kończącej swój bieg na ul. Wielkopolskiej to pomysł nie mający nic wspólnego z myśleniem!
      Korki są, ale na Wielkopolskiej od Chwaszczyna w dół!! i nie ma to nic wspólnego ze zjazdem na Gdynię. a propso planów od dawna, to od dawna miało być wybudowane porządne rondo albo piętrowe drogo na skrzyżowaniu Al. Zwycięstwa z Wielkopolską. Wtedy ruch samochodów nie byłby zatrzymywany prze kolejne światła! i... od dawna miał być plan, aby pod torami był większy tunel dla rzeki Kaczej ale po co, ludzie zeszłego lata stracili swoje mienie, zniszczone zostały domy! to nieważne! z rzeki robi się przemysłówkę, z działek parkingi, ludzi mieszkających po lewej stronie od drogi Różowej w okolicach rynku zamyka się teraz w delcie Nowej Łużyckiej i Drogi różowej, i na dodatek bez pomysłu na przedłużenie drogi do Sopotu? Dlaczego bo Panowie Prezydenci wzajemnie się szanują a Pan Szczurek to ceni SIC!!! kontakty, koneksje,. a może ktoś nie chce robić w innym miejscu drogi bo na przykład ktoś ważny ma w pobliżu wykupioną działeczkę? nie będzie sobie przecież robił ku ku
      można by pisać i pisać ale Gdynianin zaślepiony unijnymi dotacjami i tak zagłosuje jak mówią plakaty....
      Szkoda, że wielu ludziom oczy otworzyć się nie chcą... czasem nawet trudna sytuacja życiowa nie pomaga w tym, żeby patrzeć na drugiego człowieka a nie na zyski, aplauz i kasę
      szkoda. Do tego trzeba jednak dorosnąć...

      • 3 1

    • (1)

      "w temacie" jest de mode...
      Nie najlepiej świadczy o twórcy wypowiedzi...
      Wałęsa jest jeden, naśladowcy to parodia...

      • 1 2

      • wałęsa sam w sobie jest tylko parodią

        • 1 1

    • A niby po co?

      Jeśli myslisz ze rozładuje ruch to jestes w błędzie, nadal z wrocławskiej bedą wjeżdżać na Wielkopolską i korki do karwin jak były tak bedą. Ta droga to bzdura !!

      • 8 1

    • spokojnie to Gdynia Szczurka. Jeszcze 100 lat będą planować

      • 5 3

  • jak zwykle dziadki rządzą

    może od razu zaorać obwodnicę, bo obok też są działki i dziadki nie mogą sobie spokojnie mulić. Co za kraj, co za dzicz.

    • 3 2

  • NIEEE (2)

    Nie po to placilem za mieszkanie w Orlowie tyle pieniedzy zeby mi teraz laczyc osiedle z biedota... Nie i juz a jak nie to pojde do sadu.

    • 4 6

    • (1)

      Sam jesteŝ biedota a Mały Kack to najlepsza dzielnica Gdyni....

      • 1 3

      • Mały Kack to wieś w mieście.

        W dodatku leży na rogatkach Śródmieścia (bo za takowe należy uważać GCS, Łużycka OP i PPNT).

        • 1 0

  • ankieta mówi co innego niż tytuł

    • 0 0

  • (9)

    nie lepiej to się miedzy soba dogadać , w palacu to znaczy w urzędzie miasta gdyni
    maja większe problemy jak nagrody , samoloty i kosmodrom
    ps. co z ta budowa hotelu podwodnego w gdyni trójmiasto.pl już dawno temu pisalo ze będzie
    aha o wyburzeniu dawnego hotelu w orlowie przy molo nie wspomnę
    i ciagle nic

    • 37 28

    • (5)

      To samo u nas w Gdańsku. Nic tylko obiecują a później rezygnują bo nie ma kasy. Takie szadolki na przykład to wstyd dla miasta. Co kilka dni śmierdzi w całym Gdańsku a ciągle tylko obiecują, że za ileś lat się z tym uporaja.

      • 8 1

      • (4)

        Nie dziwiło cię że mieszkanko było za tanie?

        • 4 3

        • No nie wiem czy tanie (3)

          ja kupiłem na ujeścisku i nie powiedziałbym, źe tanie. Smierdzi reguralnie co kilka dni. Szczerze to żaluje bo chciałem kupić w Gdyni ale zdecydowałem się na Gdańsk i słabo na tym wyszedłem

          • 3 1

          • (2)

            ale w gdansku tylko na ujescisku buduja ?

            • 2 2

            • (1)

              To znajdź dzielnice w której nie smierdzi... moze oliwa ale tam ceny sa kosmiczne a na takie dzielnicy jak Brzeźno czy Nowy Port nie chcę mieszkać

              • 2 0

              • To Brzeźno czy Nowy Port jest teraz bardziej cywilizowane niż Ujeścisko... I nie śmierdzi!

                • 1 0

    • szczur najlepszy prezydent w kraju:)!! (1)

      • 2 3

      • Pan Szczurek, popraw się

        • 4 2

    • Sza sza, nie pisz prawdy,,,,

      • 2 0

  • dziwne

    Na dokończnie przebudowy Chwarznieńskiej nie ma pieniedzy, a rozpoczyna sie nową inwestycję. Trzeci świat.

    • 5 1

  • Co za bzdura jak to nie chcemy. A właśnie że chcemy. I niech za nas mieszkanców urzędnicy nie decydują.

    • 3 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane