• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy: zmieńmy trasę 154. ZTM: za dwa lata

Maciej Naskręt
12 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Mieszkańcy Oruni Górnej mają dość korków na drodze do centrum Gdańska. Proszą o zmianę trasy autobusu linii 154, by nie jechał Traktem Św. Wojciecha do centrum, lecz do pętli tramwajowej na Chełmie. ZTM przekuje, że zmiana nie ma sensu i prosi o cierpliwość do... maja 2012 r.



Według naszego czytelnika autobus linii 154 powinien jechać z Oruni Górnej do pętli na Chełmie, a nie bezpośrednio do centrum Gdańska. Według naszego czytelnika autobus linii 154 powinien jechać z Oruni Górnej do pętli na Chełmie, a nie bezpośrednio do centrum Gdańska.
Korki na ul. Małomiejskiej zobacz na mapie GdańskaTrakcie św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska tworzą się niemal codziennie. Stoją w nich nie tylko kierowcy aut, ale i pasażerowie autobusów miejskich. Sytuacja doprowadza mieszkańców południowych dzielnic Gdańska do szewskiej pasji, bo od początku roku szkolnego ich podróż do centrum miasta wydłużyła się co najmniej o 20 minut.

- Jeszcze w zeszłym roku wystarczyło wsiąść do autobusu 154 na Oruni Górniej ok. godz. 7:15 i zazwyczaj przed godz. 8 autobus był pod LOT-em. W tym roku, od września, przejazd wydłużył się co najmniej o 25 minut - opowiada Artur Głowacki, mieszkaniec z południa Gdańska.

Mieszkańcy nie domagają się niemożliwego, czyli nagłego odkorkowania Traktu św. Wojciecha. Chcą za to alternatywnego dojazdu do śródmieścia, przez pętlę tramwajową na Chełmie.

Który dojazd do centrum z Orunii Górnej jest lepszy?

- Do centrum i tak jeździ autobus 254, więc linia 154 mogłaby kursować przez ul. Łódzką zobacz na mapie Gdańskaul. Wilanowską zobacz na mapie Gdańska, do pętli tramwajowej na Chełmie. Rozwiązanie znacznie ułatwiłoby nam życie, mimo przesiadek do tramwaju w drodze do centrum. Czasowo uzyskamy wtedy nawet 10 minut - sugeruje Artur Głowacki.

Co o pomyśle sądzą w Zarządzie Transportu Miejskiego, który organizuje przewozy na terenie Gdańska? - Analizowaliśmy już takie rozwiązanie. Problem polega na tym, że na ul. Łódzkiej i w rejonie skrzyżowania ul. Warszawskiej, Witosa, Wilanowska zobacz na mapie Gdańska tworzą się rano gigantyczne zatory drogowe - wyjaśnia Jerzy Dobaczewski, dyrektor gdańskiego ZTM.

Jego zdaniem taka zmiana nie ma sensu, bo na nowej trasie pasażerowie też by stali w korku, tyle że zamiast na Trakcie Św. Wojciecha, to na ul. Łódzkiej i Wilanowskiej.

Według ZTM Orunia Górna zostanie połączona z pętla tramwajowa, gdy taka powstanie na skrzyżowaniu Nowej Łódzkiej i Świętokrzyskiej, która ma powstać do maja 2012 r. - Autobus jadący z Oruni Górnej jedynie na krótkim odcinku będzie stał w korku [na ul. Platynowej zobacz na mapie Gdańskaul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska przyp. red.] dzięki czemu zgodnie z rozkładem jazdy dotrze do pętli tramwajowej - mówi Jerzy Dobaczewski.

Zatem mieszkańcom Oruni Górnej i pozostałych pobliskich osiedli pozostaje stanie w korkach jeszcze przez ok. 570 dni. Tyle właśnie czasu musi upłynąć, zanim zostanie otwarta pętla "Nowa Łódzka". Uruchomienie jej, wraz linią tramwajową na Chełm i dwujezdniową drogą, zaplanowano na maj 2012 r.

Miejsca

Opinie (315) 10 zablokowanych

  • ZTM Gdańsk - kolejny relikt PRL

    Oni tylko analizują i analizują tak jak Król Paweł Pierwszy

    • 17 0

  • (8)

    No i to jest porządny artykuł, ponieważ (abstrahując od treści) zawiera:
    - przedstawienie problemu,
    - propozycję rozwiązania problemu,
    - stanowisko podmiotu władnego wpłynąć na realizację rozwiązania.

    A oceniając treść: Brawo dla pana Artura za to, że nie woła o budowę ośmiopasmówek w mieście, tylko apeluje o usprawnienie transportu zbiorowego. Jeszcze by się przydało wspomnieć przez kogo są te korki: przez wygodnickich kierowców uzależnionych od wożenia tyłka.

    Uznanie za poziom artykułu, który jak na dział "nasza interwencja" jest na bardzo wysokim poziomie.

    • 24 8

    • POPIERAM

      A co do "wygodnickich kierowców" - to m. in. ja :) I tak długo będę woził się w pojedynkę samochodem, dopóki podróż będzie trwała porównywalnie długo, jak zbiorkomem. A dodatkowo mam muzykę taką, jaką chcę, nikt oprócz mnie mi nie śmierdzi, nie moknę na przystanku, a jak mam ochotę zajechać do sklepu, to po prostu jadę :)
      Zróbmy buspas na Trakcie tak, żeby korek był od Tczewa, to się może przesiądę.

      • 6 0

    • Ekonomia, głupcze, ekonomia (6)

      A konkretnie reguły wolnego rynku, które w komunikacji też mają zastosowanie. Ci, jak ich nazywasz, "wygodniccy" kierowcy po prostu dobrze oceniają, że korki, nie korki, autem i tak dotrą na miejsce szybciej, zwłaszcza jeśli nie pracują lub nie mieszkają bezpośrednio przy przystanku. Do tego dochodzi wartość dodana w postaci komfortu podróży, ale myślę, że ona w dużej mierze kompensuje się z ceną takiego przejazdu.

      Zatem zamiast pomstować na złych kierowców generujących korki stwórzmy taki system, w którym bardziej będzie im się opłacało korzystać z komunikacji zbiorowej. Mi się na razie nie opłaca, więc dziękuję, postoję w korku nie dlatego, że jestem "wygodnicki", ale dlatego, że prowadzę racjonalny rachunek zysków i strat.

      • 1 1

      • (2)

        Smoku, toż ja od dawna powtarzam: wprowadzić płatne parkowanie w centrum bez wyjątków i to bezwzględnie egzekwować. W ten sposób podróż samochodem będzie droższa a tym samym mniej atrakcyjna wobec podróży komunikacją miejską (albo chociaż jeżdżenia w kilka osób jednym samochodem).

        Z tego samego powodu bez oglądania się na kierowców wytyczałbym bus pasy i obstawiał je fotoradarami i równie bezwzględnie karał za ich naruszenie. Po to żeby komunikacja miejska była szybsza.

        Wtedy się okaże, ilu to kierowcom mentalność każe za wszelką cenę "pokazać się" we własnym samochodzie, aby udowodnić "że mnie stać". A obawiam się, że takich jest bardzo dużo. I oni niech sobie stoją w korkach i się pokazują.

        • 2 2

        • takie rozwiązanie ma jedną wadę (1)

          aby wyrównać rachunek ekonomiczny, pogarszasz warunki jazdy samochodem wydłużając im czas jazdy. Równie dobrze można by wprowadzić odgórny zakaz jazdy samochodem do centrum. Dlatego przecież tramwaj jako pojazd nie kolidujący z ruchem ulicznym ma przewagę nad autobusem. Chcąc poprawić warunki jazdy dla autobusu zawsze musisz utrudnić je innym pojazdom, także policji, straży pożarnej, czy ambulansom, które na buspasach i spowodowanym nimi zwiększeniu korków także tracą czas. A w ich przypadku jest to czas szczególnie cenny.

          Płatne parkowanie w centrum? Problem polega na tym, że w jego strefie aż tak wielu ludzi nie pracuje, a jeszcze więcej ma bezpłatny parking na terenie firmy, czy np. pod pobliskim hipermarketem - znam takich asów. Bezpośrednio do centrum płatne parkingi jak najbardziej działają - już w tym momencie nie opłaca się tam jechać samochodem do pracy. Samochód zyskuje przewagę czasową, dopiero gdy jedziesz trochę dalej - w moim przypadku do Dolnego Wrzeszcza. Ale w całym mieście przecież płatnego parkowania nie wprowadzisz tylko po to, żeby na siłę obniżyć opłacalność korzystania z samochodu. Chyba, że chcesz całkowicie wyeliminować samochody z miast, ale to utopia i to dysfunkcjonalna.

          • 1 1

          • Smoku, swój rozum widać masz więc powiem ci tylko: sam widzisz, że coś zrobić trzeba. Cokolwiek będzie lepsze niż nic. Liczba samochodów wzrasta już powoli, problemem jest to, że ludzie się przeprowadzają do dzielnic z mniejszą ilością dróg. Za kilka lat przybędzie linii tramwajowych, powstanie KM. I jest normalne, że jak tylko więcej ludzi zacznie korzystać z komunikacji miejskiej i na drogach będzie ciut luźniej, to w ich miejsce pojawią się ci, którzy dzisiaj nie jeżdżą samochodami. Miasto musi być gotowe, żeby w tym momencie znacząco uprzykrzyć życie kierowcom samochodów i pchnąć ich w objęcia Kolei Metropolitarnej, tramwaju do Nowej Łódzkiej a trochę później tramwaju na Migowo.

            • 2 0

      • (2)

        Kierowców trzeba zniechęcać do indywidualnej jazdy samochodem a nie tylko poprawiać jakość komunikacji zbiorowej. Na tej samej zasadzie gdybyśmy nie byli zniechęcani do kradzieży perspektywą więzienia to byśmy kradli zamiast pracować - przecież to łatwiejsze.

        • 2 1

        • Dlaczego koniecznie musimy wszytskich zniechęcać, utrudniać, przeszkadzać? (1)

          Nie można zachęcać, ułatwiać, pomagać? Np. przyznając gdańszczanom przejazdy ulgowe na podstawie dowodu rejestracyjnego? W dzień bez samochodu to się sprawdza - różnica cenowa zmienia się kolosalnie na niekorzyść samochodu. Tylko, że to jest jeden dzień w roku.

          • 2 0

          • Można, ale skoro ktoś teraz wygodnie jedzie samochodem, to czy wybierze tramwaj dla zaoszczędzenia kilku minut? Cywilizowany świat zniechęca do jazdy samochodami, bo innej drogi zwyczajnie nie ma.

            • 0 1

  • Tramwaj na Chełmie pęknie w szwach! (1)

    Czy nie mamy w mieście chociaż jednej rozsądnej osoby, która by przejechała się po dzielnicach południowych i opracowała jakieś konkretne rozwiązanie?

    • 37 0

    • Według mnie najprostsze rozwiązanie, to wznowienie linii 1 w godzinach szczytu. Linia ta jest tak krótka, że zaledwie dwa składy mogłyby zapewnić na niej częstotliwość 10 minut, co pozwoliłoby zwieść w dół dodatkowe tysiąc pasażerów w ciągu godziny.

      • 12 0

  • Bzdura!

    Zostawić autobusy na aktualnej trasie! Na Łódzkiej są tak gigantyczne korki że się w głowie nie mieści! Cały ten rejon jest zakorkowany i dopiero jak powstanie tramwaj na Łostowice, to bez kłopotu będzie można dojechać do centrum.

    • 18 3

  • (4)

    Jakby sąsiedzie sie zorganizowali i nie każdy jeździł sam w samochodzie to by nie bylo takich korków, nikt mi nie wmówi ze 100% Osób jadących rano do pracy musi jechać tym samochodem !!!. Popatrzcie na te samochody w korkach stojące 50% to 1 osoba w samochodzie rano. I nie pomoże tu budowanie 20 pasmowych dróg, na wygodę nie ma lekarstwa.

    • 22 9

    • CodeBoy ja też patrzę z autobusu i liczę i wychodzi mi, że nie 50% a 75% samochodów wiezie tylko kierowcę (średnio w pojeździe 1,25 - 1,33 osoby). I jest tak jak mówisz: trochę organizacji i zaraz by korki się znacznie zmniejszyły.

      • 7 0

    • chyba sobie jaja robisz! (1)

      nie po to kupowalem sobie za ciezkie pieniadze Auto, zeby kogos wozic do pracy i samemu to placic! A tak, jade sam, w moim golfie IV tdi mam czysto i pachnaco, do tego muzyczka ichutko gra w tle a ja jade sobie spokojnie patrzac na tych, co na przystankach zazdroszczym wzrokiem sledza piekna linie mojego samochodu....

      • 4 2

      • A ja Ci wcale nie zazdroszczę , ja mam do pracy 10 minut 11, i mam w nosie ile będziesz tej muzyczki sobie słuchał ;) Dla mnie możesz i 3h siedzieć w samochodzie, ale nie płacz potem że są korki :)

        • 3 1

    • jak się choćby 20 procent tych wygodnickich kierowców przesiązie do tramwaju

      to ci gwarantuję że nawet na pętli się nie dopchasz żeby do niego wsiąść, i tak już od wczesnych godzinn porannych tramwaje są nabite do granic możliwości, niech się jeszcze do tego dołączy część kierowców którzy jeżdżą w pojedynkę autem w korku i będzie amba, bo nie wierzę że częstotliwość kursowania tramwajów wzrośnie

      • 7 0

  • Zauważcie, że ZTM jest bezsilny wobec ilości generujących korki samochodziarzy indywidualistów, a wnioski o wytaczanie pasów dla autobusów i wyganianie samochodów z torów tramwajowych są odrzucane. ZTM nie działa w próżni i nie można go winić za wszystko. Co nie zmienia postaci że z SPIem to się zbłaźnił całkowicie.

    • 10 2

  • Odczepcie się Oruniacy od naszej pętli!!! (7)

    W godzinach szczytu mamy tylko tramwaje nr 7 i 11 i jest tyle ludzi, że nie mieszczą się na przystanku na pętli a co dopiero w tramwajach!!!

    I tak oprócz tego, że my jeżdzimy jak jakieś bydło ściśnięte na full w tych tramwajach to jeszcze dowożą nam lautobusy ludzi z Zakoniczyna, Siedlec, Ujeściska.

    Czy tam w tym ZTM jest ktoś kto wogóle myśli? Dlaczego zabrali nam tramwaj nr 1 jak na jego trasie nie ma żadnych remontów!!! Może niech któryś tam z zarządu przejedzie się 7-ką albo najlepiej 11-ką w godzinach szczytu, np. przed 8 rano. Proponuje żeby wsiadł na pętli bo dalej może mu się to nie udać, o!

    • 27 15

    • chcesz swoją pętlę? (4)

      ..to śru już do magistratu zarejestrować swoją mniejszość jak Kaszubi i wtedy zero tramwajów i autobusów dostaniecie. Martwcie się o swój budżet!

      • 6 5

      • no siedze sobie w magistracie właśnie wyobraż!!! (3)

        i powiem Ci, że wcale się szybciej przez pętle na Chełmie nie dostaniecie do Centrum!

        dlaczego???

        Poprostu nie dostaniecie się do tego tramwaju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tyle jest rano ludzi, że i tak my z Chełma mamy problem aby wsiąść a co dopiero jak Was nam jeszcze dorzucą!!!

        Co Wy myślicie, że te tramwaje to mają nieskończoną ilość miejsca, myślcie chociaż trochę, taka prośba, o!
        P.S. I tak nam podrzucają ludzi z Zakoniczyna, Siedlec i Ujeściska!!!

        • 8 7

        • widać że jak twoje siedzenie jest bardzo opłacalne (2)

          dla mieszkańców Gdańska.zamiast czytać fora to weź się lepiej za robotę i poszukaj oszczędności wśród swoich kolegów na zakup większej ilości tramwajów.jeden już się znalazł- czyli Ty.

          • 5 2

          • a Ty w pracy non-stop pracujesz, co???

            nie masz internetu na swoim stanowisku?, nie przeglądasz niczego w internecie?

            P.S. Mądralo Ty moja;-)

            • 4 2

          • Nowe PESY-y będą!!!

            Nie bój żaby;-) Tylko żeby ktoś chciał myśleć i tramwaj nr 1 póścić chociaż w godzinach szczytu!!!

            • 4 1

    • proszę proszę (1)

      pętli niedawno się dorobili i odczepcie wszyscy od niej.. W końcu to wasza własność - racja.. Poginałbyś dalej autobusem w korkach to być tu nie szczekał.

      • 6 4

      • ale tu chodzi o zdrowy rozsądek!!!

        Ludzie z Chełmu, Zakoniczyna, ujeściska i Siedlec nie mieszczą się do tramwaju wsiadając na pętli w Chełmie!!! To chyba łatwo się domyśleć jaki bigos będzie jak nam dorzucą Orunię!!! Masakra normalnie jak już teraz jej nie ma!!!!!!!

        P.S. Wyginam się w tramwaju właśnie więc mam prawo szczekać, o!!!

        • 9 3

  • BUS PAS na Trakcie Św. Wojtka !!! (1)

    Wykonać i to już !!! Panie Lisicki do dzieła !!! Jest Pan miszczem w tego robieniu !!!

    • 28 1

    • zmniejszmy objętośc masy podróżujących

      zaczęła się u nas plaga otyłości....

      • 6 2

  • Nowa Sikorskiego z tramwajem może rozwiązac problem komunikacyjny w tym rejonie (4)

    • 14 1

    • (2)

      Nowej Sikorskiego z tramwajem nie ma nawet w najśmielszych planach.

      • 4 1

      • wystarczy sam tramwaj

        • 4 0

      • Bo na osiedlu przy Fieldorfa zapewne mieszka jakiś RADNY

        • 3 0

    • Chyba o Nową Łódzką Ci chodziło.

      • 0 2

  • ZTM Warszawa bilet 3 dniowy - 16 zł ; Gdańsk - bilet 24h - 10 zł (4)

    brawo panie Lisicki

    • 29 1

    • nie równaj nas z tą wiochą!!!

      Nas, prawdziwych Gdańszczan stać na to!!!

      • 2 8

    • W warszawie jest luksusowo, autobus na Okęcie co 10minut (2)

      dostosowany do ludzi w walizami :)

      • 7 1

      • I walizy bez dopłaty! (1)

        • 6 1

        • u nas też bez dopłaty. Tylko wyrasta taki mały problem, gdzie te walizy upchnąć jak jedziesz ściśniętym ...

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane