- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (55 opinii)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (782 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (320 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (433 opinie)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (28 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (115 opinii)
Milion za projekt buspasa na Chwarznie
Koncepcja i dokumentacja projektowa nowego buspasa na Chwarznie będzie kosztować prawie 1 mln zł. Władze Gdyni przyjęły ofertę, mimo że była jedyną i droższą o 100 tys. zł niż szacunki miasta. Projekt będzie gotowy w połowie 2022 roku.
Przypomnijmy:
- Buspas powstanie na odcinku od przystanku Chwarzno Polanki do włączenia do obwodnicy.
- Ma mieć 1,8 km długości.
- Autobusy będą jeździć na dobudowanym, trzecim pasie.
By zacząć budowę pasa dla autobusów, potrzebna jest dokumentacja projektowa rozbudowy ul. Chwarznieńskiej. W ogłoszonym przetargu pojawiła się jedna oferta. Zaprezentowało ją konsorcjum firm Urban Media wraz z Rem Projekt z Warszawy.
Rozkład ZKM Gdynia
1 mln zł za projekt, miasto chciało wydać mniej
Warszawscy projektanci zaoferowali cenę 974 tys. zł. Gdynia zamierzała wydać 100 tys. zł mniej, ale przyjęła przedstawione warunki finansowe, dając ponad rok na wykonanie dokumentacji.
Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie wariantowego projektu koncepcyjnego układu drogowego, a także kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z uzyskaniem uzgodnień i opinii. Ponadto konsorcjum będzie odpowiedzialne za prace geodezyjne, sprawując też nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych.
Omijają korki, jadąc buspasem
Buspas będzie miał około 1,8 km długości. Zostanie poprowadzony wzdłuż ul. Chwarznieńskiej - od przystanku Chwarzno Polanki (dawniej Gierdziejewskiego) do włączenia z trasą S6 na wysokości Obwodnicy Trójmiasta.
Projekt koncepcyjny w zakresie układu drogowego ma zostać podzielony na dwie części:
- od przystanku autobusowego Chwarzno Polanki (dawniej Gierdziejewskiego) do przystanku autobusowego Tezeusza;
- od przystanku autobusowego Tezeusza do włączenia z S6, z przebiegiem buspasa prowadzonym w ul. Chwarznieńskiej obok jezdni ruchu samochodowego oraz z przebiegiem buspasa prowadzonym w ul. Chwarznieńskiej i poprowadzeniem ruchu samochodowego nową oddzielną jezdnią zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
Buspasy mają być korytarzami
- Dążymy do tego, by poszczególne odcinki buspasów utworzyły korytarze, które znacząco skrócą czas podróży transportem miejskim pomiędzy dzielnicami Gdyni. Planowany buspas w ul. Chwarznieńskiej na odcinku pomiędzy przystankiem autobusowym Chwarzno Polanki a trasą S6 jest ważnym elementem korytarza buspasowego łączącego centrum Gdyni z Chwarznem-Wiczlinem - podkreśla Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni.
Przykładem jest utworzony dwa lata temu kontrapas na ul. Chwarznieńskiej. W piątek doszło tam do czołowego zderzenia z autobusem jadącym nim w kierunku centrum.
Przypomnijmy przy okazji, że od 1 marca autobusy różnych linii z Chwarzna jeżdżą w stronę śródmieścia w godzinach porannego i popołudniowego szczytu w stałych odstępach pięciu minut, co ma zachęcić mieszkańców Chwarzna i Wiczlina do przesiadki z samochodów do autobusu.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Chwarzno-Wiczlino: mieszkania na sprzedaż
Miejsca
Opinie (185) 3 zablokowane
-
2021-03-08 14:14
Wybudować duży piętrowy parking w centrum (1)
- 9 1
-
2021-03-08 20:41
budowa piętrowych parkingów w centrum
zwiększa korki na dojazdach do niego. Nie za moje podatki
- 3 0
-
2021-03-08 14:44
Pomysł-bubel
Powinno się poszerzyć Chwarznieńską do dwóch pasów od Obwodnicy do Wiczlińśkiej. Inne rozwiązania przypominają pudrowanie trupa.
- 13 1
-
2021-03-08 15:39
Przywrócić linię 103 !
- 11 0
-
2021-03-08 15:41
po wkroczyło do gdyni. brawo. (1)
- 7 1
-
2021-03-09 21:31
W którym miejscu? Na Chwarznie chyba nie bo to szczurkowa dzielnica o ile dobrze wiem. Zanim znowu napiszesz jakieś banialuki, troszkę rusz mózgownicą o ile ją w ogóle masz
- 2 0
-
2021-03-08 16:49
Dziwi mnie bezmyślność inwestorów czyli przedstawicieli Miasta Gdyni oraz projektantów infrastruktury drogowej. Kiedy była przeprowadzana modernizacja ulicy Chwarznieńskiej - I etap realizacji, to zamiast normalnej szerokiej dwupasmówki w jedną stronę i dwupasmówki w drugą zrobiono prowizorkę. Nikt nie potrafi myśleć perspektywicznie czyli na 10 lat do przodu. Inwestorów i projektantów cechuje myślenie na wczoraj i teraz co w praktyce zawsze wychodzi na wczoraj. Nikt nie przewidział albo nie potrafił pomyśleć, że za rondem na Gierdziejewskiego zostanie wybudowanych 28 nowych bloków mieszkalnych - Chwarzno Polanki a na Zieleniszu dodatkowo 9 bloków mieszkalnych Zielenisz Na Stoku. Zamiast wydawanie pieniędzy na projekty i wykonawstwo tzw. prowizorek w postaci buspasów, władze Gdyni powinny rozwiązać problem kompleksowo tzn. rozwiązać problem skomunikowania Chwarzno i Wiczlina z Centrum szerokimi drogami.
- 8 3
-
2021-03-08 18:12
1 mln zł za białą farbę
- 6 4
-
2021-03-08 19:05
Gdyby na taki pomysł wpadły władze innego miasto to na pewno nie obeszłoby się od protestów w mediach, radzie miasta ale w Gdyni mieszkańcy każdy pomysł władzy traktują jako najlepsze rozwiązanie.
- 9 1
-
2021-03-08 19:19
A propos planów, które z wielkim rozmachem prezentowano ponad 10 lat temu :
https://www.gdyniazachod.pl/index.php?event=newsdetails&news_id=268&parent_id=9&menu_id=2- 4 5
-
2021-03-08 19:29
Chlopy od roboty
Eeeeee my to ze szwagrem możemy zrobić te robote za jakieś 100 tysi, taczka i młot jest. Resztę się ogarnie.
- 4 4
-
2021-03-08 19:30
Chłopy od roboty
Eeeeee my to że szwagrem zrobimy za jakieś 100 tysi, taczka i młot jest. A resztę się ogarnie.
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.