- 1 Oponami rezerwują miejsca do parkowania (105 opinii)
- 2 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (166 opinii)
- 3 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (175 opinii)
- 4 Nowy trop ws. zaginięcia Iwony Wieczorek (671 opinii)
- 5 Koniec poszukiwań mężczyzny w morzu (58 opinii)
- 6 Jak król uciekł z Gdańska rybacką łódką (48 opinii)
7,5 mln zł na remonty i naprawę torowisk w 1,5 roku
Ponad 5 mln zł w ubiegłym roku i niemal 2,5 mln zł do tej pory - takie kwoty Gdańsk wydał w ostatnich latach na remonty oraz naprawy torowisk tramwajowych. W tym czasie z powodów związanych z torami tramwaje wykolejały się w sumie szesnaście razy.
Ze statystyk Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni wynika, że w ubiegłym roku tramwaje wykolejały się w sumie 35 razy. W 12 przypadkach do incydentu doszło z winy torowiska, w 23 - z innych przyczyn. Urzędnicy tłumaczą, że był to na przykład efekt zalegającego błota pośniegowego w zwrotnicy, manewrów na zwrotnicy czy po prostu kolizji drogowych.
Tramwaj wykoleił się na Przymorzu
W tym roku składy wykolejały się już 26 razy, w tym czterokrotnie z winy torowiska.
Gdańsk Chełm: wykoleił się tramwaj (20 opinii)
- Awaria tramwaju linii 6 na wysokosci pętli Chełm Witosa - wskazują urzędnicy ZTM - Na odcinku Śródmieście SKM - Łostowice Świętokrzyska obowiązuje autobusowa komunikacja zastępcza - dodają.
- Awaria tramwaju linii 6 na wysokosci pętli Chełm Witosa - wskazują urzędnicy ZTM - Na odcinku Śródmieście SKM - Łostowice Świętokrzyska obowiązuje autobusowa komunikacja zastępcza - dodają. Zobacz więcej
Spytaliśmy w GZDiZ, jakie kwoty wydano na remont torowisk tramwajowych oraz ich naprawy. Urzędnicy poinformowali, że:
- w 2018 r. była to kwota rzędu 5 111 666,83 zł,
- w 2019 r. do tej pory - 2436023,00 zł (plan na cały rok - 5 038 560 zł).
- Usterki w torach dotyczą zużyć eksploatacyjnych infrastruktury torowej, pęknięć szyn i złączy, zużyć bocznych i pionowych szyn, pękania podkładów, zużyć nawierzchni drogowej w torowisku, zużycia rozjazdów i zwrotnic torowych czy deformacji układu torowego - wylicza Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Urzędnicy podkreślają, że znaczna część prac związanych z naprawami bieżącymi oraz konserwacją infrastruktury torów tramwajowych wykonywana jest podczas nocnej przerwy w ruchu tramwajowym.
Zdarza się jednak, że prowadzone prace wymuszają ograniczenia w komunikacji - z powodu prac, które były prowadzone w ostatnią niedzielę na torowisku na ulicach Nowe Ogrody i Kartuskiej w Gdańsku nie kursowały tramwaje na Siedlce i na Morenę.
W połowie sierpnia z kolei przez roboty w Oliwie pasażerów czekały zmiany w komunikacji.
- Podczas weekendowych zamknięć wykonywane są prace, które z uwagi na znaczny ich zakres nie mogłyby być wykonane podczas nocnej przerwy w ruchu tramwajowym. Ich zakres uniemożliwia wykonanie prac podczas nocnej przerwy w ruchu tramwajowym, która trwa od 3,5 do 4 godzin - podsumowuje Magdalena Kiljan.
2018 - 7 532 796,25 zł;
2019 - 7 540 164,00 zł.
Długość gdańskiej sieci tramwajowej to ponad 55 km, z kolei łączna długość toru pojedynczego to nieco ponad 109 km.
Tramwaj wykoleił się na Przymorzu. Nagranie czytelnika z ubiegłego roku
Miejsca
Opinie (116) 9 zablokowanych
-
2019-08-27 11:25
ile dla tvnu i na zlot bloggerek?
- 35 5
-
2019-08-27 11:27
(3)
Bo w Gdańsku trzeba by wybudować infrastrukturę tramwajowa na nowo , nie jest przystosowana do nowoczesnego taboru prędkość przez to nie powala i punktualność również
- 13 7
-
2019-08-27 11:30
i co chwila są światła na których stoi
- 8 0
-
2019-08-27 11:42
Przeciez wybudowalu wiekszosc torowisk na nowo
- 3 2
-
2019-08-27 11:48
Nie ma mowy o punktualności, bo co 5 minut Janusz w Passeratti blokuje torowisko.
- 6 0
-
2019-08-27 11:31
A jak to było wcześniej z tymi wydatkami, tak z 10 lat temu? (1)
- 14 1
-
2019-08-27 11:42
Byly jeszcze wyzsze
- 1 5
-
2019-08-27 11:32
Może zlot blogerek w tramwaju?
- 27 1
-
2019-08-27 11:38
czas, Gdańsku, na trolejbusy.
Gdynia ma jeszcze parę starszych, na dobry początek wystarczy.
- 2 17
-
2019-08-27 11:39
Juz nieduzo brakuje by Gdańsk miał jako jedyny w Polsce wyremontowane wszystkie tory tramwajowe (2)
Sukcesywnie od wielu lat remontuje kolejne odcinki
- 3 26
-
2019-08-27 11:56
Torowisko trzeba utrzymywać cały czas. Nie można tego zrobić raz na zawsze.
Konieczne a niestety nie stosowane jest montaż kompensatorów długości szyn a nawet mijanek - rozjazdów.
- 6 0
-
2019-08-27 12:40
Nierealne
Tempo remontów jest takie, że zanim skończą to muszą zaczynać od początku.
- 9 0
-
2019-08-27 11:43
Dalej do przetargów wybierajcie najyansze firmy. Przewiduje świetlaną przyszłość
- 14 1
-
2019-08-27 11:43
5km na h
Na Podwalu Przedmiejskim ponoccdwa tygodnie temu skonczylo sie naprawianie torow,ale ograniczenia do 5km w strone Centrum i 15 km w odwrotna wciaz stoja...
- 27 0
-
2019-08-27 11:47
Redaktor calkowicie nieprzygotowany do napisania artykulu (2)
Nawet słowem nie wspomniał o wieloletnim programie modernizacji torów tramwajowych w Gdańsku i tego co już udało się w jego ramach zrobić
- 4 20
-
2019-08-27 13:14
Hahaha taaaaa
- 4 0
-
2019-08-27 13:18
Program może wieloletni ale gdzie efekt.....
I ile ten program kosztuje przez tyle lat....?- 7 0
-
2019-08-27 11:56
(1)
Jakie firmy zajmuja sie naprawa torowisk tramwajowych? Torex, Torpol czy te tylko kolejowymi?
- 9 1
-
2019-08-27 12:30
Firma Erdol
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.