• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mniej autobusów i trolejbusów w weekendy

Piotr Weltrowski
23 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Jedną z linii, na której ograniczona zostanie liczba kursów, będzie pospieszna linia S. Jedną z linii, na której ograniczona zostanie liczba kursów, będzie pospieszna linia S.

Mniej kursów w weekendowe i świąteczne wieczory - to sposób Gdyni na ograniczenie rosnących kosztów utrzymania komunikacji miejskiej. Zmiany wejdą w życie 25 czerwca i dotyczyć będą aż 20 różnych linii autobusowych i trolejbusowych.



Kiedy najczęściej korzystasz z komunikacji miejskiej?

Początek wakacji to tradycyjnie okazja do korekt rozkładów jazdy komunikacji miejskiej, czasowego zawieszenia połączeń działających tylko w dniach nauki oraz również czasowego uruchomienia linii sezonowych.

W tym roku władze Gdyni zdecydowały się jednak przy okazji wprowadzić także stałe zmiany w rozkładach - i to niezbyt korzystne dla pasażerów, bo ograniczające liczbę kursów aż na 20 różnych liniach autobusowych i trolejbusowych.

Aktualny rozkład ZKM Gdynia



Stałe zmiany rozkładów wprowadzone od 25 czerwca:
  • autobusy na liniach R, S, 109, 133, 147, 150, 152, 190, 194 i 282 pojadą w soboty, niedziele i święta po godz. 19, nie częściej niż raz na 30 minut,
  • trolejbusy na liniach 22, 23, 33, 24, 25, 26, 27, 28, 29 pojadą w soboty, niedziele i święta po godz. 19, nie częściej niż raz na 30 minut,
  • autobusy na linii 197 w soboty, niedziele i święta po godz. 19 będą kursować nie częściej niż raz na godzinę.

Skąd takie zmiany?

- Zmniejszenia częstotliwości kursów wieczorami w weekendy uwarunkowane są koniecznością zrównoważenia budżetu gdyńskiej komunikacji miejskiej - niezbędną w warunkach dynamicznego wzrostu cen oleju napędowego i energii elektrycznej, a w szczególności sprężonego gazu ziemnego (CNG), którym zasilane są 32 autobusy - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Jak dodaje, wybór pór, w których zdecydowano się na zmniejszenie liczby kursów, był wynikiem badań marketingowych.

- Na podstawie analiz wyników badań marketingowych do zmniejszeń wytypowano pory, w których wciąż występują największe rezerwy zdolności przewozowej i w których nie ma zatorów drogowych, skutkujących ewentualnymi opóźnieniami - szczególnie dotkliwymi przy niższych częstotliwościach - mówi Gromadzki.

Opinie (305) 8 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Super informacja dla Chwarzna i Sokółki (9)

    Gratuluje pomysłu nie dość, że z tych dzielnic trudno się wydostać między 22.30 a północą to jeszcze dodatkowe atrakcje

    • 185 13

    • (1)

      Trzeba było myśleć gdzie się kupuje mieszkanie a nie teraz płakać.

      • 2 5

      • Patrzyłeś ile ostatnio kosztuje m2 w zasięgu komunikacji miejskiej? Widzisz jak przeciętna rodzina 2+2 kupuje mieszkanie tak żeby każde dziecko miało swój pokój? To już wiesz dlaczego wszyscy stoją w korkach z Bojana i Chwaszczyna. Ale pewnie, śmiejmy się dalej z postulatu "Mieszkanie prawem nie towarem" że to komunis.

        • 1 0

    • (4)

      Kupiłeś apartment z widokiem na bojano i kury a oczekujesz kursów jak częstotliwość metra?

      • 19 29

      • Mieszkam na Witominie często korzystam z transportu miejskiego. Takie komentarze przepełnione żółcią - może kredycik hipoteczny sie trafil we frankach... nie oceniajmy po sobie

        • 0 0

      • (1)

        Dzielnica Chwarzno-Wiczlino to 13,5 tys mieszkańców. Więcej niż np. Cisowa, Dąbrowa albo Pogórze.

        • 9 4

        • bardzo przyjemna dzielnica jedyna rzecz ktora mnie powstrzymuje od przeprowadzki tam to codziennne turbo korki :(

          • 6 1

      • zazdościsz bo mieszkasz na wynajmie ?

        • 1 3

    • Ja nie mam problemu.

      dr Wojciech S.

      • 3 1

    • Dąbrowa to samo

      • 10 1

  • Opinia wyróżniona

    A może by tak zrezygnować z gdyńskiego fetyszu bezpośredniości? (17)

    Praktycznie zlikwidowano bilety jednoprzejazdowe , więc nic nie stoi na przeszkodzie żeby w realny sposób zreorganizować siatkę połączeń. Setka linii z kilkoma kursami na dobę to nie jest właściwy kierunek działań.

    • 156 4

    • (6)

      A najlepiej niech w końcu pójdą po rozum do głowy i sobie uświadomią, że nie stać ich na to, żeby połowa pasażerów jeździła za darmo. Jak opowiadam znajomym z innych miast, że w Gdyni do 20 roku życia można jeździć bez biletu, to im szczeny opadają i to bynajmniej nie z zachwytu, tylko pytają ich cudem ich stać - a ich nie stać

      • 24 1

      • Racja, wszyscy pasażerowie powinni jeździć za darmo. (5)

        Coraz więcej miast w Polsce to wprowadza i żadne się jeszcze nie wycofało.

        • 7 10

        • (1)

          nie ma jazdy za darmo, ktoś płaci za autobusy, paliwo, kierowców. Jak cię stać to zafunduj to wszystko a wtedy komunikacja będzie dla pasażerów bezpłatna

          • 2 1

          • fundujemy już bezpłatną służbę zdrowia i szkolnictwo, to jest decyzja polityczna i tego na czym nam zależy - jeśli chcemy zmniejszyć korki i zmniejszyć wykluczenie komunikacyjne, to dofinansowanie komunikacji zbiorowej tak by jeździła często, a może i "bezpłatnie" powinno być priorytetem. Jeśli ktoś uważa, że jedyną miarą jaką powinniśmy mierzyć komunikację zbiorową i inne usługi publiczne jest "czy się opłaca" to mentalnie wciąż tkwi w latach 90.

            • 1 0

        • Dla mnie darmowy przejazd to byłaby zerowa zachęta do przesiadki do komunikacji miejskiej. I tak najważniejszym kosztem pozostaje czas w niej zmarnowany.

          • 2 0

        • (1)

          Możesz wymienić te duże miasta (pow. 200 tys. mieszkańców) z darmową komunikacją?

          • 9 0

          • To nie jest kwestia wielkości miasta tylko priorytetów

            Zadania wszystkich samorządów są dokładnie takie same. Większe miasta na ich realizację mają x razy większe budżety od małych. W mniejszych miastach władza jest po prostu bliżej ludzi. Zasiedziałe władze dużych miast mentalnie orbitują gdzieś w kosmosie.

            • 2 6

    • Gdynią rządzą niekompletni idioci, nie licz że ta ekipa zrobi cokolwiek racjonalnego (1)

      • 11 1

      • a mógł być Horała... Co ja godom, co ja godom...

        • 0 0

    • Można też ciąć koszty poprzez uproszczenie struktury (3)

      I połączyć pka, pkm, pkt wraz z ZKM w jeden twór.

      • 9 1

      • (2)

        WPKGG było już za komuny

        • 0 3

        • (1)

          Patrz pan, za komuny potrafili mieć wspólny bilet.

          • 6 0

          • No ale wtedy była straszliwa biurokracja.

            Nie to, co w światłej Rzeczpospolitej Samorządowej

            • 6 0

    • Najpierw trzeba wreszcie przewietrzyć w tym mieście kilka urzędów (2)

      Do jakichkolwiek pozytywnych zmian niezbędni są urzędnicy, którym by się chciało chcieć.

      • 33 0

      • Zacząć od Szczurka i Spycheckiej Gruchały! Kul u nogi Gdyni! (1)

        A potem iść w dół, myślę że jeśli mamy brać pod uwagę to jak działa UM Gdynia, to jakieś 60-70% urzędników do dyscyplinarnego zwolnienia z pracy, reszta do audytu, po ocenie ich kompetencji, część mogła by zostać.

        • 17 0

        • Lucyk?

          Nie?

          • 2 0

    • Niebezpośredniość to jest ważny czynnik przy przesiadce do własnego samochodu

      W moim przypadku tak było. W warunkach trójmiejskich każda przesiadka to jest minimum dziesięć minut w pysk.

      • 18 5

  • Pasażer (2)

    Niestety ZKM robi wszystko aby zniechęcić ludzi do komunikacji miejskiej. Jak mam czekać ponad 30 min. aby przyjechał autobus, potem przesiać sie na inny i też czekać kolejne 30 min., to wolę pojechać samochodem, gdzie będę znacznie szybciej. Komunikacja jest dla ludzi,a nie dla słupków. Potem ZKM dziwi się że co raz mniej ludzi jeździ. Takim działaniem ZKM zjada swój własny ogon, bo niedługo nikt nie będzie chciał korzystać z ich usług tylko wybiorą swój samochod

    • 12 0

    • Nie czekaj pół godziny na autobus (1)

      Po prostu przychodź na przystanek dwie minuty przed odjazdem...

      • 1 5

      • W Gdyni rozkład jazdy to i tak tylko delikatna sugestia.

        • 2 0

  • Brawo!!! Ceny paliw rosną bilety rosną i jeszcze oferta coraz gorsza

    Banda oszołomów i tyle.

    • 7 0

  • Pasażer

    Wiadomo przecież że ZKM robi wszystko aby zniechęcić ludzi do korzystania ze swoich usług. W każdym normalnym mieście uruchamiane są nowe linie, zwiększanie częstotliwości lepszy tabor itp. W Gdyni tylko ogranicza się częstotliwości, a nowe linie uruchamia się przez podzielenie innych np. 182 a potem nowe linie 103,134,182,282. Żeby przynajmniej zwiększyli częstotliwość , ale nie. Niedługo po Gdynii będzie jeździć się jak PKS czyli mało kursów, ale za to pełno wariatów

    • 2 2

  • 194 i 282

    Niech jadą co pół godziny, ale chociaż w sposób zsynchronizowany z SKM. Standardem na tych liniach jest, że nie można zdążyć na przesiadkę i tylko pomachać odjeżdżającej SKM-ce. Dotyczy to przystanku Stocznia i Gdynia Główna. Niemal zawsze trzeba czekać, nawet kolejne pół godziny na następny pociąg, a wystarczy drobna korekta rozkładu.

    • 7 1

  • I to jest wlasnie ksiazkowy przyklad arogancji urzedniczej!

    W skostnialej na wskroś Gdyni, ułożono już sobie schematyczne odpowiedzi na wszystkie pytania i wątpliwości. Zadufanie jest przeogromne i nikt nie jest w stanie przekonać rzadzacych, że nie są właścicielami Gdyni. W tym przypadku V-prezyent(podobno działającą w Gdyni,tylko z pobudek uczuciowych, bo gdzie indziej w/g niej, zrobiłaby 5 razy wiecej), tak "ukochala" komunikację, że ją w końcu udusiła. Wynikło to w prostej drodze, przez zastosowanie "kiełbasy wyborczej" w formie bezpłatnych przejazdow dla 75 % (w założeniu) Gdynian.Z wzoru dla kraju, stajemy się zasciankiem Wejherowa. Wszystko w/g tej Pani, podobno przez Polski Lad, ten sam, który napchal jej i jej kolegom samorzadowcom horrendalne podwyżki pensji, przeciwko którym już nie protestowali i przyjęli z pokorą. Tniemy i likwidujemy wszystko, co staje na drodze do sławy i chwały milosciwie nam panujacym. Obowiązujące hasło w Gdyni, to "Po nas choćby potop", zawłaszcza coraz to nowe płaszczyzny bezkarnych urzedniczych wlascicieli (przez zasiedzenie)! Znośmy to dalej, z pokorą!

    • 11 0

  • Godzinowa stawka kierowcy jest niewiele większa od najniższej krajowej, mnóstwo osób odchodzi z pracy, za taką stawkę nie ma wielu chętnych do zatrudnienia, koszty paliwa to pewnie jakiś powód redukcji kursów ale drugi do którego ZKM się nie przyzna to po prostu brak pracowników, autobusami nie ma kto jeździć, nawet pracownicy biurowi z odpowiednimi uprawnieniami nie wypełnią tych braków

    • 9 0

  • Wiecej tanich autobusow poprosimy.
    Nie zapomnijcie tez podniesc cen biletow za swoje cudowne uslugi.

    • 1 1

  • Mniej kursów ale darmowa dla wszystkich tak? Za coś sobie przyznaliście podwyżki to teraz zrekompensujcie to ludziom, którzy wam życie ratują bo do żadnej innej pracy się nie nadajecie poza urzędem i byście zginęli w realnym świecie

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane