• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mniej gapowiczów w gdańskich tramwajach i autobusach

mr
6 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
Gdańską komunikacją miejską jeździ coraz mniej pasażerów bez biletu. Gdańską komunikacją miejską jeździ coraz mniej pasażerów bez biletu.

Mijają dwa lata, odkąd w gdańskich tramwajach i autobusach bilety sprawdza Renoma. Coraz mniej pasażerów jeździ na gapę: dwa lata temu wystawiono 111 tys. mandatów, rok temu już "tylko" 90 tys.



Odkąd bilety w Gdańsku sprawdza Renoma:

W roku 2005, kiedy kontrolę prowadził jeszcze ZKM, sprzedano bilety komunikacji miejskiej za 83,2 miliona złotych brutto. Rok później, gdy kontrole przejęła Renoma, sprzedano bilety za 96,8 milionów złotych brutto.

- Można zaryzykować stwierdzenie, że działalność firmy podniosła wpływy miasta o około 13 milionów złotych brutto - mówi Oskar Białowąs, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

W pierwszym roku pracy Renomy w Gdańsku wystawiono 111 tys. mandatów (oficjalna nazwa: opłata dodatkowa), z których wyegzekwowano opłacenie ponad 44 tys. Aby zwiększyć skuteczność windykacji Renoma nawiązała współpracę z Krajowym Rejestrem Dłużników. Chodziło o to, aby osoby, które kolekcjonują mandaty lub miesiącami ociągają się z regulowaniem takich zobowiązań, wreszcie się z nich rozliczyły.

A jak wyglądają wyniki kontroli przeprowadzonych w ubiegłym roku?

Okazuje się, że gdańszczanie chętniej kasują bilety niż kiedyś. Kontrolerzy Renomy przeprowadzili w sumie 227 tys. kontroli i wystawili blisko 90 tys. mandatów. To o 12 tys. mniej niż w 2006 roku.

Bardziej sprawnie niż przed rokiem przebiegała windykacja, bowiem ponad 37 tys. osób ukaranych opłatą dodatkową, postanowiło ją uiścić. Oznacza to, że ściągalność mandatów wynosi 41,54 proc.

Blisko 11 tys. osób uznało, że wezwanie do zapłaty wystawiono im niesprawiedliwie. Niewiele z nich przekonało jednak do swoich racji pracowników Renomy i urzędników ZTM. Mandaty anulowano jedynie 1,5 tys. osobom czyli niecałym 15 proc. spośród tych, którzy czuli się pokrzywdzeni.

Gzie wyjaśnić sprawę nałożonego mandatu?

Biuro Obsługi Klienta ZW Renoma
ul. Podwale Grodzkie 2
(budynek obok baru KFC przy Dworcu Głównym PKP w Gdańsku)
tel. (058) 721 32 66
reklamacje.gdansk@zwrenoma.pl

godziny otwarcia:
poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek 8:00 - 16:00
środa 10:00 - 18:00

Osoby niezadowolone ze sposobu załatwiania spraw przez Renomę mogą odwołać się do Zarządu Transporu Miejskiego, na którego zlecenie działa firma.

ZTM mieści się przy ul. Na Stoku 49 w Gdańsku - telefon (058) 309 13 23.


Uwaga!: od poniedziału 7 stycznia zmieniła się taryfa biletowa w Gdańsku. Najtańszy bilet kosztuje 2 zł (ulg. 1 zł) i pozwala odbyć 15-minutową podróż.
mr

Opinie (193) 9 zablokowanych

  • czy za obskurna zimna śmierdzaca taksówke tez byś zapłacił?

    zimna obskurna smierdzaca taksówka dodatkowo zamówiona na godzine i spóżniona zatłoczona wiec jedziesz w bagażniku:)

    tez bys zania zapłacił czy bys powiedział bujaj sie!

    Ja płace Ja wymagam a ze wszyscy chcemy tego samego to mamy prawo niepłacić za taka obsługe!!
    przy kupowaniu biletu zostaje zawiazana umowa na wykonanie usługi
    jesli trawaj sie spóznia i niedowiezie cie na czas alezy sie odszkodowanie tak nawet ma byc w przyszłosci!!
    dodatkowo jesli jest brudny smierdzacy tez masz prawo zadac zwrotu za bilet!!
    ale to wposranej polsce moze trwac latami wiec lepiej nie płacić wogle!!

    • 0 0

  • model transakcyjny

    - Bilety do kontroli proszę
    - Trąbka
    - Jaka trąbka?
    - Jakie bilety?
    - Dowody proszę
    - Do wody? Do wody za zimno
    - ...
    itd.

    pasaże

    brawo prawidłowe podejscie!!!!
    hehehe

    • 0 0

  • Sylwek czy ty jestes az taki głupi czy tylko udajesz ?
    siedzisz z nosem wkomputerze pewnie 24godziny ale ani nic sensownego napisac niepotrafisz ani zadnej inforomacji sam nieznadziesz to se matolku uruchom google i poszukaj sam.Mówił otym zkm nieraz pisali wgazetach rzecznk prasowy ZKM tez mówił ale ty ciemny jestes

    • 0 0

  • (2)

    mr czyli autorze

    "W roku 2005, kiedy kontrolę prowadził jeszcze ZKM, sprzedano bilety komunikacji miejskiej za 83,2 miliona złotych brutto. Rok później, gdy kontrole przejęła Renoma, sprzedano bilety za 96,8 milionów złotych brutto"

    gdybyś pan podał o ile w tym okresie "sprawozdawczosci kreatywnej" wzrosły ceny biletów, byłaby to opinia wiarygodna, dążąca do rzetelności
    a tak, pojechałeś pan jak za komuny
    na papierze wszystko było, Polska dziesiątym mocarstwem, a w sklepach wichura i ocet:-)

    • 0 0

    • Zmiana cen

      O 0 złotych, przynajmniej jednorazowe, czyli te, które są najbardziej wrażliwe. Więcej, to był początek remontów w Gdańsku i pasażerowie masowo przesiadali się na SKM lub własne pojazdy.

      • 0 0

    • o ile mi wiadomo ceny biletów na przełomie 2005 - 2007 były takie same...

      • 0 0

  • Brak słów...

    Kiedyś myślałem że policja i straż miejska to zawody najbardziej znienawidzone przez społeczeństwo...Teraz wiem że Bardziej od tych dwóch społeczność nie toleruje renomy...Panowie tam pracujący mają zazwyczaj przerost formy nad treścią a ich zachowanie i maniery odbiegaja daleko od standardów...Jak to jest pracować w zawodzie którego nie lubi społeczeństwo??O to pytanie do Panów z Renomy...Coż panowie z Renomy niech wezmą sie za normalną uczciwą prace...

    • 0 0

  • model transakcyjny

    - Bilety do kontroli proszę
    - Trąbka
    - Jaka trąbka?
    - Jakie bilety?
    - Dowody proszę
    - Do wody? Do wody za zimno
    - ...
    itd.

    • 0 0

  • "miast jechac najpierw pod lot, gdzie mozna przesiasc sie sensownie na inny pojazd i mknac dalej, nie, jedynka jedzie w ogole trasa nie do pomyslenia"

    Hm. Wystarczy pojechać 1 przystanek za Hucisko, i już się wysiada pod Lotem...

    • 0 0

  • wozisz dupsko to plac!

    normalne-zgodne z logika-sprawiedliwe
    a tych co sie nie podporzadkuja niech renoma sciga-od tego sa!

    • 0 0

  • gapowicz to frajer.

    Jeżdżę samochodem więc tera mnie to nie interesuje generalnie, ale jak przeczytałem te wasze opinie to mnie krew zalała. Miałem ze 100 spotkań z renomą w skm i zkm. ANI RAZU nie spotkałem się z ich niewłaściwym zachowaniem. Taka wasza mentalność, że kanara się uważa za szmatę. Ale czyja to wina, że nie miał biletu i dostał mandat? Jak się stoi na przystanku to się wyciąga z portfela bilecik i wsiada do autobusu przygotowanym. A jak ktoś jest głupi i po wejściu przez 3 minuty szuka w portfelu biletu to jego sprawa.

    Co do wlepiania mandatów za bilet 1,40 zamiast 2pln. Jeśli w autobusie jest regulamin przewozu (A JEST W KAŻDYM!) to tam są ujęte wszystkie opłaty za przejazd. I jakby był stary regulamin, a Kanar chciałby mi wpakować mandat to sam zadzwoniłbym na policję, ze zgłoszeniem usiłowania wyłudzenia. Policja uruchamia procedurę a kanar ma przejeb***. Jak ktoś ma świadomość prawną to potrafi sobie radzić ze wszystkim w życiu.

    Ale czego spodziewać się po ludziach z autobusów... Jeżdżą nimi albo dzieci którym brakuje życiowego doświadczenia, wiedzy i wyszczekania. Starsi ludzie - niestety czasem dają się zrobić na szaro - ale to nie ich wina :(
    No i na koniec nieudacznicy... Jak mas zmądrą głowę, to dobrze się uczysz, potem dostajesz dobrą pracę i stać ciebie albo na autko - a już na pewno na bilety.

    Jak jesteś ofiarą losu albo kompletnym głąbem to masz kłopoty z renomą. A tylko na forum taki głupek potrafi wylewać żale.

    • 0 0

  • renomie mowimy nie

    Jestem ciekaw skad sie biora Ci ludzie pracujacy w renomie. Po pierwsze nie mili, po drugie źle wychowani, po trzecie chamy. Mam prośbę do wszystkich mieszkańcow trojmiasta. Jak spotkacie takiego "kontrolera" najpierw go zignorujcie, chyba ze poprosi o bilet, po drugie zobaczcie czy ma identyfikator, (bo powinien miec na widocznym miejscu), po trzecie nie spieszcie sie z okazaniem biletu. Jak najdłużej!!!!! Ja tak robie i nie mam najmniejszych skrupolow. Przecietnie 2 min mnie kontrolują. Jak by tak kazdy robił, to moze by sie im znudziła ta praca. Nie spotkałem miłego kontrolera z renomy. Im mniej przyjemny typ, tym dłuzej sie ociagam z biletem.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane