• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Montują sygnalizatory, by je likwidować

Krzysztof Koprowski
3 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Słupy pod nowe sygnalizatory na przejściu dla pieszych w rejonie skrzyżowania ul. 3 Maja z Rogaczewskiego, które zostanie przebudowane na wyspę centralną, a wschodnia jezdnia będzie przeniesiona na drugą stronę torów tramwajowych.
  • Słupy pod nowe sygnalizatory na przejściu dla pieszych w rejonie skrzyżowania ul. 3 Maja z Rogaczewskiego, które zostanie przebudowane na wyspę centralną, a wschodnia jezdnia będzie przeniesiona na drugą stronę torów tramwajowych.
  • Słupy pod nowe sygnalizatory na przejściu dla pieszych w rejonie skrzyżowania ul. Okopowej z Toruńską, które zostanie zastąpione tunelem.
  • Słupy pod nowe sygnalizatory na przejściu dla pieszych w rejonie skrzyżowania ul. Okopowej z Toruńską, które zostanie zastąpione tunelem.
  • Słupy pod nowe sygnalizatory na przejściu dla pieszych w rejonie Węzła Unii Europejskiej, gdzie obecna płyta wiaduktu będzie służyła tylko pojazdom komunikacji miejskiej.
  • Słupy pod nowe sygnalizatory na przejściu dla pieszych w rejonie Węzła Unii Europejskiej, gdzie obecna płyta wiaduktu będzie służyła tylko pojazdom komunikacji miejskiej.
  • Po tych filarach zostanie poprowadzona nowa jezdnia al. Armii Krajowej w stronę obwodnicy.
  • Po tych filarach zostanie poprowadzona nowa jezdnia al. Armii Krajowej w stronę Węzła UE.

W Śródmieściu Gdańska trwa montaż nowych słupów na sygnalizatory świetlne. Ta inwestycja powinna cieszyć, bo dzięki nowej, LED-owej technologii, zwiększy się bezpieczeństwo. Niektóre z nich nie będą jednak długo wykorzystywane, gdyż już niebawem zostaną zdemontowane.



Docelowy układ drogowy prezentowany w styczniu 2013 r. z nowym skrzyżowaniem ul. 3 Maja z Rogaczewskiego oraz dodatkowym wiaduktem w ciągu al. Armii Krajowej. Docelowy układ drogowy prezentowany w styczniu 2013 r. z nowym skrzyżowaniem ul. 3 Maja z Rogaczewskiego oraz dodatkowym wiaduktem w ciągu al. Armii Krajowej.
Nowe sygnalizatory na przejściach w obrębie skrzyżowań: ul. 3 Maja z Rogaczewskiego zobacz na mapie Gdańska, al. Armii Krajowej z ul. Okopowej (Węzeł Unii Europejskiej) zobacz na mapie Gdańska oraz ul. Okopowej z Toruńską zobacz na mapie Gdańska montowane są w ramach systemu inteligentnego sterowania ruchem Tristar.

- Sygnalizatory oraz słupy wymieniane są na nowe z kilku przyczyn. Stare światła był awaryjne i często się psuły. Nowe sygnalizatory są też energooszczędne, a technologia LED-owa sprawia, że są lepiej widoczne w dzień i ściemnione nocą, aby nie raziły w oczy - zachwala Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które prowadzą projekt Tristar w Gdańsku.

Nowe sygnalizatory nie posłużą jednak długo pieszym, bowiem wszystkie trzy skrzyżowania wkrótce zostaną całkowicie przebudowane. Co więcej, przejście w rejonie ul. Toruńskiej zostanie zlikwidowane, bowiem urzędnicy zdecydowali się zastąpić je tunelem.

Na poziomie jezdni będzie natomiast zbudowany dodatkowy wlot na istniejące skrzyżowanie, które pozwoli wjechać i wyjechać tędy tzw. Nowym Podwalem Grodzkim, czyli ulicą łączącą poprzez wykop kolejowy (przykryty płytą) to skrzyżowanie z Podwalem Grodzkim w pobliżu dworca głównego zobacz na mapie Gdańska.

Na pozostałych dwóch krzyżówkach zmieniony zostanie przebieg jezdni. Obecna płyta wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej będzie służyć tylko komunikacji miejskiej, a samochody poruszać się będą po nowych wiaduktach.

Czy nowe sygnalizatory powinny być montowane, gdy wiadomo o docelowej przebudowie skrzyżowań?

W rejonie ul. Rogaczewskiego powstanie natomiast wyspa centralna, zaś jezdnia wschodnia 3 Maja przeniesiona będzie w tym miejscu na drugą stronę torów tramwajowych (przed skrzyżowaniem z Huciskiem "wróci" na swój stary przebieg poprzez dodatkowy przejazd przez torowisko).

Cała zmiana układu komunikacyjnego jest ściśle powiązania z zabudową Targu Siennego i Rakowego zobacz na mapie Gdańska, gdzie powstanie kolejne centrum handlowe. Powinno być ono gotowe wraz z otaczającą infrastrukturą komunikacyjną w 2016 r.

Czytaj też: Tak będziemy się poruszać po Targu Siennym i Rakowym

- W chwili obecnej można przyjąć, iż rozpoczęcie prac przy przebudowie skrzyżowania ul. Rogaczewskiego z ul. 3 Maja nastąpi w drugim kwartale 2016 roku, natomiast momentem, kiedy nowe jezdnie w ciągu al. Armii Krajowej przejmą ciężar ruchu drogowego będzie pierwsza połowa 2016 roku - informuje Michał Ślepowroński z Multi Development - firmy, która jest inwestorem nowego zagospodarowania TSiR.

- Przejście dla pieszych w rejonie skrzyżowania ul. Okopowej z Toruńską, zgodnie z decyzją Zarządu Dróg i Zieleni, uzgadniającą docelową organizację ruchu, faktycznie będzie realizowane jedynie jako przejście podziemne - dodaje.

Czy to oznacza, że urzędnicy montują sygnalizację tylko po to, by "odhaczyć" realizację projektu dofinansowanego ze środków unijnych?

- Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że skrzyżowania będą przebudowane. Dlatego prace na nich wykonywane są tylko w takim niezbędnym zakresie, aby Tristar mógł tam poprawnie działać, zaś zamontowane słupy będą wykorzystane już w nowym układzie drogowym - zapewnia rzecznik GIK.

Czytaj też: Przyciski niezgody. Piesi i rowerzyści proszą o przejście, choć nie muszą

Zobacz, które skrzyżowania i ciągi uliczne objęte zostaną systemem Tristar

Miejsca

Opinie (48) 1 zablokowana

  • Ja jestem ciekaw kto nadzoruje formy ciągnące przez miasto kable pod Tristar? Rozkopane trawniki, chodniki rozebrane i ułożone byle jak, przeciągali kable pod ulicami które się juz zapadają? Kto to wszystko naprawi?

    • 8 2

  • sygnalizatory (1)

    "montują sygnalizatory by je likwidować" tu chyba zadziałała zasada,że "kto nie ma w głowie, ten ma w nogach" - oni chyba dwa razy je zakładają, żeby pokazać "jak mocno są zapracowani"

    • 4 2

    • jak nie wiesz o co chodzi...itd.

      • 1 0

  • ekonomia

    Muszą planowaną kasę zużyć, bo w przyszłym roku mniej dostaną.

    • 2 1

  • polski burdel

    • 2 2

  • "Ta inwestycja powinna cieszyć, bo dzięki nowej, LED-owej technologii, zwiększy się bezpieczeństwo. "

    A jak rozwiązano problem szronu, śniegu i lodu pokrywającego zimą te "chłodne" źródła światła?
    Btw-ściemniacz światła można zastosować i przy zwykłej lampie.

    • 3 1

  • "...że są lepiej widoczne w dzień i ściemnione nocą, aby nie raziły w oczy"

    Kogoś jednak poraziły, i to ostro.

    Jak można pleść takie brednie.

    • 5 2

  • miasto ma dużo kasy

    naszej kasy, cudze się łatwo wydaje. Dużo więcej poszło na Żółty Most zamknięty po 3 mies czy wieczne zmiany na Marynarki Polskiej.

    • 4 2

  • budowa tunelu dla pieszych to porażka (2)

    przebudowa węzła z myślą bardziej o samochodach niż o ludziach: korki i strata czasu. Lepiej stawiać na mobilność aktywną i dobrą jakość transportu szynowego - inaczej miasto będzie się tak dusić jak się dusi od kilkunastu lat.

    • 5 7

    • . (1)

      w samochodach też siedzą ludzie.

      • 2 1

      • Dlaczego ludzie w samochodach nie jadą tunelem?

        • 1 0

  • Oh bałagan

    • 1 1

  • remont Kartuskiej -Bema swiatła zainstalowali poza skrzyzowaniem

    , tak kopowski z adamowiczem dbaja o bezpieczeństwo uzytkowników dróg i finanse gminy!!!

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane