- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (185 opinii)
- 2 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (121 opinii)
- 3 Do czerwca skażona ziemia znknie z Gdańska (75 opinii)
- 4 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (114 opinii)
- 5 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (270 opinii)
- 6 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (176 opinii)
NIK o promocji Gdańska i Gdyni: dobrze, ale drogo
Gdańsk promuje się poprzez bursztyn.
Kontrolerzy NIK docenili starania Gdańska o budowę marki Światowej Stolicy Bursztynu. Jednym z elementów realizowania tej strategii jest organizowanie wydarzeń promujących bursztyn i jego wyroby, takie jak Gala Bursztynu i Mody
Najwyższa Izba Kontroli zbadała zakres promocji i jej koszty dla miast. Pochwały zebrały Gdańsk i Gdynia, ale tej drugiej wytknięto najwyższy w Polsce odsetek wydatków na promocję.
NIK zbadał działania promocyjne 14 miast: Inspektorzy pod lupę wzięli Białystok, Bydgoszcz, Gdańsk, Gdynię, Katowice, Kraków, Łódź, Piotrków Trybunalski, Radom, Suwałki, Tarnów, Toruń, Warszawę i Zabrze.
Gdańsk i Gdynia oprócz Krakowa, Tarnowa i Warszawy zostały pochwalone za sprawdzanie efektywności działań promocyjnych za pomocą obiektywnych mierników: liczba i jakość materiałów medialnych ukazujących się w związku z kampaniami czy liczba uczestników danej imprezy. W przypadku Gdańska zwrócono uwagę m.in. na wzmacnianie marki miasta jako Światowej Stolicy Bursztynu.
Kontrolerzy NIK-u zajęli się też szczegółowo finansami. Łącznie, skontrolowane miasta przeznaczyły na promocję w latach 2011-2013 około 370 mln zł. Najwięcej pieniędzy wydano w Warszawie - 86 mln zł, Gdańsku - 59 mln zł, Bydgoszczy - 53 mln zł i Łodzi - 49 mln zł i Gdyni - 46 mln zł.
- Warto pamiętać o tym, że wydatki nie dotyczą tylko promocji w ścisłym tego słowa znaczeniu. W naszym przypadku to przecież także środki na kluby sportowe, bezpłatne imprezy jak chociażby Kolosy, czy dokładanie do festiwalu Open'er. Wszystkie są rozliczane w budżecie jako środki na promocję, więc warto patrzeć przez ten pryzmat, analizując dane - mówi Tomasz Banel, naczelnik wydziału polityki gospodarczej i nieruchomości gdyńskiego magistratu.
Przyznaje jednak, że miasto musi być aktywne, by ścigać się z posiadającymi dużo większy budżet, jak chociażby Łódź czy Katowice.
- Dzięki niekonwencjonalnym i nieszablonowym działaniom Gdynia postrzegana jest jako dobra marka w Polsce. Dobrym przykładem z ostatniego czasu jest nasza kampania #gdyniarowerem, zachęcająca do rezygnacji z samochodu na rzec jednośladu poprzez różne kanały komunikacji. Nawet wymalowanie na jezdniach specjalnych oznaczeń przecież kosztuje - uzupełnia Banel
Stanowisko władz miasta już tradycyjnie nie przekonują opozycyjnych radnych, którzy na sesjach wielokrotnie podkreślali, że proporcje między promocją a inwestycjami zostały niebezpiecznie zaburzone. W ostatnim czasie kontrowersje dotyczyły m.in. zbytniej rozrzutności w zakresie organizacji letnich imprez: Red Bull Air Race (11,6 mln zł), zlotu żaglowców (blisko 3,5 mln zł) czy Cudawianków (400 tys. zł), ale praktycznie podczas corocznego głosowania nad budżetem są w kwestii wydatków na promocję wątpliwości. Z powodów zbyt dużych wydatków na wakacyjne imprezy dymisją miał nawet zagrozić skarbnik miasta.
- Nie przyjmuję tłumaczenia, że w promocji zawarte są też wydatki na sport czy kulturę, Inne miasta robią tak samo, a jednak wydają na promocję wyraźnie mniej. Można sobie zadać pytanie czy rekordowe wydatki na promocje nie mają też jakiegoś związku z rekordową popularnością władz? Promocja miasta i promocja jego władz często niestety zlewają się w jedną całość - ripostuje Marcin Horała, radny Prawa i Sprawiedliwości i kandydat na prezydenta Gdyni.
Opinie (133) 1 zablokowana
-
2014-09-19 15:01
(2)
Panie Horała lepiej zajmij się edukacją przepisów drogowych swojej żony! ! Czepiasz się promocji a ona na rowerze przejeżdża na (morską-/wiejska, morska/chylońska, i co zatkało teraz wy wszyscy jesteście święci a gó..o robicie! !!!! I na koniec odwal się od dobrze rzdążących karierowiczu za 5gr
- 10 21
-
2014-09-19 21:31
Ja tam nam go w głębokim poważaniu. Horala się tylko kompromituje, a na fejsie jest fanem Radia Maryja...
- 2 3
-
2014-09-19 15:20
Panie sąsiedzie
jeszcze nie prezydent a już myśli, że po jezdniach będzie jeździł w asystencie "kogutów" nie patrząc na kolor świateł i na dodatek z całą rodziną?
Ten PiS to myśli, że im wszystko wolno?- 5 4
-
2014-09-19 14:01
Panie Horała (2)
Tak bardzo brakuje nam w Gdyni Waszych pisowsko-platformianych wojen, niech Pan coś z tym zrobi bo nie da się żyć!
- 35 30
-
2014-09-19 21:26
Hehe, ostatnia rzecz jakiej brakuje Gdyni to PiS, PO, KNP, SLD, RP itd.
- 6 1
-
2014-09-19 14:48
jarek mowi ze teraz nie moge.
- 8 3
-
2014-09-19 21:21
Gdańsk - promujcie na świecie - nie w Polsce - bo tu jest znany !
Gdańsk - promujcie na świecie nasz port dla wycieczkowców , Solidarność / gmach ECS i p. Wałęsę - póki żyje - bo z tym się Polska kojarzy na świecie / , stare miasto - unikalne w Polsce ; a potem bursztyn .
Niech się dowiedzą o Gdańsku Szwajcarzy , Amerykanie, Chińczycy - to są klienci , o których trzeba zabiegać - bo ci mogą tu najwięcej wydać .
Norwegów już mamy - to jest świetny klient .
Szanowni Państwo w magistracie miasta Gdańska - do dzieła !!
Walczcie o byt jego mieszkańców !
Grazie mille ! / Dziękuję bardzo / .- 2 1
-
2014-09-19 17:30
kolesie ze szczurkowej Samorzadnosci podniosa oplaty za parkowanie o 100% (2)
i znajdzie sie kasa ktorej teraz brakuje na kolejne wybryki propagandowe i nie trafione inwestycje typu lotnisko. Czas Szczurka i jego gromadki sie konczy.
- 17 4
-
2014-09-19 17:38
nie musisz ze swojej wiochy przyjeżdzać do Pięknej Gdyni (1)
a jeśli już to przed wjazdem przesiądź sie w najlepszy autobus lub trolejbus i możesz wtedy za grosze dojechać
- 2 7
-
2014-09-19 18:02
a ty skad tu spadles sloiku?
elementy naplywowe glosu nie maja.
- 1 5
-
2014-09-19 17:33
Na promocje najwięcej w Polsce a tunelu pod torami w chyloni dalej nie ma
- 18 3
-
2014-09-19 17:20
A ja mam pytanie do władz Gdyni. Kiedy przestaną siać propagandę o swojej świetności a na przykład zaczną budować mieszkania komunalne.
- 15 6
-
2014-09-19 16:41
musimy podkreślać i promować,
że Gdynia jest miastem, które się zdecydowanie wyróżnia pod wieloma względami na korzyść spośród innych, nie tylko polskich miast.
Najpierw zadbała o to natura - nie musimy daleko wyjeżdżać jak np.inni, żeby znaleźć się na przyrody łonie - tego też nie wiedzą turyści - bo my właściwie żyjemy sobie pośród lasów i na brzegu morza...
Dlatego Gdynia musi się promować, ponieważ po przeczytaniu postów na tym forum widać, że nawet Gdańszczanie są nie zorientowani i wypisują bzdury.- 9 15
-
2014-09-19 16:39
Pod względem propagandy Szczurek dorównał Goebbelsowi
- 17 8
-
2014-09-19 15:46
A ja uważam, ze dobry produkt jakim jest Gdynia (5)
musi być odpowiednio promowany. W innym wypadku stanie sie ona trzecią ligą i wtedy pies z kulawą nogą tu nie zawita, o inwestycjach nie ma mowy.
- 8 14
-
2014-09-19 16:34
Dobry produkt to się broni jakością, te słabsze trzeba mocniej reklamować.
- 8 4
-
2014-09-19 15:51
Dobry produkt to Kraków i im wystarczy 10krotnie mniej niż w Gdyni na promocje (1)
a są zdecydowanie bardziej popularni
- 10 0
-
2014-09-19 15:57
porównaj Gdańsk do Krakowa
i co Ci wyjdzie??
Gdynia PO zniszczeniach wynikajacych z transformacji musi zdecydowanie zwiekszyc nakłady na promocje.
Ja bym obciął tylko fundusze na promocje zwiazane z Arką, bo przynoszą wstyd, a tak wszystko jest OK.- 6 5
-
2014-09-19 15:50
Chyba, że CHorała zrobi z niej stolice PiSlandii (1)
wtedy tak jak Toruń będzie marką samą w sobie
- 4 7
-
2014-09-19 15:52
Nie porównuj Gdyni do Torunia bo to obraza dla tego 2 miasta
- 6 5
-
2014-09-19 16:26
komu się Gdynia nie podobato niech się ze swoimi manelami jadą w ślad Tuska może ich przygarnie
- 5 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.