• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po Karwinach trzeba jeździć 30 km/h

Patryk Szczerba
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców. Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców.

Od poniedziałku niemal na całym obszarze na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni obowiązuje strefa Tempo 30. Zmiany mają uspokoić ruch i wpłynąć na bezpieczeństwo.



  1. Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
  2. Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
  3. W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.

W tym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.

W Strefie Tempo 30 są obecnie ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już wcześniej strefą Tempo 30) oraz Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.

Strefa Tempo 30 pomoże rowerzystom



- Uspokojenie ruchu sprzyja bezpieczeństwu wszystkich niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje miasto na rzecz zrównoważonej mobilności i poprawy komfortu życia mieszkańców. Na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię, nawet w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Urzędnicy przypominają, że zmiany są zbieżne z planami wprowadzenia fizycznego ograniczenia prędkości - budową progów zwalniających w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego na ul. Nałkowskiej oraz na ul. Brzechwy.

Dodają, że pozwolą zachować kameralny charakter dzielnicy, w której większą wagę przywiązuje się do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego niż do funkcji transportowych ulicy.

Kładka pieszo-rowerowa między Karwinami i Małym Kackiem



Krokiem w tym kierunku jest wymuszona przez mieszkańców decyzja o budowie wiaduktu pieszo-rowerowego pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. Rok temu władze Gdyni jako najlepszy i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców wariant prezentowały wiadukt dla samochodów.

Po zdecydowanym proteście i wysłuchaniu argumentów mieszkańców prezydent zmienił jednak zdanie. Kładka ma być gotowa w 2021 roku.

Kładka pieszo-rowerowa na Małym Kacku

Miejsca

Opinie (233) 7 zablokowanych

  • estakada juz mammy strefab tempo 10km/h

    • 15 2

  • A kiedy Fikakowo?

    Całe osiedle powinno być objęte strefą 30.

    • 7 5

  • I kto to ma respektować? (2)

    Już widzę jak na Tuwima będą "suszyć".

    • 22 1

    • Serio pojedziesz na Tuwima szybciej niż 30?

      To odważny jesteś.

      • 0 0

    • I dobrze. Siekać mandatami.

      • 3 1

  • Policja z suszarkami (1)

    We wszystkich strefach uspokojonego ruchu.
    Osowa przede wszystkim w godzinach szczytu ale tez wieczorami.
    Kierowcy z prawkiem z czipsów wierzący w „główną drogę” i świetego Mikołaja.
    Nie ma żółtego rombu przed skrzyżowaniem?
    To z prawej ma pierwszeństwo albo oddaj prawko durniu.

    • 9 0

    • Najśmieszniejsze jest to

      Że to nie jacyś mityczni "przyjezdni" zapiep**ają w strefie 30, tylko sami mieszkańcy. Typowy scenariusz: wracam od znajomych w Osowej, jadę Wodnika tak prawie przepisowo (+/- 35), po czym widzę w lusterku wstecznym, że z parkingu osiedlowego wyjeżdża czarny SUV. Za 5 sekund ten SUV już mnie wyprzedza na podwójnej ciągłej i ledwo się mieści we wlocie na rondo tak mu się spieszy.

      • 4 0

  • Super - dotychczas dało się jeździć tylko 20 Km/godz - przez korki

    teraz odkorkowali i można jeździć szybciej!
    brawo
    może za rok będzie 35 km/ godz.

    • 18 2

  • Czy można przy okazji zapytać

    Czy będzie festyn dla mieszkańców z okazji trzeciej rocznicy zawalenia się mostu na Nałkowskiej?

    • 28 1

  • i bardzo dobrze

    jeszcze ograniczenia i fotoradary na obwodnicy przydaloby sie bo niektorzy zapitalaja ze hohjohoh

    • 10 6

  • to dobra i długo oczekiwana realizacja zamysłu

    zarówno dla pieszych i rowerzystów, bo zwiększa ich bezpieczeństwo w ruchu miejskim, jak i dla kierowców, bo obniży znacząco koszty amortyzacji aut (np. naprawy nadwozia, naprawy wulkanizacyjne, blacharskie, urwane zawieszenia) w Gdyni. Nareszcie jakiś dobry pomysł laboratorium innowacji społecznych, czekam na konsultacje społeczne i jego realizację w innych dzielnicach miasta poza ścisłym down town.

    • 8 8

  • Kiedy na Starochwaszczynskiej? Niedługo będą oddawane mieszkania + a chodników niema.

    • 18 1

  • Na Grabówku w rejonie Kapitańskiej i Beniowskiego

    też stoją znaki Tempo 30, ale co z tego. Nadal, zwłaszcza mieszkańcy akademików, w swoich złomach z poprzerabianymi układami wydechowymi nic sobie z tego nie robią. Również autobusy, nikt nie zmienił rozkładu jazdy, a strefa obowiązuje na odcinku około 2 kilometrów. To wszystpko są działania pozorne mające przekonać mieszkańców, że coś się robi.

    • 23 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane