- 1 Nocna komunikacja do poprawki (158 opinii)
- 2 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (328 opinii)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (358 opinii)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (51 opinii)
- 5 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (69 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (66 opinii)
Po Karwinach trzeba jeździć 30 km/h
Od poniedziałku niemal na całym obszarze na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej w Gdyni obowiązuje strefa Tempo 30. Zmiany mają uspokoić ruch i wpłynąć na bezpieczeństwo.
- Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
- Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
- W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.
W tym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.
W Strefie Tempo 30 są obecnie ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już wcześniej strefą Tempo 30) oraz Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.
Strefa Tempo 30 pomoże rowerzystom
- Uspokojenie ruchu sprzyja bezpieczeństwu wszystkich niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje miasto na rzecz zrównoważonej mobilności i poprawy komfortu życia mieszkańców. Na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię, nawet w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Urzędnicy przypominają, że zmiany są zbieżne z planami wprowadzenia fizycznego ograniczenia prędkości - budową progów zwalniających w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego na ul. Nałkowskiej oraz na ul. Brzechwy.
Dodają, że pozwolą zachować kameralny charakter dzielnicy, w której większą wagę przywiązuje się do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego niż do funkcji transportowych ulicy.
Kładka pieszo-rowerowa między Karwinami i Małym Kackiem
Krokiem w tym kierunku jest wymuszona przez mieszkańców decyzja o budowie wiaduktu pieszo-rowerowego pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. Rok temu władze Gdyni jako najlepszy i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców wariant prezentowały wiadukt dla samochodów.
Po zdecydowanym proteście i wysłuchaniu argumentów mieszkańców prezydent zmienił jednak zdanie. Kładka ma być gotowa w 2021 roku.
Kładka pieszo-rowerowa na Małym Kacku
Miejsca
Opinie (233) 7 zablokowanych
-
2019-03-27 09:41
estakada juz mammy strefab tempo 10km/h
- 15 2
-
2019-03-27 09:40
A kiedy Fikakowo?
Całe osiedle powinno być objęte strefą 30.
- 7 5
-
2019-03-27 07:37
I kto to ma respektować? (2)
Już widzę jak na Tuwima będą "suszyć".
- 22 1
-
2019-03-27 09:40
Serio pojedziesz na Tuwima szybciej niż 30?
To odważny jesteś.
- 0 0
-
2019-03-27 07:58
I dobrze. Siekać mandatami.
- 3 1
-
2019-03-27 09:11
Policja z suszarkami (1)
We wszystkich strefach uspokojonego ruchu.
Osowa przede wszystkim w godzinach szczytu ale tez wieczorami.
Kierowcy z prawkiem z czipsów wierzący w „główną drogę” i świetego Mikołaja.
Nie ma żółtego rombu przed skrzyżowaniem?
To z prawej ma pierwszeństwo albo oddaj prawko durniu.- 9 0
-
2019-03-27 09:28
Najśmieszniejsze jest to
Że to nie jacyś mityczni "przyjezdni" zapiep**ają w strefie 30, tylko sami mieszkańcy. Typowy scenariusz: wracam od znajomych w Osowej, jadę Wodnika tak prawie przepisowo (+/- 35), po czym widzę w lusterku wstecznym, że z parkingu osiedlowego wyjeżdża czarny SUV. Za 5 sekund ten SUV już mnie wyprzedza na podwójnej ciągłej i ledwo się mieści we wlocie na rondo tak mu się spieszy.
- 4 0
-
2019-03-27 09:04
Super - dotychczas dało się jeździć tylko 20 Km/godz - przez korki
teraz odkorkowali i można jeździć szybciej!
brawo
może za rok będzie 35 km/ godz.- 18 2
-
2019-03-27 08:59
Czy można przy okazji zapytać
Czy będzie festyn dla mieszkańców z okazji trzeciej rocznicy zawalenia się mostu na Nałkowskiej?
- 28 1
-
2019-03-27 08:40
i bardzo dobrze
jeszcze ograniczenia i fotoradary na obwodnicy przydaloby sie bo niektorzy zapitalaja ze hohjohoh
- 10 6
-
2019-03-27 08:35
to dobra i długo oczekiwana realizacja zamysłu
zarówno dla pieszych i rowerzystów, bo zwiększa ich bezpieczeństwo w ruchu miejskim, jak i dla kierowców, bo obniży znacząco koszty amortyzacji aut (np. naprawy nadwozia, naprawy wulkanizacyjne, blacharskie, urwane zawieszenia) w Gdyni. Nareszcie jakiś dobry pomysł laboratorium innowacji społecznych, czekam na konsultacje społeczne i jego realizację w innych dzielnicach miasta poza ścisłym down town.
- 8 8
-
2019-03-27 08:28
Kiedy na Starochwaszczynskiej? Niedługo będą oddawane mieszkania + a chodników niema.
- 18 1
-
2019-03-27 08:26
Na Grabówku w rejonie Kapitańskiej i Beniowskiego
też stoją znaki Tempo 30, ale co z tego. Nadal, zwłaszcza mieszkańcy akademików, w swoich złomach z poprzerabianymi układami wydechowymi nic sobie z tego nie robią. Również autobusy, nikt nie zmienił rozkładu jazdy, a strefa obowiązuje na odcinku około 2 kilometrów. To wszystpko są działania pozorne mające przekonać mieszkańców, że coś się robi.
- 23 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.