• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po Karwinach trzeba jeździć 30 km/h

Patryk Szczerba
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców. Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców.

Od poniedziałku niemal na całym obszarze na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni obowiązuje strefa Tempo 30. Zmiany mają uspokoić ruch i wpłynąć na bezpieczeństwo.



  1. Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
  2. Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
  3. W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.

W tym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.

W Strefie Tempo 30 są obecnie ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już wcześniej strefą Tempo 30) oraz Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.

Strefa Tempo 30 pomoże rowerzystom



- Uspokojenie ruchu sprzyja bezpieczeństwu wszystkich niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje miasto na rzecz zrównoważonej mobilności i poprawy komfortu życia mieszkańców. Na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię, nawet w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Urzędnicy przypominają, że zmiany są zbieżne z planami wprowadzenia fizycznego ograniczenia prędkości - budową progów zwalniających w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego na ul. Nałkowskiej oraz na ul. Brzechwy.

Dodają, że pozwolą zachować kameralny charakter dzielnicy, w której większą wagę przywiązuje się do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego niż do funkcji transportowych ulicy.

Kładka pieszo-rowerowa między Karwinami i Małym Kackiem



Krokiem w tym kierunku jest wymuszona przez mieszkańców decyzja o budowie wiaduktu pieszo-rowerowego pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. Rok temu władze Gdyni jako najlepszy i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców wariant prezentowały wiadukt dla samochodów.

Po zdecydowanym proteście i wysłuchaniu argumentów mieszkańców prezydent zmienił jednak zdanie. Kładka ma być gotowa w 2021 roku.

Kładka pieszo-rowerowa na Małym Kacku

Miejsca

Opinie (233) 7 zablokowanych

  • (1)

    Karwiny to Wielki Kack autor nie zna historii

    • 3 1

    • kogo to w tej chwili obchodzi

      • 2 0

  • I słusznie !!! Dla niektóych piratów na bmk-ach to i tak za dużo....

    • 1 2

  • bezpieczeństwo jest wazne ale w taki sposob wiecznie korek bedzie

    • 1 1

  • wszyscy mnie wyprzedzali

    co z tego że ja jechałem zgodnie z przepisami.. 30km/h, jeszcze dwóch trąbiło, co ja mogę ... takie znaki

    • 0 2

  • Bzdury

    Tak wcale nie jest jest 30 jeżdżą 60 jaka szybkość przekroczona taki mandat 60 mandat ,600 to by się odrazu nauczyli Policja do dzieła stać na samochód stać na mandat

    • 2 0

  • (1)

    wprowadzić zakaz ruchu pojazdom wszystkim i po kłopocie

    • 2 1

    • zieew, przeginanie nie ma sensu i bywa nudne

      • 0 0

  • tam się szybciej nie da jechać

    auta poparkowane są wszędzie i ruch jest jednopasmowy, także nie da się szybciej niż 30 :D no chyba, że rowerem...

    • 3 0

  • martwy przepis - patrz dolny Sopot

    • 0 1

  • Policja śmieszna

    Jak im się robić nie chce to niech zmienią pracę. Na Karwinach każdy kierowca robi co chce. Parkuja biedaki gdzie chcą a Policja nic. Leniuchy1

    • 0 1

  • tempo-ta

    proponuję na obwodnicy

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane