• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po Karwinach trzeba jeździć 30 km/h

Patryk Szczerba
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców. Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców.

Od poniedziałku niemal na całym obszarze na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni obowiązuje strefa Tempo 30. Zmiany mają uspokoić ruch i wpłynąć na bezpieczeństwo.



  1. Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
  2. Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
  3. W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.

W tym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.

W Strefie Tempo 30 są obecnie ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już wcześniej strefą Tempo 30) oraz Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.

Strefa Tempo 30 pomoże rowerzystom



- Uspokojenie ruchu sprzyja bezpieczeństwu wszystkich niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje miasto na rzecz zrównoważonej mobilności i poprawy komfortu życia mieszkańców. Na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię, nawet w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Urzędnicy przypominają, że zmiany są zbieżne z planami wprowadzenia fizycznego ograniczenia prędkości - budową progów zwalniających w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego na ul. Nałkowskiej oraz na ul. Brzechwy.

Dodają, że pozwolą zachować kameralny charakter dzielnicy, w której większą wagę przywiązuje się do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego niż do funkcji transportowych ulicy.

Kładka pieszo-rowerowa między Karwinami i Małym Kackiem



Krokiem w tym kierunku jest wymuszona przez mieszkańców decyzja o budowie wiaduktu pieszo-rowerowego pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. Rok temu władze Gdyni jako najlepszy i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców wariant prezentowały wiadukt dla samochodów.

Po zdecydowanym proteście i wysłuchaniu argumentów mieszkańców prezydent zmienił jednak zdanie. Kładka ma być gotowa w 2021 roku.

Kładka pieszo-rowerowa na Małym Kacku

Miejsca

Opinie (233) 7 zablokowanych

  • oswiadczam nie bede tego respektowal

    pozdrawiam -urzewdasow

    • 8 6

  • bez litości dla morderców za kółkiem.... (1)

    • 8 2

    • bez litości dla cofających świat w rozwoju...

      • 0 1

  • Blad

    Tytul artykulu jest niepoprawny. Implikuje jazde conajmniej 30

    • 0 1

  • Niech to 70 % zapierdziela 30km/h a reszta jak normalni ludzie.

    Normalni na Szczurka nie glosowali.

    • 2 3

  • Oczywiście, że prawdziwy Polak nie będzie nic przestrzegał

    • 2 4

  • śmiechu warte

    Mieszkam na Makuszyńskiego, takie zmiany nic nie dadzą, raczej proponuję przed skrzyżowaniem z Brzechwy zrobić próg zwalniający, albo najlepiej przed każdym przejściem. Sam jestem kierowcą ale jak widzę co tu się wyprawia kiedy rodzice z maluszkami idą do przedszkoli lub jakieś dziecko idzie do szkoły to się za głowę łapię ... jak zwykle musi dojść pierw do tragedii żeby ktoś coś z tym zrobił...

    • 7 0

  • Kupa smiechu (1)

    Na Buraczanej to nawet 20/godz nie da rady jechac bo dziura na dziurze w jezdni

    • 6 2

    • Na szczęście

      Na szczęście się nie da

      • 0 1

  • Zakaz wjazdu (1)

    Zakazać wjazdu samochodem. Tak najlepiej rozwiążecie problem zamiast inwestować w bezpieczeństwo na drogach. Kierowców trzeba tępić. Zabierzcie wszystkim prawko. Nonsens. Kolejne ograniczenia zamiast inwestycji w odpowiednią infrastrukturę. Wprowadzenie tego w życie wiążę się z postawieniem znaków pionowych i namalowaniem poziomych, które standardowo w Polsce pochłoną grube tysiące. Serio to jedyny kraj który tak robi. Zaścianek. Pewnie szwagier ma firmę która stawia znaki. Smuteczek :[

    • 3 4

    • Szwagier to pewnie ma siec parkometrow aby z nas kase doic.

      • 0 1

  • Czy w tępo 30 można przechodzić gdzie się chce (1)

    • 1 0

    • Tak

      • 0 0

  • A ja tam mam wyjechane to tempo, i tak będę jeździł ile mi się będzie chciało.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane