- 1 Zamkną przedszkole przez koncert Sheerana (80 opinii)
- 2 Znów pies pogryzł dziecko (364 opinie)
- 3 Zabrał kartę i ją zniszczył. "Procedury" (461 opinii)
- 4 Ograniczenie do 50 km/h nie ma sensu (324 opinie)
- 5 Będzie rzeźba psa, który dryfował na krze (69 opinii)
- 6 Wpadli, gdy wyłudzali kody BLIK (76 opinii)
Na lotnisko pojedziemy koleją
Będą miliony złotych na połączenia szynowe z lotniskami miast organizujących mecze Euro 2012. W przypadku Gdańska chodzi o ok. 350 mln, które oznaczają zielone światło dla projektu Trójmiejskiej Kolei Metropolitalnej.
Decyzja o wydzieleniu specjalnych środków z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na połączenie miasta z lotniskiem oznaczają koniec dyskusji nad tym, czy do Rębiechowa z miasta pojedzie tramwaj czy pociąg.
- Wspólnie z Gdynią i Urzędem Marszałkowskim ogłosimy przetarg na szczegółowe studium wykonalności inwestycji Kolei Metropolitalnej - mówi zastępca prezydenta Gdańska, Marcin Szpak. Wcześniej władze Gdańska powtarzały, że w powstaniu nowej linii kolejowej nie będą przeszkadzać, ale że same chcą równocześnie rozwijać połączenia tramwajowe na lotnisko.
- Sprawa jest prosta - mówi nam jeden z pracowników gdańskiego magistratu. - Jedyną szansą na otrzymanie 350 mln zł jest szybkie i sprawne przygotowanie projektu połączenia z lotniskiem. Kolej Metropolitalna jest bardziej zaawansowana w czasie, więc trzeba na nią postawić, a nie na tramwaj, bo możemy stracić te środki.
Jeśli wszystkie trzy etapy zostaną zrealizowane, będziemy mieli w Trójmieście nową linię Szybkiej Kolei Miejskiej łączącą centrum Gdańska z centrum Gdyni przez dzielnice "górnego tarasu" i lotnisko, oraz możliwość szybkiego przejazdu bezpośrednim pociągiem z Gdańska do Kartuz, Sierakowic, Kościerzyny czy Bytowa.
Budowa byłaby realizowana przez specjalnie powołaną przez Urząd Marszałkowski spółkę, która byłaby także właścicielem obecnego torowiska, po którym jeżdżą pociągi SKM.
- W ciągu miesiąca ogłosimy przetarg na szczegółowe studium inwestycji, która da nam m.in. odpowiedzi dotyczące liczby torów - mówi Struk. Gdańsk chce, by cała trasa z Gdańska do Gdyni miała taki charakter jak istniejąca linia SKM, czyli posiadała dwa tory i sieć trakcyjną.
Jeśli nie pojawią się problemy przy rozstrzyganiu przetargów na studium, projekt i budowę, prace mogłyby ruszyć w połowie przyszłego roku. Cała linia byłaby wtedy gotowa na parę miesięcy przed pierwszym meczem Mistrzostw Europy w 2012.
Opinie (204) ponad 10 zablokowanych
-
2008-01-05 20:21
a czy to wogole ma sens,czy wogole poza mistrzostwami swiata bedzie z tej kolei korzystalo tak wielu ludzi ze skm bedzie w stanie to utrzymac. pkp niebylo w stanie utrzymac obecnej a gdzie jeszcze budowac nowa nitke z nowa trakcja elektryczna.
- 0 0
-
2008-01-05 20:28
wolniej Panie Michale, bo nie nadążam notować
A-1 w całości
B-2 w połowie
Baltic Arena
Słowackiego
Kolej Metropolitarna
Tivoli
Aquapark
Wyspa Spichrzów
Molo w Brzeźnie
Przystań Wodolotów na Ołowiance
ufffff- 0 0
-
2008-01-05 20:32
super
tylko pewnie na obietnicach sie skonczy
- 0 0
-
2008-01-05 20:39
no, ale czemu nie metro? (2)
tu trzeba sięgać gdzie wzrok nie siega!!
głuPOto! dodaj mi skrzydeł
bo te co mam teraz
to ma każdy wyborca PO
a ja chcę wzlecieć
w rajską dziedzinę ułudy
kędy zapał tworzy cudy
i w gdańsku buduje
kolej metropolitarną
nie agrarną
nie medialną
ale metroPOlitarną
hi hi hi hi- 0 0
-
2008-01-05 20:54
GłuPIS poeto (1)
Młodości, podaj mu książkę, żeby mógł się dokształcić i odróżniać politykę od sensownych działań gospodarczych i przestał PISać głupie ePIStoły. Skutki takich PISarczyków do obejrzenia na trasie A1!
- 0 0
-
2008-01-10 14:54
BRAWO BRAWO I JESZCZE RAZ BRAWO! TA KOLEJ JEST KONIECZNA DLA ROZWOJU PLD CZESCI TROJMIASTA I KASZUB!
a zflustrowanym i wiecznie narzekajacym mieszkancom Gdańska proponuje wyniesc sie do doliny rospudy-tym co bedzie za glosno.nie pojmuje rowniez glosow mowiacych ze nikt nia nie bedzie jezdzic!a kaszubi,ktorzy do dzis nie maja polaczenia kolejowego z centrum Gdańska?a mieszkancy osowy?a pasazerowie wciaz powiekszajacego sie lotniska?gwarantuje ze wybiora szybka kolej zamiast taxi czy autobusu!zadziwia mnie tez postawa wladz Gdanska!czy Adamowicz i jego swiata ma swoj wyimaginowany swiat czy lobby tramwajowe jest takie silne???jak wogole mozna porownywac kolej do tramwaju?przeciez to jest zenada i totalna kompromitacja!dla przypomnienia panie prezydencie A!kolej jest szybsza, bardziej komfortowa, przewozi 10 razy tyle ludzi i pelni role spoleczna,nie ekonomiczna nastawiona tylko na ZYSK!a wiec do dziela,musimy zadzyc przed Euro!
- 0 0
-
2008-01-05 20:48
SUUUUUUUUUPERRRRRRRRRRRRRRRRR
brak mi słów, to najlepsza wiadomosc dla Naszej kochanej metropolii Trójmiejskiej od wielu lat!
Brawoooo!!!!!!!!!!!- 0 0
-
2008-01-05 20:49
Gratulacje
Doskonały pomysł - moje gratulacje !!!!
- 0 0
-
2008-01-05 20:59
Po roku stwierdzą ,że linia jest nieopłacalna. (1)
A kasę za budowę ktoś weżmie.
- 0 0
-
2008-01-06 09:57
A kto powiedział, że miejski/podmiejski transport (szczególnie szynowy) ma przynosić dochód?
Miasta nie ładują ogromnych pieniędzy w rozwój/funkcjonowanie publicznego transportu żeby na tym zarabiać, tylko żeby umożliwić mieszkańcom poruszanie się po nim. Myślę, że za kilka lat i trójmiejskie władze doznają takiego olśnienia :]
- 0 0
-
2008-01-05 21:12
swietnie, nareszcie, oby sie spelnilo, nie bujcie sie protestow
na wale zawsze miala byc kolej lub wielopasmowka, trzeba bylo sie stamtad wyprowadzic, a nie teraz protestowac, nie bedziemy sie laczyc, ani wrzeszczanie ani morenianie , bo chcemy kolej
- 0 0
-
2008-01-05 21:14
Super! :)
Ten pomysł od zawsze bardzo mnie się podobał :)
- 0 0
-
2008-01-05 21:15
prostestów sie nie bUjamy, my tu jesteśmy od bujania
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.