• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na parkingu "kiss&fly" przy lotnisku w Rębiechowie czas płynie szybciej

Maciej Naskręt
17 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Darmowy parking kiss and fly w Rębiechowie zobacz na mapie Gdańska nie zawsze jest darmowy, nawet jeśli kierowca opuści go w 10 minut. Nasz czytelnik udowodnił, że system nalicza opłatę wcześniej. Zarządca parkingu przeprasza, oddaje pieniądze i zapewnia, że sytuacja się nie powtórzy

.

Jak zazwyczaj parkujesz samochód podwożąc bliskich na lotnisko w Gdańsku?

Parking typu "kiss&fly", czyli "całuj i leć", przed gdańskim lotniskiem, to idealne rozwiązanie dla tych, którzy podwożą bliskich i znajomych na samolot. Mogą tam bezpłatnie zaparkować na 10 minut, by wypakować bagaż z auta i pożegnać się z bliskimi przed odlotem.

Rotacja aut na tym parkingu jest spora, bo choć 10 minut parkowania jest za darmo, to po przekroczeniu tego limitu trzeba zapłacić już 20 zł. Każde kolejne 10 minut to kolejne 10 zł do zapłaty.

Gdy dojazd do lotniska latem tego roku został przebudowany, zaczęły pojawiać się głosy na temat niedoskonałości systemów parkingowych. To nie powinno dziwić, bo zmiany zawsze powodują pewne zamieszanie. Uwagi zgłaszali taksówkarze, którzy od piątego w ciągu doby wjazdu przed lotnisko muszą wnosić opłatę 20 zł. Opisaliśmy także sygnały o kłopotach na parkingach długoterminowych.

20 zł nie za 10 a za osiem minut parkowania

W minioną niedzielę nasz czytelnik odkrył, że 20-złotowa opłata za parkowanie na kiss jest naliczana za szybko - nie w ciągu standardowych 10, a na przykład ośmiu minut. Jak to możliwe?

- Korzystając z parkingu typu kiss&fly zawsze włączam w telefonie minutnik ustawiony na 10 minut, by uniknąć opłaty 20 zł za przekroczenie tego czasu. Gdy tym razem wyjeżdżałem z parkingu, mój minutnik pokazywał jeszcze minutę zapasu, a bilet był już nieważny. Skontaktowałem się z operatorem i zostałem poinformowany, że mimo to muszę zapłacić 20 zł. Zrobiłem to, by móc opuścić parking, ale czuje się oszukany - opowiada nasz czytelnik, pan Paweł.
Nie dawało mu to spokoju, więc postanowił sprawdzić, jak działa system biletowania na lotnisku w Rębiechowie.

- Wjechałem ponownie na parking, tym razem przyglądając się baczniej czasowi wyświetlanemu na biletomacie i czasowi wydrukowanemu na bilecie. Biletomat pokazał godzinę 8:04 a na bilecie wydrukowana była godzina 8:02. Już na "dzień dobry" byłem stratny dwie minuty, zatem rzeczywisty czas, po którym jest się obciążanym kwotą 20 zł wynosi 8 minut, a nie 10 - zauważa nasz czytelnik.
Pan Paweł zgłosił to w biurze parkingu i wypełnił formularz reklamacyjny. Zaproponował obsłudze naoczne sprawdzenie, jak działa system parkingowy, ale w odpowiedzi miał usłyszeć, że "w niedzielę takimi sprawi się nie zajmujemy".

Czytelnik poprosił nas o zajęcie się sprawą. Sytuację dokładnie przedstawiliśmy zarządcy parkingu, firmie Interparking.

Winny tryb korkowy

Zarządca parkingu nie wypiera się winy.

- Rozbieżność między czasem rzeczywistym, wyświetlanym na biletomacie, a wydrukowanym na bilecie, wynika z faktu, że system funkcjonował w trybie korkowym, gdy na lotniskowy parking planuje wjechać wiele samochodów - mówi Jacek Włodarczyk z firmy Interparking.
Oznacza to, że bilety są drukowane na bieżąco, jeden po drugim. Sprawdza się to, gdy na wjeździe stoi sznur aut. Wtedy ich kierowcy sięgają po gotowe, wydrukowane chwilę wcześniej bilety, co pozwala zaoszczędzić nieco czasu.

Za to gdy korka nie ma, to w takim trybie kierowca może otrzymać bilet wydrukowany już jakiś czas temu.

- Oczywiście to był nasz błąd, dlatego uznaliśmy reklamację złożoną przez pana Pawła i zwrócimy mu koszty postoju - wyjaśnia Włodarczyk.
Zarządca zapewnił nas, że tryb pracy systemu będzie teraz lepiej dobierany do natężenia przed bramkami wjazdowymi na lotnisku.

Lotnisko: nikt nie może czuć się oszukany

Władze lotniska uważają, że taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, bo podkopuje zaufanie pasażerów do portu lotniczego.

- Otrzymaliśmy już wyjaśnienia od zarządcy parkingu. Zawsze staramy się działać transparentnie. W tym przypadku nakazaliśmy, by wydruki na biletach parkingowych były zgodne z rzeczywistym czasem, by faktycznie kierowca wjeżdżający na nasz parking "kiss&fly" nie czuł się oszukany po wyjechaniu z niego - wyjaśnia Michał Dargacz, rzecznik prasowy lotniska.
Władze portu lotniczego zadeklarowały, że będą szczególnie nadzorować pracę systemu biletowego na lotniskowych parkingach.

Oświadczenie

Po publikacji artykułu otrzymaliśmy oświadczenie firmy Interparking, która przekonuje, że choć data pokazana na bilecie nie zgadzała się z datą wyświetlaną na bramce parkingowej, to system dobrze liczył czas kierowcy na parkingu.

Pobierz oświadczenie


  • Parkingi przed lotniskiem w Gdańsku.
  • Ceny za parkowanie przy lotnisku w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (201) 5 zablokowanych

  • Brawo Paweł

    Brawo dla Pana Pawła, że poświęcił czas i wziął sprawę w swoje ręce

    • 1 0

  • wladze lotniska (2)

    To banda oszustow - na lotnisku grasuja oszusci wyciagajacy klientow z wejscia . Bandytka jest tam we wspolpracy z wladzami lotniska nieformalnie poprzez neptun taxi . Taki cyngle ktorych sie toleruje rozkladajac rece w nieporadnosci. To uzasadnia twoezenue systemu i kasowanie klientow dodatkowo za wjazd. Ci co stali w przejsciu i wyrywali jeleni wciaz stoja i sa w komitywie z zol-em panaji w zoltych kamizelkach i nawet policja "nic nie moze". Ten uklad jest od baaardzo dawna i siega baaardzo wysoko.

    • 35 3

    • taxi

      rodzinka tego co z wiezienia wyszedl MAKI tam oszukuje w przejsciu a faktycznie widzialem jak z tymi taksiarzami z neptuna rozmawia i pracownikami lotniska
      banda zlodziei i oszustow
      przyklad z gory, w koncu donalda syn zostal tam jeszcze i ten kolesiowski prezesik

      • 0 0

    • nie fiskalne

      Paragony wydaja niefiskalne

      • 4 1

  • parking na lotnisku - żenada i skandal (1)

    Podzielam opinię, że oszukują nie od dziś. 15 września wieczorem wracałam taksówką z lotniska. Przy wyjeździe z parkingu utworzył się potężny korek, bo źle działały automaty przy wyjeździe. Taksówka stała kilkanaście minut w korku zanim wyjechała z parkingu. Efekt był taki, że zamiast 50 zł, które wcześniej płaciłam za kurs, zapłaciłam 77 zł. Kierowca taksówki potwierdził, że to nie był pierwszy tego typu przypadek. Rozumiem, że zdarzają się awarie, ale nie powinny one obciążać kieszeni klienta. Obsługa parkingu powinna w takich sytuacjach reagować natychmiast. Jeden wielki skandal

    • 11 0

    • taxi

      Dobrze ze nie namowili na taksowke w przejsciu bo to elita chyba dyrekcji lotniska bo widze jak sie witaja razem i podobnie z tymi taksowkarzami z neptun taxi.
      To jest dopiero zgraja i bandyctwo, znajomi zaplacili 150zl do Gdanska a lotnisko na moja skarge nawet nie odpisalo a przez tel uslyszalem ze problemu nie widac.
      Kiedy powiedzialem ze problem jest i widac chociazby kiedy razem rece sobie podaja to balwan rzucil sluchawke bo chyba nic innego mu do pustej glowy nie przyszlo

      • 2 0

  • Dlaczego to firma Interparking (1)

    obsługuje lotnisko. Co jest, prezio ma udziały?. Każde lotnisko ma własny parking i na tym zarabia a nie oddaje w obce ręce

    • 5 0

    • parking

      Inaczej frajer by sobie do kieszeni nie przytulil a tak legalnie to robi
      I podobnie dzialy z linii lotniczych
      Pozdrawiam wyrwigrosza w garniturku

      • 1 0

  • oszusci

    od dawna na lotnisku w Gdansku oszukuja na wszystkim.Swietny prezesik ma z tego dzialke to przymyka oczy bo gdyby bylo inaczej zwolnil by oszustow lub zakonczyl z nimi wspolprace a skoro w jego kieszeni sie zgadza to wszystko jest ok.Wystarczy spojrzec na rzekomo rekomendowane taksowki z neptun taxi.Tuz po wyladowaniu samolotu kiedy robi sie tlum ludzi obok tych taksowkarzy z neptuna i innych pracownikow lotniska pojawia sie grupa pseudo taksowkarzy "taki rodzinny interes " jednego z bylych wiezniow roznych zakladow karnych.On tj pseudonim MAKI wraz z synem i bratem oraz dwoma innymi naciagaczami namawiaja podroznych do swoich uslug taxi ktore sa kilkakrotnie drozsze niz normalne zwykle taksowki.Prezes i cala zgraja widza i nikomu tez to oszustwo nie przeszkadza, ale chcesz zaparkowac to dawaj 20zl minimum, chcesz wypic tam kawe to dawaj 12 zl.Zlodziejstwo i skur...stwo !

    • 4 0

  • To nic. Najlepszy jest kantor wymiany walut. (1)

    Tam to dopiero kręcą niezłe lody na kursach.

    • 5 0

    • Nikt nie musi tam wymieniać... Stara prawda... W takich miejscach jak dworzec, lotnisko itp. zawsze najdrożej i najgorzej...

      • 1 2

  • nie czytają kodu

    To nie jedyny problem z tymi czytnikami. Wyjeżdżając kiedyś z tego właśnie parkingu czytnik nie widział mojego biletu. Podeszłam do drugiego - to samo i w każdym następnym identycznie. Dwa samochody przede mną kierowca miał tę samą sytuację. Podeszliśmy do kasy po zeskanowaniu biletu pojawił się komunikat że bilet jest opłacony, ale w dalszym ciągu nie mogliśmy wyjechać. Ktoś powinien zrobić z tym porządek, bo wiem że takie sytuacje mają miejsce.

    • 2 0

  • Firma parkingowa ta sama co na innych lotniskach

    czyli po prostu mafia. Zobaczcie kim są właściciele tego "interesu" i jaki konkurs
    wygrali. Tu nie ma przypadków tylko polska klasyka

    • 2 0

  • ;) pięknie... (4)

    czyli świadomie oszukiwali licząc że nikt ich nie przyłapie... a że przyłapali, to uważają że wystarczy przeprosić i obiecać że więcej tego nie zrobią? Trochę wstyd.

    • 393 4

    • witamy w bastionie PO!

      hehehe

      • 3 1

    • a oszukiwać będą dalej

      Jaka kasa za to leci! takich jak p. Paweł będzie niewielu, nie każdemu będzie się chciało handryczyć - bez 20zł z parkingu się nie wyjedzie - proceder marzenie!!!!

      • 2 0

    • NIech Pan prokurator zleci sprawdzenie oprogramowania

      a nie tylko z Adamowiczem na imprezkach. Kierowcę i sprzedawcę biletów łączy umowa. Warunki nie dotrzymane plus świadome wprowadzanie w błąd i działanie na szkodę.

      • 36 0

    • wiocha w miescie, wiocha na lotnisku

      • 32 1

  • Jak "przeprosi"... a kara?

    A ze 20-30 tysięcy kary dop...ć! Cwaniaki. Ciekawe ile skorzystali do tej pory.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane