- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (28 opinii)
- 2 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (99 opinii)
- 3 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (60 opinii)
- 4 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (99 opinii)
- 5 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (145 opinii)
- 6 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (172 opinie)
Najstarsze niskopodłogowe tramwaje przejdą modernizację
Gdańsk ponownie zmodernizuje dwa częściowo niskopodłogowe tramwaje wprowadzone do eksploatacji ponad ćwierć wieku temu. Zakres robót obejmuje m.in. całkowitą wymianę instalacji elektrycznej, naprawę poszycia, dostawę i montaż tablic informacyjnych, monitoringu oraz szereg prac konserwacyjnych. Pojazdy na tory wrócą w przyszłym roku.
W ujęciu ogólnopolskim 114Na są natomiast rozwinięciem pierwszego polskiego niskopodłogowego tramwaju Konstal 112N, wyprodukowanego dwa lata wcześniej dla Warszawy przez chorzowski zakład (obecnie właścicielem fabryki jest francuski Alstom).
Gdańskie tramwaje: od wojny do nowoczesności
Czy tym razem uda się zmniejszyć awaryjność pojazdów?
Niestety innowacyjność zastosowanych ćwierć wieku temu rozwiązań nie idzie w parze z ich bezawaryjnością. Pojazdy były już modernizowane w 2013 r. (wóz o numerze taborowym 1501 - zmiany objęły także wygląd zewnętrzny) oraz w 2017 r. (nr taborowy 1502 - zachowano oryginalny wygląd zewnętrzny), jednak wciąż często spotkać je można w zajezdni zamiast na trasie.
Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Teraz zakres przetargu ogłoszonego przez miejską spółkę Gdańskie Autobusy i Tramwaje na modernizację obu pojazdów przewiduje m.in.:
- całkowitą wymianę instalacji elektrycznej,
- montaż, wymianie piasecznic i luster zewnętrznych,
- montaż zestawów urządzeń i aparatów elektrycznych niezbędnych do zmiany napędów trakcyjnych i układu sterowania,
- naprawę, wymianę i konserwację części mechanicznych,
- czyszczenie i konserwację podwozia,
- wymianę uszkodzonych lub skorodowanych części poszycia,
- wykonanie instalacji teletechnicznej.
Ponadto planowana jest instalacja nowych tablic elektronicznych systemu informacji pasażerskiej, systemu monitoringu oraz zliczania pasażerów. Tramwaje będą również wyposażone w porty ładowania USB oraz klimatyzację, zaś w kabinie motorniczego pojawi się defibrylator AED.
Coraz więcej defibrylatorów w Trójmieście. Gdzie je znaleźć?
12 miesięcy na modernizację obu tramwajów
Na wykonanie prac w obu tramwajach przewiduje się 12 miesięcy od momentu zawarcia umowy z wykonawcą robót. O jego wyborze zdecydują kryteria: najniższej ceny (70 proc.) oraz udzielonej gwarancji (30 proc.; minimum trzy lata).
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (94) 4 zablokowane
-
2023-01-20 11:02
(2)
Nie można tego zrobić w tańszy sposób, na przykład odkupić stary tabor EN-57 od przewozów regionalnych, wymienić wózki na takie by pasowały do rozstawu szyn i puścić zmodernizowanych składów do obsługi linii tramwajowej?
Przecież EN-57 są o wiele bardziej pojemne, zmieszczą dużo więcej pasażerów w godzinach szczytu niż nie jeden tramwaj Pessy, czy autobus przegubowy.
Czy ktoś nad tym się zastanawiał?
Delikatny lifting informacji pasażerskiej i przemalowanie z zewnątrz na barwy GAiT powinno całkowicie rozwiązać problem.- 0 7
-
2023-01-20 13:11
Wojtyła kieruje ciuchcią
Ciuch ciuch
- 1 0
-
2023-01-20 13:13
o matko i córko
to jak mi się rodzina powiększy to sobie kupię autobus i dopasuję nadwozie ikarusa do podwozia seicento
- 0 0
-
2023-01-20 11:47
Pięknie sunie, wśród tych traw niekoszonych ...
- 0 0
-
2023-01-20 11:48
mam nadzieję, że te rupiecie trafią na linie do Łostowic a nie na Stogi jako atrakcja turystyczna (1)
do Łostowic tramwaje odjeżdżają spod Dworca Głównego co 1 lub 2 minuty a na Stogi jak często? linie 8 i 9 w kierunku centrum już przy Bramie Żuławskiej są zatłoczone
- 10 1
-
2023-01-20 13:10
Bo to mieszkańcy stogów to patologia
I muszą jechać w tłoku by nie dewastować tramwaju bo gdyby jechali luzem zostawialiby po sobie mele i tagi na siedzeniach a tak nie mają na to przestrzeni taka prawda
- 1 4
-
2023-01-20 12:48
Rampa
ciekawe czy będą rampy najazdowe ???
właśnie nie ma słowa na ten temat i gdzie ta dostępność plus i przestrzeganie podstawowych norm ?- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.