• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowca, który uderzył w auto Piotra Świąca, był pod wpływem narkotyków

Szymon Zięba
11 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Miejsce wypadku, w którym zginął Piotr Świąc. Oba samochody zostały doszczętnie zniszczone. 23-latek poruszał się z dużą prędkością.
  • Miejsce wypadku, w którym zginął Piotr Świąc. Oba samochody zostały doszczętnie zniszczone. 23-latek poruszał się z dużą prędkością.

Amfetaminę wykryto w organizmie sprawcy wypadku, w którym zginął Piotr Świąc, dziennikarz gdańskiego oddziału TVP. Wcześniej śledczy informowali, że 23-latek znajdował się pod wpływem alkoholu.



Do tragicznego wypadku doszło w piątek, 5.03.2021 r., około godz. 22:20 w Borczu na Kaszubach.

Z relacji świadka wynikało, iż 23-letni mężczyzna nagle zjechał ze swojego toru jazdy, wskutek czego doszło do zderzenia czołowego z autem, którym poruszał się Piotr Świąc.

Śledczy otrzymali już opinię biegłego z zakresu rekonstrukcji wypadków.

Nieprawidłowa jazda autem, alkohol i amfetamina



- Z opinii wynika, że bezpośrednią przyczyną wypadku była nieprawidłowa jazda kierującego samochodem marki renault megane. Kierujący nie zachował szczególnej ostrożności podczas manewru wyprzedzania, kierował pojazdem w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu amfetaminy - przekazała prok. Grażyna Wawryniuk.

Jazda z prędkością 120-130 km/h



Przypomnijmy: 18 marca jako pierwsi poinformowaliśmy, że 23-letni kierowca był pod wpływem alkoholu. Jak usłyszeliśmy w prokuraturze, we krwi miał 1,3 promila.

Z ustaleń śledczych wynika, że 23-letni mężczyzna jechał z prędkością ok. 120 do 130 km/h w miejscu, gdzie można było poruszać się maksymalnie 90 km/h.

Sprawa dotycząca tragicznego wydarzenia w najbliższym czasie powinna zostać zamknięta. Prokuratura jest już bowiem na końcowym etapie postępowania.

Piotr Świąc miał 54 lata. Został pochowany na cmentarzu Srebrzysko w Gdańsku.

Opinie (223) ponad 20 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    jeżdżę co weekend tą trasą na Wdzydze (16)

    Duży ruch, korki na rondzie w Żukowie i na światłach w Leźnie. A i tak za każdym razem wyprzedza mnie kilku asów, których spotykam kilka minut później w Żukowie lub za jakimś traktorem/przyczepą/ciężarówką.
    Wyprzedzają na trzeciego ryzykując życiem wszystkich dookoła chociaż zyskają może 1-2 minuty.

    • 380 7

    • Ostatnio wyprzedzanie na trzeciego widzialem pod Szczecinem w latach 90. (5)

      • 5 36

      • I tak i nie. Wyprzedzanie na trzeciego zmieniło swą formule gdy auta stały się szybsze (1)

        Teraz wyprzedzanie na trzeciego to takie gdzie są 3 auta.jedno w jedną stronę,2 w drugą. A Tobie za pewne chodzi gdzie były 3 auta jadące w jedną stronę;) i taka była podstawą t j definicji

        • 3 7

        • Tak wlasnie bylo i jest :)

          • 1 0

      • moze nie jeździsz krajowa dwudziestką (1)

        przecież tam to standard

        • 26 0

        • Moze tak byc. Albo nie wiecie co to jest wyprzedzanie na trzeciego.

          • 6 9

      • Wybacz szyderę

        Ale jechałeś od tamtego czasu w ogóle samochodem po Polsce?

        • 17 1

    • Jakbyś jechał 80-90 to by cię nie wyprzedzali a jak

      Zamulasz to co się dziwisz

      • 0 6

    • Dokladnie!!!

      Szkoda, ze nie kazdy rajdowiec to rozumie :( to bardzo przykre ile jest wypdkow przez takich d**ili. Podnieść kary i do pierdla dozywotnio za cos takiego!!!!

      • 2 0

    • Ale polskim Fittipaldim (2)

      nie wytłumaczysz, że nie liczy się osiągnięcie dużej prędkości na krótkim odcinku tylko płynność jazdy na całym odcinku do pokonania - jazda z prawidłowymi odstępami, nie zamulanie przy ruszaniu, nie blokowanie skrzyżowań brzy braku możliwości kontynuowania jazdy za nim, nie skakanie jak żaba z pasa na pas, nie grzebanie w smarkfonie, nie przejeżdżanie na późnym żółtym, nie zostawianie 30m odstępów w korku, nie wiszenie na zderzaku, przewidywanie i jeszcze trochę grzechów innych by się znalazło. Kierowcy w Polsce nie umieją płynnie jeździć. Często korzystam z Traficara i tam w navi jest taka fajna aplikacjja oceniająca technikę i płynność jazdy. Jeszcze nie trafiłem na poprzednika, który wyszedłby ponad 2 gwiazdki na 5 możliwych.

      • 24 1

      • żadnej z tych rzeczy nie uczą na nauce jazdy, a naród głupi i nie myślący

        • 8 0

      • Kierunkowskazy dla wielu zbędny element

        • 14 0

    • 1-2 minuty ? Czasem to są sekundy "zysku" ....

      • 9 0

    • No cóż to się nazywa bezmyślność

      • 1 0

    • Poranny dojazd do pracy.

      Polska powiatowa jazda to jest w godzinach porannych. Wszyscy śmigają ile mocy pod maską.

      • 9 1

    • dlatego powinno byc wiecej policji under cover

      • 29 2

    • Niech się po drzewach bujają a nie na czołówki...

      • 27 2

  • Kaszubskie dzieci na amfetanininie

    A takie święte miały być i zapracowana te dzieci to demony

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Niech spoczywają w pokoju (7)

    Jeden winny sam zmarnował sobie życie drugiegio niewinnego zabił inny Nie znasz dnia ani godziny

    • 186 8

    • Brednia (1)

      Polecam uczciwą ocenę postaw

      • 1 0

      • Nie wymagaj od ćpuna i alkoholika.

        • 0 0

    • Po 3 miesiącach sie obudzili (2)

      Świąc też nie jechał 90, także tekst do poprawki

      • 9 42

      • skąd wiesz ile jechał Świąc? podawali gdzieś?

        z resztą to nieistotne, nawet jakby obaj jechali po 90 to nikt by nie przeżył

        • 16 3

      • Ale byl trzezwy (chyba) i znany publicznie, wiec o tym nie przeczytasz.

        • 8 13

    • ja to czekam z niecierpliwoscia jak taki pospolity bandyta po amfie i alkoholu (1)

      zabije poruszajacego się innym autem jakiegos odwiedzającego Polskę prezydenta innego kraju. Moze wtedy wreszcie policja ruszy du.ska i zacznie respektowac prawo drogowe, a prokurator przestanie puszczac z aresztów złapanych przez nich pijaków za kólkiem. Bo poki co w tym kraju nie zapowiada się, by komus sie chciało cos z tym zrobic. Ile jeszcze trzeba przypadkowych trupów???

      • 17 3

      • jeszcze bribery u nas jest wiec, sam/a rozumiesz

        • 2 2

  • Należy bardzo mocno i bardzo szybko

    się zastanowić skąd mógł mieć te narkotyki? Miejscowość, okolica, znajomi.. Należy jak najszybciej sprawdzić i to ukrócić!
    W biały dzień codziennie można takich kierowców spotkać na drogach - nie znacie tylko miejsca i czasu... Może to również Was spotkać.

    • 2 0

  • Nie czas zalowac roz, gdy sprawe pokryl kurz.

    • 1 2

  • Demokracja to rządy motłochu. Motłoch jeździ po pijaku czy po narkotykach to czemu miałby samych siebie surowo karać ? Stąd w prawie od lat nic się nie zmienia.

    • 2 1

  • opinia (1)

    Zakładam się o 100 pkt , że dostawca amfetaminy nadal na wolności.

    • 7 0

    • a jakie to ma znaczenie?

      narkotyki i alkohol nie prowadzą samochodów, nie przekraczają dopuszczalnej prędkości, nie zabijają

      nikt też nie zmusza puna by ćpał. jak kto nie dorósł do odpowiedzialności, to powinien nie mieć praw dorosłego, np. prawa prowadzenia samochodu.

      dożyjemy czasów gdy KAŻDY samochód będzie musiał mieć alko i narkotest, które trzebabędzie użyć, by ruszyć z miejsca. ta cywilizacja zdąża do Bambuko!

      • 1 0

  • pułapka cywilizacji śmierci

    wszyscy akceptujemy wypadkowość i śmiertelność drogową
    jako cenę za rozpasaną konsumpcję transportową

    to nie ćpuny i pijaki zabijają najwięcej. tylko trzeźwi, sprawni
    w sprawnych, nowych samochodach

    akceptujemy, że to normalne, że. mijamy się na metr
    z sumaryczną prędkością 200kmh
    pędząc w mobilnych koktajlach Mołotowa
    ale przywykliśmy, dla czarnych to nie grzech,
    dla prawa to normalne zachowanie

    reklamy heroiny są nielegalne,
    ale leglana jest reklama "samochodu wyższej jakości"
    "jagułara z zębem sportowym", epatowanie przyspieszeniem
    itd, a samochody zabijają o wiele więcej ludzi niż heroina

    nasza cywilizacja zdąża w bambuko, już w nim jest.
    dla czarnych grzechem jest in vitro i kondom,
    a nie jest grzechem akceptowanie, że kogoś dziś
    możemy zabić, po prostu jadąc z A do B.

    Bo tak działa transport indywidualny.
    Tak działał zawsze, konie wierzchowe też zabijały.
    Tak zawsze będzie działał. Bo sprzedawcom śmierci
    to się opłaca. Bo tak właśnie chcemy.

    • 1 1

  • Pijani na polskich drogach

    A bo to on jeden tak zginal.

    • 0 1

  • Cholerne ćpuny. (4)

    Powinna być polityka 0 tolerancji. Jedna szansa na wyjście z nałogu, a przy drugiej długie wiezienie. Handlarzy natychmist na szafot. Szkoda dziennikarza został zabity przez śmiecia.

    • 98 6

    • Jak polityka "0" tolerancji?

      Przecież wieksza część spoleczenstwa tego sobie nie życzy...
      Gdyby tak było, to PiS zrobiłby z tym porządek.
      Do kogo ten żal? Suweren nie chce porządku, to ginie na drogach.
      Demokracja...

      • 1 0

    • Ale Ty jestes chyba Polakiem, prawda? Az takie szokujace, ze pijani kierowcy zabijaja? (1)

      Moze mlody jeszcze jestes. Bedziesz mial pod 40, to bedzie to po Tobie splywac jak po kaczce. Niestety nie ma w Polsce dnia, by jakis pijak nie zabil kogos na drodze. Tylko daleko nie kazda ich ofiara jest znana publicznie.

      • 3 4

      • Dokładnie

        Drogi sie zmienily ale mentalnosc Polaka alkoholika zostala.

        "Tylko jednego wypilem"

        • 3 1

    • Ćpuny i alkoholicy...

      • 17 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane