- 1 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (32 opinie)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (256 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (316 opinii)
- 4 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (115 opinii)
- 5 Pościg między autami na trzypasmówce (64 opinie)
- 6 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (25 opinii)
Nauta i Stocznia Wojenna straciły kontrakt na budowę okrętu "Ratownik"
Zerwano umowę na budowę okrętu "Ratownik". Inspektorat Uzbrojenia umotywował swoją decyzję "niedotrzymaniem przez wykonawcę terminu oraz wzrostem kosztów realizacji projektu". Okręt miało zbudować konsorcjum złożone z Polskiej Grupy Zbrojeniowej SA, Stoczni Remontowej Nauta, Stoczni Wojennej PGZ i Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Centrum Techniki Morskiej.
- W związku z przedłużającym się procesem realizacji i zadeklarowanym przez Wykonawcę wzrostem kosztów umowy na zaprojektowanie i budowę okrętu ratowniczego Ratownik Inspektorat Uzbrojenia odstąpił od realizacji kontraktu - poinformowano w komunikacie.
Gospodarka morska w Trójmieście
Przypomnijmy. Umowę na budowę okrętu prototypowego konsorcjum zawarło z MON pod koniec grudnia 2017 r. Jednostka miała być gotowa w listopadzie 2022 roku. Budowy jeszcze nie rozpoczęto. Początkowa wartość kontraktu opiewała na 755 mln złotych, z opcją budowy drugiego okrętu tego samego projektu.
Jak wynika z komunikatu Inspektoratu Uzbrojenia, konsorcjum zaproponowało aneks w zakresie zmiany terminu oraz wartości umowy. Jego treść ze względów formalno-prawnych nie mogła zostać zaakceptowana.
Modernizacja Marynarki Wojennej: plany, z których niewiele wyszło
- Mając na uwadze obecną sytuację w kraju i na świecie oraz jej możliwy wpływ na budżet resortu obrony narodowej aktualnie prowadzone są analizy w zakresie możliwości finansowych zabezpieczenia bieżących i przyszłych potrzeb Sił Zbrojnych RP. Wyniki pozwolą na wskazanie ponownego terminu uruchomienia postępowania, którego celem będzie pozyskanie okrętu ratowniczego. Dokładamy starań, aby uruchomienie postępowania było jak najszybciej możliwe poinformował w komunikacie rzecznik Inspektoratu Uzbrojenia.
Oficjalnie stwierdzono, że Ministerstwo Obrony Narodowej niezmiennie stoi na stanowisku, że w proces budowy nowego okrętu ratowniczego powinny zostać zaangażowane polskie podmioty przemysłowe i badawczo-naukowe posiadające wiedzę i doświadczenia w zakresie budowy platformy i integracji systemów okrętowych.
1 lipca 2020 roku praktycznie wychodzimy z NATO - mówi komandor Maksymilian Dura
Prototypowy okręt ratowniczy miał służyć do zabezpieczenia ratowniczego działalności szkoleniowej i operacyjnej sił własnych oraz sprzymierzonych (nawodnych, podwodnych i lotniczych), w tym udzielanie pomocy załodze uszkodzonego okrętu podwodnego (SUBSAR) oraz prowadzenie podwodnych prac awaryjno-ratowniczych.
Miejsca
Opinie (235) ponad 20 zablokowanych
-
2020-04-26 13:32
plaszcxak sie kompletnie rozwalcowal
- 17 2
-
2020-04-26 13:14
Niestety co raz wiecej ludzi zarzadzajacych w stoczniach
wie że statki buduje się z blachy okrętowej czyli takiej która pływa po wodzie,
widać to na przykładzie Nauty, Stoczni Wojennej, Gryfii w Szczecinie, ex Stoczni Gdynia; najgorzej jak zarządzają w firmach politycy a nie fachowcy.- 29 2
-
2020-04-26 13:09
Niech Becia do Nauty przyjedzie
Niech powie jak wyglądało w stoczni 5 lat temu i jak teraz po tylu latach rządów Sławomira,Krzysia i innych z Wawy
Niech powie tym stocznowcom co uczciwie pracują za marne pensje ,niech powie ich rodzinom ,że za chwilę na bruk ,niech powie ty setkom firm i podwykonawcom -gasimy światło wy nie macie nic a nam te pieniądze się należały.czy to jeszcze ta Polska co zkolan wstawała ,co była w tak kiepskim stanie .2015 rok zamówień pełno ,teraz wiatr hula , Odbudowa przemysłu Stoczniowego 9.0+ ,a może to Polska w ruinie.....- 45 3
-
2020-04-26 11:07
Kolejny sukces państwowego molocha stoczniowo-zbrojeniowego! (3)
Zgodnie z przepisami prawa zamówień publicznych żaden z członków konsorcjum nie może teraz stanąć do jakiegokolwiek publicznego przetargu organizowanego przez Inspektorat Uzbrojenia! Swoją drogą gratuluję odwagi szefostwu Inspektoratu. Przecież za takie kuku zrobione tej zbieraninie nieudaczników i pisowskiego dobrozmianu ktoś w PiSie mocno się wkurzy...
- 87 15
-
2020-04-26 11:50
wymienic dyrektorów (1)
kolego to Błaszczak i ska wkurzyli się.....NATO naciska a tu nici z okrętówe
- 16 1
-
2020-04-26 12:59
Brawo Kaśka
Dobrze gadasz
- 3 1
-
2020-04-26 11:39
Nie
Oni ratują gospodarkę bo ona wali i pali się, brak dopłat za susze dla rolników ( jeszcze nie wypłacili wszystko za zeszły rok a kase z uni wzieli ) 500+ ,i inne programy + na minusie tylko kasa na gorące stołki a o.Tadeusz i TVpalec
- 20 4
-
2020-04-26 12:39
przestańcie pisać bzdury
i dalej głosujdcie na ukochany pis
- 32 12
-
2020-04-26 11:36
Kierownictwo do wymiany
Calmowity brak kompetencji , spychotechnika ,wszech obecne trepostwo z PRL .
Byłem uczestnikiem prób Slazaka , wiem co mówię.
Jest tam niewielka grupa świetnych fachowców , trzeba ich ratować za wszelką cenę. Dokowników na bruk i to zaraz.- 34 2
-
2020-04-26 11:18
ta stocznia juz nie jest "w upadłości"?
zaorać, oddać we władanie portu handlowego - przynajmniej zarobi
- 22 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.