• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie pomiaru prędkości na obwodnicy

Michał Sielski
12 czerwca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Odcinkowy pomiar prędkości mógłby powstać w ciągu 1,5 roku, ale sfinansować go musiałby samorząd województwa, bo GITD nie ma na to pieniędzy. Odcinkowy pomiar prędkości mógłby powstać w ciągu 1,5 roku, ale sfinansować go musiałby samorząd województwa, bo GITD nie ma na to pieniędzy.

Denerwują cię niemal codzienne korki na obwodnicy spowodowane wypadkami i kolizjami? Myślisz, że częstsza obecność policji poskromiłaby zapędy niektórych kierowców? Nie licz na zamiany: na obwodnicy nie będzie więcej miejsc do stacjonarnej kontroli prędkości, bo uznano, że byłoby to niebezpieczne. Na odcinkowy pomiar prędkości CANARD nie ma natomiast pieniędzy.



Przestrzegasz limitów prędkości na obwodnicy Trójmiasta?

Według statystyk policji do najczęstszych przyczyn wypadków i kolizji na obwodnicy Trójmiasta należą: przekraczanie prędkości oraz zbyt małe odległości pomiędzy poprzedzającymi pojazdami. Z reguły oba warunki idą ze sobą w parze. Zresztą nie może być inaczej - na dwupasmowej drodze z bezkolizyjnymi wlotami jedyne zagrożenie mogą sobie stworzyć sami kierowcy. Zmarginalizowano już nawet problem zwierząt, którym kiedyś zdarzało się wychodzić na jezdnię, bo praktycznie cały las przy obwodnicy ogrodzony jest solidnym płotem.

Policjanci chcieli zatoczek, ale już nie chcą

Mimo tego praktycznie codziennie informujemy w naszym Raporcie o kolejnym korku na obwodnicy, który spowodowany został wypadkiem lub kolizją. Według danych policji do takich zdarzeń dochodzi nawet 5 razy dziennie. Każde z nich to wielokilometrowy korek, często w obu kierunkach.

Policjanci z Gdyni wpadli więc na pomysł, by Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybudowała na gdyńskim odcinku obwodnicy dwa dodatkowe miejsca, w których policjanci mogliby zatrzymywać kierowców zdecydowanie przekraczających prędkość. Ale nic z tego.

- Spotkaliśmy się i długo rozmawialiśmy o tym z przedstawicielami Komendy Wojewódzkiej Policji oraz komend w Gdańsku i Gdyni. Doszliśmy do wniosku, że przy tych prędkościach na obwodnicy byłoby to niebezpieczne zarówno dla policjantów, jak i innych uczestników ruchu. Radiowóz na drodze zawsze powoduje zainteresowanie, widać to choćby podczas wypadków, gdy korek robi się też na pasach w przeciwnym kierunku. Poza tym policjant wychodzący na drogę i zatrzymujący samochód jest późno dostrzegany, co byłoby dla niego bezpośrednim zagrożeniem - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora GDDKiA w Gdańsku.
Odcinkowy pomiar prędkości lada chwila

Odcinkowy Pomiar Prędkości powstaje w drodze na Hel, na wyjeździe z Redy. Zanim go jednak wprowadzono, zdążyło tam zginąć kilka osób, doszło też do niezliczonej liczby groźnych wypadków.
Dodaje także, że idealnym rozwiązaniem byłaby kontrola automatyczna, czyli odcinkowy pomiar prędkości, który z powodzeniem funkcjonuje już w wielu miejscach w Polsce, a pierwszy odcinek na Pomorzu właśnie powstaje w drodze na Hel, na wyjeździe z Redy. Zanim go jednak wprowadzono, zdążyło tam zginąć kilka osób, doszło też do niezliczonej liczby groźnych wypadków, kończących się dachowaniem i czołowymi zderzeniami.

W tym przypadku inicjatorem był jednak Samorząd Województwa Pomorskiego, który zobowiązał się do zaprojektowania i zbudowania urządzenia oraz całej infrastruktury niezbędnej do jego funkcjonowania, a także przekazania go do eksploatacji Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego. ITD pozostanie tylko włączyć go do krajowego systemu. Ma zacząć działać w najbliższych miesiącach.

Ale nie na obwodnicy

W przypadku obwodnicy, takiej determinacji samorządu jednak nie ma. Trudno więc oczekiwać, że w najbliższych latach coś się na tam zmieni. Bo CANARD, czyli jednostka wydzielona z Inspekcji Transportu Drogowego do obsługi odcinkowych pomiarów prędkości, ma ograniczony budżet.

- GITD zakończył montaż wszystkich przewidzianych do instalacji urządzeń do odcinkowego pomiaru średniej prędkości (29 urządzeń w skali całego kraju). Na obecną chwilę GITD nie dysponuje zatem ani dodatkowymi urządzeniami, ani też środkami na ich zakup. Ponadto, liczba pracowników w Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym nie pozwala obecnie na rozbudowę systemu - przyznaje rzecznik CANARD, Łukasz Majchrzak. - Jednocześnie, w przypadku podjęcia decyzji odnośnie rozwoju systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym (dyktowanej stanem bezpieczeństwa ruchu drogowego) oraz po ewentualnym uzyskaniu środków finansowych na ten cel, nie można wykluczyć instalacji dodatkowych urządzeń w kolejnych latach, w tym także na terenie woj. pomorskiego - dodaje.

Miejsca

Opinie (158) 3 zablokowane

  • ;)

    Obwodnica jest za mała w stosunku do ilości aut. Dlaczego nie pisze się o jej powiększeniu o trzeci pas na całej długości To na pewno by poprawiło bezpieczeństwo.

    • 7 0

  • A recepta jest prosta

    Podnieść kwoty mandatów dziesięciokrotnie. Stawiam mojego Golfa III, że propaganda działa i gdyby się ludzie dowiedzieli, że np "za spowodowanie wypadku kierowca został ukarany mandatem 5000 zł" to od razu by ludzie jeździli ostrożniej

    • 3 2

  • Korki (1)

    Korki na obwo są przez tych co jeżdżą 90/100 km/h cały czas dwoma pasami.. chcą się wlec to niech się wleką prawym a lewy niech zostawią do szybkich przejazdów. Jak ktoś nie umie odmierzyć odległości albo osoba przed nim panikuje i hamuje zamiast ustąpić i zjechać na prawy to później są dzwony. Najczęściej wypadki jak ktoś patrzy w lusterko a później wyjeżdża żeby 5km/h szybciej wyprzedzać .... blokowanko dwóch pasów powoduje to że co niektórzy latają między pasami a później o wypadek nie trudno.
    Obwo można lecieć i 200 cały czas ale wszystko w granicach rozsądku i bezpieczeństwa :)

    • 5 2

    • No dokladnie

      Jade codziennie 35km obwodnica tam i z powrotem i krew mnie zalewa .Gdzie ci debile robili prawko?Jeden stuka w komorke sms,drugi ledwo sie wleczd nos w szybe i trzesie gaciami,albo jeden drugiemu nagle zajezdza droge.K uwa ludzie nauczcie sie jezdzic a jak nie to na hulajnoge .

      • 2 0

  • Ludzie jezdza jak debile (2)

    Czemu korkuje sie obwodnica ?Jade obwodnjca do Gdanska ,w kierunku Gdyni co jakis kawalek stoi patrol,nie wiem na co czekaja . Przedemna jeden kretyn za drugim nagle zwalna do minimum i jedzie gapiac sie na przeciwny pas zamiast przed siebie .Korek zrobil sie momentalnie przez takich debili .Rzuc okiem i jedz dalej ,po cholere zwalniasz ?Kurde na obwodnicy jest zlot takich zarąbistych kietowcow co to kurde nie mysli ,nie ma wyobrazenia ze stwarza zagrozenie .Albo kretyn ktory jedzie dwoma pasami ,srodkiem ,stary grzyb z fajka w gebie i jedzie 50tka .Brak slow.Polowie zabrac prawko za brak mozgu.

    • 3 0

    • (1)

      Liczą na to, że zobaczą trupy. A korkuje się często nie tylko pas ze zdarzeniem, ale i ten drugi. Bo każdy musi popatrzeć :)

      • 0 0

      • Jaka prędkość?

        Dokładnie dzwony na obwodnicy są najczęściej wtedy, kiedy nawet na lewym pasie nikt nie osiąga tych 120, duży ruch i gapienie się wszędzie tylko nie na drogę, to jest przyczyna wypadków. Czasem mam wrażenie, że wystarczyłoby oddzielić czymś nieprzeziernym oba pasy i ilość wypadków spadłaby o 50%.

        • 2 0

  • Rozwiązaniem jest poszerzenie obwodnicy

    Stale jeżdżę obwodnicą i w ciągu dnia to masakra. Przy tak intensywnym ruchu dwa pasy nie wystarczają, to było dobre 20 lat temu. Konieczna jest budowa kolejnego pasa przynajmniej w niektórych miejscach na trasie od Gdyni do Gdańska. Jeśli w końcu zaczną Trasę Kaszubską wystarczy poszerzony odcinek do zjazdu na Karwiny.
    Tworzą urzędasy agencje kosmiczną z tłumem biurw zamiast brać się za rozwiązanie podstawowej komunikacji.

    • 3 1

  • bez sensu

    Obwodnica jest tak zapchana,że jakieś pomiary,to są wyrzucone pieniądze .

    • 2 0

  • na DW216 nie będzie pomiaru !!

    Redaktorzy trojmiasto.pl usilnie próbują wprowadzić czytelników w błąd, już chyba trzeci raz pisząc że przed wakacjami startuje odcinkowy pomiar prędkości na DW 216 odcinek Reda- Rekowo Górne.
    Otóż, w tej chwili prowadzone prace polegają TYLKO na likwidacji dodatkowego pasa ruchu w kierunku Pucka i zmianie organizacji ruchu. Odcinkowy pomiar prędkości będzie, ale dopiero pod koniec roku, jak wszystko dobrze pójdzie.

    Wystarczyło zajrzeć na stronę zarządcy drogi, albo do niego zadzwonić i wszystko byłoby jasne, ale po co, skoro można samemu tworzyć bardziej kontrowersyjne newsy ...

    • 2 0

  • Ech...

    Ja się w 100% zgadzam. Jak widzę jak leśne dziady i śpiące królewny reagują na fotoradar, nawet nie wiedząc jakie jest ograniczenie prędkości, to oczami wyobraźni widzę jakby to wyglądało na obwodnicy.
    Jest kilka grup najbardziej wypadkogennych: zderzakowcy, gapie, panikarze (wyjątkowo niebezpieczni, kopią hamulec do deski jak widzą korek kilometr przed sobą), ślepe dziadki nieużywające lusterek przy wyprzedzaniu plus paru frustratów.
    Prędkość na obwodnicy zabija, ale nie to powoduje wypadki dnia powszedniego w godzinach szczytu, bo do nadmiernej nikt nawet się nie da rady rozpędzić. Najczęściej wypadki powstają wskutek nieuwagi, za pisanie sms-ów na obwodnicy powinni ucinać rękę, a za zwalnianie do absurdalnych prędkości żeby pogapić się na trupy wydłubywać oczy (Hammurabi approve).

    A realistycznie to dopiero obwodnica metropolitalna coś zmieni, za dużo blachy na m2, marna szansa, że nic się nie stuknie.

    • 5 2

  • Rozgraniczyć pasy tak, aby nie było widać co się dzieje na pasie w przeciwnym kierunku. (2)

    Należy posadzić krzaki lub postawić ekrany tak, aby nie było widać co się dzieje na pasie w przeciwnym kierunku. Nie będzie nic widać to i nie będzie gapiów, którzy tworzą korki

    • 12 0

    • Je.. Obserwatorzy Kolizji i Wypadków...

      po 1.000 PLN mandatu za tamowanie ruchu i bylby tez spokoj.

      • 2 0

    • czasem lepsza fota wyjdzie z drugiej strony

      poza tym jak się zapomni świateł to ci z naprzeciwka poświecą

      • 0 0

  • Tylko progi zwalniajace mogą poprawić sytuację

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane