• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie pomiaru prędkości na obwodnicy

Michał Sielski
12 czerwca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Odcinkowy pomiar prędkości mógłby powstać w ciągu 1,5 roku, ale sfinansować go musiałby samorząd województwa, bo GITD nie ma na to pieniędzy. Odcinkowy pomiar prędkości mógłby powstać w ciągu 1,5 roku, ale sfinansować go musiałby samorząd województwa, bo GITD nie ma na to pieniędzy.

Denerwują cię niemal codzienne korki na obwodnicy spowodowane wypadkami i kolizjami? Myślisz, że częstsza obecność policji poskromiłaby zapędy niektórych kierowców? Nie licz na zamiany: na obwodnicy nie będzie więcej miejsc do stacjonarnej kontroli prędkości, bo uznano, że byłoby to niebezpieczne. Na odcinkowy pomiar prędkości CANARD nie ma natomiast pieniędzy.



Przestrzegasz limitów prędkości na obwodnicy Trójmiasta?

Według statystyk policji do najczęstszych przyczyn wypadków i kolizji na obwodnicy Trójmiasta należą: przekraczanie prędkości oraz zbyt małe odległości pomiędzy poprzedzającymi pojazdami. Z reguły oba warunki idą ze sobą w parze. Zresztą nie może być inaczej - na dwupasmowej drodze z bezkolizyjnymi wlotami jedyne zagrożenie mogą sobie stworzyć sami kierowcy. Zmarginalizowano już nawet problem zwierząt, którym kiedyś zdarzało się wychodzić na jezdnię, bo praktycznie cały las przy obwodnicy ogrodzony jest solidnym płotem.

Policjanci chcieli zatoczek, ale już nie chcą

Mimo tego praktycznie codziennie informujemy w naszym Raporcie o kolejnym korku na obwodnicy, który spowodowany został wypadkiem lub kolizją. Według danych policji do takich zdarzeń dochodzi nawet 5 razy dziennie. Każde z nich to wielokilometrowy korek, często w obu kierunkach.

Policjanci z Gdyni wpadli więc na pomysł, by Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybudowała na gdyńskim odcinku obwodnicy dwa dodatkowe miejsca, w których policjanci mogliby zatrzymywać kierowców zdecydowanie przekraczających prędkość. Ale nic z tego.

- Spotkaliśmy się i długo rozmawialiśmy o tym z przedstawicielami Komendy Wojewódzkiej Policji oraz komend w Gdańsku i Gdyni. Doszliśmy do wniosku, że przy tych prędkościach na obwodnicy byłoby to niebezpieczne zarówno dla policjantów, jak i innych uczestników ruchu. Radiowóz na drodze zawsze powoduje zainteresowanie, widać to choćby podczas wypadków, gdy korek robi się też na pasach w przeciwnym kierunku. Poza tym policjant wychodzący na drogę i zatrzymujący samochód jest późno dostrzegany, co byłoby dla niego bezpośrednim zagrożeniem - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora GDDKiA w Gdańsku.
Odcinkowy pomiar prędkości lada chwila

Odcinkowy Pomiar Prędkości powstaje w drodze na Hel, na wyjeździe z Redy. Zanim go jednak wprowadzono, zdążyło tam zginąć kilka osób, doszło też do niezliczonej liczby groźnych wypadków.
Dodaje także, że idealnym rozwiązaniem byłaby kontrola automatyczna, czyli odcinkowy pomiar prędkości, który z powodzeniem funkcjonuje już w wielu miejscach w Polsce, a pierwszy odcinek na Pomorzu właśnie powstaje w drodze na Hel, na wyjeździe z Redy. Zanim go jednak wprowadzono, zdążyło tam zginąć kilka osób, doszło też do niezliczonej liczby groźnych wypadków, kończących się dachowaniem i czołowymi zderzeniami.

W tym przypadku inicjatorem był jednak Samorząd Województwa Pomorskiego, który zobowiązał się do zaprojektowania i zbudowania urządzenia oraz całej infrastruktury niezbędnej do jego funkcjonowania, a także przekazania go do eksploatacji Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego. ITD pozostanie tylko włączyć go do krajowego systemu. Ma zacząć działać w najbliższych miesiącach.

Ale nie na obwodnicy

W przypadku obwodnicy, takiej determinacji samorządu jednak nie ma. Trudno więc oczekiwać, że w najbliższych latach coś się na tam zmieni. Bo CANARD, czyli jednostka wydzielona z Inspekcji Transportu Drogowego do obsługi odcinkowych pomiarów prędkości, ma ograniczony budżet.

- GITD zakończył montaż wszystkich przewidzianych do instalacji urządzeń do odcinkowego pomiaru średniej prędkości (29 urządzeń w skali całego kraju). Na obecną chwilę GITD nie dysponuje zatem ani dodatkowymi urządzeniami, ani też środkami na ich zakup. Ponadto, liczba pracowników w Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym nie pozwala obecnie na rozbudowę systemu - przyznaje rzecznik CANARD, Łukasz Majchrzak. - Jednocześnie, w przypadku podjęcia decyzji odnośnie rozwoju systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym (dyktowanej stanem bezpieczeństwa ruchu drogowego) oraz po ewentualnym uzyskaniu środków finansowych na ten cel, nie można wykluczyć instalacji dodatkowych urządzeń w kolejnych latach, w tym także na terenie woj. pomorskiego - dodaje.

Miejsca

Opinie (158) 3 zablokowane

  • Sami mistrzowie kierownicy (1)

    Jak zwykle pod tego typu artykułem są wypowiedzi samych mistrzów kierownicy. Wszyscy inni to patałachy co nie umieją jeździć. Norma. Ale przestrzegać przepisów mistrzowie nie potrafią. Ja jadę 110, czyli w Gdyni juz przekraczam, ale po lewym pasie ci mistrzowie zapie$@%^&ją po 140-150 siedząc sobie na zderzakach, chwila nieuwagi i od razu jest kilka w wypadku, bo mistrzowie nie wiedzą albo nie chcą pamiętać jak zależy droga hamowania od prędkości

    • 7 1

    • Skoro ktoś ma przed sobą pustą drogę to normalne, że jedzie szybciej.

      A że nagle jakiś osioł wyjedzie mu prosto pod maskę to czyja wina? Kto stworzył tak krótką drogę hamowania? Kto nie ocenił odległości? Widzisz, kto tu jest patałachem?

      • 0 0

  • zdjęli pomiary bo to już ponad siły macierewicza i ziobry..

    dajmy im odpocząć.

    • 1 1

  • prędkość podróżna na obwodnicy to 140-150km/h

    • 5 2

  • Dlaczego nie polatają na Obwodnicy nieoznakowan patrole z radarami?

    Byłby spokój. Ale rozumiem.."drogówka" nie ma kasy i lepiej w krzakach się pochować z laserami. Za robotę!! Szczegolnie, że w sezonie dzieja sie na Obwodnicy cuda!!

    • 5 0

  • uregulować prawnie odstęp pomiędzy jadacymi

    Autami oraz wprowadzić fotorady odległościowe, tak u zachodnich sąsiadów + wysoki mandat. Zdecydowana większość wypadków jest przez jazdę "na zderzaku".

    • 2 1

  • Prawie codziennie pomykam Obwodnicą.

    Na gdyńskim odcinku ograniczenie do 100 km/h. Na prawym pasie TIR za TIREM, ja jadę te 120, a na plecach siedzi już jakiś łoś i mruga światłami, abym zjechał! Między TIRy? Chcesz poszarżować - jedź na A1. Inny problem to wspomniani w komentarzach oglądacze: kolizja w stronę Gdyni, a w stronę Gdańska ludziska zwalniają, bo każdy chce zobaczyć, albo fotkę pstryknąć. I zaraz bum! Nie ma praktycznie dnia bez kolizji czy wypadku. Dodatkowo ci wjeżdżający na Obwodnicę: zamiast się rozpędzić i płynnie włączyć do ruchu - praktycznie stają na zjazdach. Jestem za fotoradarami czy odcinkowym pomiarem prędkości.

    • 2 3

  • Prędkość nie na tu nic do rzeczy

    Tylko pijusy i nieudolni kierowcy

    • 2 1

  • Bardzo dziwne decyzja (1)

    Na obwodnicy są już bramy viatolla, wystarczy dołożyć tam po kamerze rozpoznającej tablice rejestracyjne i walić mandaty z górnych widełek dla każdego kto przekroczy obowiązujące 100km/h.

    Zresztą to 100km/h to jest już dużo za dużo.
    To już nie jest ekspresówka-obwodnica którą była 20 lat temu, to teraz oś drogowa łącząca dzielnice trójmiasta.
    Prędkość powinna zostać obniżona do 70-80km/h, a w zamian dodane więcej zjazdów. Ograniczyłoby to również hałas i poziom zanieczyszczeń.

    • 3 6

    • kup sobie rower, bo samochód to ewidentnie nie jest rzecz dla ciebie

      • 0 1

  • Obwodnica (1)

    Obwodnica w aktualnym kształcie to droga lat 70 ub. wieku. Przestarzała i nie spełniająca obecnych wymogów. Aktualnie istnieje potrzeba jeszcze jednego pasa ruchu z każdej ze stron. Wszystkie inne ulepszenia to tylko pół-środki.

    • 7 1

    • Zgadzam sie... 3 pasy w kazda str. a na najbardziej obciazanych odcinkach po 4 i pozadne zjazdy a nie takie P********ki jak zjazd z s6 na s7, dlaczego nie moze plynnie dwupasmowka spinac sie z dwupasmowka dwoma pasami...!?!?!? Albo ten chory zjazd przed bamkami A1, chyba tez projekt lat 70tych., a tu laczymy eSke z eSka i heblujemy wszystkich na rogalu do 40-50km/h. Moja skromna sugestia cala obwodnica w takiej postaci jak odcinek miedzy karczemkami a maratnia :D

      • 1 0

  • i git

    niepotrzebny pomiar, tylko zwiększenie do 130km/h, oraz ograniczenie minimalnej do 100. Będzie się jechało płynnie.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane