• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Olchowa skończona, ale nadal nieoddana do użytku

Ewelina Oleksy
20 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (68)
Po wielu miesiącach opóźnienia zakończyła się budowa Nowej Olchowej. Po wielu miesiącach opóźnienia zakończyła się budowa Nowej Olchowej.

Po wielu zapowiedziach i przesuwaniu kolejnych terminów wreszcie zakończono budowę ul. Nowej OlchowejMapka. To skrót łączący ul. CedrowąMapkaul. KartuskąMapka, na który od lat czekają mieszkańcy południa Gdańska. Nie oznacza to jednak, że można już nim jeździć. Konkretnego terminu, kiedy będzie można to zrobić, urzędnicy wciąż nie podają.



Będziesz korzystać z Nowej Olchowej?

Prace przy budowie 462-metrowej Nowej Olchowej miały trwać 7 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą, tymczasem trwały 17 miesięcy. Ale - jak informuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska - już bardziej się nie przedłużą.

Odbiór techniczny do końca tygodnia



- Prace na budowie Nowej Olchowej już się zakończyły. Do końca tego tygodnia zostanie przeprowadzony odbiór techniczny inwestycji, który pozwoli rozpocząć procedury związane z uzyskaniem tzw. pozwolenia na użytkowanie. Dokument ten jest standardowo pozyskiwany, gdy powstaje nowy układ drogowy - mówi Aneta Niezgoda z DRMG.
Kalendarium budowy Nowej Olchowej:

- W trakcie prowadzonych robót okazało się, że konieczne jest przeprojektowanie zabezpieczenia skarpy i wykonanie muru oporowego w innej technologii, niż początkowo zakładano. Stąd powstało opóźnienie w realizacji tego projektu - tłumaczy Niezgoda.

Kiedy będzie można jeździć Nową Olchową?



Zakończenie budowy Nowej Olchowej nie oznacza, że można nią już jeździć. Kiedy więc nastąpi oddanie drogi do użytku? Konkretny termin nie pada.

- Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie będziemy o tym informowali komunikatem - mówi tylko Niezgoda.
Autobusy wkrótce pojadą przez Nową Piotrkowską Autobusy wkrótce pojadą przez Nową Piotrkowską

Miejski portal podał, że "kierowcy będą mogli skorzystać z nowego połączenia drogowego już w przyszłym roku". Tu też jednak nie padła konkretna data.

Budowa Nowej Olchowej jest realizowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego ze środków Gminy Miasta Gdańska i spółki "Cedrowa" Sp. z o.o. Wykonawcą jest firma Kruszywo. Koszt budowy to ok. 6 mln zł.

Miejsca

Opinie (68) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (2)

    Nie bardzo widzę w tej ulicy jakiś pożytek... można bez problemu wyjechać Cedrową na Kartuską... jak dla mnie niepotrzebnie wydane pieniądze!

    • 7 16

    • Właśnie nie można bez problemu, bo problem jest bardzo duży, cedrowa na końcowym odcinku jest zdecydowanie za wąska

      a chodniki tam w pewnym momencie nie istnieją

      • 0 0

    • to może zlikwidować ulicę przy twoim domu, też pewno jest bez sensu

      • 4 3

  • Jaka w ogóle będzie nazwa tej ulicy? (7)

    Raczej nie Nowa Olchowa.
    Powinna być, zgodnie z zasadą, od jakiegoś drzewa, ale trzeba spojrzeć czy czasem ktoś ostatnio nie zmarł, bo może dostać nazwę od nazwiska świeżego nieboszczyka (casus Mariana Kołodzieja w pobliżu Warszawskiej Piotrkowskiej, Białostockiej, Przemyskiej, Ostrołęckiej, Częstochowskiej itd. - pasuje jak świni siodło).

    • 24 5

    • cześć sąsiedzie (1)

      • 2 0

      • Hej! :)

        • 0 0

    • Kaczaffiego

      Dawna Dąbrowszczaków, nowa nazwa jak świni siodło

      • 6 3

    • Nieboszczykowa

      • 2 1

    • (1)

      ujowa

      • 0 1

      • Tujowa ;-)

        • 7 0

    • do połowy nowa droga jest migdałową

      więc pewnie nowy odcinek też tak przemianowany zostanie

      • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    Tyle planow, tyle dokumentow (5)

    dotyczących projektowania nowych dróg według standardu gdańskich ulic a rzeczywistość swoje: wąski chodnik, milion barierek, brak drogi rowerowej, kreta strona ulica, brak zieleni, brak lewoskretow, brak świateł na skrzyżowaniu z kartuska... dramat

    • 69 5

    • Akurat barierki głupie nie są, one mają służyć jako poręcz dla osób starszych lub w wypadku oblodzenia.

      • 0 0

    • Rozumiem zbużyć kilka budynków, bo droga zbyt stroma (2)

      Nie ma miejsca na szerszy chodnik i drogę rowerową to można też wyburzyć kilka budynków. Wybór był jeden, albo powstanie węższa droga i węższy chodnik, albo w ogóle. Nie ma i nie będzie zgody na przejście przez 2 działki, ani właściciele ich nie odsprzedadzą, stąd też nie ma takiej możliwości aby tam zaprojektować drogi rowerowej. Lewoskręt na kartuskiej w tym miejscu też nie postanie, bo jest tam za wąsko. Przebieg miał być inny, ale nikt nie będzie oddawał swej działki, bo ktoś chce drogę, więc mamy co mamy.

      • 2 7

      • Ciekawe dlaczego w Gdansku nigdy sie nie da i powstaje takie kuriozum, a w innych miastach się da.
        Inna sprawa - mozna bylo zrobic jeden pas dla samochodow i ruch okrężny, wtedy było by miejsce na szerszy chodnik i DDR

        • 2 1

      • Nikt nie będzie oddawał swojej działki

        za darmo a my nie zapłacimy tyle ile jest ona warta. Dlatego mamy co mamy.

        • 2 2

    • No, czyli zgadza się w 100% - wszystko zgodne z gdańskimi standardami. A że standardy niskich lotów, oj ups

      • 9 1

  • Dla rowerow jak zwykle nic..... anty rowerowy gdansk (8)

    za to barierkoza w pełni i jaka pokrzywiona

    • 9 18

    • Raczej na szczęście nic. (4)

      I piszę to jako rowerzysta. Wydzielone drogi rowerowe powinny powstawać tylko przy głównych drogach przelotowych. Po drogach osiedlowych rowerem najwygodniej i najbezpieczniej jedzie się jezdnią. Tam pewnie i tak będzie strefa 30 więc rowerzyści kierowcom przeszkadzać nie będą, no przynajmniej tym jadącym przepisowo.

      • 3 1

      • (2)

        Bo patrzysz tylko na siebie i do tego brakuje Ci wyobraźni, po za tym to nie jest lokalna uliczka, a będzie przelotówka. Na prawdę myślisz że dobrym rozwiązaniem jest tam jazda pod górę jezdnią ? a za tobą sznur pojazdów i autobus ? Do tego nie każdy ma taką super kondycje, inni ludzie mają nie jeździć na rowerach ? Do tego z jest ciasno a po bokach masz barierki, potencjalny wypadek może być straszny.

        • 2 2

        • Człowieku, jaki wypadek? (1)

          Ta ulica będzie bezpieczna dla rowerów, dużo bardziej niż na przykład droga rowerowa na Hallera z licznymi przejazdami przez jezdnię pozbawionymi widoczności. Tak, jazda jezdnią rowerem jest dobrym rozwiązaniem w każdych warunkach z wyjątkiem największych tras przelotowych gdzie jest wąsko i nagminnie przekraczane jest 50 km/h. Większość potrąceń rowerzystów powodowanych przez kierowców ma miejsce w przypadku rowerzystów jadących drogą rowerową gdy ta przecina trasę samochodu, rowery na jezdni są bezpieczne bo są świetnie widoczne. A co do stromego podjazdu to sprawa jest kompletnie jasna, kto nie ma kondycji to i tak rower wprowadza chodnikiem i wsiada na niego na górze.

          • 0 1

          • bzdury pleciesz, ma tam iść chodnikiem ? zobacz na zdjęcia pieszy ledwo się przeciśnie. Do czasu aż będzie taka durna mentalność jak Twoja rower będzie środkiem transportu niszowym, a chodzi o to żeby był powszechnym. Kompletnie nie zgadzam się z tezą dotyczącą bezpieczeństwa. Tam nie będzie bezepiecznie. Wywalisz się na barierki i połamiesz kręgosłup jak ktoś cię mnie na gazetę (oby nie), bo będziesz jechał pod górę 10-15km/h i tak to jest trasa przelotowa i tak ludzie będą łamać organiczenie prędkości.

            • 0 0

      • Hahaha zobaczymy w praktyce

        Nachylenie terenu z 10% i ogon gazujacych mieszkańców okolicznych faweli.

        • 4 2

    • juz przesadzasz z tymi rowerami - możesz jeździć jezdnią

      • 3 4

    • Nie rozumiem po co te standardy gdanskich ulic (1)

      Skoro i tak robią jak wcześniej,bez roślin, bez drog dla rowerów, z wąskimi chodnikami, kreta ulica, bez pasów do skrętu w lewo ... slabo

      • 5 0

      • dokładnie, wygląda to jak tor na bolidy z tymi zakrętami i barierkami, kuriozalnie

        • 3 0

  • Dlaczego barierki przy ulicy są tak pochylone?

    Nowa moda?

    • 0 0

  • Z 7 mcy

    zrobiło się 17? Czemu mnie to nie dziwi?

    • 0 0

  • Droga-symbol. 462 metry jezdni po 10 latach (1)

    Ile hektarow gruntu, należącego do obywateli, miasto sprzedalo w tym czasie deweloperom? Samorząd nie ma najmniejszego szacunku dla mieszkancow, a widok Dulkiewicz owinietej tęczową szarfą, w trakcie kiedy mieszkańcy codziennie tracą 2h zycia w korkach jest tragiczny.
    Ale czego spodziewac sie po neokomunistach z ratusza. Majatek jest partyjny.

    • 3 0

    • i tak lepsze to niż lewicowi katolicy zamordyści, problemem jest brak wyboru

      • 0 0

  • jak już dojedzie się do Kartuskiej to szanowne towarzystwo z południa (1)

    swoimi kopciuchami na Morene wjedzie w ten żałosny dolny odcinek starej Myśliwskiej, który jest jeszcze węższy od Cedrowej. Nie rozumiem tych planów drogowych tak jakoś od czapy to!

    • 5 1

    • Z pięknej drogi na wprost w strefę zamieszkania

      wątpię, że będzie hamowanko. Czekamy na następną ofiarę jak na Wiezyckiej

      • 1 0

  • (1)

    Pół kilometra w półtora roku,mistrzowie świata.Ole.

    • 17 1

    • 17 miesiecy

      a nie 0.5 roku

      • 1 0

  • Przypominam: to miasto zostało powołane do życia by pełnić, koniec końców, ważne,

    Wręcz strategiczne rolę w rodzącej się Polsce. Od razu stawiano tu na bezpieczeństwo, ale potem już na rozwój, elegancję, użyteczność, chwałę Pana i Najjaśniejszej Rzeczypospolitej. Dzisiaj sukcesem jest: sprzedaż, w sposób, ehhhh...nieoptymalne wybudowanego, centrum handlowego. Miasto po prostu będzie musiało dowiedzieć się, gdzie wysyłać zapytania w sprawie Kunsztu, który już, bowiem, obrósł legendą, pod nowy adres będzie ewentualnie można wysyłać zapytania. Jprdl, niech ktoś pogoni tych "wizjonerów" od zarządzania miastem.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane