- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (178 opinii)
- 2 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (216 opinii)
- 3 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (61 opinii)
- 4 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (106 opinii)
- 5 Nocna komunikacja do poprawki (252 opinie)
- 6 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (460 opinii)
Nowa Olchowa skończona, ale nadal nieoddana do użytku
Po wielu zapowiedziach i przesuwaniu kolejnych terminów wreszcie zakończono budowę ul. Nowej Olchowej. To skrót łączący ul. Cedrową z ul. Kartuską, na który od lat czekają mieszkańcy południa Gdańska. Nie oznacza to jednak, że można już nim jeździć. Konkretnego terminu, kiedy będzie można to zrobić, urzędnicy wciąż nie podają.
Odbiór techniczny do końca tygodnia
- Prace na budowie Nowej Olchowej już się zakończyły. Do końca tego tygodnia zostanie przeprowadzony odbiór techniczny inwestycji, który pozwoli rozpocząć procedury związane z uzyskaniem tzw. pozwolenia na użytkowanie. Dokument ten jest standardowo pozyskiwany, gdy powstaje nowy układ drogowy - mówi Aneta Niezgoda z DRMG.
- Pierwotnie Nowa Olchowa miała powstać już w 2018 r. Nie udało się z powodu sprzeciwu dwóch właścicieli okolicznych działek, którzy nie chcieli ich czasowo użyczyć na czas prowadzenia budowy.
- Później miasto informowało, że droga powstanie do 2020 r. Także się nie udało.
- Przetarg na budowę ogłoszono dopiero w kwietniu 2021 r.
- Budowa Nowej Olchowej rozpoczęła się oficjalnie we wrześniu 2021 r. W listopadzie 2021 r. prowadzono tam już prace ziemne.
- Jak informowała Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, prace przy budowie Nowej Olchowej miały potrwać 7 miesięcy od daty podpisania umowy, czyli zakończyć się do końca marca 2022 r.
- W marcu 2022 r. poinformowano, że budowa jest przedłużona do końca maja 2022 r. z powodu "niesprzyjających warunków atmosferycznych".
- Następnie termin zakończenia przesunięto na sierpień 2022 r., ale go nie dotrzymano.
- We wrześniu urzędnicy podawali kolejny termin zakończenia prac - listopad 2022 r. Tego terminu też nie dotrzymano
- W trakcie prowadzonych robót okazało się, że konieczne jest przeprojektowanie zabezpieczenia skarpy i wykonanie muru oporowego w innej technologii, niż początkowo zakładano. Stąd powstało opóźnienie w realizacji tego projektu - tłumaczy Niezgoda.
Kiedy będzie można jeździć Nową Olchową?
Zakończenie budowy Nowej Olchowej nie oznacza, że można nią już jeździć. Kiedy więc nastąpi oddanie drogi do użytku? Konkretny termin nie pada.
- Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie będziemy o tym informowali komunikatem - mówi tylko Niezgoda.
Autobusy wkrótce pojadą przez Nową Piotrkowską
Miejski portal podał, że "kierowcy będą mogli skorzystać z nowego połączenia drogowego już w przyszłym roku". Tu też jednak nie padła konkretna data.
Budowa Nowej Olchowej jest realizowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego ze środków Gminy Miasta Gdańska i spółki "Cedrowa" Sp. z o.o. Wykonawcą jest firma Kruszywo. Koszt budowy to ok. 6 mln zł.
Miejsca
Opinie (68) 6 zablokowanych
-
2022-12-20 16:41
(1)
Pół kilometra w półtora roku,mistrzowie świata.Ole.
- 17 1
-
2022-12-21 07:43
17 miesiecy
a nie 0.5 roku
- 1 0
-
2022-12-20 16:48
Pisowska Kaszubska opoznoona poltora roku i dalej bedzie tylko przejezdnosc..
- 3 2
-
2022-12-20 17:14
Haha przecież to Kruszywo (1)
to są ludzie byłego niesławnego Wakoz'u więc wszystko jasne...
- 7 1
-
2022-12-20 17:36
A do kompletu DRMG
I jest dramat
- 3 0
-
2022-12-20 17:18
Niezłe nachylenie
Już oczyma wyobraźni dostrzegam pierwsze auto wbite w te barierki.
- 9 1
-
2022-12-20 17:22
(2)
A kiedy Nowa Świętokrzyska?
- 8 5
-
2022-12-20 17:44
Wedlug ostatnich deklaracji
Nowa Świętokrzyska na odcinku od pętli do ulicy Kampinowskiej - przetarg w 2023 r.
Na odcinku od Kampinowskiej do Kowal dopiero po powstaniu PKM Południe czyli w okolicach 2030 r.- 3 0
-
2022-12-20 20:21
W 2025 roku
- 1 0
-
2022-12-20 17:22
Widze ze szwagier produkujacy barierki zadowolony
- 12 1
-
2022-12-20 17:28
Zaorać i zrobić park dla ludzi
- 1 3
-
2022-12-20 17:46
Opinia wyróżniona
Tyle planow, tyle dokumentow (5)
dotyczących projektowania nowych dróg według standardu gdańskich ulic a rzeczywistość swoje: wąski chodnik, milion barierek, brak drogi rowerowej, kreta strona ulica, brak zieleni, brak lewoskretow, brak świateł na skrzyżowaniu z kartuska... dramat
- 69 5
-
2022-12-21 00:53
No, czyli zgadza się w 100% - wszystko zgodne z gdańskimi standardami. A że standardy niskich lotów, oj ups
- 9 1
-
2022-12-21 01:41
Rozumiem zbużyć kilka budynków, bo droga zbyt stroma (2)
Nie ma miejsca na szerszy chodnik i drogę rowerową to można też wyburzyć kilka budynków. Wybór był jeden, albo powstanie węższa droga i węższy chodnik, albo w ogóle. Nie ma i nie będzie zgody na przejście przez 2 działki, ani właściciele ich nie odsprzedadzą, stąd też nie ma takiej możliwości aby tam zaprojektować drogi rowerowej. Lewoskręt na kartuskiej w tym miejscu też nie postanie, bo jest tam za wąsko. Przebieg miał być inny, ale nikt nie będzie oddawał swej działki, bo ktoś chce drogę, więc mamy co mamy.
- 2 7
-
2022-12-21 05:06
Nikt nie będzie oddawał swojej działki
za darmo a my nie zapłacimy tyle ile jest ona warta. Dlatego mamy co mamy.
- 2 2
-
2022-12-21 09:26
Ciekawe dlaczego w Gdansku nigdy sie nie da i powstaje takie kuriozum, a w innych miastach się da.
Inna sprawa - mozna bylo zrobic jeden pas dla samochodow i ruch okrężny, wtedy było by miejsce na szerszy chodnik i DDR- 2 1
-
2022-12-21 14:05
Akurat barierki głupie nie są, one mają służyć jako poręcz dla osób starszych lub w wypadku oblodzenia.
- 0 0
-
2022-12-20 17:48
A kiedy w końcu oddadzą przedłużenie Piotrkowskiej?
Budują ten głupi łącznik juz prawie rok i dalej końca nie widać...
- 11 1
-
2022-12-20 18:18
Kolejna droga zaprojektowana tak, żeby nikt poza kierowcami nie mógł albo nie chciał z niej korzystac
Antymiejski rak
- 7 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.