• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Słowackiego: z dodatkowym zjazdem, czy bez?

Michał Stąporek
13 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Proponowany przebieg Nowej Słowackiego na wysokości opisywanego zjazdu w ul. Zabytkową i Partyzantów Proponowany przebieg Nowej Słowackiego na wysokości opisywanego zjazdu w ul. Zabytkową i Partyzantów

Czy drogowcy popełnili błąd nie projektując dodatkowego pasa do zjazdu z ul. Nowej Słowackiego? Projektant broni się przed zarzutami. Co ciekawe jego racji broni także konkurencja. Inwestor się zastanawia.



Prawoskręty w Zabykową i Partyzantów - nie ma ich w projekcie. Czy mimo to powinny powstać? Prawoskręty w Zabykową i Partyzantów - nie ma ich w projekcie. Czy mimo to powinny powstać?
Dyskusję o prawoskręcie z Nowej Słowackiego w ul. Zabytkową, którego brak może zatamować ruch na nowo projektowanej arterii rozpoczęła Gazeta Wyborcza.

- To jakaś bzdura. Brak prawoskrętu zawsze kończy się blokowaniem i utrudnianiem przejazdu na prawym pasie do jazdy prosto - mówił cytowany na łamach gazety Zbigniew Pałka, inżynier i kierowca mieszkający na Niedźwiedniku.

Faktycznie, brak prawoskrętu na najważniejszych ze skrzyżowań na tym odcinku Nowej Słowackiego może dziwić. Czy jego brak nie zablokuje tego skrzyżowania w godzinach szczytu?

- To nie jest tak, że nie wpadliśmy na to, by zaprojektować tam prawoskręt - przekonuje Jan Kosiedowski, dyrektor Biura Projektów Budownictwa Komunalnego, które kończy już projekt Nowej Słowackiego. - Ale przypomnę, że droga powstaje w pasie wskazanym w planie zagospodarowania przestrzennego. Tymczasem działka, na której miałby powstać dodatkowy pas ruchu należy do firmy Transprojekt. Owszem, to firma konkurencyjna do naszej, ale to jeszcze nie powód, by zabierać im teren niezbędny do funkcjonowania. Choć i tak część działki im zajęliśmy, ale tego nie udało się uniknąć.

Andrzej Luty, kierownik pracowni drogowej w Transprojekcie Gdańskim: - Ul. Zabytkowa łączy Słowackiego z obszarem zamkniętym. Tą trasą nie przebiega żaden ruch tranzytowy i nigdy nie będzie się odbywał. Patrzę na nią codziennie z okien mojego biura i uważam, że to skrzyżowanie nie wymaga prawoskrętu.

Szef BPBK wylicza kolejne argumenty przeciwko prawoskrętowi: zaraz za zjazdem w Zabytkową będzie zjazd w ul. Partyzantów. Na tym krótkim odcinku samochody chcące skręcić w Partyzantów a jadące pasem drugim od prawej musiałyby zmienić pas ruchu. - To mogłoby zagrozić bezpieczeństwu w tym miejscu - argumentuje Kosiedowski.

Jego zdaniem auta skręcające w Zabytkową nie będą tamować ruchu na Nowej Słowackiego ponieważ na przejściu dla pieszych na Zabytkowej nie będzie dużego ruchu. Poza tym przejście jest nieco oddalone od skrzyżowania, więc za zakrętem powstanie azyl dla auta, które akurat przepuszczałoby pieszych.

Dokumentacja Nowej Słowackiego niebawem trafi do miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012, które będzie inwestorem tej rozbudowy. O opinię poprosiliśmy jej szefa, Romualda Nietupskiego.

- Nie analizowaliśmy jeszcze tego projektu na poziomie takich szczegółów, ale generalnie uważam, że zawsze lepiej mieć prawoskręt, niż go nie mieć - zauważa Romuald Nietupski. - Jeszcze w ZDiZ-ecie wielokrotnie udało nam się odkorkować różnie miejsca w Gdańsku poprzez dobudowę prawo- i lewoskrętów. Oczywiście, można to zrobić w dowolnym momencie, ale wychodzi to zwykle znacznie drożej.

Opinie (215) ponad 10 zablokowanych

  • Ech ten Gdańsk i jego arterie...

    Przecież z rysunku widać, że ta cała Nowa Słowackiego będzie miała miejscami tylko JEDEN pas to jazdy prosto. Niech ktoś skręci w tę Zabytkową, będzie puszczał pieszych i zatamuje ruch na pasie prawym i korek się zrobi jak na Starej Słowackiego :))

    Nietupski ma racje - prawoskręty usprawniają ruch i są mniej kolizjogenne!! to przecież oczywista oczywistość!!

    Skoro nie możecie wykupić gruntu to napiszcie, nie mamy kasy, albo nie mamy miejsca, a nie farmozon wstawiacie, że tak lepiej!!
    co za żenada kolejna!!

    • 1 1

  • Dziennikarzom GW nie zależy na mieście, ale na tanim rozgłosie

    Temat na czasie, więc mizerni dziennikarze szczują.
    Skupmy się na samym projekcie, który jest dobry i dobrze byłoby gdyby powstał. Trzymam kciuki i życzę powodzenia.

    • 0 0

  • budować perspektywicznie

    jeżeli właściciel działki nie robi problemów to wykorzystujmy unijne fundusze tak, aby myśleć przyszłościowo.
    Niemcy wybudowali autostrady nie sądząc zapewne, że aż tyle aut będzie się poruszało obecnie, a jednak...

    • 1 0

  • czy szczyt szczytował na widok projektu???

    taki ma zwyczaj, oleać wszystko

    • 1 1

  • alix

    najpierw wygonić tzw. inwestorów - złodziei znaczy. a potem wybudować drogę tak aby służyła ludziom. nie kapitałowi. i do roboty a nie zajmować się pierdołami
    i tyle. starczy

    • 2 1

  • piesi

    Jestem ciekaw jak rozwiążą problem mieszych...
    jak by nie było to jednak dość gęsto zaludnione obszary, a przeciez nie poprzecinają co chwilę dwujezdniowej drogi przejściami?

    Z drugiej strony musza o tym pomyśleć, bo sam jakbym tam mieszkał na pewno niechciałbym nadrabiać kilometra po to żeby przejść np. do kiosku po drugiej stronie ulicy....

    • 1 0

  • szkoda gadac

    i znow ta g.wyborcza i jej super rewelacje czy ktos jescze czyta taki badziew....

    • 2 2

  • UWAGA: mega korek na obwodnicy! (1)

    Osowa - Matarnia w kierunku Pruszcza

    do tego wcześniej standardowy na Spacerowej - dwie godziny z głowy...

    normalnie masakra!

    • 1 0

    • Nadal?

      Jechałam tam koło 14, zepsuta ciężarówa na wysokości Selgrosa już stała, chcesz powiedzieć że ten korek to przez nią?
      Że przez kilka godzin nikt nie zorganizował jakiejś pomocy drogowej, żeby ją stamtąd sholować?
      Mam nadzieję że kierowca dostał taki mandat, że będzie musiał przez pół roku u tirówek na kredyt brać!

      • 1 1

  • super (1)

    super

    • 11 16

    • WBIJAMY ~!!

      http://www.joemonster.org/impreza/60/Walentynkowa_Gdanska_Bitwa_Poduszkowa_(twoja)_

      • 6 2

  • (1)

    Najlepiej projektuje sie drogi patrząc z okien swojego biura.Gratuluję inżynierom drogowcom.

    • 5 1

    • Robienie paniki

      Na ul. Zabytkową rzeczywiście niewiele autek skręca. Wykonanie tam prawoskrętu mija się z celem. Poza tym zaproponowany na szkicu pas do skrętu w prawo bezpośrednio za ul. Zabytkową przebiegałby na wykonanym całkiem niedawno parkingu przed nowym budynkiem mieszkalnym. Skoro inwestor mógł (dosłownie w ciągu ostatnich 3 lat) wybudować budynek łącznie z parkingami i dojazdami wokół, to nie bardzo widzę możliwość, aby teraz to rozwalić i zrobić drogę ...

      To co robi redaktor w artykule to takie popularne zasianie paniki, temat drażliwy, mało ludzi zna konkrety ....

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane