• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska: tramwaje pojadą 4 marca

Michał Brancewicz
18 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (608)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Na 2-kilometrowej trasie tramwaje będą mogły się poruszać z prędkością do 70 km na godzinę.
  • Trasą tramwajową Nowa Warszawska od 4 marca pojadą tramwaje linii 2, 4 i 11.
  • Trasą tramwajową Nowa Warszawska od 4 marca pojadą tramwaje linii 2, 4 i 11.
  • Trasą tramwajową Nowa Warszawska od 4 marca pojadą tramwaje linii 2, 4 i 11.
  • Trasą tramwajową Nowa Warszawska od 4 marca pojadą tramwaje linii 2, 4 i 11.

Trasa tramwajowa Nowa Warszawska, łącząca al. HavlaMapkapętlą UjeściskoMapka, zostanie uruchomiona w sobotę, 4 marca. Kursować po niej będą trzy linie: istniejące już 2 i 4 oraz wznowiona po latach linia 11. Czas przejazdu nową trasą wyniesie ok. 5-6 minut.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy bliskość tramwaju zwiększa atrakcyjność okolicy?

Budowa 2-kilometrowej trasy tramwajowej zakończyła się 30 listopada 2022 r. Roboty trwały w sumie rok i 8 miesięcy. Wykonawcą prac wartych prawie 60 mln zł było konsorcjum firm MTM i Rajbud.

Od jesieni trwały tu prace porządkowe, poprawki i jazdy testowe. Udało się już uzyskać pozwolenia na użytkowanie trasy. Pierwszy przejazd na tej trasie zaplanowano na sobotę, 4 marca.

5-6 minut na pokonanie 2 km trasy Nowa Warszawska



Wzdłuż trasy Nowa Warszawska powstały trzy nowe przystanki: jeden zaraz za skrzyżowaniem z al. Havla, drugi w miejscu przecięcia z ul. Piotrkowską i trzeci na wysokości ul. Częstochowskiej. Dodatkowy, trzeci peron powstał też na przystanku Przemyska w ciągu al. Havla.

Po testach wiadomo już, że pokonanie nowej trasy zajmuje tramwajom ok. 5-6 minut. Na niektórych odcinkach tramwaje będą mogły się rozpędzić do 70 km na godz.

Zmiany w liniach tramwajowych



Otwarcie Nowej Warszawskiej oznacza zmiany w kursowaniu linii tramwajowych w tej części Gdańska.

Linia nr 3, która dziś dojeżdża do pętli ChełmMapka, zostanie przedłużona do pętli Łostowice-ŚwiętokrzyskaMapka.

Linie 2 i 4, dziś kursujące do pętli Łostowice-Świętokrzyska, pojadą Nową Warszawską do pętli UjeściskoMapka.

Linia 11 (nowo utworzona) będzie kursować z pętli Ujeścisko przez Nową Warszawską, do Strzyży (tylko w dni powszednie i w godzinach szczytu).

Tramwaje trzech linii będą kursowały w szczycie po Nowej Warszawskiej co 4 min. Z kolei na odcinku miedzy ul. Przemyską a centrum Gdańska, linie tramwajowe będą kursowały w szczycie co 2 min.

Linie 6 i 7, kursujące do pętli Łostowice-Świętokrzyska pozostają bez zmian.

Zmiany w liniach autobusowych



Zlikwidowana zostanie linia autobusowa 118, jadąca przez Stary Chełm do centrum Gdańska. Pozostanie natomiast linia 108. Urzędnicy zapowiadają, że będą obserwować jej obłożenie i w razie potrzeby częstotliwość kursowania autobusów na niej zostanie podniesiona.

Autobusy linii 156 od strony szkoły metropolitalnej będą dojeżdżać tylko do węzła przesiadkowego "Ujeścisko", tj. nie będą już dalej jechać przez ul. Piotrkowską do pętli Siedlce.

Linia 175 - otwarcie tzw. Nowej Olchowej - pozwala na skierowanie autobusów od ul. Warszawskiej przez ul. Cedrową, Nową Olchową do Kartuskiej, pojadą tędy (zamiast ul. Łostowicką): Siedlce-Kartuska-Nowa Olchowa-brama zachodnia Cm. Łostowickiego- Cedrowa-Łódzka-Havla-i dalej stałą trasą do pętli Maćkowy.

Nowa Warszawska gotowa. Film z 30 listopada 2022 r.

18:41 21 STYCZNIA 23

Linia nr 2 do Ujeściska (14 opinii)

Ja wrzuce na forum publiczne takie zagadnienie. Skoro Linia nr 2 ma jezdzic po nowym torowisku do petli Ujescisko, to w ktorym miejscu ZTM ma zamiar zawracac te tramwaje w druga strone? Z tego co dzisiaj zaobserwowalem jadac tramwajem l 12 po petli Ujescisko nie ma tam torow, ktore moglby by wprowadzic tramwaj jadacy od nowego torowiska na petle. Chyba ze 2 bedzie jezdzic do przystanku Lawendowe Wzgorze, a nie Ujescisko. Pozdrawiam
Ja wrzuce na forum publiczne takie zagadnienie. Skoro Linia nr 2 ma jezdzic po nowym torowisku do petli Ujescisko, to w ktorym miejscu ZTM ma zamiar zawracac te tramwaje w druga strone? Z tego co dzisiaj zaobserwowalem jadac tramwajem l 12 po petli Ujescisko nie ma tam torow, ktore moglby by wprowadzic tramwaj jadacy od nowego torowiska na petle. Chyba ze 2 bedzie jezdzic do przystanku Lawendowe Wzgorze, a nie Ujescisko. Pozdrawiam Zobacz więcej

Opinie (608) ponad 10 zablokowanych

  • Tram

    Mial być łącznik bretowo migowo ujescisko stogi
    I CO
    obiecanki
    ...
    LINIA 13

    I 1 miala jechac
    a oni tylko utrudniaja
    to po kij ta trasa jak trzeba sie przesiadac

    • 5 0

  • A w Gdańsku na przystanku Nad Jarem nie potrafią zadbać o9 pasażerów i nawet wiaty tramwajowej nie potrafią postawić; od lata ludzie czekają, gdy zniszczona została wiata. Szczyt lekceważenia ludzi stojących na przystanku czy niemoc rządzących?

    • 2 0

  • Linie 2,4

    Czegoś tu nie kumam , skoro 2,4 będą jeździć z pętli Jabłoniowa, to co będzie Jeździć z pętli świętokrzyska ?
    Coś za rzadko by jeździły pozostałe tramwaje, a znowu jakby tramwaj miał jeździć przez 2 pętle to chyba lepiej byłoby pójść pieszo z pętli do miasta :-)

    • 9 0

  • czyli na przymorze już sobie nie dojade z swietokrzyskiej? (14)

    no bomba. miało być lepiej,a będzie jak zawsze

    • 67 7

    • Ale w zamian dojedziesz bezpośrednio do Brzeźna (4)

      A Przymorze dojedzie bezpośrednio na Ujeścisko. Czyli dwie nowe relacje bezpośrednie kosztem jednej utraconej, nadal możliwej dzięki przesiadkom (bez żadnego czekania, bo linie z obu kierunków jeżdżą co 2-3 minuty).

      • 3 12

      • Tylko, że obydwie linie 2 i 4 jechały na Przymorze.

        Logicznie było by aby jedna linie pozostawić na pętli Łostowicie-Świętokrzyska a druga dać na Ujeścisko. W ten sposób Przymorze zyska połącznie z Ujeściskiem a ci ze Świętkorzyskiej zachowają połączenie z Przymorzem.

        • 2 0

      • A po co do Brzeźna?

        Przymorze z Zaspą i Żabianką ma ok 50 tys mieszkańców + hipermarkety. Powinno bezpośrednio być połączone z Południem (też około 50 tys w tej okolicy)

        • 2 2

      • Powodzenia że wsiądziesz ddo tych linii na innym przystanku niż pętla początkowa (1)

        • 18 4

        • No fakt, w szczycie to nie da rady...

          Cóż niedlugo fala.. TO dopiero będą jaja, jak trzeba będzie przy każdej przesiadce się odbijać jeszxze.. Czy ktoś mógłby wyjaśnić jak się ma fala do przesiadek?

          • 4 3

    • Noo. Jak zwykle. (1)

      Taki mamy klimat. Przesiądziesz się na przemyskiej.
      Nie wiem czy przewidzieli ilu ludzi będzie tam się przesiadać...
      Zamieszanie jak zwykle. Nieprzemyślane to chyba

      • 6 3

      • No to na Reja

        Tam masz 2, 4, 8.

        • 0 0

    • geniusze tam pracują (2)

      • 7 2

      • (1)

        Zupełnie nie rozumiem zmiany pętli końcowej dla dwóch linii 2 i 4. Tymi tramwaje jechało mnóstwo młodzieży do szkół zlokalizowanych na Przymorzu i Zaspie. Teraz przystanek Przemyska to będzie armageddon. Pełne tramwaje plus sporą dokładka i opóźnienia gwarantowane. Skąd biorą się takie pomysły.

        • 8 4

        • nikt nie zmusza Ciebie do przesiadki na Przemyskiej, zjedz do Centrum i tam masz jeszcze linie 8

          • 2 3

    • Świętokrzyska bez Przymorza? (1)

      Były 2 i 4 z pętli Łostowice Świętokrzyska na Przymorze, a teraz nie będzie żadnego bezpośredniego połączenia z tej pętli z Przymorzem, bo obie linie mają jechać na Ujeścisko? Bez sensu totalnie.

      • 22 2

      • Jedna linia bezpośrednia Przymorze-Południe Świętokrzyska

        Powinna zostać.
        To absolutnie osiowa linia bezpośrednia dla Gdańska obecnie, bo sięga aż od Łostowic do Jelitkowa, na krańce miasta

        • 3 1

    • Nie, ale z warszawskiej dwoma (1)

      Układ linii będzie iście miszczowski

      • 5 2

      • Jak wsiądziesz, cha cha

        • 1 2

  • Linie 2 i 4 w 95% tak samo przebiegają!

    Jedyną różnicą jest, że jedna jedzie przy dworcu PKS a druga przy dworcu PKP. Dobrym rozwiązaniem byłoby aby jedna jechała do pętli Ujeścisko a drugą zostawić do pętli Łostowice-Świętokrzyska.

    i**otyczne jest tez to, że 3 na 4 linie tramwajowe jadące na odcinku pętla Zaspa - Pomorska skręcają na pętlę w Jelitkowie a tylko jedna jedzie w kierunku Oliwy. Jeszcze niedawno linia nr 2 jechała do pętla Oliwa ale po co ta różnorodność dajmy ją do Jelitkowa gdzie jedzie już linia nr 8 i 4.

    • 9 2

  • (2)

    A skąd macie info o podwyżkach cen biletów od kwietnia, ile teraz zapłacimy?

    • 1 6

    • falafalafalafala

      FALA nas zaleje. miesięczny 130 zł bez check in / check out.. z check in / check out 117 zł :D

      • 0 0

    • Fala wchodzi i będziemy płacić za obsługę systemu

      Miało być taniej a coś wychodzi drożej. W dzienniku bałtyckim ma być wkrótce artykuł po interwencji poselskiej.

      • 4 0

  • Do Brętowa na PKM jakaś linia z Pętli Ujeścisko.

    • 4 0

  • ZTM to jakaś pomyłka (1)

    Kolejne pomysły na komunikację miejską w Gdańsku wskazują że ewidentnie coś w urzędzie miasta jest nie tak. Jak wiemy mamy kilka awarii tramwaju w tygodniu a oni odcinają Ujeścisko od jedynego połączenia z centrum. I po co otwieranie dłuższego odcinka Piotrkowskiej i wydłużanie 118 skoro linia jest kasowana. Urzędnicy już dawno stracili kontakt z rzeczywistością i potrzebami mieszkańców. W nadchodzących wyborach Dulkiewicz przegra z kretesem

    • 13 1

    • Dokładnie! Manipulacje ze 118 to kpina z mieszkańców.

      • 2 1

  • A moze mieszkancy w koncu wybiorą się (1)

    Większą grupą do urzedu miejskiego po
    Rzedstawic problemy jakie ich dotyczą?

    • 11 5

    • W tych czasach ludzie są za miętcy na takie wizyty...

      • 1 0

  • Może więcej tych przystanków można zmieścić na 2km

    Tylko trzy nie licząc pętli i Przemyskiej

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane