- 1 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (50 opinii)
- 2 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (43 opinie)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (299 opinii)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (322 opinie)
- 5 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (128 opinii)
- 6 Nocna komunikacja do poprawki (34 opinie)
Nowa ścieżka na ul. Wita Stwosza. Czy spodoba się rowerzystom?
Zobacz nową organizację ruchu na skrzyżowaniu przy rektoracie Uniwersytetu Gdańskiego.
Drogowcy wytyczyli pasy dla rowerów w ciągu ul. Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego w Gdańsku. Pojawiły się tam także śluzy w czerwonym kolorze przed skrzyżowaniami i odrębna sygnalizacja dla rowerów. Na razie jednak nowa organizacja ruchu rodzi więcej pytań rowerzystów niż przyjemności z jazdy. Czy się przyjmie?
Cały plan utworzenia pasów rowerowych o długości ok. 3,5 km pochłonie ok. 800 tys. zł. W ramach przedsięwzięcia zostały również zlikwidowane dziury w jezdni, a także wystabilizowane studzienki kanalizacji sanitarnej. Wszystko z myślą o bezpieczeństwie rowerzystów.
Dwie sygnalizacje, jeden kierunek jazdy, jak jechać?
Na uczestników ruchu czeka wyjątkowa niespodzianka. To nowość na gdańskich drogach - dwie sygnalizacje dla jednego kierunku ruchu. Pierwsza obowiązuje wyłącznie rowerzystów, druga - starsza - przeznaczona jest dla pozostałych uczestników ruchu. Sygnalizację dla rowerzystów można napotkać na słupach w ciągu ul. Wita Stwosza, m.in. przy skrzyżowaniu z ul. Abrahama i ul. Bażyńskiego, w zminiaturyzowanej wersji.
Co ciekawe, zielone światło dla rowerów zapala się ok. pięć sekund wcześniej niż dla samochodów. Problem w tym, że kierujący autem czasem ruszają przedwcześnie, sugerując się niewłaściwym sygnalizatorem. Może to powodować sytuacje niebezpieczne.
Bez poślizgów na wymalowanych na czerwono pasach
Wielu rowerzystów, ale także i motocyklistów, obawia się o przyczepność w trakcie opadów deszczu podczas pokonywania wymalowanych na czerwono pasów przed i na skrzyżowaniach. Pierwsze tego typu rozwiązanie pojawiło się już na splocie ulic przy rektoracie Uniwersytetu Gdańskiego. Podobne nawierzchnie pojawią się jeszcze na skrzyżowaniu z ul. Abrahama i ul. Chopina.
Sprawdziliśmy nawierzchnię i - jak się okazuje - są to niesłuszne obawy. Naszym zdaniem nawierzchnia jest bardzo szorstka i przyczepna. Zapewnia ona o wiele lepszą przyczepność niż znajdująca się obok jezdnia asfaltowa, po której jeżdżą auta. Wykonawca w tym miejscu położył farbę, która dodatkowo została "uszorstniona" w celu poprawy właściwości antypoślizgowych.
Rowerzyści nie radzą sobie ze śluzami
Wciąż hasło "rowerowa śluza" dla posiadaczy rowerów brzmi enigmatycznie. Widać to po tym, jak ruch odbywa się na skrzyżowaniu na ul. Bażyńskiego i ul. Wita Stwosza, gdzie tego rodzaju rozwiązanie właśnie wprowadzono. Niestety niewielu rowerzystów wie jak się w tej sytuacji zachować.
Prawidłowo rowerzysta skręcający w lewo na skrzyżowaniu powinien wjechać na śluzę, tzn. ustawić się przed samochodem osobowym na lewym pasie ruchu. Pamiętajmy, że rower na śluzie ma pierwszeństwo przed samochodem. Problemem nie jest sytuacja gdy chcemy skręcić w lewo z ul. Wita Stwosza - sytuacja jest tam w miarę jasna. Wielkim wyzwaniem dla rowerzysty jest za to skręt w lewo z ul. Bażyńskiego, czy to w kierunku Oliwy, czy Wrzeszcza.
Warto przyswoić tę wiedzę, bowiem rozwiązań usprawniających jazdę w Trójmieście będzie coraz więcej. Już niebawem śluzy pojawią się m.in. na wysokości ul. Chopina i ul. Arbahama.
Ograniczenie do 30 km/h i progi zwalniające
Kierowcy omijają progi zwalniające na Wita Stwosza
Drogowcy wykonali w okolicach zajezdni tramwajowej także progi zwalniające. Są one ustawione tak, że część kierowców z łatwością omija je wjeżdżając na nowy pas dla rowerów.
Miejsca
Opinie (599) 6 zablokowanych
-
2013-09-02 12:29
(1)
byscie mogli asfalt wymienic bo tam to slalomem ciezko przejechac. znowu nie przemyslane inwestycje..:(
- 6 1
-
2013-09-02 13:41
jest równo ładnie
Byleś tam ostatnio? jest świeży asfalt
- 1 1
-
2013-09-02 10:47
Generalnie, o to chodzi, żeby było widać INWESTYCJE :) a ta niewątpliwie jest zauważalna hahahaha (1)
- 12 3
-
2013-09-02 13:41
ya inwestycja ma większą stopę zwrotu niż wszystkie inne inwestycje drogowe
- 0 3
-
2013-09-02 10:12
(1)
Oto przykład, jak można łatwo spieprzyć w miarę przejezdną drogę
- 20 8
-
2013-09-02 13:39
droga nadal pozostała przejezdna
- 1 6
-
2013-09-02 09:50
Przestałem jeździć Wita Stwosza bo już się nie da. (1)
Dwa razy ruszyłem za wcześnie.Progi,ograniczenie prędkości itd.Najlepiej jakby całkiem wyłączono ją z ruchu dla samochodów bo i tak wszyscy przestaną tam jeździć.Wywalić 800tyś żeby jakiś pociotek zarobił a nam utrudnić życie.
- 22 9
-
2013-09-02 13:35
Aaa, bo właśnie o to chodzi urzędnikom, byś przestał jeździć samochodem. Byś wygrał nagrodę za dojazdy rowerem do pracy, a samochodu używał tylko w weekendy, z całą rodziną i sąsiadami do spółki. Co się będziesz wozić?
Kup rower elektryczny, koszt ok. 3000, pomóż żółtej rasie zbyć swój genialny produkt i masz spokój. Auto sprzedaj teraz, bo na wiosnę już nikt nie kupi - całe miasto będzie już na rowerach.- 2 4
-
2013-09-02 11:46
TA ŚCIEŻKA ma znaczenie jedynie statystyczne (2)
za czas jakiś BUDYń wygra kolejny ranking albo inny medal sobie przyzna
Ścieżki to trzeba tworzyć tam gdzie jest duży ruch np Spacerowa albo Budowlanych od Słowackiego do ronda- 16 3
-
2013-09-02 13:13
fundusze zaoszczędzone na Wita Stwosza (1)
(wydano tam dużo mniej niż na postulowaną tam dwukierunkową drogę rowerową wydzieloną z chodnika po jednej stronie) mogą pójść na dalsze inwestycje rowerowe lub chodnikowe.
- 2 3
-
2013-09-02 13:30
Jakby nie wybudowano POSTULOWANEJ (prze kogo?)
czteropasmowej drogi rowerowej to by zaoszczędzono
JESZCZE wiecej...- 2 1
-
2013-09-02 07:58
wita stwosza (4)
Na zachodzie to nic nowego ale u nas to kompletna bzdura-ZNAM TĘ OKOLICĘ. Jacyś idioci postawili mini progi omijane a na tym skrzyżowaniu będzie cyrk i wypadki co najmniej 10 lat to nie Holandia
- 15 8
-
2013-09-02 11:28
wita stwosza (2)
tak się składa że mieszkałem i pracowałem w wielu krajach europy koleś i znam różne rozwiązania komunikacyjne i jeżeli obok są nieuczęszczane chodniki a zabiera się drogę samochodom malując jakieś bzdurne oznaczenia i pseudo-progi to pękam ze śmiechu -profesjonalizmu urzędników
- 9 3
-
2013-09-02 13:14
(1)
Dlatego 8/10 rowerzystów w ciągu godziny wjedzie tam na chodnik i ułatwi sobie sprawę przejazdu, jak pani na filmie. Dwóch aspirując do stosowania wynalazku urzędników, w końcu znudzi się czekaniem i następnym razem też przeskoczą chodnikiem. A wydane pieniądze zostaną...
- 6 2
-
2013-09-02 13:25
Rowerzyści wypad z chodników. Chodniki są dla pieszych.
- 2 1
-
2013-09-02 08:40
tu na razie jest ściernisko, ale będzie San Francisco
świat się zmienia, Danziger. Szybciej niż ci się wydaje. W centrum Nowego Jorku na jezdni zmienionej w strefę dla pieszych ludzie siadają na ławkach i popijają kawę. U nas to samo robią na Targu Węglowym.
- 4 6
-
2013-09-02 12:01
nowa ścieżkarowerowa (1)
Chyba ważniejsze są drogi mieszkam przy ul.K.Guderskiego jest ulica ale nie można nią przejechać bo w środku brak 250 m przejezdnych jest strumyk i nie ma mostu ksiadz z parafii ufundowal mostek dla pieszych ale miasta droga nie obchodzi ,placimy podatki a południe Gdanska nikogo nie obchodzi może ważniejsza jest droga niż ścieszka rowerowa może pomyśleć ,że Zakoniczyn to też Gdańsk i dużo młodych którzy też mają potrzeby.
- 8 3
-
2013-09-02 13:14
RR sam sobie przeczysz
jeśli Ciebie to obchodzi, to znaczy kogoś to obchodzi. Zgłoś projekt do budżetu obywatelskiego i zbierz poparcie.
- 1 2
-
2013-09-02 13:05
Gamonie pozostaną gamoniami, takim nikt nie dogodzi.
Ale żeby nie było to mam rozwiąznie , niech na tym małym zielonym dla bajkerów będzie jeszcze symbol roweru to moze mobilki nie będą robic falstartów.
- 4 2
-
2013-09-02 12:54
Kiedy jadę Wita Stwosza nie widzę nic więcej jak czerwony kolor :( (1)
znaki dla mnie kierowcy auta giną w tej czerwieni :(
- 12 6
-
2013-09-02 13:00
dobrze że ni giną w zieleni trawy, albo błękicie nieba
- 2 0
-
2013-09-02 12:13
Nie budzi żadnych EMOCJI
Jest to po prostu 800 tysiaków wywalone w błoto...
Nie ma żadnych racjonalnych powodów żeby rowery nie jeździły
po jezdni przy tak niewielkim ruchu- 24 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.