• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa sygnalizacja na Wielkopolskiej do końca roku

Patryk Szczerba
21 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Prace przy montażu sygnalizatorów są już na finiszu. Prace przy montażu sygnalizatorów są już na finiszu.

Będzie tańsza, bo nie wejdzie w skład Tristara, ale wreszcie ma zapewnić bezpieczeństwo pieszym na przejściu w okolicach ul. Racławickiej zobacz na mapie Gdyni w Małym Kacku.



Całość ma poprawić bezpieczeństwo pieszych, którzy na przejściu pojawiają się dość często. Całość ma poprawić bezpieczeństwo pieszych, którzy na przejściu pojawiają się dość często.

Ustawiony w tym miejscu sygnalizator będzie skuteczny?

Terminów obiecanych przez urzędników było już kilka. Po tym, jak rok temu sygnalizator pojawił się na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Łowickiej zobacz na mapie Gdyni, kwestią czasu miała być podobna inwestycja na skrzyżowaniu z Racławicką zobacz na mapie Gdyni. Tam, jak alarmowali radni dzielnicy i mieszkańcy, również często dochodziło do niebezpiecznych zdarzeń, bowiem piesi, by przedostać się na drugą stronę, muszą pokonać w praktyce trzy razy jezdnie.

Do pierwszego przetargu nie zgłosił się żaden wykonawca, w drugim przypadku cena zaproponowana przez firmę Qumak - 460 tys. zł okazała się zbyt duża dla miasta. Zarząd Dróg i Zieleni na inwestycję miał bowiem zaplanowane 60 tys. zł mniej.

Ostatecznie zdecydowano się ograniczyć koszty na tyle, by nie organizować przetargu. Cała inwestycja z projektem ma kosztować ok. 200 tys. zł. Sygnalizacja zamontowana na ul. Wielkopolskiej będzie uznana za tymczasową, a koszty zmniejszyło to, że nie będzie działała pod systemem Tristar.

- Będziemy ją próbowali koordynować z całym ruchem w inny sposób. Zapewniam, że nie zmieni ona przepustowości w tym miejscu, więc nie ma obaw o zatory. Piesi po naciśnięciu przycisku będą musieli poczekać na zielone światło, nie pojawi się ono od razu "na żądanie" - wyjaśnia Jacek Oskarbski z biura inżynierii ruchu Zarządu Dróg i Zieleni.

Założenie, by premiować pieszych, którzy po dojściu do krawędzi mieli czekać na przejście nie dłużej niż minutę było brane pod uwagę, jednak zdecydowano, że - póki co - zaproponowane rozwiązanie wystarczy.

Urzędnicy przypominają jednocześnie, że w tym miejscu i tak jest planowana gruntowna przebudowa skrzyżowania i wtedy przyjdzie czas na przygotowanie rozwiązań na lata.

- Nastąpi to wtedy, kiedy na inwestycję znajdą się pieniądze - dodaje Oskarbski.

Montaż sygnalizatorów ma się zakończyć jeszcze w listopadzie. Sygnalizacja powinna działać do końca roku.

Opinie (149) 8 zablokowanych

  • Brawo... w końcu ktoś poszedł po rozum do głowy. (3)

    jw.

    • 15 17

    • polakom nigdy nic nie pasuje... (2)

      ot taki durnowaty naród...ale można zawsze zwalić na pogodę bo jest szaro i do du... i jest powód do narzekań :)

      • 2 5

      • kogo obchodzą twoje źródła frustracji? (1)

        • 4 1

        • jak widać...

          ty jsteś sfistrowany bo mnie to bawi :) kmiotku

          • 0 1

  • Gryzonie WON

    Szczury się tępi, w miastach! Przenoszą zarazę ! Nie po to budowano lata temu tą ulice jako dwujezdniową by teraz ją korkować...

    • 4 2

  • głupota

    Nie no jasne zróbmy więcej świateł na tym odcinku . Przecież to jest jakaś bzdura ! Były jedne światłą źle zrobili drugie też źle to 3 też nic nie dadzą. Dodatkowo serio mamy na to pieniądze?

    • 3 2

  • a rdestowa (1)

    Kiedy sygnalizacja na Rdestowej pytam? Ile jeszcze wypadków drogowych musi się zdarzyć?

    • 5 1

    • Wg prognoz Miejskiego Referatu Ruchu Drogowego, Pion Zdarzeń Nagłych, jeszcze tylko cztery

      • 1 0

  • Sygnalizacja świetlna i ograniczanie prędkości (4)

    Przy tak ruchliwych drogach powinny być przejścia podziemne lub kładki nad ziemią!

    Poza tym wszystkie drogi które są przyległe ze szkołami powinny mieć ograniczenia prędkości do max 15 km/h! a nie przeszkody na drodze w postaci "leżących policjantów"
    Na skrzyżowaniach i nad przejściami koło szkół powinny być włączone światła które dobrze oświetlą same przejścia jak i teren wokół skrzyżowania, oraz powinna być sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach gdzie ruch jest bardzo duży (przynajmniej w godzinach pracy szkoły!) np. skrzyżowanie Legionów i Krasickiego koło SP 18 w Gdyni.

    Ile dzieci koło szkół ma jeszcze zginąć czy zostać potrąconych!?

    • 5 4

    • Dzieci się samych nie puszcza do szkoły

      • 1 0

    • Przy tak ruchliwych drogach w miastach, drogi powinny przebiegać w obniżeniach (1)

      Piesi zaś w miastach powinni mieć pełną swobodę ruchu w poziomie gruntu.
      Żadnych kładek, żadnych tuneli dla pieszych Panie Marcinie.
      Patrz przykłady z Wawy, Katowic, Łodzi, etc......

      Ps. A co ze starszymi, z wózkami z dziećmi, z rowerkami, etc.....to duży procent miejskiego społeczeństwa.

      • 3 4

      • Kolego

        W pewnym sensie masz rację, jednak zauważ że drogi o których mówisz w Wa-wie są na takich ulicach jak Al. Jerozolimskie gdzie jest sporo miejsca nie ma właściwie zabudowy mieszkalnej a przejazdy wiaduktami są po to aby zwiększyć przepustowość skrzyżowań w ruch do centrum i z centrum :).
        co do przejść dla ludności są przez jezdnię (na skrzyżowaniu) pod wiaduktem lub pod drogą czyli tunel (patrz koło CH BlueCity) i kilka kolejnych skrzyżowań. Więc proszę nie wprowadzaj błędnych informacji na forum.
        Poza tym centrum Wawki w okolicy Pałacu KiN masz same tunele i przejścia ale dla pieszych, rowerzystów ...
        Raczej na całym świecie patrz Szwecja, Niemcy buduje się tunele dla pieszych ... ale są windy czy schody ruchome (tak jak gdzie nie gdzie w wspomnianej przez Ciebie Wa-wie czy na Wzgórzu św Maksa podjazdy czy winda :)

        • 2 0

    • ruch przy szkołach wogóle powinien być mocno spowolniony

      • 2 1

  • i tak ludzie jak przelatywali na wysokosci przystanku autobusowego

    tak beda przelatywac i nawet tysiac swiatel ponizej nic nie da, na glupkow nie ma Sposobow!!

    • 2 0

  • Max 40 sekund (3)

    "Założenie, by premiować pieszych, którzy po dojściu do krawędzi mieli czekać na przejście nie dłużej niż minutę było brane pod uwagę, jednak zdecydowano, że - póki co - zaproponowane rozwiązanie wystarczy."

    Niemieckie badania dowodzą, że maksymalny czas oczekiwania na zielone, akceptowany przez pieszych, to 40 sekund. Po tym czasie narasta irytacja i zwiększa się prawdopodobieństwo wejścia na czerwonym. Panie Jacku Oskarbski, przepustowość tak, ale nie tylko dla kierowców, przede wszystkim dla pieszych! Panie Radny Sebastianie Jędrzejowski, oto pierwsza sprawa do załatwienia dla swoich sąsiadów.

    • 7 7

    • niezły pomysł (2)

      Wyobraźmy sobie paraliż komunikacyjny miasta i koszty tego paraliżu. Wszystkie główne ulice w mieście stoją....
      Trochę lodu na głowę.

      • 4 5

      • (1)

        paraliż miasta przez jedne światła? Chyba trochę przesadzasz ag

        • 1 2

        • zgodnie z logiką

          Zgodnie z logiką - taką zasadę trzeba by było wprowadzić na wszystkich pozostałych skrzyżowaniach....

          • 2 0

  • ... (1)

    Wszystko ok, bezpieczeństwo i te sprawy, ale korki będą jeszcze większe niż do tej pory. Światła powinny być włączane tylko w wypadku kiedy pieszy naciśnie przycisk, a nie non stop.

    • 2 1

    • tak tez bedzie
      jest taka informacja w tekscie, poza tym widac na zdjeciach

      • 0 0

  • Zróbmy sygnalizację co 100m ... (1)

    Co kawałek światła, a paliwo na drzewach nie rośnie...

    • 5 1

    • Na Karwinach już blisko do tego ideału. Od skrzyżowania z Sopocką do "ronda" przy Tesco jest 7 świateł, ósme przy wjeździe na Obwodnicę, teraz dojdzie dziewiąte przy Łukoilu. Rewelacja...

      • 3 1

  • Gdynia XXI w. (2)

    Bardzo źle jest przy wyjeździe od Strzelców w Wielkopolską z nawrotem na Orłowo i Sopot.
    Dało Miasto / imiennie chyba wiadomo kto ! / zarobić Developerom a koszty będą publiczne.
    No i ten czas.

    • 3 0

    • "Szczelców" to jest w ogóle tykająca bomba

      Miasto obdzieliło deweloperów działkami na ugorach pod lasem z jedną wąziutką dróżką wyjazdową. Póki co osiedle nie jest jeszcze całkiem zasiedlone, ale jak wszystko pokończą i młodzi wykształceni z wielkich miast się tam wprowadzą, to będzie bardzo piękne skrzyżowanie. Klasyczny czterostronny "clusterf*ck"...

      • 4 0

    • Tristar to g i tyle

      szkoda pisać nic nie działa korki są a pieniędzy nie ma szczur z ekipa przez następne 4lata kolejne 150 mln wydadzą i ciekawe na jakie kolejne tępe pomysły . Ronda 2 czy 3 pasmowe to przyszłość a nie światła które u nas w Polsce nie działają. Fajnie ze Ludzie bedą mieli jak przejść ale nie zawsze kosztem czegoś

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane