- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (45 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (258 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (134 opinie)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (57 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (82 opinie)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (333 opinie)
Nowa trasa PKM na południu Gdańska. Powstanie za 10-15 lat
Do 2023 roku powstanie studium przebiegu nowej linii PKM na południe Gdańska i do sąsiednich gmin. W pierwszym etapie, do 2030-35 roku, ma powstać co najmniej odcinek miejski o długości 3,7 km. Być może uda się znaleźć pieniądze na rozbudowę do sąsiednich gmin.
Z tego powodu samorządy planują rozbudować infrastrukturę kolejową w kierunku południowym.
W pierwszym etapie miałby powstać odcinek o długości 3,7 km wyprowadzony z linii SKM kończącej się w Śródmieściu, który odbije z przystanku Gdańsk Południe i pobiegnie nad Traktem św. Wojciecha, wzdłuż ul. Małomiejskiej, w kierunku pętli tramwajowo-autobusowej Łostowice-Świętokrzyska.
Biuro Rozwoju Gdańska przygotowało cztery warianty przejścia torowiska nad Traktem św. Wojciecha oraz trzy warianty dalszego przedłużenia linii z pętli Łostowice-Świętokrzyska.
Szczegóły przebiegu linii PKM na południe proponowane przez BRG
Trzy warianty przedłużenia linii PKM na południe
- włączenie się do istniejącej linii PKM między przystankami Jasień a Kiełpinek
- włącznie do linii 229 w okolicach Straszyna w kierunku Kolbud
- włącznie do linii 229 w okolicach Straszyna w kierunku Pruszcza Gdańskiego
Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) - to dokument, który odpowie na pytania, którędy dokładnie pobiegnie nowa linia, oszacuje wstępny koszt budowy oraz jakie będzie jej oddziaływanie na środowisko.
- Mamy zabezpieczone środki z RPO na przygotowanie studium - deklaruje Struk. - Przy okazji chcemy zapewnić, że ten projekt będzie realizowany z udziałem okolicznych mieszkańców.
STEŚ, którego koszty szacowane są nawet na 5 mln zł ma być gotowy do końca 2023 roku, dzięki czemu możliwe będzie ubieganie się o unijne dofinansowanie na projekt i budowę.
- Zakładamy, że realizacja odbędzie się w perspektywie 10-15 lat - zapowiada marszałek.
Oficjalna nazwa tego projektu brzmi: "Pomorska Kolej Metropolitalna Etap II - Rozwój infrastruktury transportowej w południowej części Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot w powiązaniu z regionalną siecią kolejową Województwa Pomorskiego" - w skrócie: "PKM Południe".
Opinie (294) ponad 10 zablokowanych
-
2020-07-06 13:10
za cara
szybciej wybudowano trasę kolejową Łódź Koluszki , po modernizacji służy do dzisiaj
- 15 0
-
2020-07-06 13:09
Ja planuje budowę prywatnej linii metra pomiedzy Orunią a Biskupia górką w latach 2050-2065
- 23 0
-
2020-07-06 13:08
przy takim tempie wyprzedaży gruntów to już metro planujcie
O SKM południe słyszałem już w latach 70 i bałem się ze nie ukończę sp 56 bo tam miał być przystanek. A za 10 lat idę na emeryturę , ciekawe czy dożyję pierwszej jazdy.
- 24 1
-
2020-07-06 13:07
Te plany obnażają tylko dysfunkcyjność osób planujących na dziesięcolecia rozwój miasta ...
halo UM, są tu w ogóle tacy ? Może jeszcze kolejkę linową zaproponujecie z Gdańska do Żukowa, co ? To by było w waszym stylu......Najpierw budują osedla na jakimś w***wiu, na terenie których nie dawno mój wuj szczepił jeszcze krowy, bezmyślnie zabudowują działki, nie przewidując korytarzy pod inwestycje drogowe, węzły komunikacyjne itp. potem robią dobrze deweloperom, którzy na takich zad*piach budują swoje "apartamenty" 40m^2, bez piwnicy i miejsca postojowego.
PKM powinna pełnić funkcję szybkiego przejazdu między miastami i gminami. Nie róbcie z niej tramwaju między osiedlami z przystankiem co 500 m - do tego wystarczy linia tramwajowa lub zwykła droga w której organizacja ruchu jest przemyślana. Problemem południa jest syf, do którego dopuściła klika budynia przez lata pozwalając na zabudowę w szczerym polu, ale nie myśląc o tym jak to miejsce ma być w przyszłości skomunikowane.
PKM do Łapina po starej linii, Kolbudy, Pręgowo, Bielkówko, Goszyn, Straszyn, Rotmanka i wjazd na Pruszcz Gdański + nowe torowisko tylko dla PKM (bez SKM i TLK itp.). Reszta tramwaje cd + rozbudowa dróg, więcej rond + aktywne światła i logiczne ograniczenie prędkości.- 20 3
-
2020-07-06 13:06
troche to niepowazne. za 10 15 lat to tam powinno powstac niezalezna czesc mieszkalna
A po co tam pkm? niech rozbudowuja tam infrastrukture lokalną. biura, szkoly, warsztaty itd.
- Tylko w samych południowych dzielnicach Gdańska, w perspektywie 10 lat, będzie mieszkać od 70 do 100 tys. osób, nie licząc gmin ościennych. Tylko transport kolejowy może rozwiązać problemy komunikacyjne tego obszaru - uważa marszałek Mieczysław Struk.- 7 4
-
2020-07-06 13:05
Wariant alternatywny wzdłuż Świętokrzyskiej ???
To jakaś chora wizja , to gęsto zabudowany obszar. Nikt z mieszkańców się na to nie zgodzi.
- 8 1
-
2020-07-06 13:03
W 10 lat zbudowali Gdynię wożąc żwir furmankami
Teraz studium wykonalności robi się 3 lata.
- 26 1
-
2020-07-06 12:51
co z SKM do Pruszcza i dalej do Tczewa (1)
widzę, że plany rozbudowy nie uwzględniają rozbudowy SKM-ki do Pruszcza i perspektywicznie do Tczewa.
- 18 3
-
2020-07-06 13:00
to może od razu do Skarszew chcesz SKM?
- 5 3
-
2020-07-06 12:38
(2)
Ulica Nowa Świętokrzyska buduje się już z 5 lat i ani kawałek nie powstał, a już kolejne marzenia o kolei. Na kawałek asfaltu nie ma kasę, a na budowę torów i zakup składów kolejowych znajdą miliony. Żenujące obietnic aby jeszcze drożej sprzedawać ziemię i mieszkania na południu gdańska. Nawet na koszenie trawy i krzaków przy jezdniach nie ma kasy.
- 54 6
-
2020-07-06 12:53
prawidłowo
Inwestycje w transport publiczny a nie autostrady na zapupiach
- 5 0
-
2020-07-06 12:52
rożne projekty = rożne budżety, inne datacje...
- 6 0
-
2020-07-06 12:51
Sloiki i tak beda odpadac swoje passaty i tworzyc korki
- 13 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.