- 1 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (62 opinie)
- 2 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (52 opinie)
- 3 Finał sprawy z przypiętym rowerem (48 opinii)
- 4 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (57 opinii)
- 5 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (360 opinii)
- 6 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (93 opinie)
Nowa trasa PKM na południu Gdańska. Powstanie za 10-15 lat
Do 2023 roku powstanie studium przebiegu nowej linii PKM na południe Gdańska i do sąsiednich gmin. W pierwszym etapie, do 2030-35 roku, ma powstać co najmniej odcinek miejski o długości 3,7 km. Być może uda się znaleźć pieniądze na rozbudowę do sąsiednich gmin.
Z tego powodu samorządy planują rozbudować infrastrukturę kolejową w kierunku południowym.
W pierwszym etapie miałby powstać odcinek o długości 3,7 km wyprowadzony z linii SKM kończącej się w Śródmieściu, który odbije z przystanku Gdańsk Południe i pobiegnie nad Traktem św. Wojciecha, wzdłuż ul. Małomiejskiej, w kierunku pętli tramwajowo-autobusowej Łostowice-Świętokrzyska.
Biuro Rozwoju Gdańska przygotowało cztery warianty przejścia torowiska nad Traktem św. Wojciecha oraz trzy warianty dalszego przedłużenia linii z pętli Łostowice-Świętokrzyska.
Szczegóły przebiegu linii PKM na południe proponowane przez BRG
Trzy warianty przedłużenia linii PKM na południe
- włączenie się do istniejącej linii PKM między przystankami Jasień a Kiełpinek
- włącznie do linii 229 w okolicach Straszyna w kierunku Kolbud
- włącznie do linii 229 w okolicach Straszyna w kierunku Pruszcza Gdańskiego
Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) - to dokument, który odpowie na pytania, którędy dokładnie pobiegnie nowa linia, oszacuje wstępny koszt budowy oraz jakie będzie jej oddziaływanie na środowisko.
- Mamy zabezpieczone środki z RPO na przygotowanie studium - deklaruje Struk. - Przy okazji chcemy zapewnić, że ten projekt będzie realizowany z udziałem okolicznych mieszkańców.
STEŚ, którego koszty szacowane są nawet na 5 mln zł ma być gotowy do końca 2023 roku, dzięki czemu możliwe będzie ubieganie się o unijne dofinansowanie na projekt i budowę.
- Zakładamy, że realizacja odbędzie się w perspektywie 10-15 lat - zapowiada marszałek.
Oficjalna nazwa tego projektu brzmi: "Pomorska Kolej Metropolitalna Etap II - Rozwój infrastruktury transportowej w południowej części Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot w powiązaniu z regionalną siecią kolejową Województwa Pomorskiego" - w skrócie: "PKM Południe".
O autorze
Michał Brancewicz
Gdańszczanin od urodzenia. Nie ukryje się przed nim żadna nowa inwestycja w mieście. Gra w piłkę nożną, jeździ na snowboardzie i rowerze. Próbuje swoich sił w scenariopisarstwie.
Opinie (294) ponad 10 zablokowanych
-
2020-07-06 19:23
za 10 lat przy obecnym tempie rozwoju technologii żadne tramwaje nie będą potrzebne
już teraz się planuje, że lada moment drony będą dostarczać zamówione towary,
więc za 10-15 lat mogą już być wehikuły autonomiczne (czyli takie jakby większe drony), które polecą z pasażerem do wybranego miejsca,
studenci PG i młodzi inżynierowie - do pracy! to i tak powstanie, więc bądźcie pierwsi!- 3 5
-
2020-07-06 19:13
Urzędnicy, ....
... czy Wy ,,jesteście" normalni ?
Odcinek 15 - 20 km. linii kolejowej budować będziecie 15 lat ?- 24 0
-
2020-07-06 19:12
Obstawiam że prędzej Amerykanie albo Chińczycy postawią stopę na Marsie, niż PKMkę zobaczą na południu Gdańska.
- 19 1
-
2020-07-06 19:10
Ta wizja to :
Marzenie ściętej żopy .
- 2 0
-
2020-07-06 13:18
Gdańsk Gdynia i Sopot powinny zainwestować w budowę metra (6)
Inwestycja zwróciłaby się z nadwyżką. Rozwiązałoby to wszystkie problemu transportu kolektywnego. Nie potrzebne były by te wszystkie tramwaje, które stwarzają zagrożenie dla ruchu samochodowego i pieszego, ponadto spowalniają go. Komunikacja miejska w dzisiejszych czasach powinna być pod ziemią. Inwestycję można by sfinansować z bursztynu który byłby wydobywany podczas drążenia tuneli. Ponadto każdy urzędnik oddałby w ramach służby miastu po 100 zł ze swojej pensji każdego miesiąca, a każdy posiadacz roweru zapłaciłby 70 zł miesięcznie. Kasa nie jest problemem, trzeba chęci i wizji. Linia metra od Stogów do Obłuża.
- 6 12
-
2020-07-06 15:32
SKM od Gdyni do Gdańska ma parametry metra (1)
Budowa metra podziemnego absolutnie nic nie zmieni :) chyba jedynie schowanie nasypu pod ziemię, choć szczerze mówiąc ten nasyp tworzy klimat Trójmiasta.
Jakbyśmy wyjechali z Polski, to SKM nazwano by metrem :) Tylko my ciągle nazywamy to kolejką.- 4 1
-
2020-07-06 19:05
Metro na którego szlak może wjechać każdy pociąg? Do tego niemal taki sam tabor? W Warszawie Metro jest odseparowane od linii kolejowych i nie ma połączenia z żadną inną stacją. Jedynie gdzieś są tory bocznicy. Swoją drogą dzięki za nasyp który podzielił miasto na dwie części.
- 2 0
-
2020-07-06 13:39
(2)
na Głównym i Starym Mieście nie da się zrobić metra - każde grzebanie w ziemi zaburzy warunki wód gruntowych i zagrozi budynkom... a co to za metro, którym nie dojedzie się do centrum?
- 6 0
-
2020-07-06 15:25
Tam mogło być na powierzchni.
- 0 0
-
2020-07-06 13:58
pasowaloby do reszty gdanskich inwestycji ;)
- 5 2
-
2020-07-06 15:12
My Polacy nie potrafimy budować z rozmachem takich projektów, zawsze będzie 200 razy ale...
Jesteśmy mentalnym wschodem. Za 50 lat ludzie będą przemieszczać się na piechotę w 3 mieście.
- 1 1
-
2020-07-06 19:02
Może przyszłe pokolenia doczekają...my już napewno nie...
- 7 0
-
2020-07-06 15:31
Nareszcie (2)
Szkoda tylko, że tak długo trzeba będzie czekać na to połączenie. Mam nadzieję, że przystanek
"Czerwony most" będzie w pierwszej kolejności, to już mnie zadowoli. Nie trzeba będzie przejeżdżać przez centrum Gdańska. Ta linia będzie zelektryfikowana?- 8 0
-
2020-07-06 16:01
(1)
Czerwony most był kiedyś świetną koncepcją - wiele miejsc parkingowych, centrum handlowe i dociągnięcie tam wszelkiej komunikacji.
- 3 0
-
2020-07-06 19:01
dobrze powiedziane "kiedyś" obecnie od wielu lat tam hula wiatr. Rozebrano tory kolejowe i nic kompletnie się nie dzieje.
- 0 0
-
2020-07-06 13:18
(2)
Wystarczy tylko zadbać o motorniczych, inwestować w tramwajowa infrastrukturę a nie kupować tramwaje (bo lud widzi tramwaj nowy) bo jeżdżą bo rozwalonych torowiskach. Południe Gdańska to jest dramat komunikacyjny i bez samochodu się nie da tam mieszkać. Mam nadzieje ze kiedyś w Gdańsku będziemy mieć samorząd który zacznie patrzeć perspektywicznie na ten temat. Chciałbym żeby ludzie w samochodach bez wyrzutów siemienia i z przyjemnością jeździli tramwajem.
- 17 1
-
2020-07-06 16:53
(1)
Jest obecnie tramwaj, przez nawał świateł jedzie 40 minut do Wrzeszcza (autem to jakieś 25-30 min). Do tego tramwaj jest zatłoczony, mimo że kursy są co 3 minuty. Wolę zdecydowanie SKM, która będzie jechać 20 minut.
- 7 0
-
2020-07-06 18:57
patrząc na to ile osób jeździ z Centrum do Wrzeszcza tramwajem to mogę śmiało stwierdzić iż nie jest z nim tak źle. W każdym razie ludzie masowo nie pchają się do SKM
- 0 0
-
2020-07-06 15:05
póki co dulkiewicz nie zrobiła nic w gdansku (2)
teraz będzie można powiedzieć, że chociaż chciała ... ale sami sobie ją wybraliśmy, a teraz żałujemy...
- 18 4
-
2020-07-06 17:42
Śmieci parkingi i bilety podrożały (1)
Mało?
- 6 1
-
2020-07-06 18:37
jarek trzymaj kota za .... to co zawsze
- 0 3
-
2020-07-06 15:48
"do sąsiednich gmin" (5)
a później nawołujecie by podatki ludzie płacili w Gdańsku... Sami swoimi działaniami sprawiacie, że nawet Gdańszczanie wybierają sąsiednie gminy do zamieszkania.
No i pytanie: Czy sąsiednie gminy coś się dołożą do tej inwestycji?- 12 0
-
2020-07-06 16:02
(4)
Sąsiednie gminy mają problem, żeby sfinansować remont drogi, potrzebny wiadukt, a co dopiero budowę kolei od nowa...
- 5 0
-
2020-07-06 16:47
To ich problem (3)
Czemu my mamy płacić za komunikację dla nich?
Po to by jakiś emeryt dwa razy mógł pojechać na grzyby czy po to, by nam robili konkurencję w Gdańsku?
A może np po to by nam zwozili dzieci do szkół na które łożymy?
Chcą mieszkać za miastem to niech żyją po wiejsku. W każdym bądź razie nie na nasz koszt.- 4 2
-
2020-07-06 17:19
a robotnika chcesz? (1)
to jak ma dojechać?
na tłumy T4 na drogach również narzekasz?- 2 2
-
2020-07-06 18:32
w Gdańsku nie ma firm budowlanych?
Full.
T-4 kopcą a ludzie nie raz robią za grosze i na czarno bardzo często.
Praca, zamówienia wpierw dla Gdańszczan, tutaj ma kasa zostawać, później ma zostawać w województwie, Polsce i w UE.
Tak się buduje dobrobyt.- 2 1
-
2020-07-06 17:03
Jeśli wieśniak
Jest dla ciebie konkurencją to współczuję
- 0 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.