• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe autobusy nie jadą na Witomino, bo wiadukt jest zbyt niski

Patryk Szczerba
11 czerwca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Pod wiaduktem mogą przejechać jedynie autobusy starszego typu, co zdaniem przewoźników można zmienić, modyfikując trasę kursowania niektórych linii. Pod wiaduktem mogą przejechać jedynie autobusy starszego typu, co zdaniem przewoźników można zmienić, modyfikując trasę kursowania niektórych linii.

30 nowo zakupionych autobusów nie może zostać skierowanych na linie kursujące pomiędzy Witominem i Redłowem. Z powodu urządzeń zamontowanych na dachu, nie mogą przejechać pod wiaduktem kolejowym przy ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni. Rozwiązaniem byłaby zmiana ich trasy lub obniżenie jezdni w tym miejscu, na co nie ma na razie szans.



Czy trasa objazdowa autobusów w tym miejscu to dobre rozwiązanie?

Nie tylko samochody ciężarowe powyżej 3 metrów, ale także nowe autobusy MAN i Solaris, zakupione ostatnio przez komunalne spółki przewozowe za kilkadziesiąt milionów złotych, nie mogą jeździć pod wiaduktem przy ul. Stryjskiej.

Spowodowane jest to zamontowanymi na dachach elementami. W przypadku pierwszej marki autobusów gazowych chodzi o zbiorniki z paliwem CNG, natomiast w Solarisach przeszkadzają zamontowane na dachu elementy klimatyzacji.

Na Witomino tylko starsze autobusy

Pasażerowie linii W, 121 i 192 są więc wożeni autobusami starszej generacji, co nie podoba się samym przewoźnikom, chcącym - jak zapewniają - w pierwszej kolejności pomóc pasażerom.

- Wystarczyłoby zorganizować inaczej trasę, kierując autobusy zjeżdżające z Witomina w stronę ul. Olimpijskiej, a później Łużycką i z powrotem na ul. Stryjską. To byłoby zasadne posunięcie o tyle, że w tym rejonie miasta powstaje wciąż wiele biurowców, więc pasażerów by nie zabrakło. Obecnie przystanki dla tych linii są od tych budynków znacznie oddalone. Nie muszą to być regularne kursy, wystarczy chociażby kilka - wyjaśnia Stanisław Taube z Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej.

Jak dodaje, konsultacje w tej sprawie trwają od czasu wprowadzenia autobusów gazowych do eksploatacji w 2007 i 2008 roku, bo wiadomo było od początku, że taki problem pojawi się. Bez rezultatu.

Wiadukt do przebudowy, pasażerowie nie chcą zmiany trasy?

Przedstawiciele ZKM Gdynia tłumaczą z kolei, że zdecydowano się eksploatację starszych autobusów w tym miejscu ze względu na ograniczenia wiaduktu w Redłowie, zdając sobie sprawę, że nowsze pojazdy nie będą mogły tędy pojechać. Na zmiany nie ma co liczyć.

- Propozycje dotyczące zmiany trasy linii nie są brane pod uwagę z trzech powodów. Byłyby trudne do zaakceptowania dla pasażerów, chcących dojechać do stacji SKM Redłowo jak najszybciej. Druga sprawa to kwestia finansowa. Objazd zwiększyłby kwoty, które trzeba płacić przewoźnikom na 1,5-kilometrowym odcinku ulicami Olimpijską i Łużycką. Większy dystans oznaczałoby konieczność szukania oszczędności na innych liniach, czego nie chcemy. Poza tym dysponujemy taborem, który na tej trasie sprawdza się dobrze. W kierunku Witomina nowe autobusy jeżdżą na innych liniach - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.

Wiadomo, że przebudowa wiaduktu, która rozwiązałoby problem prędko nie nastąpi, choć jest w planach inwestycyjnych miasta. Doraźnym rozwiązaniem mogłoby być obniżenie jezdni w tym miejscu o ok. pół metra. Wtedy autobusy mogłyby przejechać bez problemu. Nie rozważano jednak takiej możliwości. Zarząd Dróg i Zieleni co prawda przeprowadzał odwierty konstrukcji jezdni, jednak prace służyły w głównej mierze sprawdzeniu stabilności wiaduktu.

To nie pierwsze kwestie sporne związane z funkcjonowaniem komunikacji miejskiej w tej okolicy. Pętla przed wjazdem na ul. Lotników zobacz na mapie Gdyni wciąż pozostaje wykorzystywana przez pasażerów w nikłym stopniu. Kilka lat temu przez krótki czas właśnie tam zatrzymywały się niektóre kursy, m.in. linii 192. Pasażerowie jednak szybko zniechęcili się do pomysłu przystanku w tym miejscu, dając do zrozumienia, że te powinny pozostać tylko na wiadukcie.

Nie brakuje takich, szczególnie wśród zmotoryzowanych, którzy przekonują, że warto przemyśleć jeszcze raz tę decyzję, bowiem zatrzymujące się autobusy tamują w tym miejscu ruch. Podobne problemy stwarzają piesi, zmuszeni do przechodzenia przez ulicę. Przechodnie bywają też dla kierowców widoczni w ostatniej chwili, zwłaszcza, gdy na przystanku stoi autobus i wychodzą zza niego na zlokalizowane nieopodal przejście.

Czytaj też: Rowerowa dziura w Redłowie zniknie jesienią

Opinie (164) 10 zablokowanych

  • Zajmijcie się lepiej dziurami na łużyckiej na wysokości metal zbytu można zawieszenie zgubić (1)

    • 11 6

    • Te dziury , to naturalne spowalniacze .

      • 1 2

  • Stary PRL-owski wiadukt, wiadomo. (21)

    W Gdyni są chociaż ekologiczne i oszczędne autobusy na gaz CNG i elektryczne trolejbusy. Gdańsk truje mieszkańców starymi gratami 'ropnymi' :(

    • 38 86

    • Kulą w płot . (7)

      Gdansk truje w szczególności "ropnymi" tramwajami :)

      • 37 7

      • Gdańsk truje spaloną ropą, codziennie setki autobusów puszczają w powietrze tony spalin (4)

        Musimy tym zatrutym powietrzem oddychac, tu w Gdańsku jest najwyzszy wskaznik zachorowań na nowotwory

        • 15 29

        • (3)

          Nie zachorowań tylko wykrywalności, to po pierwsze. Po drugie nie jest najwyższy. Po trzecie po Gdyni też w większości jeżdżą diesle, autobusy CNG to ułamek taboru a rolę trolejbusów w Gdańsku spełniają tramwaje, nie stojąc przy tym w korkach.

          • 24 8

          • gdynia (1)

            To patologia ktora wylewa swoje zale w 3miescie

            • 22 12

            • Widać po pisowni ową "patologię" i jej pochodzenie .

              • 4 1

          • wow, jak pieknie podsumowane

            • 7 1

      • ale niema sie codziwic ze lemingi z budyniuolandi nawet jak ich sie do rury wydechowej diesla bedą zadowolone (1)

        Tak budyn nas zatruwa bo musiał dostac włape od koleisa który mu sprzedaje od lat mietki najgorszej jakosci z Turcji! Ma gdzieś mieszkańców liczy sie dla niego tylko kasa..Ale lemingi w koncu maja juz zatruty mózg spalinami!!Gdańsk ma jeden znajgorszych wynicków zatrucia spalinami ito zasługa władz miasta która nieche wprowadzic ekologicznych i cichego transportu jaki jest juz wiekszosci miast w Polsce!!

        • 8 11

        • Kolejny pieniacz

          Gdzie ty żyjesz człowieku? I w jakich miastach ty byłeś. Jeżdżę trochę po Polsce i widzę że Gdańsk ma jeden z najnowszych taborów jeśli chodzi o komunikację. Każdy autobus ma kime. Co do tych twoich spalin to trójmiasto ma właśnie najczystrze powietrze z dużych miast PL. Widzę głową juz wyprawa jakaś dziwna propagandą. Fakty a nie bujdy pisz

          • 15 4

    • A w Gdyni to nie jeżdżą stare rzęchy w rodzaju pseudomercedesów czy neoplanów, za krórymi śmierdzi i które słychać z odległości kilometra. Na śmiech mnie zbiera, gdy słyszę o nowoczesnej komunikacji w Gdyni.

      • 5 4

    • stary PRL - a trzyma się lepiej niż 3/4 "wolnościowych" produkcji (2)

      • 4 4

      • tak za tego PRL bylo cudownie... (1)

        jakim cudem ludzie, ktorzy zyli w tamtej Polsce tak bardzo chcieli zmiany i tak mocno strajkowali...

        • 6 1

        • Chcieli zmiany, ale na lepsze

          Gdyby wiedzieli jak Polska będzie wyglądała 25 lat po tych zmianach na pewno by nie strajkowali.

          • 2 2

    • dawno w Gdansku nie byles (3)

      • 12 6

      • leming ty przestań z wazeliną bo mieszkam w Gdańsku (1)

        • 4 13

        • "lemingu"!

          Naucz sie obrazac ludzi w jezyku polskim, albo milcz nieuku.

          Kiedy zwracasz sie do kogos uzywaj wolacza (taki przypadek).

          Inna sprawa, ze mowienie o lemingach jest intektualnym uklonem dla Hofmana (to on propagowal to pojecie). Brawo. Piekny guru.

          • 12 1

      • Może bezrobotny?

        • 7 1

    • dokladnie tak jest własnie oto chodzi jeden wiadukt na jednej trasie !

      zgadzam sie wystarczy obnizyc jezdnie bo to ze to maja byc autobusy na gaza czy elektruyczne niepodlega dyskusji!!

      • 4 1

    • (1)

      Wystarczy obniżyć jezdnię o 0,5 m

      • 14 7

      • A odwodnią krasne ludki (nie mylić z zielonymi)

        • 2 3

    • Nie jestem pewien na sto

      procent, ale wydaje mi się, że ten wiadukt powstał w ramach budowy magistrali węglowej a więc sporo przed wojną.

      • 14 1

    • Te ropniaki są chociaż średnio o 10 lat młodsze od taboru Gdyni.

      • 18 10

  • przepraszam (2)

    jestem turystą z Gdańska i chciałbym się dowiedzieć jakim autobusem mogę dojechać na lotnisko w Gdyni.

    • 8 1

    • a na które? bo ich kilka...

      lol

      • 0 3

    • - idz perpedes

      • 0 3

  • zrobić dzień pieszego pasażera na tym odcinku:-)

    Podziel się opinią...

    • 1 1

  • Trzeba było myśleć wcześniej. (3)

    Trzeba było wymusić na PKP przebudowę tego mostu przy okazji modernizacji szlaku Kościerzyna - Gdynia, a nie teraz. Ten most dawno powinien być rozebrany i postawiony nowe. Spójrzcie na zdjęciu jaki tam jest chodnik - na 50 cm. Jak są obok mecze nikt nie chodzi chodnikiem, wszyscy chodzą ulica. Przecież chodnikiem na ten stadion ludzie szli by miesiąc :)

    • 81 14

    • Hehe, wymusić na PKP (1)

      śnij dalej;-)

      • 5 3

      • właśnie przez taki niedasizm jest jak jest

        przy okazji tej inwestycji, wiele mniejszych gmin wylobbowało sobie w PKP, aby mosty u nich były przebudowane na bardziej funkcjonalne, albo, tam gdzie były przejazdy w poziomie szyn powstały mosty... ale tam widocznie ktoś ruszył tyłem do PKP a nie siedział na stołku i mówił nie da się :)

        • 1 1

    • Jaki most? Nad Kaczą?

      • 7 1

  • czekam na wypowiedz klakierów gdyńskiej władzuchny ze to wina PO - PiS lub KNP

    • 5 2

  • Nietypowy problem

    Dobrym rozwiązaniem byłoby zmienić trasy tych linii z pewnością więcej ludzi by skorzystało a przede wszystkim nie likwidować linii 121 która łączy Karwiny Chwarzno i Witomino jest idealny dojazd, a autobusy man CNG są tak zaprojektowane że zbiorniki na gaz ziemny muszą być umieszczone na dachu pojazdu, ten wiadukt ma tylko 3m wysokości TIR się nawet tam nie zmieści, jak budowali ten most to taki mieli projekt i tyle

    • 5 0

  • teraz chyba wszyscy wiemy, dlaczego w Polsce zarabiamy mniej niż na Zachodzie? (3)

    Bo elita najpierw kupuje autobusy a potem się dziwi, że nie mieszczą się pod wiaduktem. I tak mamy na każdym szczeblu władzy, szefowania, wydawania poleceń i wydawania społecznych pieniędzy. Swoje pieniądze by wydali pod dokładnym zbadaniu sprawy.

    • 10 2

    • (2)

      To po co głosowałeś na tę elitę w ostatnich wyborach samorządowych?

      • 3 0

      • zrobił to (1)

        co ty i ja...

        • 1 0

        • Nie głosowałem na Szczurka ani nikogo z Samorządności. Inaczej nie wypowiadałbym się w ten sposób.

          • 3 0

  • Władze Gdyni - Wstyd!

    Wybudowaliśmy w Gdańsku dziesiątki nowych wiaduktów przy budowie nowej kolei na lotnisko.Ładnie poproście to wybudujemy wam w miesiąc nowoczesny wiadukt.

    • 10 1

  • po co autobusy samolotem (1)

    W końcu macie w Gdyni lotnisko samolot przeleci nad wiaduktem:)

    • 8 0

    • Przez lotnisko w Gdyni nie ma na nic pieniędzy. Ale gdynianom to się najwyraźniej podoba, o czym świadczą wyniki wyborów samorządowych.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane