- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (249 opinii)
- 2 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (74 opinie)
- 3 Dziecko bawiło się na krawędzi balkonu (71 opinii)
- 4 Oni będą teraz rządzić województwem (70 opinii)
- 5 W Gdyni odłowią 80 dzików (348 opinii)
- 6 Z zakazem i narkotykami jeździł po Gdyni (44 opinie)
Nowe centrum handlowe trzy miesiące przed otwarciem
Kończy się budowa kolejnego centrum handlowego we Wrzeszczu . Otwarcie Galerii Metropolia zaplanowane jest na drugą połowę października. W związku z nim konieczne będzie wprowadzenie nietypowych rozwiązań na peronie kolejowym.
To oznacza, że w składach SKM jadących w kierunku Gdyni drzwi będą otwierały się po obu stronach. Będzie to sytuacja niespotykana na żadnym innym przystanku w Trójmieście.
Ponieważ kierownik pociągu nie będzie w stanie kontrolować sytuacji po obu stronach składu, by zapewnić bezpieczeństwo pasażerom, wprowadzone zostanie nietypowe rozwiązanie.
- Pod schodami kładki prowadzącej do galerii znajduje się pomieszczenie, w którym będzie znajdowało się stanowisko dla pracowników kolei przeszkolonych przez SKM, ale będących na utrzymaniu centrum handlowego. Będą oni odpowiadali za bezpieczeństwo tej części peronu, po której nie będzie kierownika pociągu - wyjaśnia Jan Szczygielski, pełnomocnik inwestora Galerii Metropolia. - Taka sytuacja będzie miała miejsce do czasu, kiedy SKM nie wyposaży wszystkich swoich składów w system awaryjnego hamowania. Uruchamiałby on się w momencie, gdy pociąg ruszy, a ktoś będzie chciał ręcznie otworzyć drzwi.
Do rozwiązania pozostaje jeszcze jeden problem. Co zrobić w nocy, kiedy centrum już jest zamknięte, a pociągi nadal będą się zatrzymywać we Wrzeszczu?
- Mamy pewien pomysł, ale na razie dyskutujemy z SKM nad stroną techniczną tego rozwiązania, więc nie chciałbym zdradzać szczegółów - przyznaje Szczygielski.
Jak te rozwiązania sprawdzą się w praktyce, dowiemy się w trzecim tygodniu października, na kiedy zaplanowane jest otwarcie Galerii Metropolia. Obecnie wewnątrz obiektu trwają prace wykończeniowe. Wykańczane są części wspólne, montowane są witryny sklepowe, niektórzy najemcy, jak sieć kinowa Helios, już wykonują prace na własną rękę.
Na czterech poziomach Galerii Metropolia powstanie w sumie ok. 150 sklepów oraz kino i siłownia. Na dachu przewidziany jest parking na kilkaset aut.
Budowa centrum handlowego wpływa także na zmianę układu drogowego w okolicy. Przebudowie i rozbudowie uległy ul. Kilińskiego i Nad Stawem . Ta ostatnia obecnie łączy się z ul. Kościuszki, a w niedalekiej przyszłości ma przejść tunelem pod al. Żołnierzy Wyklętych aż do ul. Hynka .
- Projekt jest gotowy i wkrótce zostanie przekazany miastu. Ta część inwestycji będzie realizowana w oparciu o ZRID [zgoda na realizację inwestycji drogowej - red.] bowiem narusza, co prawda w niewielkim stopniu, ale jednak, plany zagospodarowania przestrzennego dla tych terenów - wyjaśnia pełnomocnik inwestora Galerii Metropolia. - Budowa powinna ruszyć jeszcze w tym roku.
Większą część kosztów tego przedsięwzięcia ma pokryć PB Górski, ale miasto także się do niego dorzuci. Niewykluczone, że partycypować w tym będą także deweloperzy, którzy budują domy po zaspiańskiej części al. Żołnierzy Wyklętych. Powstaje tam m.in. osiedle Impuls firmy deweloperskiej Euro Styl, a do zagospodarowania części byłego pasa startowego szykuje się Budimex Nieruchomości.
O autorze
Michał Brancewicz
Gdańszczanin od urodzenia. Nie ukryje się przed nim żadna nowa inwestycja w mieście. Gra w piłkę nożną, jeździ na snowboardzie i rowerze. Próbuje swoich sił w scenariopisarstwie.
Inwestycje
Miejsca
Opinie (249) 6 zablokowanych
-
2016-07-12 11:58
Jestm za budowa galerii i marketów
Im więcej gawiedzi w marketach, tym mniej nad jeziorami i w lesie.
- 12 1
-
2016-07-12 11:36
Co zrobić w nocy, kiedy centrum już jest zamknięte, a pociągi nadal będą się zatrzymywać we Wrzeszczu
Nie otwierać drzwi z prawej strony. Proste...
- 16 0
-
2016-07-12 07:31
perony (3)
Z tą organizacją ruchu na peronach to pomysł godny pożałowania. Musiał pan Górski zafundować jakąś wycieczkę Zarządowi SKM albo coś. Jak nie lubię związków zawodowych programowo, tak jestem ciekaw ich opinii odnośnie rozwiązania. Moim zdaniem obsługa pociągów nie będzie miała wesoło. Takie rozwiązanie to chaos. Wejście na peron środkowy i tak jest- schody ruchome oraz tunel.
- 23 3
-
2016-07-12 07:57
rusz się w świat, to zobaczysz coś takiego i "że działa" (1)
kolejny ćwok się odezwał, który w życiu widział tylko peron w Żelistrzewie, a Wejherowo to metropolia
- 4 4
-
2016-07-12 11:35
ale po co to baranie?Jadąc z Gdańska do Wejherowa czas przejazdu i tak jest tak samo długi jak 30 lat temu a ceny biletów rosną i jeszcze mam tracić czas bo paru debilom nie chce się przejść na właściwy peron tylko mieć swój pod drzwi galeryjki jaka to wiocha i żenada
- 2 1
-
2016-07-12 11:16
po co dodatkowy peron?
A właściwie po co ta dodatkowa "krawędź peronowa"? Przecież nad istniejącym peronem zbudowano górne przejście do Galerii! A poza tym pasażerowie SKM są przyzwyczajeni do tego, że zawsze drzwi otwierają się z jednej , tej samej, strony. Wobec tego , np. przy tłoku opierają się o drugie "nieczynne" drzwi z prawej strony. Już widzę, jak po ich niespodziewanym otwarciu ludzie będą wypadać na nowy peron!!
- 13 1
-
2016-07-12 11:35
Kiedy rozbudowa Galerii Baltyckiej wzdluz Grunwaldzkiej ?
- 5 1
-
2016-07-12 11:27
mówią że ludzie pieniędzy nie mają.
- 6 0
-
2016-07-12 11:22
nowa galeria, szwindel, podatek VAT i jedziemy dalej.
ludzie to tło operacyjne, kukły, statyści.- 14 0
-
2016-07-12 11:07
Pod schodami kładki prowadzącej do galerii znajduje się pomieszczenie, w którym będzie znajdowało się stanowisko dla pracowników kolei przeszkolonych przez SKM, ale będących na utrzymaniu centrum handlowego. Będą oni odpowiadali za bezpieczeństwo tej części peronu, po której nie będzie kierownika pociągu
to jeszcze własny pociąg- 10 0
-
2016-07-12 10:56
Durnota tego pomysłu aż bije robią dodatkowe zamieszanie spowalniają ruch pociągów by janusze z galerii mogli sobie wsiąść z drugiej strony pociągu imbecylizm do potęgi i jeszcze tajemnicze rozwiązanie co mają robić pociągi jadące do Gdyni po zamknięciu tego molocha śmiech na sali dziwię się że ktoś na kolei idzie na rękę głupolom budującym drugi bunkier 50m na wprost drugiego bunkra w którym są identyczne sklepy co w pozostałych takich bunkrach w Trójmieście i całej Polsce
- 19 0
-
2016-07-12 10:50
Dwie galerie drzwi w drzwi.
Jak dla mnie to bez sensu - ale ja nie jestem prezydentem miasta z nieustaloną ilością mieszkań, to co ja mogę wiedzieć?
- 13 2
-
2016-07-12 10:49
Wybraliscie Adamowicza i reszte tej sitwy to ryja! (1)
Pracować niewolnicy jak przystało w kolebce PO.
- 13 6
-
2016-07-12 10:50
Wybraliśmy jarozbawa i mamy 500+ na wódkę
- 2 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.