- 1 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (46 opinii)
- 2 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (41 opinii)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (280 opinii)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (322 opinie)
- 5 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (127 opinii)
- 6 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (135 opinii)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-15 12:03
Odstraszy programistow :)
"! Pomorskie" - tak w wielu jezykach programowania wyraza sie zaprzeczenie.
- 32 0
-
2015-04-15 11:58
Poprzednie logo
widzę chyba po raz pierwszy.
- 15 0
-
2015-04-15 11:51
Niewątpliwie plakaty Pągowskiego są dziełami ale nie oznacza to, że jest on geniuszem grafiki, który potrafi przygotować dobre logo, bo to już jest trochę inny obszar i filozofia.
Zamawianie logotypu u Pągowskiego to trochę jak sprowadzanie przebrzmiałych gwiazd rocka do Doliny Szarloty - już nie ta świeżość ale sentyment do nazwisk.
Bez sensu - mamy na Pomorzu wielu świetnych grafików młodszego pokolenia. Tyle, że budżet projektu pewnie za mały...- 22 0
-
2015-04-15 11:44
Slabe
- 16 0
-
2015-04-15 11:08
POmorskie (1)
pomarańczowy+niebieski a czerwony to miłość
- 10 5
-
2015-04-15 11:40
doskonała interpretacja
kolory loga są wyrazem miłości, szacunku i przywiązania do miłościwie nam panującej partii politycznej!
- 18 1
-
2015-04-15 11:36
zapewne koligacje rodzinne grafika z zleceniodawcą ?
- 21 0
-
2015-04-15 11:33
słabe
i tyle
- 21 0
-
2015-04-15 11:33
beznadziejny ten nowy znak towarowy. ja bym ładniejszy w paincie narysował, i to za stówe, a nie 4 tysiące!
- 21 0
-
2015-04-15 11:32
fatalna czytelność...
- 28 0
-
2015-04-15 11:31
Bardzo slaby - wykrzyknik za duzy i rozpraszajacy
Bardzo slaby - wykrzyknik za duzy i rozpraszajacy
- 21 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.