• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe pociągi dla SKM przyjadą szybciej, może już w styczniu

Michał Brancewicz
25 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowe pociągi SKM oceniamy na 4 z plusem
Pierwszy pociąg z rodziny Impuls przeznaczony dla SKM Trójmiasto, jest już na etapie malowania nadwozia. Pierwszy pociąg z rodziny Impuls przeznaczony dla SKM Trójmiasto, jest już na etapie malowania nadwozia.

Dwa nowe pociągi miały dotrzeć do Trójmiasta do końca marca przyszłego roku, ale wiele wskazuje na to, że pojawią się już w styczniu.



Czy zaakceptowałbyś podwyżkę cen biletów SKM, gdyby te pieniądze miały pójść na nowe pociągi?

Te pociągi będą pierwszymi od ponad 20 lat zupełnie nowymi pojazdami, jakie kupiła Szybka Kolej Miejska. Ostatni raz zupełnie nowe składy pojawiły się u nas w 1993 roku. Były to dwie jednostki EW60, eksploatowane tylko przez siedem lat, do 2000 roku.

Tymczasem właśnie minęło osiem miesięcy od podpisania umowy z firmą Newag na dostawę do Trójmiasta dwóch składów z rodziny Impuls.

Jak przebiega ich budowa?

- Wszystkie człony pierwszego pojazdu są już poddawane pracom malarskim. W grudniu pojazd trafi na halę montażową, gdzie będzie "uzbrojony" w całe wyposażenie - informuje Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM Trójmiasto. - Trwa też produkcja drugiego pociągu, gotowe są już ostoje [ramy pojazdu - red.] i rozpoczyna się proces budowy pudła [nadwozia- red.].
Warto przypomnieć, że barwy nowych pociągów wybrali w głosowaniu czytelnicy Trojmiasto.pl

Pierwszy Impuls powinien być w pełni wyposażony w połowie grudnia. Na styczeń zaplanowane są jazdy próbne obu pojazdów.

Zgodnie z kontraktem Newag ma dostarczyć oba składy do 31 marca. Firma zainkasuje za to 35,6 mln zł. Jest jednak duże prawdopodobieństwo, że oba pociągi trafią do nas wcześniej.

- Planujemy przekazanie SKM-ce obydwu pojazdów już w styczniu - zapowiada Urszula Makosz, rzecznik Newagu.
Nadwozie pociągu SKM w takim malowaniu, jakie wybrali czytelnicy Trojmiasto.pl Nadwozie pociągu SKM w takim malowaniu, jakie wybrali czytelnicy Trojmiasto.pl
Pojawienie się nowych pociągów zwiastuje zmianę jakościową w komforcie podróżowania pasażerów SKM. Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, dostęp do internetu oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Podróż odbywać się będzie w wygodnych, ergonomicznych fotelach, przy których znajdą się gniazdka elektryczne. W środku znajdą się także toalety oraz mobilne, bezgotówkowe automaty biletowe. Przewoźnik nie zapomniał także o rowerzystach. Dla nich będzie wydzielona strefa do przewożenia jednośladów.

Czteroczłonowe pociągi o długości 74,4 m pomieszczą 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Każdy człon posiadać będzie dwie pary drzwi, a wysokość podłogi pojazdów dostosowana zostanie do peronów SKM (960 mm). Pojazdy wyposażone będą w dodatkowy wysuwany stopień, który zniweluje lukę pomiędzy taborem a peronem.

Pociągi, mogące osiągać prędkość do 160 km na godz., będą spełniać rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe.

W grudniu SKM planuje ogłoszenie przetargu na przebudowę czterech pojazdów, które przeszły modernizację w 2007 roku.

- Wyposażymy je w inne silniki i zrobimy lifting wnętrz - mówi Lignowski.
W najbliższych latach SKM zamierza kupić kolejnych 10 pociągów. Mają one mieć od pięciu do siedmiu członów. Wszystko zależy jednak od tego, czy i na ile zostanie przedłużona umowa przewozowa (SKM świadczy usługi także na linii PKM), która na razie obowiązuje do grudnia 2016.

Miejsca

Opinie (214) 4 zablokowane

  • No i po co?? I tak troglodyci je zniszcza....

    .

    • 2 3

  • I pomyśleć, że tak niedawno skm jeździły zestawione z trzech jednostek trakcyjnych... co 6, 12 minut...To se ne vrati.

    • 15 0

  • Te pociągi będą jeździły jako Sprintery po torach dalekobieżnych

    Trasa Słupsk-Gdynia na początek w późniejszym czasie Słupsk-Gdańsk oczywiście pojadą po linii nr 202 Stargard-Gdańsk

    • 7 4

  • komfortowo ? (3)

    Jeżeli tylko 1/4 miejsc siedzących, to trudno to nazwać komfortowo. Obecnie jest jakaś durna tendencja we wszystkich środkach komunikacji, że się robi coraz mniej miejsc siedzących. Może jeszcze zatrudnią upychacza, jak zdaje się w Japonii. Trudno w ten sposób jest zachęcić ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej.

    • 21 7

    • przewozy aglo (2)

      wolisz w szczycie stać na peronie, bo skłąd jest pełen, czy wejsć do pociągu?

      • 4 0

      • Jak nie będą puszczać 1xEN71

        to kłopotów z tłokiem nie będzie

        • 2 0

      • wtedy trzeba puszczać częściej np. co 3-4 min. a nie rzadko i krótkie składy, proste

        • 0 0

  • żal

    i tylko żal ZNTK w Gdańsku

    • 3 3

  • Tak ma być

    Bardzo dobrze. Ucieszyliście mnie tą wiadomością :)

    • 3 2

  • Te dwa nowe składy to chyba tylko po to by im umowę na przewozy przedłużyli

    Takie mydlenie oczu, że niby będzie się zmieniać na lepsze..

    • 11 1

  • Super pociągi

    I to w najpiekniejszych barwach !!!

    • 2 6

  • Taka jest różnica pomiędzy Polską firmą NEWAG a PESĄ (4)

    PESA opóźniona wszędzie NEWAG dostarcza przed czasem.
    BRAWO NEWAG!

    • 13 4

    • nie chwal dnia przed zachodem słońca, stutthofferze.

      • 2 3

    • PISlamski idiota? PESA jest w 100% polska (2)

      NEWAG współpracuje z Austriakami przy produkcji

      • 3 3

      • Po prostu (1)

        PESA 80% pociągu kupuje zagranicą i jest po prostu montownią. Opóźnioną montownią.

        • 3 2

        • a NEWAG montuje z 90% importowanych częsci

          • 2 0

  • do 160 km na godz!

    na trasie wrzeszcz -zaspa!!!

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane