- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (173 opinie)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (120 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (121 opinii)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (68 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Nowe pociągi dla SKM przyjadą szybciej, może już w styczniu
Dwa nowe pociągi miały dotrzeć do Trójmiasta do końca marca przyszłego roku, ale wiele wskazuje na to, że pojawią się już w styczniu.
Tymczasem właśnie minęło osiem miesięcy od podpisania umowy z firmą Newag na dostawę do Trójmiasta dwóch składów z rodziny Impuls.
Jak przebiega ich budowa?
- Wszystkie człony pierwszego pojazdu są już poddawane pracom malarskim. W grudniu pojazd trafi na halę montażową, gdzie będzie "uzbrojony" w całe wyposażenie - informuje Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM Trójmiasto. - Trwa też produkcja drugiego pociągu, gotowe są już ostoje [ramy pojazdu - red.] i rozpoczyna się proces budowy pudła [nadwozia- red.].
Warto przypomnieć, że barwy nowych pociągów wybrali w głosowaniu czytelnicy Trojmiasto.pl
Pierwszy Impuls powinien być w pełni wyposażony w połowie grudnia. Na styczeń zaplanowane są jazdy próbne obu pojazdów.
Zgodnie z kontraktem Newag ma dostarczyć oba składy do 31 marca. Firma zainkasuje za to 35,6 mln zł. Jest jednak duże prawdopodobieństwo, że oba pociągi trafią do nas wcześniej.
- Planujemy przekazanie SKM-ce obydwu pojazdów już w styczniu - zapowiada Urszula Makosz, rzecznik Newagu.
Pojawienie się nowych pociągów zwiastuje zmianę jakościową w komforcie podróżowania pasażerów SKM. Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, dostęp do internetu oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej.
Podróż odbywać się będzie w wygodnych, ergonomicznych fotelach, przy których znajdą się gniazdka elektryczne. W środku znajdą się także toalety oraz mobilne, bezgotówkowe automaty biletowe. Przewoźnik nie zapomniał także o rowerzystach. Dla nich będzie wydzielona strefa do przewożenia jednośladów.
Czteroczłonowe pociągi o długości 74,4 m pomieszczą 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Każdy człon posiadać będzie dwie pary drzwi, a wysokość podłogi pojazdów dostosowana zostanie do peronów SKM (960 mm). Pojazdy wyposażone będą w dodatkowy wysuwany stopień, który zniweluje lukę pomiędzy taborem a peronem.
Pociągi, mogące osiągać prędkość do 160 km na godz., będą spełniać rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe.
W grudniu SKM planuje ogłoszenie przetargu na przebudowę czterech pojazdów, które przeszły modernizację w 2007 roku.
- Wyposażymy je w inne silniki i zrobimy lifting wnętrz - mówi Lignowski.
W najbliższych latach SKM zamierza kupić kolejnych 10 pociągów. Mają one mieć od pięciu do siedmiu członów. Wszystko zależy jednak od tego, czy i na ile zostanie przedłużona umowa przewozowa (SKM świadczy usługi także na linii PKM), która na razie obowiązuje do grudnia 2016.
Miejsca
Opinie (214) 4 zablokowane
-
2015-11-25 17:35
No i po co?? I tak troglodyci je zniszcza....
.
- 2 3
-
2015-11-25 17:41
I pomyśleć, że tak niedawno skm jeździły zestawione z trzech jednostek trakcyjnych... co 6, 12 minut...To se ne vrati.
- 15 0
-
2015-11-25 17:50
Te pociągi będą jeździły jako Sprintery po torach dalekobieżnych
Trasa Słupsk-Gdynia na początek w późniejszym czasie Słupsk-Gdańsk oczywiście pojadą po linii nr 202 Stargard-Gdańsk
- 7 4
-
2015-11-25 18:00
komfortowo ? (3)
Jeżeli tylko 1/4 miejsc siedzących, to trudno to nazwać komfortowo. Obecnie jest jakaś durna tendencja we wszystkich środkach komunikacji, że się robi coraz mniej miejsc siedzących. Może jeszcze zatrudnią upychacza, jak zdaje się w Japonii. Trudno w ten sposób jest zachęcić ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej.
- 21 7
-
2015-11-25 19:35
przewozy aglo (2)
wolisz w szczycie stać na peronie, bo skłąd jest pełen, czy wejsć do pociągu?
- 4 0
-
2015-11-25 23:20
Jak nie będą puszczać 1xEN71
to kłopotów z tłokiem nie będzie
- 2 0
-
2015-11-26 11:07
wtedy trzeba puszczać częściej np. co 3-4 min. a nie rzadko i krótkie składy, proste
- 0 0
-
2015-11-25 18:31
żal
i tylko żal ZNTK w Gdańsku
- 3 3
-
2015-11-25 19:08
Tak ma być
Bardzo dobrze. Ucieszyliście mnie tą wiadomością :)
- 3 2
-
2015-11-25 19:17
Te dwa nowe składy to chyba tylko po to by im umowę na przewozy przedłużyli
Takie mydlenie oczu, że niby będzie się zmieniać na lepsze..
- 11 1
-
2015-11-25 19:21
Super pociągi
I to w najpiekniejszych barwach !!!
- 2 6
-
2015-11-25 19:59
Taka jest różnica pomiędzy Polską firmą NEWAG a PESĄ (4)
PESA opóźniona wszędzie NEWAG dostarcza przed czasem.
BRAWO NEWAG!- 13 4
-
2015-11-25 20:59
nie chwal dnia przed zachodem słońca, stutthofferze.
- 2 3
-
2015-11-25 21:03
PISlamski idiota? PESA jest w 100% polska (2)
NEWAG współpracuje z Austriakami przy produkcji
- 3 3
-
2015-11-25 21:41
Po prostu (1)
PESA 80% pociągu kupuje zagranicą i jest po prostu montownią. Opóźnioną montownią.
- 3 2
-
2015-11-26 00:14
a NEWAG montuje z 90% importowanych częsci
- 2 0
-
2015-11-25 20:06
do 160 km na godz!
na trasie wrzeszcz -zaspa!!!
- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.