• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe pociągi dla SKM przyjadą szybciej, może już w styczniu

Michał Brancewicz
25 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowe pociągi SKM oceniamy na 4 z plusem
Pierwszy pociąg z rodziny Impuls przeznaczony dla SKM Trójmiasto, jest już na etapie malowania nadwozia. Pierwszy pociąg z rodziny Impuls przeznaczony dla SKM Trójmiasto, jest już na etapie malowania nadwozia.

Dwa nowe pociągi miały dotrzeć do Trójmiasta do końca marca przyszłego roku, ale wiele wskazuje na to, że pojawią się już w styczniu.



Czy zaakceptowałbyś podwyżkę cen biletów SKM, gdyby te pieniądze miały pójść na nowe pociągi?

Te pociągi będą pierwszymi od ponad 20 lat zupełnie nowymi pojazdami, jakie kupiła Szybka Kolej Miejska. Ostatni raz zupełnie nowe składy pojawiły się u nas w 1993 roku. Były to dwie jednostki EW60, eksploatowane tylko przez siedem lat, do 2000 roku.

Tymczasem właśnie minęło osiem miesięcy od podpisania umowy z firmą Newag na dostawę do Trójmiasta dwóch składów z rodziny Impuls.

Jak przebiega ich budowa?

- Wszystkie człony pierwszego pojazdu są już poddawane pracom malarskim. W grudniu pojazd trafi na halę montażową, gdzie będzie "uzbrojony" w całe wyposażenie - informuje Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM Trójmiasto. - Trwa też produkcja drugiego pociągu, gotowe są już ostoje [ramy pojazdu - red.] i rozpoczyna się proces budowy pudła [nadwozia- red.].
Warto przypomnieć, że barwy nowych pociągów wybrali w głosowaniu czytelnicy Trojmiasto.pl

Pierwszy Impuls powinien być w pełni wyposażony w połowie grudnia. Na styczeń zaplanowane są jazdy próbne obu pojazdów.

Zgodnie z kontraktem Newag ma dostarczyć oba składy do 31 marca. Firma zainkasuje za to 35,6 mln zł. Jest jednak duże prawdopodobieństwo, że oba pociągi trafią do nas wcześniej.

- Planujemy przekazanie SKM-ce obydwu pojazdów już w styczniu - zapowiada Urszula Makosz, rzecznik Newagu.
Nadwozie pociągu SKM w takim malowaniu, jakie wybrali czytelnicy Trojmiasto.pl Nadwozie pociągu SKM w takim malowaniu, jakie wybrali czytelnicy Trojmiasto.pl
Pojawienie się nowych pociągów zwiastuje zmianę jakościową w komforcie podróżowania pasażerów SKM. Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, dostęp do internetu oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Podróż odbywać się będzie w wygodnych, ergonomicznych fotelach, przy których znajdą się gniazdka elektryczne. W środku znajdą się także toalety oraz mobilne, bezgotówkowe automaty biletowe. Przewoźnik nie zapomniał także o rowerzystach. Dla nich będzie wydzielona strefa do przewożenia jednośladów.

Czteroczłonowe pociągi o długości 74,4 m pomieszczą 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Każdy człon posiadać będzie dwie pary drzwi, a wysokość podłogi pojazdów dostosowana zostanie do peronów SKM (960 mm). Pojazdy wyposażone będą w dodatkowy wysuwany stopień, który zniweluje lukę pomiędzy taborem a peronem.

Pociągi, mogące osiągać prędkość do 160 km na godz., będą spełniać rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe.

W grudniu SKM planuje ogłoszenie przetargu na przebudowę czterech pojazdów, które przeszły modernizację w 2007 roku.

- Wyposażymy je w inne silniki i zrobimy lifting wnętrz - mówi Lignowski.
W najbliższych latach SKM zamierza kupić kolejnych 10 pociągów. Mają one mieć od pięciu do siedmiu członów. Wszystko zależy jednak od tego, czy i na ile zostanie przedłużona umowa przewozowa (SKM świadczy usługi także na linii PKM), która na razie obowiązuje do grudnia 2016.

Miejsca

Opinie (214) 4 zablokowane

  • A będzie przedział dla amatorów piwa i papierosów? (2)

    Szanowni Państwo zarządzający SKM... Nie robicie nic żeby zlikwidować patologię, a wystarczy skontrolować w cywilu wszystkie kolejki jeżdżące do Wejherowa i dalej. No, chyba że wolicie dalej przymykać na ten burdel oczy, a przekręcane i wyłączane świetlówki w przedziałach służbowych są po Waszej myśli...

    • 13 1

    • no baa

      pewnie nawet zaplanowali tył składów jako miejsce libacji.
      Cała skm: syf, kiła i mogiła.

      • 2 1

    • Do Wejherowa? Chlanie zaczyna sie juz w Gdyni, wiec nie mow o Wejherowie.

      • 2 0

  • Najważniejsze żeby szybko ruszały,tak żeby bez trzymanki człowiek nie mógł na nogach ustać.

    Takie były te z Berlińskiego metra.Kilka lat nie miałem okazji się przejechać ale pamiętam ostatni raz.Tak długo się rozpędzał że miałem ochotę wysiąść i iść na piechotę.
    Odnośnie kolorystyki to chyba nie taką wybrali internauci jaka jest na zdjęciu.

    • 9 1

  • A w nich będzie tak "wygodnie" jak w tych zmodernizowanych składach? Bo jak 4 chłopa usiądzie to jest tragedia... Chyba jest robione pod 50 kg szczurków z iphonami a nie dla normalnych ludzi. Co innego jak siedzisz sam i się dosiądą 3 ładne i zgrabne babeczki :D Najwygodniejsze były składy z normalnymi szerokimi kanapami obite skajem ewentualnie te czerwone plastikowe.

    • 8 1

  • Kaplica. (7)

    W każdym składzie powinna być kaplica albo przynajmniej krzyż nad drzwiami.

    • 15 6

    • Były ubek?

      • 5 5

    • (5)

      I klęczniki zamiast siedzeń.

      • 6 1

      • W Izraelu tak macie? (4)

        • 3 5

        • (3)

          Nie. W IV RP.

          • 6 2

          • To wypad do siebie bo u nas będą krzyże czy wam się to podoba czy nie. (2)

            • 1 7

            • Wydziergaj se krzyż na czole, bo pewnie rybę na samochodzie już masz. (1)

              I różaniec-dyndacz lusterku też, nie mówiąc już o matce boskiej jakiejśtam, dizajnersko wklejonej w deskę rozdzielczą.
              Na szyi obowiązkowy święty wisior, w klapie marynarki matka boska jakaśtam.
              A w oknie chałupy święty obraz, no i obowiązkowa kapliczka na zewnątrz.
              A przy mijaniu każdego kościoła i kapliczki konieczne "W imię ojca i syna i ducha świętego" (chmm, a dlaczego nie matki? - no tak, wasz bóg, to facet).

              • 5 1

              • Hahahaha :D dobreee! :D i jeszcze woda święcona w toalecie.

                • 3 1

  • Ozywiście tyły składów przygotowane (1)

    na jarających szlugi i alkholowe libacje bezzębnych Zenków z biletami rocznymi-niewidocznymi??!!

    • 2 1

    • Skm z pełnym cateringiem.

      • 0 0

  • jeden problem.. (4)

    Jechałem dzisiaj SKM-ką w kierunku Chylonii - odjazd z przystanku Politechnika o 16.11 - skład typu AKM (ostatnio modernizowane). Po przeciwnej stronie siedział młody człowiek w roboczym kombinezonie, poplamionym farbą, zaprawą lub czymś podobnym. Pomiędzy Wrzeszczem a Zaspą przez przedział przeszedł dwuosobowy patrol SOK SKM. Panowie spojrzeli na delikwenta i ..... spokojnie poszli sobie dalej. A przecież "Regulamin przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez PKP SKM w Trójmieście", w rozdziale 4, par.21 pkt 3 stanowi:
    W pociągach SKM zabrania się:
    1) niszczenia, uszkadzania, ZANIECZYSZCZANIA i zaśmiecania.

    Niestety, niektórzy członkowie społeczeństwa nie dorośli do cywilizacji. A zatem Panowie SOK-iści powinni osobnika wyprosić z pociągu na najbliższej stacji !! Przecież jutro ja, albo ktoś inny usiądzie na takim zabrudzonym fotelu.
    Ciekawe, po co jest ta tzw. Straż Ochrony Kolei?? Jeśli będzie tak działać, jak dotychczas, to nie ma mowy o poprawie jakości usług SKM, a nowe składy wkrótce będą wyglądały podobnie do starych. Ciekawe, co Pan rzecznik SKM ma do powiedzenia w kwestii wypełniania obowiązków przez SOK SKM? Czy utrzymywanie tej "służby" nie jest marnotrawstwem publicznych pieniędzy?

    • 6 12

    • Rano do pracy na zachodzie większość jedzie ubrana w kombinezon (2)

      Każdy ma do nich szacunek a nawet w czasie przerwy w pracy do kasy w sklepie wszyscy bez kolejki ich puszczają ale gdzie taka miernota jak ty nasyłająca na ludzi pracy SOKistów to zrozumie.Penery i śmierdziele zapewne tobie nie przeszkadzając.Nie każdy ma układy na ciepłe opieprzanie się w robocie jako pociotka i musi zresztą ktoś w tym kraju pracować.

      • 13 0

      • Ciekawe.. (1)

        Na jakim zachodzie tak jest? Kombinezon jest ubraniem roboczym i powinien byc wykorzystywany do pracy. Przed i po pracy nalezy sie przebrac. Robia tak nawet wojskowi i policjanci. Chcialbys, aby kolejka czy innym srodkiem lokomocji podrozowal np. kominiarz w "stroju sluzbowym" ?

        • 1 4

        • Mieszkam w Berlinie od stanu wojennnego i tak jest jak wyżej napisano.

          Dodam,że jak ktoś ma duży klucz nasadowy przy pasie tak zwaną grzechotkę to jest to człowiek od montażu rusztowań.
          Dobrze że w Polsce z takim kluczem nie jeżdżą bo ty i topie podobni to by chyba ataku apopleksji dostali.Łojelj,łojej.

          • 1 0

    • Co za społeczna gnida!! Typowy wyborca PISu.

      • 0 1

  • Wolalnym, by SKM skupila sie wreszcie na infrastrukturze. (2)

    Wymiana sieci trakcyjnej i przebudowa wszystkich torow SKM konieczna od zaraz. Czas juz najwyzszy, by SKM jezdzila 120 km/h, a nie 40-60 km/h.
    W jakich czasach my zyjemy ? Mamy 2015 rok, a w 3city beda dopiero wprowadzone pierwsze dwa nowoczesne pociagi. Co z tego jednak, dkoro beda sie turlac 50 km/h. To jest wstyd i porazka

    • 2 6

    • 120km/h ciekawe między którymi stacjami chcesz osiągnąć taka prędkość. Nawet jak będą mieć silniki rakietowe to i tak nic nie przyspieszy. To SKM a nie jakieś inter city.

      • 4 1

    • Vmax na lini SKM to 70 km/h.
      Wg międzynarodowych norm kolej metropolitarna powinna jeździć właśnie do 70 km/h.
      W Japonii kolej metropolitarna jezdzic z V 75 km/h ze względu ma skuteczniejsze hamulce.I podkresle że chodzi o ruch metropolitarny a nie dalekobiezny.
      Oczywiście za Rumią na torach PLK pociągi SKM jadą z najwyższą dozwoloną prędkością 120 km/h, ale tam kto inny odpowiada za tory i przystanki nie są co 1000m.
      A przy okazji droga hamowania pociągu jadącego 70 km/h to około 500 metrów, więc zanim się rozpędzi na torach SKM to już musi hamować.

      • 5 0

  • SKM = WSTYD WIELKI (2)

    Wczoraj jechalem pociagiem SKM z Gdanska do Slupska i z powrotem.
    2 razy po prawie 3 godziny jazdy !!!!!!!!!
    Dlugo strasznie, ale jak mialo byc inaczej, skoro stare zlomy wlekly sie 50 km/h, a poza Wejherowem zaliczaly kazda pipidowe z oczekiwaniem na mijanke.
    A to wszystko bez........ WC !!!!!!! Ani sztuki WC, myslalem ze sie ..........

    • 8 5

    • Do Słupska to TLK (1)

      • 0 3

      • Gdybty tak było w Berlinie...

        ... że TLK dowozi ludzi na odległość 100 km to byśmy ich wyprzedzili w gospodarce. Ale oni myślą, a Ty?

        • 3 0

  • Żeby tylko bydełko tych nowych składów prędko nie zniszczyło...

    • 5 3

  • mini (2)

    niebiesko-zolte to barwy klubowe wiekszosci gdynkich klubow sportowych ! a SKM laczy Gdansk-Wejherowo, to dobra pozywka na kiboli z klubu Lechii aby obrzucac innymi koloramu farb,niszczenia mienia...a po co predkosc 150km/h jak SKM jezdi z 80km/h po torach a czas wydluzyl sie z Gdansk Gl.-Gdynia 37min. a bylo 33min. (w 1995r.) szybciej nie bedzie...

    • 2 8

    • dokładnie z tymi barwami już przesada!

      ...osobiście mam to w nosie ale nie można jakiegoś neutralnego i nowoczesnego koloru np. szaro niebieskie? (to by było cos) .. a tak to tylko pożywka dla elementu by zniszczyć! i zaraz będziemy w starociach jeździć bo nie zapanujesz!
      ...taka mała zmiana a ile wniesie!

      • 0 2

    • jak maja nie zniszczyc ???

      skoro z całej możliwości barw wybrano akurat barwy jednego klubu który zwaśniony z drugim klubem ... czemu kolej nie zwraca uwagi na podstawowa kwestie? ...celowe działanie jak mądrym trzeba być żeby kupić cos nowego by zaraz to zepsuć!

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane