• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe pociągi dla SKM przyjadą szybciej, może już w styczniu

Michał Brancewicz
25 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowe pociągi SKM oceniamy na 4 z plusem
Pierwszy pociąg z rodziny Impuls przeznaczony dla SKM Trójmiasto, jest już na etapie malowania nadwozia. Pierwszy pociąg z rodziny Impuls przeznaczony dla SKM Trójmiasto, jest już na etapie malowania nadwozia.

Dwa nowe pociągi miały dotrzeć do Trójmiasta do końca marca przyszłego roku, ale wiele wskazuje na to, że pojawią się już w styczniu.



Czy zaakceptowałbyś podwyżkę cen biletów SKM, gdyby te pieniądze miały pójść na nowe pociągi?

Te pociągi będą pierwszymi od ponad 20 lat zupełnie nowymi pojazdami, jakie kupiła Szybka Kolej Miejska. Ostatni raz zupełnie nowe składy pojawiły się u nas w 1993 roku. Były to dwie jednostki EW60, eksploatowane tylko przez siedem lat, do 2000 roku.

Tymczasem właśnie minęło osiem miesięcy od podpisania umowy z firmą Newag na dostawę do Trójmiasta dwóch składów z rodziny Impuls.

Jak przebiega ich budowa?

- Wszystkie człony pierwszego pojazdu są już poddawane pracom malarskim. W grudniu pojazd trafi na halę montażową, gdzie będzie "uzbrojony" w całe wyposażenie - informuje Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM Trójmiasto. - Trwa też produkcja drugiego pociągu, gotowe są już ostoje [ramy pojazdu - red.] i rozpoczyna się proces budowy pudła [nadwozia- red.].
Warto przypomnieć, że barwy nowych pociągów wybrali w głosowaniu czytelnicy Trojmiasto.pl

Pierwszy Impuls powinien być w pełni wyposażony w połowie grudnia. Na styczeń zaplanowane są jazdy próbne obu pojazdów.

Zgodnie z kontraktem Newag ma dostarczyć oba składy do 31 marca. Firma zainkasuje za to 35,6 mln zł. Jest jednak duże prawdopodobieństwo, że oba pociągi trafią do nas wcześniej.

- Planujemy przekazanie SKM-ce obydwu pojazdów już w styczniu - zapowiada Urszula Makosz, rzecznik Newagu.
Nadwozie pociągu SKM w takim malowaniu, jakie wybrali czytelnicy Trojmiasto.pl Nadwozie pociągu SKM w takim malowaniu, jakie wybrali czytelnicy Trojmiasto.pl
Pojawienie się nowych pociągów zwiastuje zmianę jakościową w komforcie podróżowania pasażerów SKM. Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, dostęp do internetu oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Podróż odbywać się będzie w wygodnych, ergonomicznych fotelach, przy których znajdą się gniazdka elektryczne. W środku znajdą się także toalety oraz mobilne, bezgotówkowe automaty biletowe. Przewoźnik nie zapomniał także o rowerzystach. Dla nich będzie wydzielona strefa do przewożenia jednośladów.

Czteroczłonowe pociągi o długości 74,4 m pomieszczą 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Każdy człon posiadać będzie dwie pary drzwi, a wysokość podłogi pojazdów dostosowana zostanie do peronów SKM (960 mm). Pojazdy wyposażone będą w dodatkowy wysuwany stopień, który zniweluje lukę pomiędzy taborem a peronem.

Pociągi, mogące osiągać prędkość do 160 km na godz., będą spełniać rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe.

W grudniu SKM planuje ogłoszenie przetargu na przebudowę czterech pojazdów, które przeszły modernizację w 2007 roku.

- Wyposażymy je w inne silniki i zrobimy lifting wnętrz - mówi Lignowski.
W najbliższych latach SKM zamierza kupić kolejnych 10 pociągów. Mają one mieć od pięciu do siedmiu członów. Wszystko zależy jednak od tego, czy i na ile zostanie przedłużona umowa przewozowa (SKM świadczy usługi także na linii PKM), która na razie obowiązuje do grudnia 2016.

Miejsca

Opinie (214) 4 zablokowane

  • A co z 19 składami z 1969 roku?? (2)

    "W grudniu SKM planuje ogłoszenie przetargu na przebudowę czterech pojazdów, które przeszły modernizację w 2007 roku." czyli całkiem niedawno a w wiki pisze ze jest 19 STARYCH strasznie (1969) bez żadnej modernizacji i z nimi ??? na złom??/

    A te 4 z 2007 MAJA JUŻ napęd impulsowy wiec powinny mieć tez nowe silniki.... ktoś w łapę bierze, moze trzeba modernizować te z 2012 też??

    • 13 4

    • te cztery

      to poświecił Gocłowski i nie za "Bóg zapłać".....I już kolejna modernizacja.Co za debile rządzą tą SKM-ka no i Przewozami Regionalnymi....co za debile to wiemy,tylko nie rozumiem dlaczego,ci panowie uparli sie,jako nieliczni w Polsce,by reanimować stare trupy ....ciekawe co z tego mają?.No ale dzieki ich decyzji ....no teeeeek.

      • 2 1

    • te z 2007 mająimpulsowy, a mają mieć napęd asynchroniczny

      impulsówkę to można sobie w tramwajach stosować

      • 0 0

  • (1)

    bedzie co szprejowac

    • 4 7

    • Poszprejuj se pod pachą.

      • 7 0

  • Panie Prezes

    Zamiast budować własne tory do Wejherowa kup Pan lepiej 30 nowych składów.

    Najpierw trzeba poprawić to co jest w Trójmieście, a potem brać się przedmieścia.

    PS Jest jeszcze kilka peronów w Trójmieście w stanie tragicznym

    PS2 Kiedy w końcu będzie informacja o tym z którego peronu, kiedy i gdzie jeździ PKM we Wrzeszczu?

    • 16 6

  • (3)

    Pisowcy!! Krytykować!! Rzucać jadem!! Kolejna okazja

    • 8 15

    • Aśka oddychaj głęboko i trochę wyluzuj (1)

      jak wszędzie widzisz PiSowców to może pora iść z tym do psychologa?

      • 7 1

      • od razu do psychiatry,nie ma co marnować czasu na psychologa

        • 5 0

    • PiSuary już zaczynają rzucać g...em.

      • 0 6

  • (1)

    Barwy tych pociągów to ohyda niebieskie to barwy ...... wiadomo jakie.

    • 8 14

    • Na pewno lepsze niz te popi*****ne biało-zielone stuskowione !!!

      • 5 2

  • Tak czytam te płacze że w pociągach skm brudno i śmierdząco a kto brudzi i śmieci ? Obsługa czy pasażerowie ??? (1)

    • 17 1

    • kosmici

      • 1 0

  • Dostęp do internetu jak w pendolino:ddd (1)

    minął rok i dalej g****

    • 11 0

    • Ponad 90% nawet klimatyzacji nie ma a co dopiero internety ;P

      • 3 0

  • (6)

    "Wszystko zależy jednak od tego, czy i na ile zostanie przedłużona umowa przewozowa (SKM świadczy usługi także na linii PKM), która na razie obowiązuje do grudnia 2016."

    To jest opcja by im nie przedłużyć? Może trzeba poszukać nowego przewoźnika, który zainwestuje w zakup więcej niż paru pociągów?

    Albo można by stworzyć nową firmę gdzie 100% udziałów miałyby samorządy przez które kursuje SKM. Zaraz by się okazało, że bilet metropolitalny może być o połowę tańszy jak jest mniej prezesów i dyrektorów do wykarmienia

    • 12 2

    • (5)

      1) nie ma znaczenia jaki przewoźnik będzie obsługiwał linię, o ile zleceniodawca (Urząd Marszałkowski) nakaże w takiej umowie (np na 10 lat) wymianę całego taboru na nowy. Jeżeli będzie taki nakaz to i SKM kupi nowe składy.
      2) Ale właśnie taka firma, gdzie udziały mają samorządy gmin i miast przez które biegnie trasa już istnieje. Nazywa się SKM Trójmiasto, czy jakoś tak..

      • 6 1

      • Nazywa się PKP SKM Trójmiasto, a nie SKM Trójmiasto, a to wbrew pozorom bardzo duża różnica (4)

        Spółki PKP obowiązują zupełnie inne ustawowe zniżki na bilety niż w spółkach miejskich (dużo bardziej skomplikowane i mniej przejrzyste dla pasażerów). Przez to mamy tak zakręcony wspólny bilet, że po nowych zmianach nawet mieszkańcom trójmiasta ciężko to ogarnąć, a co dopiero turystom. Np w Warszawie SKM należy do miasta, a nie PKP i sprawdza się to dużo lepiej. Nie trzeba np drukować oddzielnych biletów z różnymi zniżkami i jest dużo taniej niż w trójmieście mimo, że warszawa jest sporo większa niż trójmiasto

        Nie będę się już rozpisywać o dziurze między peronem a SKM, przestarzałych składach, zbyt małej ilości drzwi do ruchu miejskiego i wielu innych nierozwiązanych od lat problemach o których można czytać regularnie chociażby na tym portalu

        • 4 0

        • Dokładniej to nazywa się tak: PKP Szybka Kolej Miejska w Gdyni Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. (1)

          • 2 0

          • Sorry. W "Trojmieście", a nie w "Gdyni".

            • 1 0

        • Ale to nie jest problem (1)

          PKP wielokrotnie już mówiło, że chętnie sprzeda swoje akcje w PKP SKM Trójmiasto. Jednakże póki co nie ma chętnych na inwestycje. Ale wystarczy spojrzeć na udziałowców i będziesz wiedział które Gminy tak naprawdę dają ciała.

          • 1 1

          • PKM nigdy nie chciało sprzedać całości tylko jakieś drobne udziały, które w żaden sposób nie pozwolą na kontrolę na spółką

            A ciała daje Gdynia, która ma tragicznie mało udziałów w porównaniu do innych miast

            • 3 0

  • całe dwa

    "Pojawienie się nowych pociągów zwiastuje zmianę jakościową w komforcie podróżowania pasażerów SKM" - no faktycznie. Całe dwa krótkie pociągi poprawią jakoś na maksa :)
    ale lepsze to niż nic

    • 20 2

  • jakie ładne i nowiutkie

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane