• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe pociągi dla SKM przyjadą szybciej, może już w styczniu

Michał Brancewicz
25 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowe pociągi SKM oceniamy na 4 z plusem
Pierwszy pociąg z rodziny Impuls przeznaczony dla SKM Trójmiasto, jest już na etapie malowania nadwozia. Pierwszy pociąg z rodziny Impuls przeznaczony dla SKM Trójmiasto, jest już na etapie malowania nadwozia.

Dwa nowe pociągi miały dotrzeć do Trójmiasta do końca marca przyszłego roku, ale wiele wskazuje na to, że pojawią się już w styczniu.



Czy zaakceptowałbyś podwyżkę cen biletów SKM, gdyby te pieniądze miały pójść na nowe pociągi?

Te pociągi będą pierwszymi od ponad 20 lat zupełnie nowymi pojazdami, jakie kupiła Szybka Kolej Miejska. Ostatni raz zupełnie nowe składy pojawiły się u nas w 1993 roku. Były to dwie jednostki EW60, eksploatowane tylko przez siedem lat, do 2000 roku.

Tymczasem właśnie minęło osiem miesięcy od podpisania umowy z firmą Newag na dostawę do Trójmiasta dwóch składów z rodziny Impuls.

Jak przebiega ich budowa?

- Wszystkie człony pierwszego pojazdu są już poddawane pracom malarskim. W grudniu pojazd trafi na halę montażową, gdzie będzie "uzbrojony" w całe wyposażenie - informuje Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM Trójmiasto. - Trwa też produkcja drugiego pociągu, gotowe są już ostoje [ramy pojazdu - red.] i rozpoczyna się proces budowy pudła [nadwozia- red.].
Warto przypomnieć, że barwy nowych pociągów wybrali w głosowaniu czytelnicy Trojmiasto.pl

Pierwszy Impuls powinien być w pełni wyposażony w połowie grudnia. Na styczeń zaplanowane są jazdy próbne obu pojazdów.

Zgodnie z kontraktem Newag ma dostarczyć oba składy do 31 marca. Firma zainkasuje za to 35,6 mln zł. Jest jednak duże prawdopodobieństwo, że oba pociągi trafią do nas wcześniej.

- Planujemy przekazanie SKM-ce obydwu pojazdów już w styczniu - zapowiada Urszula Makosz, rzecznik Newagu.
Nadwozie pociągu SKM w takim malowaniu, jakie wybrali czytelnicy Trojmiasto.pl Nadwozie pociągu SKM w takim malowaniu, jakie wybrali czytelnicy Trojmiasto.pl
Pojawienie się nowych pociągów zwiastuje zmianę jakościową w komforcie podróżowania pasażerów SKM. Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, dostęp do internetu oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Podróż odbywać się będzie w wygodnych, ergonomicznych fotelach, przy których znajdą się gniazdka elektryczne. W środku znajdą się także toalety oraz mobilne, bezgotówkowe automaty biletowe. Przewoźnik nie zapomniał także o rowerzystach. Dla nich będzie wydzielona strefa do przewożenia jednośladów.

Czteroczłonowe pociągi o długości 74,4 m pomieszczą 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Każdy człon posiadać będzie dwie pary drzwi, a wysokość podłogi pojazdów dostosowana zostanie do peronów SKM (960 mm). Pojazdy wyposażone będą w dodatkowy wysuwany stopień, który zniweluje lukę pomiędzy taborem a peronem.

Pociągi, mogące osiągać prędkość do 160 km na godz., będą spełniać rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe.

W grudniu SKM planuje ogłoszenie przetargu na przebudowę czterech pojazdów, które przeszły modernizację w 2007 roku.

- Wyposażymy je w inne silniki i zrobimy lifting wnętrz - mówi Lignowski.
W najbliższych latach SKM zamierza kupić kolejnych 10 pociągów. Mają one mieć od pięciu do siedmiu członów. Wszystko zależy jednak od tego, czy i na ile zostanie przedłużona umowa przewozowa (SKM świadczy usługi także na linii PKM), która na razie obowiązuje do grudnia 2016.

Miejsca

Opinie (214) 4 zablokowane

  • (2)

    Mam pytanko. Czy w nowych skm bedzie można korzystac z toalety?????
    Turysta

    • 2 0

    • Nawet jak będzie to przy lemingów kulturze nie da się wejść.

      • 0 0

    • a zdążysz pan?

      • 0 0

  • wielkie coś (1)

    za komuny kupowano wiecznie nowe pociagi i nie robiono z tego świeta...to była norma, zbudowano zniszczony kraj od podstaw, a fabryki huczały od zamówień.....a dług kraju był znikomy w porónaniu do dzisiejszego

    • 2 0

    • Wzruszyłem się, a bogactwo ludzi było wielkie, każdy miał po dwa samochody...

      • 0 0

  • Czy Newag pomyślał o ostatnim "vipowskim" wagonie?

    mam nadzieję, że będzie tam czujnik dymu, który będzie informował odpowiednie służby o łamaniu zakazu palenia papierosów. .

    • 3 0

  • SKM powinno być zamknięte przez służby sanitarne UE

    "Ostatni raz zupełnie nowe składy pojawiły się u nas w 1993 roku. Były to dwie jednostki EW60"

    • 2 2

  • Na Litość Inny kolor

    bo kibole poniszczą ... czy tam w ogóle ktoś używa mózgu?

    • 2 3

  • proponuje Akcje "zero tolerancji dla wandali pociągów"

    łapać pseudo artystów ,wandali i na Policję! nie stać biernie!

    • 4 1

  • Bravo czytelnicy Trójmiasto!

    ... nie jestem przekonany żeby w tym wypadku decyzję o kolorze skm powierzać Ludowi!

    • 1 0

  • Czy to będą takie gnioty jak te zmodernizowane? (2)

    Czy nowe pociągi będą miały ograniczoną liczbę miejsc siedzących jak te zmodernizowane SKM, w których powyrzucano część siedzeń przy wejściach do przedziałów i polikwidowano część ścianek, o które mogli się oprzeć stojący przy drzwiach, w efekcie trzeba podróżować na "stojaka i wieszaka" co jest koszmarem na długie odcinki. Obmyślił to chyba ktoś kto jeździł wyłącznie metrem, gdzie podróż trwa ile - maks. 20 min. Ogromnie uciążliwe jest takie dyndanie się na środku dużej powierzchni stojącej bez oparć, ew. wiszenie nad kimś siedzącym na tym tramwajowym uchwycie zawieszonym pod sufitem, co to aby go złapać trzeba mieć z 1,80 m wzrostu. Czemu np. regionalne pociągi KM są wygodne a tu w Trójmieście daje się ludziom taki szajs? Więc pytam czy te nowe z Newagu też będą takie badziewne?

    • 2 0

    • SKM ma kompleksy i chce robić z siebie metro (1)

      Wiesz jak jest, kompleksy ma nasze SKM Trójmiasto i na siłę chce z siebie zrobić coś co łączy w sobie metro, pociąg i tramwaj (tak bardzo światowo i nowocześnie) jednak nie zauważają że jest im bliżej do regio i muszą się z tym pogodzić, jak się pogodzą to może zaczną modernizować i kupować tabor adekwatny do usług jakie świadczą.

      • 0 0

      • Bo to jest odpowiednik metra, do Warszawy chcesz tym jechać?

        • 0 0

  • Czytam sobie jadąc skm-

    A tu pani konduktor krzyczy nad uchem -wysiadac, z przyczyn technicznych pociąg wyłączony z ruchu... Dobrze że listopad łaskawy

    • 0 0

  • Potrzebna ilość, jakość na drugim miejscu.

    Codziennie jeżdżę SKM na trasie Wejherowo Śmiechowo - Gdańsk Oliwa. Prawdziwa potrzeba to dłuższe składy a nie gniazdka elektryczne przy siedzeniach.
    Codziennie między 16 a 17 jadąc z Gdańska do Wejherowa stoję w wielkim ścisku. Zauważyłem tez ze najbardziej zdezelowane składy jeżdżą na dłuższych trasach a te lepsze tylko do Cisowej/Chylonia. Zakładam się, że nowe składy również nie będą na dłuższe trasy, takie życie :-)

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane