- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (213 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (59 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (154 opinie)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (147 opinii)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
Nowe przystanki PKM w Gdyni przyciągają pasażerów
Rośnie liczba pasażerów korzystających z nowych przystanków PKM w Gdyni - Karwiny i Stadion . W styczniu skorzystało z nich 9 tys. osób, czyli o 91 proc. więcej niż w grudniu 2017 r.
Przypomnijmy, że dwa nowe przystanki PKM w Gdyni zostały udostępnione pasażerom 10 grudnia, kiedy odjechał z nich pierwszy kursowy pociąg. Ponieważ jednak na początku grudnia funkcjonował jeszcze nieczynny dziś przystanek Wielki Kack, można porównywać oba miesiące.
W grudniu ze stacji w Wielkim Kacku i Karwinach (oddalone od siebie o kilkaset metrów) skorzystało ok. 3,2 tys. pasażerów, czyli tyle samo, ilu skorzystało z samego tylko Wielkiego Kacka w listopadzie. Natomiast w styczniu przez stację Karwiny przewinęło się już 5,5 tys. pasażerów, czyli ok. 2,3 tys. pasażerów więcej.
Poprawiają się wyniki także na zupełnie nowej stacji Stadion. Przez 21 dni grudnia przewinęło się przez nią ok. 1,2 tys. pasażerów. W styczniu było ich już 3,5 tys.
Sumując: w styczniu z obu nowych przystanków skorzystało łącznie 9 tysięcy osób, czyli aż o 91 procent więcej niż w grudniu.
Zdaniem władz samorządu województwa pokazuje to ogromny potencjał komunikacyjny terenów położonych wzdłuż linii kolejowych obsługiwanych w ramach projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i potwierdza słuszność zlokalizowania dodatkowych przystanków PKM w tych właśnie rejonach Gdyni.
Wzrosła liczba pasażerów PKM także na stacji Gdynia Główna. W grudniu 2017 r. było ich 16,5 tys., a w styczniu 2018 r. już 18,5 tys. (wzrost o 12 proc.).
Z przewozów kolejowych korzystają tu nadal mieszkańcy tych samych dzielnic Gdyni, jednak nowy przystanek położony jest bliżej nowych osiedli mieszkaniowych, dzięki czemu kolej stała się obecnie atrakcyjniejszym środkiem transportu dla większej liczby osób.
- O ile na początku, w grudniu, na Karwinach wyraźnie dominował ruch w kierunku Gdańska i z powrotem, to w styczniu zaobserwowaliśmy już także wzrost przejazdów pomiędzy Karwinami i Gdynią Główną - mówi wicemarszałek Ryszard Świlski.
W przygotowywanej korekcie rozkładu jazdy, jaka wejdzie w życie w marcu 2018 r. , pociągi na tej trasie mają zostać jeszcze lepiej dopasowane do godzin pracy np. w biurowcach przy ul. Łużyckiej, w sąsiedztwie przystanku Gdynia Stadion.
Pasażerów może być jeszcze więcej. Przypomnijmy, że w planach jest też wybudowanie węzła przesiadkowego obok przystanku Karwiny. Gdynia otrzymała unijną dotację za pośrednictwem marszałka województwa na tę inwestycję. Miasto otrzyma 34,6 mln zł, czyli ponad 63 proc. kosztów kwalifikowanych projektu. Pełen koszt powstania węzła powinien wynieść ok. 54,8 mln zł.
Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji technicznej przez firmę Transprojekt Gdański. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na wrzesień 2018 roku, a ich zakończenie na grudzień 2021 roku.
Miejsca
Opinie (164) 2 zablokowane
-
2018-02-09 14:47
W tych biurowcach na Łużyckiej pracuje aż 3.5 tyś. ludzi..???? (1)
Szok. A na okolicznych parkingach aut chyba nie ubyło...
- 8 4
-
2018-02-09 15:36
ciekawe ile z tego w IG Farben
- 1 2
-
2018-02-09 15:20
To jakaś totalna ściema. Chciałem w sobotę pojechac na Kaszuby (tak szumnie zapowiadane połaczenia)
a tu pierwszy pociąg o... 15.04. Powrót - "na stopa". Pociągu brak. Przystanek Karwiny.
- 21 3
-
2018-02-09 15:13
Łubudubu, łubudubu!
PKM - pasmo nieustających sukcesow !!! Co tam że jeździ z częstotliwością pks, ze nie odjeżdża do Gdańska Głównego, że z Gdanka w kierunku Gdyni są dzury półtoragodzinne a o godzinach ostatnich kursów nie wspomnę. Ważne ze słupki ruchu w kierunku Kartuz rosną nie wspominając o statystykach na nowo oddanym przystanku....
- 18 3
-
2018-02-09 15:12
Powinien być przystanek na Wzgórzu Św. Maksymiliana!
- 22 0
-
2018-02-09 14:59
Szczurek - odejdź!
- 8 7
-
2018-02-09 14:43
Jak to policzono?
Czy skanowano każdego pasażera na tych stacjach jeżeli chodzi o wsiadających czy wysiadających? Zawsze mnie to intryguje jak się liczy pasażerów.
- 11 0
-
2018-02-09 14:42
Brawo Miasto Wspólne za interwencję i doprowadzenie do zmiany rozkładu od marca
Warto było cisnąć, ale czekamy na więcej. Na PKM dla Gdyni
- 10 2
-
2018-02-09 13:17
(2)
Sukces goni sukces. Pięknie nam się Gdynia rozwija
- 36 18
-
2018-02-09 14:36
hahahaha
co robi?
- 8 3
-
2018-02-09 13:45
nalezy docenic szczura za jego starania:)
jeszcze 5 kadencji!!!
- 16 3
-
2018-02-09 14:30
spójrzmy przez statystyki
A gdyby tak trzeźwo spojrzeć na statystyki zamiast bezrefleksyjnie je przystaczać? Przystanki otwarto w połowie miesiąca. Potem martwy okres świąteczno-noworoczny, gdzie gro ludzi bierze wolne. Jednym słowem odbito się od niczego. Wtedy wzrost o 91% nie wygląda już tak atrakcyjnie. Spójrzmy jednak na twarde liczby. PKM w danych które pokazuje deklaruje, że w ruchu aglomeracyjnym ma 150 tys. pasażerów w miesiącu (dane za VI.2017). Daje to 18,5 tys. na jeden przystanek. Przyjmijmy, że najbardziej oblegany Port Lotniczy robi dwukrotność tej liczby. Niedźwiednik, gdzie głównie wieje wiatr połowę, czyli 9,2 tys. Czyli dwa przystanki w Gdyni przyjęły w styczniu tyle pasażerów co Niedźwiednik? Gratuluję oferty przewozowej. Jest się czym chwalić.
- 15 4
-
2018-02-09 14:05
Dlaczego PKM nie moze jechać dalej do Chyloni albo nawet Rumi? (1)
Tory są przystanki są. Tańszy bilet i bez przesiadki na pewno by jeszcze bardziej zwiększył atrakcyjność tej trasy o pasażerów z tamtych okolic.
- 35 1
-
2018-02-09 14:28
bo to Szczurkowo, jeszcze tego nie wiesz po tylu latach rzadow miszcza PRu i jego urzadasow-nierobow z UM? Niedasie rzadzi w tym miescie
- 10 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.