• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przystanki PKM w Gdyni przyciągają pasażerów

Maciej Naskręt
9 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przystanek Gdynia Stadion. Przystanek Gdynia Stadion.

Rośnie liczba pasażerów korzystających z nowych przystanków PKM w Gdyni - Karwiny zobacz na mapie GdyniStadion zobacz na mapie Gdyni. W styczniu skorzystało z nich 9 tys. osób, czyli o 91 proc. więcej niż w grudniu 2017 r.



Czy korzystałeś już z nowych przystanków w Gdyni?

Sprawdź rozkład pociągów SKM i PKM

Przypomnijmy, że dwa nowe przystanki PKM w Gdyni zostały udostępnione pasażerom 10 grudnia, kiedy odjechał z nich pierwszy kursowy pociąg. Ponieważ jednak na początku grudnia funkcjonował jeszcze nieczynny dziś przystanek Wielki Kack, można porównywać oba miesiące.

W grudniu ze stacji w Wielkim Kacku i Karwinach (oddalone od siebie o kilkaset metrów) skorzystało ok. 3,2 tys. pasażerów, czyli tyle samo, ilu skorzystało z samego tylko Wielkiego Kacka w listopadzie. Natomiast w styczniu przez stację Karwiny przewinęło się już 5,5 tys. pasażerów, czyli ok. 2,3 tys. pasażerów więcej.

Poprawiają się wyniki także na zupełnie nowej stacji Stadion. Przez 21 dni grudnia przewinęło się przez nią ok. 1,2 tys. pasażerów. W styczniu było ich już 3,5 tys.

Sumując: w styczniu z obu nowych przystanków skorzystało łącznie 9 tysięcy osób, czyli aż o 91 procent więcej niż w grudniu.

Zdaniem władz samorządu województwa pokazuje to ogromny potencjał komunikacyjny terenów położonych wzdłuż linii kolejowych obsługiwanych w ramach projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i potwierdza słuszność zlokalizowania dodatkowych przystanków PKM w tych właśnie rejonach Gdyni.

Liczba pasażerów na poszczególnych przystankach. Liczba pasażerów na poszczególnych przystankach.
Wzrosła liczba pasażerów PKM także na stacji Gdynia Główna. W grudniu 2017 r. było ich 16,5 tys., a w styczniu 2018 r. już 18,5 tys. (wzrost o 12 proc.).

Z przewozów kolejowych korzystają tu nadal mieszkańcy tych samych dzielnic Gdyni, jednak nowy przystanek położony jest bliżej nowych osiedli mieszkaniowych, dzięki czemu kolej stała się obecnie atrakcyjniejszym środkiem transportu dla większej liczby osób.

- O ile na początku, w grudniu, na Karwinach wyraźnie dominował ruch w kierunku Gdańska i z powrotem, to w styczniu zaobserwowaliśmy już także wzrost przejazdów pomiędzy Karwinami i Gdynią Główną - mówi wicemarszałek Ryszard Świlski.
W przygotowywanej korekcie rozkładu jazdy, jaka wejdzie w życie w marcu 2018 r. , pociągi na tej trasie mają zostać jeszcze lepiej dopasowane do godzin pracy np. w biurowcach przy ul. Łużyckiej, w sąsiedztwie przystanku Gdynia Stadion.



Pasażerów może być jeszcze więcej. Przypomnijmy, że w planach jest też wybudowanie węzła przesiadkowego obok przystanku Karwiny. Gdynia otrzymała unijną dotację za pośrednictwem marszałka województwa na tę inwestycję. Miasto otrzyma 34,6 mln zł, czyli ponad 63 proc. kosztów kwalifikowanych projektu. Pełen koszt powstania węzła powinien wynieść ok. 54,8 mln zł.

Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji technicznej przez firmę Transprojekt Gdański. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na wrzesień 2018 roku, a ich zakończenie na grudzień 2021 roku.

Miejsca

Opinie (164) 2 zablokowane

  • Slabo

    Ciągle słabo, będę pisał teraz jak było a nie jest. Straszne zmiany nie można się dostać z Karwin na Kaszuby itd. Masakra szkoda że radni myślą tylko o podreperowaniu swoich portfeli a nie o dobru mieszkańców. Popieram to doświadczeniem z kolejkami 2-10 lat temu teraz trzeba przejechać przez Gdańsk żeby dotrzeć do Kościerzyny czy Kartuz a wcześniej były bezpośrednie połączenia. Chyba koledzy z rady się wypalił i trzeba świeżych umysłów bo już się wszyscy postarzeli i na laurach spoczeli. r. i. p rado miasta Gdyni bez pomysłów

    • 0 0

  • to świetnie że tylko przystanki przyciągaja pasażerów (12)

    • 53 9

    • Właśnie, że nie przyciągają - artykuł z cyklu propaganda sukcesu (7)

      9 tys. osób podziel przez 2 przystanki, następnie przez 30 dni a potem przez 16 godzin.
      Wychodzi zawrotna liczba 9.4 osoby na godzinę.

      • 18 11

      • (3)

        W Gdańsku na niektórych przystankach, w obciążonych porach jest bardzo tłoczno. Ale to nie wina Gdynian, że są bogaci i jeżdżą autami...

        • 7 5

        • a dobrze zarządzanych miastach ludzie zamożni jeżdżą rowerami i komunikacją miejską (1)

          w źle zarządzanych miastach ubodzy jeżdżą samochodami

          • 18 3

          • Tu i tam

            W takim Szanghaju czy Hong Kongu jest akurat odwrotnie. Może ci ludzie dokonują kiepskich wyborów? Ale chyba nie bo należą do grupy z najwyższym na świecie IQ.

            • 0 0

        • Przyciagaja przystanki bo wtedy moga jechac do miasta

          :D

          • 1 3

      • komentarz PiSu w stylu Polska w ruinie (2)

        kraj się rozwija wspaniale, uciekamy od komunizmu
        a tu nagle przychodzi Jarosław Kaczyński
        i zbiegiem okoliczności zaczynają się posty troli o wspaniałej Rosji,
        o tym jak cudownie było za komuny a jak kijowo jest teraz,
        o upadającej Europie i Polsce w ruinie,

        przypadek?
        wnioski?

        • 5 2

        • Święta racja (1)

          nawet za komuny było lepiej niż za POmylonych,dobrze że zostali POgonieni,

          • 1 3

          • tabletki odstawione?

            • 0 1

    • Brętowo ------> Stadion godzinny poranne

      7:45, a później dopiero 9:01. Nie można zrobić 8:45 lub 8:50?

      • 7 2

    • "czyli aż o 91 procent więcej niż w grudniu" (2)

      Zapomniano wspomnieć o stuprocentowym wzroście w porównaniu z listopadem:-)

      • 27 3

      • Punktów procentowych

        • 2 0

      • a ile % w porównaniu z 2015 rokiem?

        • 12 4

  • SKM.PKM (1)

    Kiedy coś się wreście ruszy w sprawie połączenia kolejką Oxywia i Obłóża ile by było więcej pasażerów i mniejszy tłok na drogach. KIEDY pomyślcie o tym.

    • 6 0

    • Boszszee..

      OKSywia i Obłurza, otwórz słownik...

      • 0 0

  • A kiedy przystanek

    Kacze Łęgi? Chętnie bym poszedł do lasu

    • 0 0

  • Akiedy

    Przystanek Biała Rzeka w Rumu? To najdłuży odcinek skm bez przystanku a ludzi multum...

    • 0 0

  • Podstawowy błąd to...

    Brak integracji między przystankami a peronamo. Wychodzisz i co? Wzgórze skm to wielki przesiadkowy peron z obrzydliwym dworcem w centrum dlaczego tam nie zrobi dię przystanku pkm? Powinien być...

    • 0 0

  • Kto za to beknie?

    Za przystanek stadion ktoś powinien beknąć, bo w ogóle nie powinno dojść do realizacji jego w tym miejscu. Nie ma co trąbić sukcesu bo mamy popis głupoty i być może przekręt. Pieniądze poszły, bezsensownie usytuowany przystanek , tak że nie da się nic z tym zrobić. Powinien być przy tunelu do centrum RIVIERA. Tak jak robi się we wszystkich krajach, gdzie myśli się normalnie. Patrząc na tysiące samochodów jakie codziennie błądzą po parkingach aby gdzieś zaparkować, nawet 10 czy 20% z nich jakby ubyło, o ile zmniejszyłby się ruch na głównych ciągach komunikacyjnych. Ale nie, trzeba zrobić było Stadion, gdzie może raz na miesiąc dzieje się coś, najczęściej ściganie bandziorów nie wiem czemu nazywanych pseudokibicami. Ale niestety, w Gdyni co chwila mamy do czynienia z takimi bezsensownymi kwiatkami, kasę wydać i odtrąbić jaki to rozwój mamy. A Karwiny - musi być jeszcze FIkakowo oraz Mały Kack. Choćby takie tymczasowe platformy jakie istniały na stacji Wielki Kack. No i oczywiście aby były dojścia do tych stacji. Nowoczesną można zrobić później, wiadomo, że to koszta. To są inwestycje rozwojowe a nie kolejne upiększanie ostatniego skrawka zieleni w centrum. To są inwestycje, które przełożą się na ilość wożonych pasażerów, czyli dochody. A z tym stadionem - trudno cokolwiek już zrobić. Wyrósł wrzód i pozostanie wrzodem. Wszyscy jadący do Riviery samochodami dalej nimi tam przyjeżdżać. Takich mamy mędrców w Gdyni w UM. Pora przesiać to towarzystwo. Z mało fachowców, za dużo koniunkturalistów i wszelkich misiewiczów. Aby nie na PIS, czy przybudówkę Samorządność.

    • 0 1

  • Jak PKM-a zacznie jeździć tak jak ma to w zwyczaju... (14)

    To szybko przypomną sobie o samochodach. Prawda jest taka, że komunikacją jeździ ten kto musi, każdy normalny człowiek jak tylko ma okazję to kupuje samochód :)

    • 55 102

    • Normalny człowiek kupuje szrota tdi z Niemiec i zatruwa środowisko.

      • 0 1

    • nie popadajmy w skrajności (5)

      Mam 5-letni samochód, a jeżdżę na co dzień komunikację miejską. Dojazd do pracy tramwajem zajmuje mi 25 minut od wyjścia z domu. Samochodem byłoby 10 minut jazdy + 10 minut szukania miejsca parkingowego + 10 minut dojścia do pracy od tego darmowego miejsca parkingowego. Do jakiej grupy mnie zaliczysz? ;)

      • 26 10

      • park&ride jest OK, zwłaszcza z Kokoszek

        Nie mam tak dobrze żeby nie wsiąść w samochód. Ale zamiast godziny w korkach mam: 15 min dojazdu do PKM, 30 min w PKM/SKM (czytam lub googluję) i 10 min na dojście do roboty. Z powrotem mieszczę się w drodze do domu nie w godzinie i 15 minutach ale w 45-50 -minutach. A do tego 400 PLN w kieszeni

        • 1 1

      • po co kłamiesz kolego? (2)

        no po co?

        nigdy w życiu nigdize na świecie nie szukałem parkingu 10 minut,
        więc albo jesteś skończonym osłem
        albo zwykłym kłamliwym trolem

        • 4 5

        • (1)

          Skoro jest tak dobrze to czemu caly czas slychac narzekania ze za malo parkingow?

          • 4 1

          • nie słychać narzekania tylko słychać zawodzenie jednego trolla

            i może kilku czereśniaków którzy padło kupili i udają możnych a na podstawowe opłaty auta ich nie stać

            • 2 1

      • Małych internetowych klamczuchow

        • 24 21

    • Jeżdżę bo wolę a nie muszę

      Od chwili uruchomienia i oszczedzam na paliwie 400 PLn miesięcznie

      • 0 0

    • Święta prawda (1)

      Ale ten portal jest upośledzony w stronę rowerową. Nie pogadasz.

      • 2 6

      • niektórzy mają przejawy upośledzenia antyrowerowego

        to się leczy

        Niedługo nachylenie pro-rowerowe będzie miało całe Trójmiasto, nie tylko ten portal

        • 1 2

    • (1)

      Jak mieszkalem w Polsce to z przyjemnoscia jezdzilem z rowerem SKM-ka z Rumi do Orlowa. Znacznie szybciej i taniej niz samochodem. Samochod zostawialem na bezplatnym parkingu pod dworcem.

      • 14 8

      • Z rowerem skm..nastepny debil...

        • 2 13

    • Nie narzekać. Kiedyś jeszcze w latach 70-tych jeździłem z

      Pułkownika Dąbka na Obłużu do pracy w Gdanskiej Orunii. Pewnie że czekało się na te autobusy, bo osiedla na Obłużu były wtedy zupełnie nowe ale potem w SKMce zawsze zdrzemnąłem się przez te pół godziny jazdy i przyjechałem do pracy w ZREMBie odświeżony jak nowo narodzony dzidziuś. A co do twojego stwierdzenia ze każdy normalny człowiek jak tylko ma okazję to kupuje samochód, to wlasnie jest na odwrot. W Polsce ludzie kupuja samochody aby zwiekszyc luksus swojego zycia poprawiajac tym swoj standard i samopoczucie. Nie po to aby zarzynac drogi samochod na dojazd do roboty. Chyba ze musi. Samochod jest najdrozszym wydatkiem dla kazdej bez wyjatku rodziny. Zaraz po kupnie mieszkania i wydatkach na leczenie jesli zdrowie jest marne.

      • 12 1

    • Z SKM na głównej linii nie ma takiego problemu.

      Mogę czekać na przystanku 5-10 minut jak będzie jakaś katastrofa.
      Ale czas oczekiwania rzędu 1h na kolejną kolejkę eliminuje ją jako alternatywę dla samochodu.
      PKM byłaby bardzo praktyczna jakby jeździła co 15 min.

      • 31 2

  • Kiedy w końcu pojawią się automaty biletowe (1)

    na Karwinach i Stadionie ???!!! Wystawanie w kolejce w ciasnym przejściu pomiędzy rzędami foteli by zakupić bilet u kierownika pociągu jest irytujące i męczące !

    • 4 1

    • Na gdańskich przystankach też nie ma

      Niedasie...

      • 0 0

  • Przepływanie bagnem

    Dopóki było na miejscu starej stacji Wielki Kack to korzystaliśmy, mieliśmy stosunkowo blisko, choć niezbyt dobre dojście. Aktualnie po przeniesieniu na Karwiny - przez rzekę błota na ulicy Nowodworcowej nikt się nie przebija. I wróciliśmy do samochodu i stoimy w korkach. Poza tym przystanek Stadion trochę a raczej mocno nietrafiony w naszej opinii. Codziennie tysiące ludzi odwiedza centrum Riwiera. Normalnym było zrobić właśnie tam przystanek jak w całym cywilizowanym świecie się czyni. Mało kto z niego korzysta. Po prostu bardzo daleka droga. Bez sensu lokalizacja. Jak ktoś myślał o zmniejszeniu ruchu na drogach, no to niestety nie myślał w ogóle, a przystanek usytuował w bardzo złym miejscu. Tyle, że do pobliskich biur pracujący tam mają trochę bliżej do pracy. Ale dotarli by również do i z Riwiery jakby odpowiednio rozwiązać komunikację autobusową w tym rejonie. A nawet wracając z pracy wiele osób zahaczyło by o zakupy. A ze stadionu jak często korzystają - raz na miesiąc???? to tak jak zrobić w szczerym polu. Powinien być przystanek Riwiera i Mały Kack. A co do Karwin, to powinien być drugi przystanek przy obwodnicy - Wielki Kack Fikakowo. Chyba był nawet przewidziany bo jest miejsce na platformy peronów i są latarnie - w polu. Jest dobre dojście ulicą Orną, a i z górnej części Kacka - Fikakowa mieli by bliżej, ale też - konieczność wykonania utwardzonego dojścia. Bolączka rejonu, Brak zamknięcia pętli drogowej od Ornej do ulic zawodów w Fikakowie. Wydano miliony, ale nikt nie myślał chyba na poważnie o lokalizacji. I tak żyjemy wśród pozorów, że coś się dzieje. Brak tych inwestycji rzutuje i to bardzo mocno na poziom wykorzystania komunikacji zbiorowej jaką jest PKM.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane